Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Spierwit februari veulentje

 
Profiel   

pillow schreef
Met zo'n dikke vacht mag je straks als het warmer wordt wel extra opletten of er geen luizen in komen.

@ ts je hebt een prachtig veulen.

Even op deze opmerking inhaken, veulen van ons kwam twee jaar geleden ook met pak haar ter wereld. Hij is op 2 maart geboren.

Na week of 8 a 10 denk ik heb ik hem eerst gedeeltelijk geschoren. Hij had vreselijk warm en zweette zich een ongeluk.
Toen het later nog warmer werd en het veulen haar maar niet los kwam heb ik hem helemaal kaal geschoren. Gewoon met huisdierentondeuse van Lidl. Ik ben begonnen met opzetkam, uiteindelijk zonder opzetkam geschoren.
Hij werd veel energieker en begon veel beter te groeien. Hij had echt last van de dikke vacht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:55 



 
Profiel   

Sans6: wat een knapperd! <3

Ja als het warmer wordt maar even kijken hoe hij het red met zijn ijsbeervachtje :D, ik kan hem ook scheren desnoods, maar voor hem is dat wat minder handig met een geschoren vachtje, roze huidje overal en veel zon dus maar even zien hoe het gaat straks :)

Hij is al een echt hengstje, moeder heeft het er maar zwaar mee :D

Beentjes in de knoop :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 12:30 



 
Profiel   

Hij is wel knap hoor, wanneer wordt er een vriendje geboren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 15:34 



 
Profiel   

Pas in mei komt nummer 2 :-), dat wordt familie van dit veulentje van beide kanten.

Moeder Emma is een dochter van Pjotr (vader van veulentje uit dit topic).

[ img ]

En de vader (Trinityhouse Perfect Storm) van veulentje 2 is een volle broer van de merrie uit dit topic :D

[ img ]

Geen idee wat de veulentjes dan van elkaar zijn, half broertje/zusje of neefje/ nichtje, of beide hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 13:19 



 
Profiel   

Ik ben ook helemaal weg van Emma <3 ik ben zo benieuwd naar je collectie <3 en dat terwijl ik om de hoek woon. Na Corona maar eens meeten ;) en mezelf op de handen zitten dat ik mijn pony niet laat dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 14:50 



 
Profiel   

Oeh die foto van de beentjes in de knoop bij het steigeren... stoer beestje zeg... erg leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 15:00 



 
Profiel   

Wauw wat een apart kleurtje, wat zijn die manen cool zo zwart op dat wit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 15:16 



 
Profiel   

Mooi veulen! Aparte kleur ook. Ik zou hem Zorro genoemd hebben vanwege dat masker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 15:46 



 
Profiel   

Manda schreef
Geen idee wat de veulentjes dan van elkaar zijn, half broertje/zusje of neefje/ nichtje, of beide hihi.


Ingewikkelde familie kwestie :')

Als ik het zo lees is Ids via Pjotr het half broertje van Emma en daarmee dus de (half)oom van het veulentje van Emma.

Via zijn moeder is Ids een neefje van zijn aanstaande neefje/nichtje. (Zijn half zus krijgt een kind met zijn oom)

Maar leuk veulentje, geniet ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 15:53 



 
Profiel   

Ooooo wat snoezig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 18:20 



 
Profiel   

Zijn enorme winterjasje hebben we alvast uit gedaan, hij begon er echt last van te krijgen op stal en in de trailer (moeder wordt weer gedekt en gaan heen en weer naar hengstenhouder). Hij was de eerste keer zonder jas helemaal dol, bleef maar als een raket heen en weer rennen en rare sprongen maken hihi

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 17:33 



 
Profiel   

Ohhh wat is hij knap!! Hoe groot denk je dat hij gaat worden? Dat lijkt me best een interessante om als dekhengst aan te gaan bieden. Zijn dat ook je plannen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 18:05 



 
Profiel   

Wauwww.. mooiste veulen ooit gezien! Prachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 18:57 



 
Profiel   

Hij is gefokt uit de twee bloedlijnen die ik heb dus voor mezelf wel een goede 'reserve' om aan te houden voor de toekomst :D, mocht Pjotr te oud worden of mijn andere hengst Brian (volle broer van de moeder) niet meer dekken, hij is heel chique en kan goed bewegen en heeft een super karakter, genetisch op kleur ook heel gunstig voor de appaloosa fokkerij (LP/LP en PATN1/PATN1), is 57,5% welsh en verwacht dat hij rond de 1,30 wordt en dat is ook een mooi maatje voor wat ik wil fokken, dus voorlopig kies ik idd dat ik hem aanhou maar je weet nooit in de toekomst, ik zeg meestal eigenlijk wel dat ik de veulens hou en dan beslis ik later (soms een of twee jaar later :') ) toch nog anders. Het blijft keuzes maken als je blijft fokken, best lastig soms...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 19:07 



 
Profiel   

Hij is in ieder geval heel erg knap <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 12:05 



 
Profiel   

Wauw wat een plaatje zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 12:30 



 
Profiel   

Inmiddels is Ids bijna 3 mnd, meneer groeit goed en is een mooie chique pony om te zien, hij is ook zo'n lief veulen <3, liep bijna direct heel braaf mee aan het halster en hoefjes uitkrabben ook heel makkelijk, top karakter :).
Moeder is ook weer drachtig, al een maand nu, deze keer van de palomino hengst Leuns Veld's Winston jr :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 19:31 



 
Profiel   

Hij is echt super knap <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 15:18 



 
Profiel   

Hij blijft echt waanzinnig leuk zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 15:26 



 
Profiel   

Inmiddels is Ids 3,5 maand <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 15:11 



 
Profiel   

Wauw hij blijft knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 15:15 



 
Profiel   

Wat heb je een plaatjes van een pony’s! En Ids is echt geweldig knap!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 15:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen