Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 24 [ 583 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Groninger paas-wondertje Elonia is geboren!

 
Profiel   

Een knuffel is ze zeker. Ik mag haar ook zonder problemen overal aanraken en aaien. Helaas kan ik zelf niet oefenen met voetjes optillen vanwege mijn knie en rug (ik kan mijn knie niet meer goed buigen door artrose en een hernia in de rug) maar bij de hoefsmid gaat het ook al best heel goed!

Ik denk dat ik schrik als ze straks in haar zomervacht komt. Ze lijkt nu erg donker maar als je tegen de vacht in aait dan zijn het alleen maar witte haren die je ziet.

Gisteren ook maar weer een ontworming erin gegooid. De andere paarden kregen deze keer de pramox maar Elonia Strongid. Haar moeder Veronia heeft als jaarling een flinke spoelworm-besmetting gehad (stond toen niet aan huis) en die wil ik bij Elonia absoluut voorkomen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 07:40 



 
Profiel   

Die raadde de DA hier ook aan, schijnt dat spoelworm een soort van heerst. Ten minste, in onze omgeving dan. Weet niet of dat dan gelijk voor heel paardenland geldt. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 07:51 



 
Profiel   

Geen wormpje ontdekt in de mest na het ontwormen (bij de andere paarden trouwens ook niet), mooi zo!

Mevrouw wollepluis was weer in haar blije bui vandaag. Heerlijk weertje erbij, eindelijk een droge paddock. Ik kreeg er zelf ook voorjaarskriebels van hoor *D

[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:00 



 
Profiel   

Zo groot! :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:45 



 
Profiel   

Jeetje het is al een hele madam.
Ben zo benieuwd naar haar kleur straks als ze haar winterjas uit heeft.
Het weertje was ook heel blij van te worden vandaag. Die lente kriebels snap ik wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:04 



 
Profiel   

Nee joh hou op! Ze is al bijna even groot als haar moeder! :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:03 



 
Profiel   



Vanmiddag lekker uitwaaien en spelen met mams en oma. Ze heeft sinds kort af en toe haar halster om buiten, daar moet ze nog een beetje aan wennen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:58 



 
Profiel   

Grappig hè die reacties met een halster om.
Blijft een stoer beestje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:01 



 
Profiel   

Lekker setje samen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:32 



 
Profiel   

Ze is echt al zo groot! Lekker plekkie ook met z’n allen in de wei :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 00:26 



 
Profiel   

Inmiddels zijn ze hun paradijsje een beetje kwijt helaas. De buren hebben hun bos gerooid en we kijken nu tegen een kale dorre boel aan voorlopig. Dat was een paar dagen flink stressen voor ze met alle machines, vallende bomen en natuurlijk het nieuwe, vreemde aangezicht. De eerste keer buiten was het je ogen uitkijken
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Het nieuwe uitzicht:
[ img ]

Vandaag kwam daar ook nog even een stormwindje bij, maar dat ging gelukkig vrij soepel (behalve voor mijn schutting, maar dat terzijde)

Knap kluppie zo toch?
[ img ]

Volgende week mag Elonia alweer worden gemeten, dan is ze 10 maanden oud!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 23:18 



 
Profiel   

Mocht dat bos worden gerooid?
Bosgrond (ook kleine stukjes) mag je niet zomaar land o.id. maken.
https://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisc ... men-kappen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 23:22 



 
Profiel   

Ze konden niet veel anders. 60% was dood en steeds gevaarlijker met stormen. Alleen de dode bomen rooien was ook geen optie omdat het te slecht (niet) onderhouden was door de vorige bewoner. Dus ik snap het heel goed, maar ja, toch wel doodzonde hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 23:38 



 
Profiel   

Er gaat toch niks boven lekker knuffelen met je verregende, modderige en bijzonder pluizige paardenkind? Morgen is ze alweer 10 maanden!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 17:07 



 
Profiel   

Lekker wollig tiep <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 17:11 



 
Profiel   

Wow, wat gaat dat hard! :wow: Tien maanden alweer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 21:13 



 
Profiel   

10 maanden alweer :wow: jeetje dat gaat snel. Is ze gewoon over 2 maanden alweer een j(n)aarling.
Heerlijk om deze pluizebol te zien opgroeien

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 21:24 



 
Profiel   

Het is alweer even geleden dat ik had gepost, maar er is in de tussentijd niet heel veel spannends gebeurd, mede ook door het prachtige weer van de laatste tijd {:}


Afgelopen weekend heb ik de nieuwe date voor dit voorjaar uitgekozen voor Veronia op de hengstenkeuring!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Löwenkönig is zijn naam en hij is vers aangewezen bij het stamboek. Wel een ander type dan Eminenz, maar ik denk ook zeker een hele mooie match voor haar. Te zijner tijd zal er een nieuw volgtopic komen natuurlijk!

Na alle knappe kerels van dit weekend heb ik vandaag mijn eigen Grunnegers maar even weer bewonderd. Die mogen er ook best zijn <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 16:27 



 
Profiel   

Ben je dan niet eerder geneigd om naar de hengst zijn vader (Löwenherz) te kijken. Je ziet deze hengst als volwassen dier, en die vind je mooi. Of heeft Löwenkönig ook al nakomelingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 18:04 



 
Profiel   

Nee zijn vader is niet beschikbaar in NL, niet gekeurd voor het Groninger Stamboek en ik ga eigenlijk sowieso graag voor jonge hengsten. Dat was Eminenz ook, Macho Polo destijds ook en zelfs Florencio was nog totaal onbekend toen we daarmee dekten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 18:11 



 
Profiel   

Ik vinnet wel een plaatje :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 18:42 



 
Profiel   

Muronia schreef
Nee zijn vader is niet beschikbaar in NL, niet gekeurd voor het Groninger Stamboek en ik ga eigenlijk sowieso graag voor jonge hengsten. Dat was Eminenz ook, Macho Polo destijds ook en zelfs Florencio was nog totaal onbekend toen we daarmee dekten.

Erkend is genoeg, toch?

Snap dat je voor een jonge hengst gaat, hoor :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 18:51 



 
Profiel   

Vind ik ook Prrrr!!
Pracht hoofd ook <3
[ img ]
[ img ]

Erkend is genoeg in principe (is Eminenz ook), maar betekent wel dat veulen volledig op de foto moet voor stamboekopname als driejarige. Nou is dat voor mezelf niet erg maar als je het veulen verkoopt is het voor de koper wel een dingetje. Een veulen uit een goedgekeurde hengst kan sowieso als driejarige voor stamboekopname. Erkende stamboeken hebben over het algemeen minder strenge veterinaire eisen, vandaar deze (terechte) regel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 20:07 



 
Profiel   

Ja, dat snap ik +:)+.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 20:08 



 
Profiel   

Oh my, die hengst daar krijg ik het zelf bijna warm van <3 Wat een knap dier zeg!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 20:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 24 [ 583 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen