Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 63 van de 79 [ 1958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 79  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Foto] 2020 veulens

 
Profiel   

Getty ik heb dat met friezen. Zelf ben ik 'opgevoed' met warmbloeden. En dan eigenlijk alleen maar binnen het kwpn stamboek. Lekker saai haha. Maar een hele tijd, en nog steeds wel eens, een aantal friese paarden erbij getraind. En daar stiekem toch een beetje verliefd op geworden. Wie weet komt er ooit ook wel een eigen fries.. ;)
Maar voor nu ben ik meer dan gelukkig met mijn twee warmbloed dames. Manlief heeft zelf twee springpaarden staan. En dat zijn er ook wel genoeg voor de hobby. Hahahaha

Ja Philaina is het a.k.a Phill, Philly of Piet, Piet Piraat! :+

Zo in omgang merk je niks van haar blinde kant. Ze blijft keurig achter de draden. En is ook totaal niet schrikkerig. Je moet alleen er zelf van bewust zijn dat ze je daar dus niet ziet. Wat ik wel bijzonder vind is dat ze over het algemeen precies weet waar je staat. En haar koppie dan puur op gevoel naar je toe draait voor een knuffeltje.
Het scheelt denk dat ze ook niet anders gewend is. We praten veel met haar en op gehoor weet ze precies waar je bent. En vanaf dag 1 direct al benaderd aan haar blinde kant. Zodat ze er direct aan kon wennen.
Wat ik grappig vind is dat ze door alle 'training' juist aan haar blinde kant het meest makkelijke is bij de smid enzo. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 13:27 



 
Profiel   

Wat leuk te zien hoe alle paardjes groeien!

Al een tijdje niet meer gereageerd. Pheline is bijna 15 maanden en doet het ook goed. We hebben onze twee kuddes deze week weer samen gezet. Pheline staat dus weer bij haar moeder. Om het Pheline wat makkelijker te maken hebben we een Welsh Mountain jaarling merrie gekocht.

[ img ]
[ img ]
[ img ]


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 15:07 



 
Profiel   

Leuk om te zien dat ze echt wel veulen-af zijn :D

Wij hebben er een nieuwe ervaring bij <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 17:15 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf Daihyo! Wat een vertrouwen onderling <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 17:58 



 
Profiel   

[ img ]
Hoi! Wij hebben ons veulen opgehaald pas. We hebben alleen geen idee welke kleur ze nou eigenlijk is haha. Vader is wildkleur bruin, moeder is bruinbont. Hebben jullie een idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:38 



 
Profiel   

Leuk :j ,heb je een foto waar ze helemaal opstaat. Zo zeg ik wildkleur bruin. Lijkt in iedergeval erg op mijn merrie en die is ook wildkleur bruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:20 



 
Profiel   

Wat groeien ze hard allemaal zeg!! Super leuk om te zien! In de groepsapp zie ik ook veel foto’s langskomen. Leuk om die baby’s steeds volwassener te zien worden!

Ik heb Parker vorige week weer opgehaald van het land. Het gras was op. Nu inmiddels alweer een week thuis en hij doet het top!
Van het weekend heb ik zijn manen geknipt. Gelijk een heel ander zicht!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 08:51 



 
Profiel   

Hier groeit Pumba (Paso Doble) ook lekker verder! Ik heb het gevoel dat hij een beetje gelijk oploopt met Parker. Hij heeft weer veel mogen ervaren afgelopen tijd.

Zo heeft hij beenbeschermers om gehad

[ img ]

Blackfoto’s gemaakt

[ img ]

Manen geknipt

[ img ]

En een schriktraining gehad met een paraplu. Het viel vooral op dat hij aardig synchroon gaat met ons oudere paard. Vooral het schrikken haha

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Gelukkig was de paraplu aan het einde al niet meer zo eng!

[ img ]


Pumba gaat al aardig richting de maat van Flash en die is 1.64. Vorige maand gemeten rond de 22e en toen was ie 1.52. Zijn kont was hoger.
[ img ]

En altijd samen met zijn grote vriend en voorbeeld, shetje Pino (een shet als voorbeeld voor je jaarling is niet echt aan te bevelen, want af en toe denkt Pumba dat hij ook een grote shet is! :') )

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:34 



 
Profiel   

Met die geknipte manen ziet het er ineens heel anders uit inderdaad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:37 



 
Profiel   

Oh wauw die foto met knotjes! Lijkt ineens wel 3 :D
Manen knippen doet zoveel! Zowel Pumba als Parker zien er prachtig uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:41 



 
Profiel   

Pumba lijkt met knotjes al een volwassen paard zeg! Leuk om te zien!

Parker heb ik dit weekend gemeten op 1.56. Toen hij naar het land ging 4 maanden geleden was hij 1.51. Lekker gegroeid dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:59 



 
Profiel   

Het verbaast me idd hoe volwassen die babies er allemaal idd uitzien. Dit is ons eerste veulen dat we hebben gekocht, dus maak nu voor het eerst het opgroeien mee. We vonden zelf dat Pumba al heel snel veulen-af was, maar het is niet alleen onze pumba die al zo’n volwassen uiterlijk heeft, alle jaarlingen in dit topic zien er al uit als echte paarden (en ponies). Heel leuk om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 10:21 



 
Profiel   

Ik vind ze er ook al allemaal zo groot en volwassen uitzien! Phinne is echt nog zo'n baby vergeleken met die van jullie haha! Ze heeft echt bizar veel, dikke en lange manen, vind die gekortwiekte kapsels er wel tof uitzien, misschien moet Phinne er ook maar eens aan gaan geloven, wellicht dat ze er dan wat minder baby-achtig uit gaat zien haha, al vind ik het ook wel schattig hoor! Ze is wel nog steeds ongelooflijk relaxt overal mee, vindt echt helemaal niks raar of eng, ze vertrouwt ons ook voor 1000%, dat is ideaal!

Babyface samen met mama

[ img ]

Chillen met haar vriendinnetje

[ img ]

Haar enorme bos haar

[ img ]

En blij dat ze was met het vliegendekentje, we hadden een periode dat er echt heel veel vliegen zaten. Hier zie je ook echt nog wel hoe jong ze eruit ziet. Maargoed, ze is ook pas 15 maanden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 12:24 



 
Profiel   

Van de week ben ik bij mijn jaarling van bijna anderhalf geweest. Hij maakt het goed, is al groter dan zijn moeder gelukkig. Ik hoop dat hij rond de 1,35m gaat uitkomen. Over 2 maanden haal ik hem naar huis om met zijn halfbroer van dit jaar op te groeien. Noble:

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 15:31 



 
Profiel   

@Jazzejam :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 14:54 



 
Profiel   

Binkie <3 , nog even genieten van de wei. Zal wel weer wennen zijn als ze weer naar binnen gaan. Pino gaat ook nog allemaal goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 19:31 



 
Profiel   

Rosie is gemeten vanmorgen, ze is nu 16 maanden. Haar schoft is 1.48, haar kont 1.50 :+

Niet slecht met een moeder van 1.51 en een vader van 1.68 :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 19:56 



 
Profiel   

Mooi maatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 19:59 



 
Profiel   

Vind ik ook. Ik denk dat ze 1.58/1.60 wordt, lijkt mij top

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 20:40 



 
Profiel   

jazzejam schreef
Binkie <3 , nog even genieten van de wei. Zal wel weer wennen zijn als ze weer naar binnen gaan. Pino gaat ook nog allemaal goed?

Jaa hij wordt zo mooi! Prachtig hoofd en zo mooi in verhouding ook!
Zoals ik het zie, wennen ze heel snel weer binnen. Nu 24/7 buiten met zo’n weeromslag kost best veel energie en de voedingswaarden in het gras worden zo langzamerhand ook wel wat minder. Dan zijn ze er ook wel weer aan toe. Zeker als je ziet hoe ze nu allemaal nog in de zomervacht zitten. Tijdje terug waren ze voor het bekappen en ontwormen een paar dagen binnen en ze liggen dan echt languit in het dikke stro te snurken. :=
Met Pino gaat alles helemaal goed! Grote goedzak is het. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 21:19 



 
Profiel   

Ohhh jongens, wat een weer, bah! Phinne kon wel weer even laten zien dat ze nergens bang voor is, ze kwam zo onder de paraplu erbij staan 8-) <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 19:14 



 
Profiel   

Stoer hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 20:34 



 
Profiel   

Hier vorige week met de jaarlingen gaan wandelen over het fietspad...

Welsh jaarling Elmira
[ img ]

Tinker jaarling Yente
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 22:53 



 
Profiel   

Stoere jaarling, nergens bang voor! :D

Hoe is Elmira gefokt?
Yente ziet er lief uit.

Mijn twee jaarlingen.
[ img ]

Weer verplaatst van weides.
Ietsjes aan de dikke kant :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 00:02 



 
Profiel   

Janinevv schreef
Stoere jaarling, nergens bang voor! :D

Hoe is Elmira gefokt?
Yente ziet er lief uit.

Mijn twee jaarlingen.
[ [url=m/xH2rj0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weer verplaatst van weides.
Ietsjes aan de dikke kant :o



Ze komt uit willow tree’s amigo (smokey black) en mijn (toenmalige merrie) wildzang’s rose monalisa (palomino roan)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 09:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 63 van de 79 [ 1958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 79  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen