[Foto] 2020 veulens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:53

Oeh heel fijn Martine! Ik zou daar wel heel blij van worden!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 17:19

Ziet er goed uit!

Bij ons is de boel zo goed als droog. Toch bizar hoe snel het gaat. Vorige week stond er om deze tijd iets van 70cm water op de track en in de bak.
Ze hebben zelfs even op de wei gestaan. Gewoon een half uurtje gesnackt.
Afbeelding

Noura vierde haar eigen feestje vandaag :+


Stops en rollback zitten er ook op <3

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:46

Helaas een niet zo leuke update over Atchoum. De castratie leek in eerste instantie goed gegaan te zijn, hij heeft een paar dagen op de kliniek gestaan en ik kon hem ophalen. Thuis nog 3 dagen Metacam en temperaturen, geen probleem bij mijn vent, je hoeft hem niet eens beet te houden.

Afgelopen dinsdag word ik gebeld (lang leve mijn fantastische stalgenoten) dat hij met een zwelling staat, kliniek gebeld, DA langs gekomen, wond bleek te snel dichtgegaan te zijn en kon het vocht dus niet kwijt. Wond opnieuw opengemaakt en inderdaad er liep behoorlijk wat (helder) vocht uit.

Woensdagochtend toch zelf bij hem gaan kijken, nog dikker dan de avond ervoor toen de DA er was. Kliniek weer gebeld, Metacam ophogen naar 2x per dag voor 700 kg en koelen/stappen.

Gisterochtend weer gaan kijken, nog dikker, een loom paard (38.7) en pus i.p.v. vocht. Kliniek gebeld en foto's doorgestuurd. Conclusie: die moet terug komen. Hij staat nu dus weer op de kliniek.

Ze hebben hem gisteren gelijk rectaal opgevoeld om te checken of zijn zaadleiders niet ontstoken zijn, dat is gelukkig niet zo, voor nu is het plan van aanpak: 3x per dag Metacam, 5 a 6 x per dag koelen en wandelen, antibiotica en hij krijgt oedeemmassage (weet niet of ik het goed schrijf) om te zwelling te laten afnemen.

Mijn arme man kan niet eens normaal lopen, hij loop een soort van wijdbeens. Hij ondergaat alles als een koning, hoeft nergens voor verdoofd te worden en laat alles van iedereen toe. Wat kun je toch trots zijn op je "baby" he..

Hieronder wat foto's op volgorde van nog goed, naar niet best..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:48

agossie arm ding

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:52

Echt he, ik ben geen man maar ik kan me indenken dat dit geen pretje is.. Gelukkig staat ie nu op een plek waar ze gelijk in kunnen grijpen indien nodig (Hij staat op Bodegraven), hopelijk voor hem is het snel over.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:54

Dat is geen fijn gezicht. Arm dier. Wat goed dat je stalgenoten en jij zo snel in actie zijn gekomen. Sterkte met het herstel!

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:28

Hopelijk is Atchoum weer snel de oude. Ziet er behoorlijk pijnlijk uit. :knuffel:

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:34

Ach arm paard! Hopelijk herstelt hij goed.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:57

Oef dat ziet er lelijk uit Kimendana. Hopelijk snel weer opgeknapt met antibiotica.

Mijn tweejarige had hele slechte foto’s van de hals en al mijn “plannen” vallen daarmee in het water. We hebben hem toch gecastreerd omdat mijn andere paard niet zonder hem kan en hij wel veel hengst was, en daar heeft hij een longontsteking aan over gehad (onder narcose dus beademing). Hij lijkt gelukkig weer op te knappen. Lange termijn prognose (voor mijn beide paarden) is slecht. Ik trek me zodoende even terug uit dit topic.

Allemaal veel geluk met jullie knappe paarden!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 14:19

kimendana schreef:
Helaas een niet zo leuke update over Atchoum. De castratie leek in eerste instantie goed gegaan te zijn, hij heeft een paar dagen op de kliniek gestaan en ik kon hem ophalen. Thuis nog 3 dagen Metacam en temperaturen, geen probleem bij mijn vent, je hoeft hem niet eens beet te houden.

Afgelopen dinsdag word ik gebeld (lang leve mijn fantastische stalgenoten) dat hij met een zwelling staat, kliniek gebeld, DA langs gekomen, wond bleek te snel dichtgegaan te zijn en kon het vocht dus niet kwijt. Wond opnieuw opengemaakt en inderdaad er liep behoorlijk wat (helder) vocht uit.

Woensdagochtend toch zelf bij hem gaan kijken, nog dikker dan de avond ervoor toen de DA er was. Kliniek weer gebeld, Metacam ophogen naar 2x per dag voor 700 kg en koelen/stappen.

Gisterochtend weer gaan kijken, nog dikker, een loom paard (38.7) en pus i.p.v. vocht. Kliniek gebeld en foto's doorgestuurd. Conclusie: die moet terug komen. Hij staat nu dus weer op de kliniek.

Ze hebben hem gisteren gelijk rectaal opgevoeld om te checken of zijn zaadleiders niet ontstoken zijn, dat is gelukkig niet zo, voor nu is het plan van aanpak: 3x per dag Metacam, 5 a 6 x per dag koelen en wandelen, antibiotica en hij krijgt oedeemmassage (weet niet of ik het goed schrijf) om te zwelling te laten afnemen.

Mijn arme man kan niet eens normaal lopen, hij loop een soort van wijdbeens. Hij ondergaat alles als een koning, hoeft nergens voor verdoofd te worden en laat alles van iedereen toe. Wat kun je toch trots zijn op je "baby" he..

Hieronder wat foto's op volgorde van nog goed, naar niet best..

[ [url=m/un6tEG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U5BCaZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/secN5B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PWVZx5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jeetje wat een pech! Hopelijk geneest het snel!
Ik ken een hengstje die na castratie ook een ontsteking kreeg en die was echt gigantisch opgezwollen dat zijn huis helemaal los liet en het een gat werd. Helaas te laat naar de kliniek gebracht. De behandelend dierenarts thuis zei steeds dat het wel goed kwam..


biancaaaa schreef:
Oef dat ziet er lelijk uit Kimendana. Hopelijk snel weer opgeknapt met antibiotica.

Mijn tweejarige had hele slechte foto’s van de hals en al mijn “plannen” vallen daarmee in het water. We hebben hem toch gecastreerd omdat mijn andere paard niet zonder hem kan en hij wel veel hengst was, en daar heeft hij een longontsteking aan over gehad (onder narcose dus beademing). Hij lijkt gelukkig weer op te knappen. Lange termijn prognose (voor mijn beide paarden) is slecht. Ik trek me zodoende even terug uit dit topic.

Allemaal veel geluk met jullie knappe paarden!

Ahh oliebol wat een pech! Sterkte!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:24

biancaaaa schreef:
Oef dat ziet er lelijk uit Kimendana. Hopelijk snel weer opgeknapt met antibiotica.

Mijn tweejarige had hele slechte foto’s van de hals en al mijn “plannen” vallen daarmee in het water. We hebben hem toch gecastreerd omdat mijn andere paard niet zonder hem kan en hij wel veel hengst was, en daar heeft hij een longontsteking aan over gehad (onder narcose dus beademing). Hij lijkt gelukkig weer op te knappen. Lange termijn prognose (voor mijn beide paarden) is slecht. Ik trek me zodoende even terug uit dit topic.

Allemaal veel geluk met jullie knappe paarden!

Oh nee wat een rotnieuws zeg. Bah. Sterkte.

Arme Atchoum. Hopelijk knapt hij snel weer op.

Ik vond Noura vanmorgen zo <3
Afbeelding

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:29

Wat een pech Biancaaa, snap dat je het dan even helemaal gehad hebt ;( . Wat was er precies te zien op de hals foto's?

Hier wilde ik Phalco ook op de foto zetten maar zitten volgens mij geen hals foto's bij.

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 16:15

Dank jullie wel allemaal, hopelijk knapt hij inderdaad gauw op.

@Magootie, hoe is het met dat paard afgelopen? Ik ben blij dat ik hem zo snel naar de kliniek heb gebracht.

@Biancaaa, wat enorm zuur. Ik snap helemaal dat je van de toekomst andere dingen had verwacht, zeker als je aan zo'n jong paard begint. Mocht je het van je af willen schrijven, ik denk dat er hier genoeg luisterende oren zijn :(:)

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:18

jazzejam schreef:
Wat een pech Biancaaa, snap dat je het dan even helemaal gehad hebt ;( . Wat was er precies te zien op de hals foto's?

Hier wilde ik Phalco ook op de foto zetten maar zitten volgens mij geen hals foto's bij.

Kan wel als je het vraagt! Pino gaat ook inclusief hals.

Wat een intense domper Biancaaa.. Echt ontzettend rot om al je toekomstplannen als sneeuw voor de zon te zien verdwijnen. Heel veel sterkte. :(:)

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 19:51

kimendana schreef:
@Magootie, hoe is het met dat paard afgelopen? Ik ben blij dat ik hem zo snel naar de kliniek heb gebracht.

Die heeft het helaas niet overleefd! Als ze eerder naar de kliniek waren gegaan had hij grote kans gehad om het te redden. Ik vergeet dat nooit meer hoeveel pijn dat dier had!

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:41

Och Bianca, niet het bericht dat je wilt lezen, heel veel sterkte.

Mijn 2020 veulen, heeft een 2022 (half)zusje gekregen <3

Maar ben blij dat ik Maan heb, het is duidelijk dat haar zusje een heel ander karakter heeft. Wel ontzettend leuk weer dat kleine spul.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 14:09

<3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 19:11

Leuke foto’s weer! <3

Parker groeit ook lekker door! Hij ontwikkeld zich zo mooi, ben zo gek op hem <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 19:40

Langpootmug :D

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 21:53

Parker is echt <3
Daihyo wat ziet ze er ook al volwassen uit zeg!

Ik heb onze Vogue afgelopen week maar eens even gemeten, 1.47cm dikke prima voor een 2-jarige haf!

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 22:30

Flinke stelten heeft hij zeg!

Armando is nu 1.51, toch weer anderhalve centimeter gegroeid sinds januari :) Hij begint ook wel echt hengst te worden, zit continu naar de merries te loeren, haha. Wel heel braaf verder en goed in de hand.

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:05

Wat zijn ze allemaal groot! Rosie ook <3

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 08:18

Ze worden zeker groot! Ik vind Noura echt nog zo’n veulen. Maar dan groot zeg maar :+

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:39

Wat een knapperd is Parker :+: Snap dat je heel blij met hem bent!

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:46

Wauw wat een knapperds komen hier al voorbij.
Jeetje Bianca, dat is niet leuk!
Vanaf wanneer laten jullie ze RX keuren? Is dat nodig als je voor recreatie gaat? En hoeveel kost dit ongeveer?

Idalgo is nu 1 jaar en 10 maanden bijna en 1,47m groot. Ik hoop dat hij er nog wat bij doet.

Afbeelding

Afbeelding