Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 66 van de 79 [ 1958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 79  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Foto] 2020 veulens

 
Profiel   

Wat fijn Babootje!

En wat zien ze er allemaal goed uit <3
Mooi is dat ijs op de vacht.
En wat wordt Parker volwassen! Dun vachtje heeft hij. Noura is echt ontploft :=

Oh en een merrie. Een echte _O-
Ze zoekt regelmatig de confrontatie op met de oude haflingermerrie. Volgens mijn instructeur is ze echt een alfa. Dat was ons nog niet opgevallen _O-
[ img ]

In de omgang is ze overigens super braaf. Ze heeft overigens echt een onmogelijk hoofd qua maat. Brede kaken, maar kort koppie.
[ img ]

En vies, harig en overbouwd. In maart wordt ze alweer 2 <3
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 18:24 



 
Profiel   

Jeetje babootje, wat heftig. Hoe ziet de toekomst er nu uit, kan het gewoon een sportpaard worden?

Wat is parker toch een knap dier, kijkt al heel wijs de wereld in.

Hier gaat het ook weer goed, wat problemen met de weerstand, maar dat lijkt te zijn opgelost.

Vanwege de vorst mochten ze vandaag even op het land spelen en daar was de jeugd wel erg blij mee.


Even een keer voelen dat het toch wel glad was :+ , maar daarna was het goed
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 19:09 



 
Profiel   

Getty_Maan schreef
Jeetje babootje, wat heftig. Hoe ziet de toekomst er nu uit, kan het gewoon een sportpaard worden?


Jazeker, jij is helemaal schoon en geen schade in de gewrichten. Er staat m niets in de weg om die balletdanser te worden waar hij naar is vernoemd. :D https://www.youtube.com/watch?v=xBUyb07tbPg
Voor hij geopereerd werd heb ik hem natuurlijk ook helemaal op de foto gezet. Inclusief hals en rug (als je dan toch bezig bent). Die waren ook helemaal goed.
Dus hij heeft zn keuring al gehad :Y)
Nu nog een jaartje opfok overleven. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 19:55 



 
Profiel   

Wauw Babootje dat is geweldig nieuws!! Wat een prachtig paard is het ook!

Iedereen word al zo groot!! Nig en paar dagen en ze zijn 'officieel' alweer 2. :wow:

Philaina is nog steeds dol op knuffelen, eten en op enorm vies worden. :+ ze had eerst in de blubber gerold en daarna in het schone stro wat in de stal lag toen ze terug kwam. :=
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 21:59 



 
Profiel   

Wat leuk alle updates en ja ze worden groot nu :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 11:33 



 
Profiel   

Nou die van mij is in juni geboren, dus dat is nog echt een guppie :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 15:55 



 
Profiel   

Haha Philaina van 5 mei. Dat was een ware bevrijding. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 22:09 



 
Profiel   

Armando is ook alweer bijna 2! In februari is hij alweer jarig, gaat hard.

Ik had een nieuwe deken voor hem gekocht omdat hij de vorige vakkundig gesloopt had. Er was echt helemaal niks meer van over. Deze is een beetje extra, maar het staat hem wel goed :)) Hij ziet er gelijk zo volwassen uit!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 22:48 



 
Profiel   

Ah hij kijkt nog wel echt puppie zo :)

Rosie wordt ook al een grote meid, ze is nu met 19 maanden ongeveer zo groot als haar moeder <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 23:21 



 
Profiel   

Hier onze babies van 2020 :)
Welsh is van mei, en de tinker is van juni
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 10:56 



 
Profiel   

Babootje schreef
Getty_Maan schreef
Jeetje babootje, wat heftig. Hoe ziet de toekomst er nu uit, kan het gewoon een sportpaard worden?


Jazeker, jij is helemaal schoon en geen schade in de gewrichten. Er staat m niets in de weg om die balletdanser te worden waar hij naar is vernoemd. :D https://www.youtube.com/watch?v=xBUyb07tbPg
Voor hij geopereerd werd heb ik hem natuurlijk ook helemaal op de foto gezet. Inclusief hals en rug (als je dan toch bezig bent). Die waren ook helemaal goed.
Dus hij heeft zn keuring al gehad :Y)
Nu nog een jaartje opfok overleven. :D

Wat een verhaal en wat een onzekerheid. Wat ontzettend fijn dat dan allemaal zo goed heeft uitgepakt! Wordt een prachtig paard zo te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 11:33 



 
Profiel   

[ img ]

Vandaag zijn deze 2 dames bij de paardenweegschaal geweest en super blij met het resultaat! :D

De Tinker Yente
[ img ]

De welsh Elmira
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 23:48 



 
Profiel   

Ik ga mijn welsh partbred van bijna 2 volgende week ophalen uit de opfok en laten castreren en dan komt hij thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 15:44 



 
Profiel   

Hier is het stil dacht zal eens een update plaatsen. (vergeet meestal foto's te maken).

Leuk mukiwa, ben benieuwd hoe veel ze nog verder gaan uitzwaren. Mooie dames zijn het wel.

Ladonna succes met ruinen. Hier is inmiddels Phalco ook geruind afgelopen december. Alles goed gegaan.

Ik had het geluk dat ze net naar buiten gingen.

[ img ]


En natuurlijk nog altijd samen met Pino. En een hele lieve schimmel.:D

[ img ]


En nog eentje van Pino voor Julia.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:01 



 
Profiel   

Leuk alle foto’s te zien! En allemaal gefeliciteerd met de “tweejarige” *\o/* Ik moet nog helemaal wennen aan dat hij 2 wordt, in mijn ogen is hij echt nog baby.

Ik twijfel om mijn kleine man nog even hengst te laten. Hij is goed te hanteren en hoor wisselende berichten over vroeg ruinen (groeien ze langer door) of later ruinen (worden ze mooier van).

Ik wacht het nog eventjes af.

Hier ook wat foto’s met zijn beste zwarte vriend, die zijn aan elkaar vergroeid dus bijna geen foto’s van hem alleen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:21 



 
Profiel   

Ik was het topic ook even kwijt. Leuke foto’s!

Wat heerlijk dat hij zo’n vriendje heeft Bianca.

Liv doet het heel goed. Toevallig gisteren weer een keer met haar geoefend. Helaas nog een jaartje wachten voordat we echt aan de slag mogen.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:58 



 
Profiel   

Wat worden ze groot he :D

Mijn gup tijdens haar gekke 5 minuten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 00:12 



 
Profiel   

Wat attent Jazzejam! <3 Mijn lieve Pinootje <3
Phalco, Perfect (de schimmel) en Pino zijn de beste kameraden, staan bijna altijd zij aan zij.

Phalco is wel opgeknapt van het ruinen, geloof ik. Zijn hormonen zaten hem toch wat in de weg. Hij is ontzettend mooi, zo’n sprekend hoofd. Wordt een prachtig paard!

Leuke foto Loulou! Prachtig is ze!
Als je ze dan al zo compleet ziet dan begint het toch wel te kriebelen of niet :=

Bianca, als hij zichzelf niet in de weg zit en goed handelbaar dan zou ik het zo laten, ruinen kan het najaar of komend voorjaar ook nog wel.

Daihyo ze is zoo leuk! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:02 



 
Profiel   

Het ruinen is goed gegaan gelukkig :) hij "moest" wel, want ik wilde hem naar huis halen en ik heb merries waar hij bij komt, waaronder zijn moeder dus dan is het kiezen of delen, aangezien Noble toch geen dekhengst zal worden.

Oh wat een echte paarden zijn sommige (bijna-) 2 jarigen al, ik vind Noble nog zo'n puppy. Als hij terug van de kliniek is, zal ik een foto plaatsen.

@Loulou is dat ook een bijna 2-jarige? wow. AL een heel paard, dat wel, maar ik zou nog wachten met zadel enz., maar misschien is die discussie al gevoerd?
@Daihyo haha, gekkerd.
@Bianca als het nog niet hoeft, en als hij er zelf geen last van heeft, is er geen reden nu te castreren maar kan het ook later. In de zomer wordt afgeraden ivm ongedierte; winter of voorjaar zijn prima en voor het uitgroeien schijnt enkel vóór een jaar castreren uit te maken.
@Julia en Jazzejam wat leuk dat jullie peuters bij elkaar opgroeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:29 



 
Profiel   

Het ligt aan het doel van het zadel op doen denk ik.
Ik heb ‘m er ook al een keer op gehad. Noura was panisch als je iets op haar rug legde. Dus daar hebben we mee geoefend. En een paar weken terug was dit het resultaat.
Het trainingsdoel was dus echt: iets op de rug leggen.

We zijn met een handdoek begonnen. [ img ]

Toen een paar keer een zadeldekje en pad van mijn haflinger. Ze was er heilig van overtuigd dat ze opgegeten werd in het begin. Maar inmiddels vertrouwd.
[ img ]

En toen na een rit eens de lichtgewicht barefoot van mijn haflinger er op gelegd. Het boeide haar totaal niet. Missie geslaagd. En dit blijven we af en toe oefenen met wat er op dat moment binnen handbereik ligt. Een zadeldekje, een handdoek, een jas, een deken. Niet te zwaar en zeker niet met de intentie om er op te gaan zitten. Maar puur leren dat het haar niet op eet als het op haar rug ligt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:47 



 
Profiel   

Alles wat je nu al spelenderwijs mee kunt nemen en normaal kunt maken, is alleen maar winst in mijn ogen. Een paar rondjes stappen of een paar minuutjes met een zadel op hun rug kan echt geen kwaad.

Wetenschappelijk onderzoek laat tevens zien dat paarden die op jonge leeftijd al wennen aan lichte arbeid minder blessures krijgen op latere leeftijd.
Daarmee bedoelen ze niet dat je met 2 jaar al op moet stappen en dat ze perfect in de houding moeten lopen, maar dingen als spelenderwijs op 2,5 jarige leeftijd wat dingen meepakken zoals kennis laten maken met longeren (zonder bijzet) heel helpend kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:56 



 
Profiel   

Wat zijn ze allemaal gegroeid! Super leuk om te zien!

Ik twijfel ook een nog een beetje over het ruinen. Had eerst februari in gedachten maar misschien toch van het najaar. Hij is heel braaf maar gun het hem ook dat hij van het zomer lekker met iedereen het land op kan en je daar niet over na hoeft te denken. Ben er nog niet helemaal uit. Ook vanwege die wisselende verhalen/adviezen net als bianca.

Die van mij doet het ook super! Hij is goed ziek geweest incl. een paar dagen op de kliniek te hebben gestaan maar knapt goed op. Spelenderwijs ben ik wat met hem bezig! :) Zijn eerste eigen dekje is ook al een feit :D

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:31 



 
Profiel   

Spelenderwijs dingen leren lijkt me ook prima hoor, en kijken naar je paard is ook een heel goed idee, maar ik ben altijd bang dat er mensen zijn die dit zien en dan denken: oh, dan moet die van mij ook een zadel op, want dat kan allang" en vervolgens een (nog niet eens) tweejarige gaan longeren met zadel.
En wat is lichte arbeid? Ik vind 20 minuten longeren bijvoorbeeld best zware arbeid, maar kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:27 



 
Profiel   

Ik vind longeren sowieso niet een prettige manier van trainen voor een jong paard. Ik vind het wel handig om het ze te leren, want je weet nooit hoe het loopt. Ook met keuringen enzo.
Maar op de volte draaien is best belastend. Dan zou ik er eerder voor kiezen om veel te wandelen, als handpaard mee en starten met op de grond aan het werk (lange teugel, dressuurmatig aan de hand) als voorbereiding op het rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:43 



 
Profiel   

Zo klein als ze waren zo groot zijn ze allemaal al geworden <3
Super leuk om zo nu en dan nog wat van ze voorbij te zien komen!
Die van mij groeien lekker door en genieten nog volop van hun vrije tijd.
Vooral Eten, slapen en spelen :')
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 66 van de 79 [ 1958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 79  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen