Brisingr wordt 7

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 17:24

Gewoon omdat ik zin heb om even terug te kijken naar de afgelopen jaren..

Brisignr als pasgeboren veulen ( foto`s van de fokker)

Afbeelding

Afbeelding
geen curly horse, maar gewoon nat, check die wapperende mini manen! Onthoudt die als je verder scrollt..

Eerste kennismakingen en de keuring (2018)
Hij was 10 maanden geloof ik, kruising tussen ijslander en tinker en stond samen met zijn broer en jaargenoten in een weitje met schuilstal. Superleuke fokker als je het mij vraagt. (eenigenburger.nl)

Afbeelding

Afbeelding

En toen mocht de kleine hengst van Noord Holland naar de Friese opfok verhuizen. Ging allemaal van een leien dakje gelukkig. Het hielp dat we mijn andere paardje Blizz ook meehadden om hem op te halen. Wat gezelgschap op de trailer. Hij was net een klein wollig schaap tussen de andere paarden. Hij maakte meteen vrienden met iedereen en dat doet hij nog steeds. super vriendelijk en als de ander nee dank je zegt dan begrijpt hij dat.


Afbeelding

Afbeelding

De jaren op de opfok waren geweldig. Heerlijke zomers...

Afbeelding

Spelenderwijs leerden we samen
Afbeelding

En spelen kon hij ook heel goed met de andere paarden
Afbeelding

En de winters... waren een feest van blubber en ja zelfs een keertje sneeuw ( foto`s @Mariett)

Afbeelding

sneeuwfoto bewerkt door @Mariett

Afbeelding

We deden onze eerste fotoshoot. Met ontzettend veel dank aan de fotograaf die me niet alleen door deze shoot heen loodste... @mariett weer <3

Afbeelding

Afbeelding

Ik nam altijd iets mee als ik op bezoek ging, zeiltje, dekentje, zadeltje, halster borstel, schapenvachtjes, emmer, spons, plasticzak. Gewoon zodat hij het allemaal eens kon ervaren.

Afbeelding
veel te groot zadeltje en een singel paste niet, lekker overbouwd met de billen omhoog.

en in de laastste dagen als hengst gebeurde dit... bijna erop. Lekker in alle vrijheid en rust.

Afbeelding

In 2020 verhuisde hij naar onze nieuwe woonplek waar vijf paarden samen kwamen, 3 merries en 2 ruinen. Hij ontmoeten zijn trailer maatje Blizz weer. Voor mij was het tof om ze op 1 plek te hebben. Onze eigen wei nog wel.


http://boktimg.nl/img/m/U5GeqY.jpg
check die wijde achterbenen.. het deed daar allemaal wat zeer nog, afspuiten met de tuinslang vond hij heerlijk. Dat ook meteen geleerd. Weer in vrijheid op de wei.

http://boktimg.nl/img/m/ebIYTd.jpg

Hier oefenden en speelden we rustig verder, hij maakte kennis met viking outfits en boogschieten, we maakten wandelingen waarbij ik ook af en toe voor een paar meter op zijn rug klom.

http://boktimg.nl/img/m/OL407k.jpg

http://boktimg.nl/img/m/FFNfc7.jpg

http://boktimg.nl/img/m/E6DYfE.jpg

http://boktimg.nl/img/m/SjNIkR.jpg

http://boktimg.nl/img/m/wIXDpo.jpg

Het ging allemaal heel makkelijk en tegelijkertijd ook niet. Maar het vertrouwen is er altijd. Ook bij een fotoshoot in de motregen in het water. Weer door @mariett die ook die momenten geweldig vastlegde


http://boktimg.nl/img/m/w2P1Bo.jpg

http://boktimg.nl/img/m/XsgAxo.jpg

En nu wordt hij in april zeven. Een magische leeftijd voor mij omdat ik Blizz kreeg toen die zeven was. Dat was alweer 22 jaar geleden. Blizz is er niet meer en ik ben ook een dagje ouder. Brisingr is een heel ander paard, maar minstens zo stoer en viking. Ik zie mezelf samen oud worden met hem, zo oud mogelijk!

Deze shoot was van vorig jaar.. fotograaf raad je al @Mariett. Zonder haar zou ik deze shoots niet hebben doorstaan. Ik ben altijd zo nerveus maar weet dat ik haar kan vertrouwen. kijk maar:

http://boktimg.nl/img/m/e269ba.jpg

http://boktimg.nl/img/m/eooPpY.jpg

Ik droom nu van zorgeloze buitenritten. Brisingr blokkeert als hij het spannend vind en zet geen stap meer verder tot ik afstap. De ene dag is de andere niet. Blizz ging er als een malle vandoor in zijn jonge jaren, Brisingr blijft staan. Dat geeft niet, maar ik mis het wel, lekker eindeloos rijden met je vierbenige vriend. We leren samen verder, ik leer geduld hebben en hij leert dat ik nooit meer vraag dan hij kan bieden. Dank je voor het lezen en bekijken van dit topic. 8-)
Laatst bijgewerkt door Sica op 26-03-24 18:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Teveel aan afbeeldingen in link gezet (max 15)

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 17:26

Die eenalaatste en laatste!! _O_
Wat een mooie jaren hebben jullie al gehad samen! <3

Hopelijk kun je snel weer lekker samen naar buiten.

Henrike5

Berichten: 772
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 07:24

prachrige fotos <3 en wat heeft hij gelukt met een baasje als jij heerlijk rustig zo, ik hoop dat jullie nog vele jaren samen mogen zijn

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 08:56

Die laatste 2 fotos wauw. En verder wat een super stel zijn jullie.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:14

Wat een gave foto's en wat een geweldig paard om te zien en mooi dat je hem begrijpt.
Dat rijden gaat wel goed komen.

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:18

Zo'n leuk overzicht. Hij was echt een heel wollig veulentje <3. En nu zo'n bonk paard!

Hele gave foto's en mooi verhaal. Hoop dat het jullie lukt om ontspannen buiten te kunnen rijden. Je hebt er in ieder geval het geduld voor - klinkt alsof hij echt vraagt om hele kleine stapjes.

Bentuh

Berichten: 3433
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:33

whooh wat is die uitgegroeid tot een onwijs gaaf paard!
en met geduld en veel liefde komen die fijne buitenritten ook wel weer <3

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:37

Gefeliciteerd Signe! Ik vind Brisingr zo leuk <3

Komt helemaal goed met hem, uiteindelijk vinden jullie je draai wel en dan vindt hij vast iets wat bij hem past. Het omzetten van nerveuze energie naar hardwerkende energie is één ding, maar als er geen energie is kan je het niet omzetten en dat is een hele moeilijke taak. Maar dat gaat je 100% zeker lukken :)

Snel weer toffe foto’s maken!!

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:39

Die foto's zijn echt geweldig!

Zou het helpen als je met hem naar buiten gaat met een ander paard waar hij achteraan kan lopen totdat hij wat meer vertrouwen heeft? (tegen het blokkeren)

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:14

Wat een bijzonder paard heb je en waanzinnig mooie foto's!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 17:11

Mariett schreef:
Gefeliciteerd Signe! Ik vind Brisingr zo leuk <3

Komt helemaal goed met hem, uiteindelijk vinden jullie je draai wel en dan vindt hij vast iets wat bij hem past. Het omzetten van nerveuze energie naar hardwerkende energie is één ding, maar als er geen energie is kan je het niet omzetten en dat is een hele moeilijke taak. Maar dat gaat je 100% zeker lukken :)

Snel weer toffe foto’s maken!!


Marie en jij zijn inspiratie! Gister lukte het eerste.. heerlijk gereden in de bak met tonnen enzo.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 17:12

Elisa2 schreef:
Die foto's zijn echt geweldig!

Zou het helpen als je met hem naar buiten gaat met een ander paard waar hij achteraan kan lopen totdat hij wat meer vertrouwen heeft? (tegen het blokkeren)


Ja dat helpt heel erg, er zijn alleen momenteel geen paarden en ruiters in de buurt die op buitenrit gaan. :)

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:38

Mijn dochter van 5 lichtte helemaal op toen ik over Bokt scrollde. ‘Een eenhoorn!!’ :D
Heel gave foto’s, veel plezier nog samen <3

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:12

Jeetje, 7 alweer! Wat vliegt de tijd zeg!

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:29

Pfoe wat is Brisingr een prachtig paard! Die Foto's van jullie in vikingstijl, wauw gewoon! <3

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 00:00

Gave foto's!
Leuk om te zien hoe jullie dit samen al opgebouwd hebben. :j
Mijn vorige paard vond alleen naar buiten ook moeilijk, iemand mee op de fiets vond hij ook oké, dus misschien is dat makkelijker te proberen.

Furst
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 00:23

Och, wat een knap paard is het geworden!

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:02

Signe schreef:
Elisa2 schreef:
Die foto's zijn echt geweldig!

Zou het helpen als je met hem naar buiten gaat met een ander paard waar hij achteraan kan lopen totdat hij wat meer vertrouwen heeft? (tegen het blokkeren)


Ja dat helpt heel erg, er zijn alleen momenteel geen paarden en ruiters in de buurt die op buitenrit gaan. :)


Ah dat is jammer..ja die mogelijkheid moet er wel zijn natuurlijk. :o

nile
Berichten: 54
Geregistreerd: 05-10-08

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:31

En (lange) wandelingen aan de hand? Dan kan je er toch samen op uit, doet hij ervaring op en freeze of andere problemen kan je vanaf de grond makkelijker oplossen.
Mijn zigeunerpaard kan ik geen groter plezier doen dan een nieuwe route wandelen met haar neus gezellig ter hoogte van mijn elleboog. We doen onderweg “matching steps” en eigenlijk is dit net zo leuk als rijden (wat we tegenwoordig ook kunnen).

Petje af trouwens voor de stoere foto’s in volle uitrusting met steigeren en al: vind ik echt een kunst om je samen met je paard zo te kunnen presenteren. Mag je super trots op zijn!

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:34

Super leuk signe! Gefeliciteerd!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:43

Wat een leuk topic, liefde spat er vanaf! Normaal doe ik dan alleen liken met een hartje maar wilde nu toch even zeggen dat ik die in de modder rol foto wáánzinnig mooi vind, soort van perfecte plaatje! Überhaupt mooie fotos maar op die foto ging ik heel erg aan, klopt als een bus

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 22:43

nile schreef:
En (lange) wandelingen aan de hand? Dan kan je er toch samen op uit, doet hij ervaring op en freeze of andere problemen kan je vanaf de grond makkelijker oplossen.
Mijn zigeunerpaard kan ik geen groter plezier doen dan een nieuwe route wandelen met haar neus gezellig ter hoogte van mijn elleboog. We doen onderweg “matching steps” en eigenlijk is dit net zo leuk als rijden (wat we tegenwoordig ook kunnen).

Petje af trouwens voor de stoere foto’s in volle uitrusting met steigeren en al: vind ik echt een kunst om je samen met je paard zo te kunnen presenteren. Mag je super trots op zijn!


Dank je Nile.. wandelen gebeurd hetzelfde. De ene keer wat minder dan de andere. We hebben helaas niet een hele gave omgeving. Maar een rondje dorp gaat soms. Ook dan is er spanning van bij de kudde weg zijn. Blizz leunde vroeger echt op mij. Brisingr doet dat minder.

Maar inderdaad shows enzo pakt hij ontzettend goed op. Het is heel bijzonder hoe gezellig hij het met andere paarden vind en tegelijkertijd heel zelfstandig is.

alicegohome
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-10-13

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 16:12

Wauw wat gaaaf!!!! En die laatste foto!

Cioppino
Berichten: 15
Geregistreerd: 02-04-24

Re: Brisingr wordt 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:57

wat jammer dat die laatste in een linkje staan, die zijn prachtig!
(de rest uiteraard ook :) )