Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 172 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rêve haar demonenkind zijn eerste topic!

 
Profiel   

Dat wordt een westernpaard :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 20:29 



 
Profiel   

Mala: bij zijn eerste bui paste hij nog onder Rêve dus dat was hij nu ook aan het proberen denk ik. _O-
Ik was hem ook aan het uitlachen. :))

[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]
Keten met de zweep. :j

[ img ]
Zo lag hij voor de regen... zó moe.... _O-

[ img ]
Zo stond ie na wat lieve woordjes. :+:

Hanafubuki: Pretty is rond en gezond. Inmiddels is ze 24 en staat ze bij een paddock Paradise waar ze samen met een zestal pony’s 7 hectare tot haar beschikking heeft. Ze heeft eerst bij een groepje oudere paarden gestaan (haar leeftijdsgenoten) maar dat vond ze maar niks. :+
Krijg nog regelmatig foto’s en filmpjes van haar. :D

Neon: :j de spin en de stop snapt ie al. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 20:34 



 
Profiel   

Mijn palominokleurig arabierig typje kijkt net zo lelijk als Joy als het gaat regenen en probeert dan ook ergens onder te schuilen. Tip: 450 kilo paard past niet onder onder een afdakje dat bij eens mens hoort (voor- of achterkant), net zomin als een te groot veulen onder moeders buik past. En dan ook zwaar beledigd kijken als ze wordt uitgelachen …

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 20:39 



 
Profiel   

Expressive paardje, hij is boos want vindt het niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 21:52 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Mijn palominokleurig arabierig typje kijkt net zo lelijk als Joy als het gaat regenen en probeert dan ook ergens onder te schuilen. Tip: 450 kilo paard past niet onder onder een afdakje dat bij eens mens hoort (voor- of achterkant), net zomin als een te groot veulen onder moeders buik past. En dan ook zwaar beledigd kijken als ze wordt uitgelachen …

Sam kan ook ontzettend chagrijnig worden van slecht weer. :') Als het zo warm is als het deze week geweest is kan hij beter om met regen omdat het verkoeling brengt. Maar Joy duidelijk niet. _O-
Maar in normale omstandigheden zouden ze zo met twee naast elkaar kunnen staan. _O-

Pien; hij lijkt vooralsnog behoorlijk expressief inderdaad. :j :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 21:56 



 
Profiel   

Hahaha hij wist duidelijk met zichzelf geen raad. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:14 



 
Profiel   

Ik heb het in de tijd met Rêve ook al gevraagd maar heb er toen geen antwoord op gekregen. Weet iemand inmiddels al waarom veulens hun tong tussen hun lippen opzij naar buiten steken terwijl ze er op lijken te "pitsen" met hun kaken als ze dingen verkennen? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:29 



 
Profiel   

Steekt de tong echt uit? Het kan vanuit onderdanigheid -> onzekerheid zijn.
https://man-en-paard.com/blogs-en-artik ... ulenbekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:45 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is het beste dat ik vooralsnog op foto gekregen heb. Meestal steekt ie iets verder uit en soms heeft ie 'm ook soort van "gevouwen" tussen zijn lippen. Dus een v'tje er van gemaakt zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:57 



 
Profiel   

Een beetje verlegen of nieuwsgierig om iets te proeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:24 



 
Profiel   

Hij werd voor het eerst geconfronteerd met Sam die door mij gereden werd...
Volgens mij wil ie niet meer op groeien. _O-
https://youtube.com/shorts/tioWUBqD8NU?feature=share

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 23:21 



 

Haha je hoort zijn hersenen bijna kraken :D Mooie eyeliner heeft ie, hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 23:27 



 
Profiel   

Benieuwd wat ie gaat doen als ik zijn moeder terug zadel. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 23:32 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Hij werd voor het eerst geconfronteerd met Sam die door mij gereden werd...
Volgens mij wil ie niet meer op groeien. _O-
https://youtube.com/shorts/tioWUBqD8NU?feature=share


Mijn tweejarige ging heel hard hinniken toen ze voor het eerst zag dat ik op de andere ging rijden. Zo grappig, ze schrok zich de tandjes geloof ik.

Joy wordt echt steeds mooier he. Wellicht is de vraag al gesteld maar hoe spreek je Joy uit? Zoals in hey Engels of als Franse afkorting van zijn naam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 00:11 



 
Profiel   

Hij heeft ook twee keer gehinnikt. Alsof ie dacht ‘euhj... Heb je hulp nodig?’ _O-

Joy spreek ik voor het gemak (en vooral voor het gemak van mijn man die geen Frans spreekt) op z’n Engels uit. :j
Voorlopig laat mijn man de naam gewoon lezen. _O- het heeft met Rêve ook even geduurd voor hij het kon onthouden. :))

Joy heeft slechte dagen. WEER NAT!! _O-
Mijn man stond hem af te drogen toen ik met voer kwam. (Hij had ze al binnen gelaten.)
Hoorde hem toen ik de brokken nog bij de slobber deed lachen om Joy. :+: (Joy was zich heel zielig aan het voelen dat ie nat was en zich helemaal in de handdoek aan het wurmen. :)) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 00:22 



 
Profiel   

<3 ach dat kopje... wat een heerlijk veulen :D ik wil hem eigenlijk live komen bekijken *\%/* hij is zo lekker expressief :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 08:27 



 
Profiel   

Van waar ben je Neon? (mag ook via PB)

Hij vond rijden iig een vreemd en verontrustend gebeuren. :j :') Zal hem nog maar niet vertellen dat over een jaar of 3/4 hij ook een mens op zijn rug zal krijgen. :))
hij komt bij je staan en legt helemaal zijn hoofd tegen je aan, hij duwt niet, maar net als een hond legt ie zijn hoofd tegen je als je hem aait. :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 12:17 



 
Profiel   

Het is een gevoelig en heel expressief veulentje en als hij iets groter is zou ik hem in ieder geval toch in de zomer eens lang in de regen laten staan, zodat je later met rijden geen paard hebt die hem naar stal wil peren want "hellup het regent". Toen mijn dochter en ik ooit met de paarden in stevig onweer terecht kwamen in de bergen (ben je echt niet blij) waren we heel gelukkig dat de paarden het onweer en de regen totaal gene probleem vonden. Dus we hadden alleen onze eigen ongerustheid om veilig terug op stal te komen. De paarden waren net zo braaf als anders.
Dat rijden ook kan hij beter maar heel veel gezien hebben en straks als mama wel rustig is buiten, lekker wandelen met de familie en spelender wijs alles laten zien. Hij is nu nog klein en hanteerbaar, maar hij is echt wel heel expressief en laat alles goed zien.
Ik vind dat erg leuk dat smoeltje en die uitdrukkingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 12:25 



 
Profiel   

Hier worden ze in de regen gereden tot ze er gewoon doorheen gaan. :) Rêve wilde steeds haar kont draaien bij de eerste buien dat ik haar onder het zadel had. Man er even bij met de longeerzweep om haar te helpen voorwaarts te houden en zodra ze gewoon braaf door liep mocht ze op adem stappen en gaan drogen. :) Ik rijd normaal wedstrijden. Hoeveel ik er op wedstrijd zie achter komen dat hun paard niet in de regen loopt. :') Doe maar niet... Ik wil er op kunnen vertrouwen dat mijn paarden gewoon hun werk doen ongeacht het weer. Rêve heeft zelfs in de hagel gelopen. Daar had ik meer last van dan zij denk ik want ik had korte mouwen aan (zo'n typisch warmte onweer met hagel.) en die hagel deed pijn. _O- Van die kleine scherpe hagelsteentjes. En stoppen om een trui aan te doen had ik ook weinig zin in. Ze had me toen soort van verloren onderweg. Dus ik borstel me af, stap weer op en we waren amper 5 meter verder toen de hagel los brak. :') En toen heeft ze dus ook moeten lopen tot ze het negeerde. :j

Gisteren heeft hij wel een tijd in de regen gestaan (en flink regen ook) toen is hij tussen Sam en Rêve in gaan staan (het onweerde nl ook dus bliksem en donder heeft ie ook mee gemaakt nu. :j )
Hij blijft nog extreem dicht bij Rêve, ben een beetje bang dat hij erg mee gaat lopen als ik haar nu al zou zadelen. Wil het nog even aan kijken tot begin juli. Eind juni is hij pas een maand oud en een maand bekomen vind ik wel netjes na een bevalling voor zo'n dier. En dan misschien beginnen met wat stappen. Kijken wat hij daarmee doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 12:32 



 
Profiel   

Een voorproefje:

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Rêve kan het ook nog. :j
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:51 



 
Profiel   

Is ie al 3? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:52 



 
Profiel   

:+:
Hij heeft een kras op zijn been. Geen ide hoe ie dat klaar gespeeld heeft maar ze kunnen in de weide wel door wat struiken heen dus morgen moet manlief maar even snoeien in de weide dat eventuele scherpe takken daar weg zijn. Volwassen knollen gaan niet in de struiken prullen maar veulens natuurlijk wel. :roll:

Omdat ik over bezorgd ben besloot ik daar eerst zalf op te doen. Ik heb ook zilverspray staan wat ik in de zomer gebruik om vliegen van schaafwondes af te houden gezien vrijwel alle zalf er af smelt. (weet niet hoe dat spul noemt, het is grijs als je het er op spuit.)
Maar dat is dus zo'n busje met een hele scherpe "ppsssht" zoals verfbussen of haarlak sprays ook doen. (met zo'n balletje in dat lawaai maakt als je het busje schudt).
Rêve peert 'm al als ze het busje nog maar ziet omdat ze een hekel heeft aan dat geluid. Dus ik dacht "eerst maar zalf, dan probeer ik de spray, moest ie 'm dan peren dan heeft ie iig al zalf er op."

Nóu. Rêve peerde 'm dus zoals ik al verwachtte, maar Joy, Joy die bleef rustig en nieuwsgierig staan en liet me gewoon heel relaxed zijn oppervlakkige streepje op zijn achterbeen in sprayen met de scherpe "pssshhht" en kwam daarna rustig tutten..... :+:
Zo makkelijk is Rêve nooit geweest, zelfs niet in het eerste uur dat ze op de wereld was. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:59 



 
Profiel   

Wat een zoete foto's <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 23:13 



 
Profiel   

Ayasha schreef
:+:
Hij heeft een kras op zijn been. Geen ide hoe ie dat klaar gespeeld heeft maar ze kunnen in de weide wel door wat struiken heen dus morgen moet manlief maar even snoeien in de weide dat eventuele scherpe takken daar weg zijn. Volwassen knollen gaan niet in de struiken prullen maar veulens natuurlijk wel. :roll:

Omdat ik over bezorgd ben besloot ik daar eerst zalf op te doen. Ik heb ook zilverspray staan wat ik in de zomer gebruik om vliegen van schaafwondes af te houden gezien vrijwel alle zalf er af smelt. (weet niet hoe dat spul noemt, het is grijs als je het er op spuit.)
Maar dat is dus zo'n busje met een hele scherpe "ppsssht" zoals verfbussen of haarlak sprays ook doen. (met zo'n balletje in dat lawaai maakt als je het busje schudt).
Rêve peert 'm al als ze het busje nog maar ziet omdat ze een hekel heeft aan dat geluid. Dus ik dacht "eerst maar zalf, dan probeer ik de spray, moest ie 'm dan peren dan heeft ie iig al zalf er op."

Nóu. Rêve peerde 'm dus zoals ik al verwachtte, maar Joy, Joy die bleef rustig en nieuwsgierig staan en liet me gewoon heel relaxed zijn oppervlakkige streepje op zijn achterbeen in sprayen met de scherpe "pssshhht" en kwam daarna rustig tutten..... :+:
Zo makkelijk is Rêve nooit geweest, zelfs niet in het eerste uur dat ze op de wereld was. :')

Nou zo te horen is hij een stuk cooler in het hoofd dan zijn moeder. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 15:16 



 
Profiel   

https://youtu.be/yDiNudeZndg
Hij is niet irritant hoor, _O-

Hij spurt tegenwoordig naar Sam, hapt en hupst dan buiten bereik. _O-
Sam kan hem wat soms... Gebaseerd op de kleine kale plekjes op zijn kont komt hij niet altijd snel genoeg weg. _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 19:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 172 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen