En het kleurtje van Flo’s kleinkind is geworden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:33

Hij is echt geweldig! Super gaaf getekend! <3

En zijn naam past ook echt perfect. :))

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 18:09

Nee idd dit weekend helaas slecht weer maar voor nu scheen de zon even dus heb ik zelf nog paar foto’s gemaakt van de kleine man.

Fifty shades of grey :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En van niks onder de indruk. Allee weer een paard waar je geen schrik training mee kan doen want was is er nu leuk aan schrik training als ze nergens voor schrikken hahaha :P
Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 17:49

Kleine man is dus net als mams halstermak geboren. Niet te geloven heerlijk karakter.
Gewoon op de piste naar toe gaan aan doen en klaar. Even aanlaten en dan uitdoen.
Morgen nog een keer.
Want dan moet hij zijn ontworming krijgen.

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: En het kleurtje van Flo’s kleinkind is geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:41

Doe de ontworming net als ik bij Idris. Gewoon in stal zitten, spuit laten zien en hij pakte het vast en ik spoot het zo in zijn mond. Geen halster om, niet vastgehouden, niets :D

Escada

Berichten: 3848
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:42

Aaaw wat een knap ding. En wat ziet mams er ook goed uit! Ik zie al wat appeltjes :D

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: En het kleurtje van Flo’s kleinkind is geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 01:00

Special was ook zo makkelijk met het halster en de wormenspuiten. Makkelijkste veulen wat ik tot nu toe gehad heb. Denk dat Mo hele brave babies geeft. :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 14:56

Hey allemaal, is jullie mama ook zo lekker als de mijne :P

Afbeelding

Hij ziet zijn mama ook zo graag amai. Paniek als ze nog maar paar meters verder is en hij met mij nog stond te knuffelen.

Afbeelding

Merci voor de leuke reacties trouwens op mijne kleine Yo(Joe). Hij is zooooo goed gelukt. Ik blijf me steeds verbazen hoe goed dat ze mijn bestelling ontvangen heeft. Hij heeft voor mij echt perfecte hoeveelheid wit.
Alleen dat slurfje misschien :') maar dat maakt hij wel goed met zijn karakter. Heerlijkheid is het.

Afbeelding

Ontworming dus gedaan zoals je zei Cynthia. Hup zo geklaard. Likte zelfs men hand waar er beetje was op uitgelopen.

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:30

Ideaal hè :D Ik heb het nooit eerder zo gedaan, maar het ging zo vanzelf dat dit mijn nieuwe aanpak is :D

Fijn hè, precies je bestelling krijgen, maar dan met piemel :')

Is het nou Yo of Joe?

Ik vind het wel heel jammer dat je dit jaar geen veulentje fokt hoor :(

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 23:03

Eigenlijk spreek je het sowieso uit als Joe :')

Ja idd niks gevecht simpel snel en klaar. Ideaal eigenlijk dus bedankt voor de tip Cynthia.

Hahaha ja ga dbt ook wel missen maar eigenlijk was deze zelfs niet gepland had Corona er niet geweest. En ik durf precies niet meer met haar. Tja het ene paard is gewoon net iets specialer dan het andere waarschijnlijk. Misschien denk ik er wel weer anders over binnen paar jaar. Ik heb wel nog andere merrie maar die gaan we eerst wat rijden en dan was het plan om met haar te gaan fokken. Ben alleen eens benieuwd want als ik geen veulens kan wegdoen, dan stopt het fokken ook weer. :')
Dat verzamelen daar moet ik toch echt vanaf. Ontwenningskuur volgen misschien :D

Of gewoon minder leuke combi’s maken.

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:02

Fotsy schreef:
Oh enkel dominant white is lily niet getest geweest maar omdat Arany W20 draagt op zijn kleine e, heeft Lily dat dus ook.

Zit W20 altijd op de kleine e? Of is daar weer een speciale test voor?

En waar blijven je foto's en je testuitslag? :D

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: En het kleurtje van Flo’s kleinkind is geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:27

Neen KIT is gelinkt aan extension. En aangezien Arany veel nakomelingen heeft werd het bij hem duidelijk dat het aan z’n rode e zat, had evengoed andersom kunnen zijn.

Én dan gebeurt er in 7% van de gevallen ook nog eens een crossover, waarbij het toch opeens naar het andere gen switcht.

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: En het kleurtje van Flo’s kleinkind is geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:36

Met andersom bedoel je dat het ook op E had kunnen zitten?

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 16:03

:') Geduld is schone deugd.

Ik zie bij animal genetics nog niks toegekomen. Van zodra ze daar ontvangen hebben duurt het nog een weekje.

Idd wat tinne zegt dus

En foto’s ik heb er wel veel maar ik denk dat deze pagina op is? Ik weet niet meer hoeveel er per pagina mogen eigenlijk.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:56

15 foto's dus je kan nog een paar (3) plaatsen :D

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:02

Bij Combibreed ook? In mijn account stond heel de tijd 10 mei als datum en vannacht kwam het ineens binnen.
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 21-04-21 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

TripleCD

Berichten: 28
Geregistreerd: 27-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:12

Ik heb mijn 2 veulens haar plukjes ook naar AG gestuurd, maar nog niet aangekomen, alleen tis nog te kort, ze zijn nog jonger dan jou veulen. Waar heb je hem op getest, cream dun en agouti?
Hijs wel gaaf hè :o


Fotsy schreef:
:') Geduld is schone deugd.

Ik zie bij animal genetics nog niks toegekomen. Van zodra ze daar ontvangen hebben duurt het nog een weekje.

Idd wat tinne zegt dus

En foto’s ik heb er wel veel maar ik denk dat deze pagina op is? Ik weet niet meer hoeveel er per pagina mogen eigenlijk.

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: En het kleurtje van Flo’s kleinkind is geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:23

Te kort? Ik heb manen van mijn veulen opgestuurd naar VHL toen hij 3 dagen oud was.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 20:47

Ja opgestuurd naar animal genetics Amerika.
Ik heb daar een account en al lijst van geteste paarden. Idd de post werkt traag nu.

Mmm agouti nee hij is aa want men palo is eeaa getest en de hengst is Eeaa. Dus hij kan alleen zwart basis zijn.

Dus crème en dun. Al zou hij misschien toch beide kunnen zijn vermits hij een somatic mutation heeft op zijn bil en dat komt vaak bij crème verdunningen voor. Al heb ik ze ook al bij dun verdunningen gezien maar die zijn dan lichter niet donkerder.

Oh nog drie foto?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zien jullie die vlek op zijn bil naast de witte uitloper?

Hij heeft ook net als Lily gekrulde manen. Heel erg alsof er een permanent in ligt hahaha
Die bekken heeft Lily nog steeds in staart en manen.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: En het kleurtje van Flo’s kleinkind is geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:37

Leuke foto's Fotsy <3 knap kind heb je!! Die van mij heeft ook ontzettende krulletjes :) Heel benieuwd naar de kleur uitslag!!

TripleCD

Berichten: 28
Geregistreerd: 27-07-15

Re: En het kleurtje van Flo’s kleinkind is geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:41

Is de uitslag al binnen? Kben zo benieuwd!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 21:02

Wel ze zijn momenteel hem en mama en papa aan het hertesten hahaha das dan het nadeel als je een duidelijke genetische kaart hebt van beide ouders :') dus iets of iemand is niet correct en dat zijn ze nu aan het onderzoeken.
Ik wacht geduldig af. Heb hem ook eens opgezocht en in paar groepen geplaatst maar niemand die het weet en geen enkel veulen zoals hem dat er zo uitziet. Ik blijf het zeggen hij ziet eruit als een schimmel. Een haren zijn ook niet grijs maar lijkt evenveel witte tussen te zitten dan grijze en sommige zones zijn dan meer wit dan andere zones zijn dan veel donkerder die lijken overgepigmenteerd. Heel raar.
Ik heb nu ook de w20 aangevraagd want blijkbaar kan tobiano en w20 ook wel zorgen voor een roaning of Sabino effect. En Lily draagt W20.

Alleszins had ik paar leuke foto’s van zijn fotoshoot geplaatst in ander topic.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hahaha specialleke.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: En het kleurtje van Flo’s kleinkind is geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:20

Inderdaad heel apart Fotsy :D Ik ben benieuwd of ze eruit komen wat het precies is. Hij is sowieso gewoon heel mooi <3

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 21:26

Echt wel ik ga me straks nog moeten excuseren naar jou ;) :P maar geef toe ik kon er dan wel echt niet aan doen.
Ben benieuwd wie verkeerd getest is geweest en wat de uitkomst dan uiteindelijk zal zijn en vooral hoe hij gaat evolueren van kleur. Want ik vind echt geen veulen dat zo geschakeerd is en niet egaal.

Jolien87

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:36

En je weet heel zeker dat EMH Top Dun Chex de juiste papa is?

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: En het kleurtje van Flo’s kleinkind is geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:39

Je maakt het wel lekker spannend zo _O-