Rêve haar demonenkind zijn eerste topic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 12:34

Had het met Rêve ook wel een beetje moeten verwachten dat het niet standaard zou gaan. :')
Het was erg warm gisteren en ze kwamen op de middag dus hij had niet veel zin in spelen. Beetje saaiere foto's dus. :')
Eind van de week komen ze nog eens tegen de avond voor 'm. :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve haar demonenkind zijn eerste topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:40

Toch weer hele leuke foto's, gewoon "een dag uit het leven van ...".

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Rêve haar demonenkind zijn eerste topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:42

Ohh wat lief, halster om en meelopen. Jong geleerd is oud gedaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve haar demonenkind zijn eerste topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 12:49

Ahw nu heeft ie een nieuwe pagina gemaakt! _O- Hoopte deze nog op de vorige pagina te zetten. :))

:j
Mee lopen aan het halster, voetjes geven (niet perse omhoog houden maar wel ze even geven), tandjes kijken en een borsteltje er over heen zijn dagelijkse taken voor Joy. :j

ZwarteHeks

Berichten: 607
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:23

Gut, maakt niet uit hoevaak ik naar de foto's kijk, iedere keer denk ik "Potverdikkeme die is goed gelukt". :')

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Rêve haar demonenkind zijn eerste topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:51

@Ayasha, je hoeft niet te wachten op een nieuwe pagina! Je mag gewoon meer fotos plaatsen, als het maar max 15 in één post zijn. Heb er vandaag nog een vraag over gesteld:
[FZ] 15 foto’s per pagina of bericht?

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:56

ZwarteHeks schreef:
Gut, maakt niet uit hoevaak ik naar de foto's kijk, iedere keer denk ik "Potverdikkeme die is goed gelukt". :')


Exact mijn idee. Ik denk steeds weer: 'Wat een geslaagd veulen!'

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve haar demonenkind zijn eerste topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 19:25

Kleine duivel hinnikt het hardst als hij mijn stem hoort. <3

Babootje

Berichten: 26342
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:00

Best een flink veulen ook!
Ik dacht bij die van ons toen: zo die zijn uitgeschoten met de verfroller. Maar de bles wordt een stuk smaller dan ie nu is. Ik vind t een plaatje van een veulen.

Ons veulentje toen
Afbeelding

en nu

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Babootje op 14-06-21 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16452
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:01

Hij is echt heel knap!!

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:06

Leuke foto's. Die stoere man met het veulen is dat jouw Adonis? Die is nl ook wel indrukwekkend _O-
Het is inderdaad gewoon uit het leven van.......en ik vind het leuk!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve haar demonenkind zijn eerste topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 21:03

Dat is mijn adonis. :j Ik moest lachen om je woordkeuze. _O-
Zijn vader is Griek en mijn man zegt altijd al lachend dat hij een Adonis is. _O-
Maar ik vind hem na 10 jaar ook nog steeds indrukwekkend. :j <3

Mijn DA vond hem bij geboorte ook al groot. Nu begint hij voor mij pas minder fragiel uit te zien. :o (ben echnie overbezorgd hoor. :o)

Babootje: vraag me bij hem ook wel af hoeveel wit hij nog gaat hebben als hij volwassen is. Bij Rêve is de bles ongeveer gelijk gebleven van verhouding volgens mij maar ik weet dat die bij veel paarden ‘kleiner’ wordt in verhouding.
Leuk dier ook die vos! :)

Die zwarte vlekjes in zijn neusgaten en op zijn bovenlip vind ik apart.

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:27

Ayasha schreef:
Dat is mijn adonis. :j Ik moest lachen om je woordkeuze. _O-
Zijn vader is Griek en mijn man zegt altijd al lachend dat hij een Adonis is. _O-
Maar ik vind hem na 10 jaar ook nog steeds indrukwekkend. :j


Eerlijk gezegd vind ik jullie alle twee indrukwekkend en stoer en dat veulentje en jullie liefde voor hem, maakt het geheel heel zacht. <3

Een kleine anekdote want daar doet het plaatje met het veulen me aan denken.

Ik heb een 8 persoon gîte in Frankrijk en toen er nieuwe gasten kwamen, stapten er allemaal mensen uit twee busjes met echt heel veel tattoos en piercings. Daar stond Pien het burgerlijk trutje en ik was echt geïmponeerd en ook wel wat bang. En dan word ik heeeeel erg beleefd en vriendelijk afstandelijk en zo zij ook. Dus ik legde alles uit. Totdat opeens het jongste lid van de familie uit de bus kwam, de enige die geen tattoos had _O- , baby'tje van 6 weken oud, en de meest indrukwekkende man (alleen zijn gezicht was zonder tattoos en zonder piercings en wouw zo uit de kluiten gewassen zoals jouw man) pakte dat baby'tje op en ging het troosten en was zo vreselijk lief.
En ik ben te open en een flapuit, dus ik zeg→ jeetje wat bent u een lieve man voor dat kleintje. _O- Waarop die man zei: "vindt u ons een beetje indrukwekkend"? En terwijl ik zeg→ "dat kun je wel zo stellen", probeerde ik de slappe lach te verbijten, en we keken elkaar aan en we kregen alle twee de slappe lach. IJs was gebroken, het burgelijk trutje en de uit de pas lopende familie als het om uiterlijk gaat, konden het vanaf dat moment, geweldig met elkaar vinden die vakantie en ik vond het een van mijn leukste gasten die ik ooit in huis heb gehad en allemaal zo vreselijk lief. Ook al die vrouwen die helemaal beschilderd waren en overal piercings, dat waren vrouwen van goud. <3

Dus toen ik jouw Adonis zag, als je hem niet kent en je laat 's avonds de hond uit, dan moet de hond echt aan de overkant zijn behoefte doen opeens _O- , is ook zo'n grote schat. Hoe hij met dat veulen aan het pielen is, hoe hij met jou omgaat, hoe zacht ook jij bent ondanks je stoere uiterlijk. Ik vind dat echt geweldig en geniet daar van <3 . Ik hoop dat je dat niet erg vind dat ik dit opschrijf.

Elihood
Berichten: 54
Geregistreerd: 09-11-20

Re: Rêve haar demonenkind zijn eerste topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:29

Wat een mooi koppeltje, moeder en veulen <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 22:28

pien_2010 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik jullie alle twee indrukwekkend en stoer en dat veulentje en jullie liefde voor hem, maakt het geheel heel zacht. <3

Een kleine anekdote want daar doet het plaatje met het veulen me aan denken.

Ik heb een 8 persoon gîte in Frankrijk en toen er nieuwe gasten kwamen, stapten er allemaal mensen uit twee busjes met echt heel veel tattoos en piercings. Daar stond Pien het burgerlijk trutje en ik was echt geïmponeerd en ook wel wat bang. En dan word ik heeeeel erg beleefd en vriendelijk afstandelijk en zo zij ook. Dus ik legde alles uit. Totdat opeens het jongste lid van de familie uit de bus kwam, de enige die geen tattoos had _O- , baby'tje van 6 weken oud, en de meest indrukwekkende man (alleen zijn gezicht was zonder tattoos en zonder piercings en wouw zo uit de kluiten gewassen zoals jouw man) pakte dat baby'tje op en ging het troosten en was zo vreselijk lief.
En ik ben te open en een flapuit, dus ik zeg→ jeetje wat bent u een lieve man voor dat kleintje. _O- Waarop die man zei: "vindt u ons een beetje indrukwekkend"? En terwijl ik zeg→ "dat kun je wel zo stellen", probeerde ik de slappe lach te verbijten, en we keken elkaar aan en we kregen alle twee de slappe lach. IJs was gebroken, het burgelijk trutje en de uit de pas lopende familie als het om uiterlijk gaat, konden het vanaf dat moment, geweldig met elkaar vinden die vakantie en ik vond het een van mijn leukste gasten die ik ooit in huis heb gehad en allemaal zo vreselijk lief. Ook al die vrouwen die helemaal beschilderd waren en overal piercings, dat waren vrouwen van goud. <3

Dus toen ik jouw Adonis zag, als je hem niet kent en je laat 's avonds de hond uit, dan moet de hond echt aan de overkant zijn behoefte doen opeens _O- , is ook zo'n grote schat. Hoe hij met dat veulen aan het pielen is, hoe hij met jou omgaat, hoe zacht ook jij bent ondanks je stoere uiterlijk. Ik vind dat echt geweldig en geniet daar van <3 . Ik hoop dat je dat niet erg vind dat ik dit opschrijf.

Nee, helemaal niet! Vind het erg lief en leuk om te lezen dat we zo overkomen. Vind het ook een hele leuke anekdote!
Ik weet dat veel mensen, als ze ons niet kennen, compassie met mij hebben omdat mijn man zo bruut oogt. Terwijl als het puntje bij paaltje komt, hij zachter en gevoeliger is dan ik. :o of meer: dat muurtje sneller laat zakken.
Ik vind het dus oprecht leuk om te lezen hoe ik/we op jou over komen. :+: Ik weet dat ik buiten de norm val. Meestal ben ik ook eerder gothisch gekleed omdat ik die kleding elegant vind zonder tuttig te zijn en de ‘bloemetjes mode’ past gewoon echt niet bij mijn uitstraling. _O- Ik voel me gewoon echt niet goed in pasteltinten en fleurige rokjes. :o Dus ik ben best een buitenbeentje en ik weet dat veel mensen me daardoor ook wat ontwijken, mijn gesloten persoonlijkheid helpt daar niet bij. Mijn man echter keek daar vanaf het 1e moment doorheen. Zag de onzekerheid en de angst onder dat ‘ik wil met niemand contact’ en gaf me gewoon rustig alle tijd om te leren dat hij te vertrouwen was. :+:
En als je eenmaal mijn loyaliteit hebt en ik eenmaal om je geef... Dan is er niemand die verder voor je gaat dan ik. Want dat is dan mijn andere kant en ook precies de reden waarom ik zo voorzichtig ben... Ik ga stuk aan mensen die misbruik maken van me.. :)

Mijn man en ik hebben beide al een vrij gecompliceerd leven achter de rug. We zijn beiden op gegroeid tussen de groepen die de meeste mensen beschouwen als types waarvoor je over steekt. Ik ben jong bevriend geraakt met de eigenaar van een piercing shop en als we buiten stonden dan staken mensen effectief over om ons niet te moeten passeren. Die mannen (inmiddels is er een mede eigenaar) zijn als broers voor me en echt hele lieve jongens. Soort zoekt soort... Een paar jaar geleden nodigde onze toenmalige buurvrouw ons uit voor een barbecue ivm een klusje wat mijn man samen met zijn broertje en een vriend voor haar gedaan hadden. Zo kwam het dus dat we met zes jongeren (tussen de 20 en de 33) met een lang levensverhaal in verhouding tot de jaren en allen met de uitstraling die daar vaak bij hoort (die ‘niks raakt me nog’ attitude.) aan tafel zaten. Dat bewuste groepje dus ook met tattoo’s en piercings. En toen het tijd was om af te ruimen stonden de heren op, deden de dames blijven zitten onder het mom van ‘afruimen kunnen wij net zo goed.’ :+:
Ik kan echt boeken schrijven over dergelijke types over hoe zacht en beleefd ze onder die buitenlaag zijn...

Door het leven dat mijn man geleid heeft, heeft hij nooit de kans gekregen om echt te ‘verbinden’ met paarden ondanks dat hij hoog in de sport gereden heeft, en nu met mij en die lieve spiegels van me, doet hij dat wel. En ik vind het heerlijk om zijn hele lijf te zien ontspannen zonder dat hij het beseft als een van de paarden contact met hem zoekt. En zeker als dat kleine, kwetsbare ding hem doet glimlachen... :+:

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:46

<3 <3 mooie reactie Ayasha. Je man en jij zijn mooie mensen! <3 Ik hou daar van.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:07

Oh ik ken ook zo iemand dat als je hem niet kent je in tijdens valavond zeker de andere kant van de straat kiest. Eens je hem kent blijkt het een harde werker te zijn en een goed mens. Al dacht ik de eerste keer dat ik hem zag "wat smijten ze hier nu binnen". Legerbroek en legerbottines aan. Tattoo's en zo. Beer van een vent. het is dat mijn vader hem kende maar ging hem anders niet gevraagd hebben om binnen te komen. :+ Hij is het bewijs dat de buitenkant totaal anders is de persoonlijkheid aan de binnenkant. :D

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:49

Stille meelezer kruipt onder steen vandaan. Leuk dier! <3 Ziet er mooi en lief uit, arme Sam heeft het er maar zwaar mee, nog meer dan moeder lijkt wel inderdaad. Klopt het dat moeders hem sneller op zijn plek zet en hij daar minder mee kliert? Op mij komt het tenminste over alsof Sam wat meer van hem tolereert? En staan er ook nog andere paarden bij of ga je dat nog doen?

Waar ik ook wel benieuwd naar ben, wat voor ras is je merrie en hoe groot? Ik dacht rond de 1.50 ergens gelezen te hebben. En zie je ook bepaalde dingen van de hengst terug en die hij misschien verbeterd heeft of is het daarvoor te vroeg?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve haar demonenkind zijn eerste topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 11:08

petraaken: mijn man is ook een hele harde werker. Altijd geweest. :j Ik denk dat als wij ergens samen zijn, ze ons ook wat bruter inschatten dan we zijn. _O-

E4D: Moeder heeft een KWPN moeder (Erik x Facet) en is achteraan de 1.50. De vader van Rêve was Ismir Du Tilleul, een meer barok type.
Het is nog vrij vroeg, momenteel heeft ie nog maar twee snelheden: traag of heel hard. _O- Maar van wat ik gezien heb heeft hij een meer opwaartse hals (de merrie heeft een vrij horizontale hals) en zijn galop is nu al meer gesprongen dan die van zijn moeder was op die leeftijd. Rêve kon hard en ruim. Hij kan ruim maar springt ook (je hoort hem in het zand echt roffelen in de juiste takt, dat heeft zijn moeder nooit getoond als veulen.)
Wat ook op valt is hoe gemakkelijk hij van de hoogste versnelling naar stap gaat en dan niet uit elkaar vallen maar echt terug komen in die galop en meteen mooi doorstappen. Hij lijkt geboren met een aanleg voor galop-stap. :)

In zijn stap lijkt hij ook nu al goed te bewegen maar de moeder heeft ook wel een goede stap al is de moeder iets traag in stap. Mijn trainer zei dat dat bij de moeder vanzelf wel goed zou komen, dat paarden met een dergelijke ruime stap vaak wat traag zijn als ze onervaren zijn.

Rêve negeert hem of corrigeert hem inderdaad. Sam durft minder te corrigeren omdat hij in het begin Rêve al snel bij zich had staan als hij de kleine corrigeerde. _O- Nu dat Rêve wat rustiger is, begint Sam hem ook te corrigeren. :D

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve haar demonenkind zijn eerste topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:46

Iemand beoordelen op zijn/haar uiterlijk, daar kan je inderdaad behoorlijk mis mee gaan ... Hebben wij eens gehad tijdens een liveconcert van Joe Cocker. Voor ons een stel waarvan je denkt als je ze ziet: "Ik ga een eindje om". Hij legerkisten, camobroek, geruit shirt en kale kop en heel groot, zij ook stoer om te zien maar wel vrouwelijk. Hadden het erg naar hun zin, rookten ondertussen een jointje en waren erg gezellig. "Of wij ook wilden?". Neuh ...
Hetzelfde kan je tegenkomen bij Harley-meetings": één grote familie die goed voor elkaar zorgt, of bij veteranendagen, bij de Brothers-In-Arms, ook motorrijders. Toffe gasten over het algemeen.

Ik had gisteren weer les en de instructeur begon voor de tweede keer over het fokken van een veulentje bij mijn merrie. Ik heb naar aanleiding van zijn eerste opmerking een poos geleden al eens gekeken naar geschikte hengsten en kwam door een ander Bokttopic op een bepaalde hengst uit, een quarter. Ik hou Joy ook nog even op de lijst, voor over een jaar of wat ... Eerst maar eens met de merrie gaan rijden.

Lekker dan, wil je de kleine draak corrigeren, krijg je moeders op je dak. Sam heeft het moeilijk gehad. Nu hij en moeders meer op één lijn komen, lijkt het beter te gaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 11:59

:j Als de groep van Needles and pins samen is (de piercingshop) dan heb je dus die mensen bij elkaar die in films gebruikt worden als de "bad guys". _O- Een hoop metaal, veel tattoo's. En als je niet met ze praat dan gaan de meeste er van uit dat het nietsnutten zijn zonder verstand. Maar zodra je met die groep in gesprek gaat dan zal je er snel achter komen dat 2 er van al 20 jaar een succesvolle zaak hebben, dat eentje een hoge functie heeft in een bedrijf in Madrid en dat vrijwel allemaal gewoon normale mensen zijn. Het enige verschil dat ik tot op heden vaak gemerkt heb, maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk. Is dat ik bij mensen met bodymodifications veel minder oordelen opmerk. :) Niemand die het boeit hoe je gekleed bent of hoe je er uit ziet. Je persoonlijkheid telt, niet je uiterlijk. Het is één van de enige groepen waarbij ik me geheel op mijn gemak voel. :) Het is zelfs zo erg dat toen mijn fysiotherapeut me ooit eens vroeg of jury's geen oordeel hebben over mijn piercings gezien dressuur een vrij klassieke sport is, (ik heb er drie in mijn gezicht dus zichtbaar.) dat ik hem echt een paar minuten stomverbaast aan gekeken heb. Hij is toen in de lach geschoten om mijn blik. Ik had daar werkelijk nog nooit bij stil gestaan dat dat een optie was. _O-

Nu ben ik daar sowieso een beetje simpel in. :') Als mijn kinesist tegen een stagair een opmerking maakt over mijn tattoo's wat ie meestal doet als een stagair niet echt goed reageert, dan is mijn eerste gedachte altijd "welke tattoo's?..... Ohja...." _O-
In belgië is het nog iets minder geaccepteerd dan in NL heb ik het ide.

Veel van de stoere motorclubs zijn in mijn ervaring naar niet leden veel beleefder en fatsoenlijker dan de meeste medemensen. :) We hebben eens langs een groep hells angels gestaan met de trailer aan een rood licht. Sam vond al die motoren maar niks en deed de trailer schudden. De voorste rijder stak zijn hand op en deed teken waarop de gehele groep de motor af legde en pas weer startte toen wij groen hadden en vertrokken waren. :+: Prachtig vind ik dat soort dingen. Geen tegenverwachtingen, gewoon doen wat goed is op het moment.

Joy zal denk ik ten vroegste over 2.5 jaar gekeurd kunnen worden. :)) In die tijd moet hij dan ook nog laten zien dat hij een fijn karakter heeft. Voorlopig lijkt het daar wel op maar ik ken weinig veulens met een moeilijk karakter (eentje en daar is het ook goed mee gekomen. Die is moeder nu :') ) dus het is toch afwachten tot ie zijn hormonen voelt hoe ie zich gaat gedragen. :j

en inderdaad. Joy was dan ook nog zo geniepig om hem te gaan etteren, en als Sam dan zijn oren plat legde dan murmelde hij waardoor Rêve achter hem kwam staan. :') Dan was Sam dus klaar. _O- Want zelfs Sam wist beter dan tegen hormoontje in te gaan op dat moment. :')

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve haar demonenkind zijn eerste topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:20

Ik vind bodymodifications geweldig en ben altijd geïnteresseerd in het verhaal. Piercings en tattoo's, ik vind ze gaaf. In Nederland heb je trouwens een westernruiter die een piercing heeft die ik heel mooi vind: twee bolletjes aan weerskanten van de bovenkant van de neusbrug. Volgens mij kijkt niemand daar van op.

Ik heb trouwens ook wel eens te maken met vooroordelen qua uiterlijk, maar dan de andere kant op. Ik heb een huidziekte waardoor sommige mensen blijkbaar denken dat ik achterlijk ben. Dat valt best mee ... ;) maar voor mij wel een reden om niet aan de slag te gaan met bodymodifications want dat gaat vast bijzondere effecten geven.

Ik heb geen haast met het regelen van nakomelingen van mijn arabierig typje. Ze is al oma dus de lijn is voortgezet. Ik blijf Joy gewoon gezellig volgen.

Merries en hormonen, daar moet je inderdaad voorzichtig mee omgaan. Ik doe met mijn arabierig typje veel grondwerk, dubbele longe, waarbij ik achter haar loop. Daar ben ik net even voorzichtiger mee wanneer ze hengstig is. Niet alleen omdat ik schoon wil blijven maar ook omdat ze dan net iets gevoeliger is en ze bekend staat om haar losse achterbeentjes. Veiligheid voor alles.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve haar demonenkind zijn eerste topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 12:54

Ik kan me voorstellen dat daar ook vooroordelen mee gepaard gaan inderdaad. :j Ik moet zeggen dat ik het vaak niet eens echt op merk. Ik heb de neiging om te kijken naar hoe mensen zich houden en wat ze communiceren met hun lichaamstaal. Maar als je aan de slag wil met bodymods, laat dat je dan vooral niet tegen houden. Bekijk het zo: ze oordelen nu toch al. Hoeveel erger kan het nog worden? :D

Rêve zal ook hengstig gewoon in het werk niet snel trappen. Maar de laatste keer dat ze gekapt werd voor de geboorte hefte ze heel even waarschuwend dat achterbeen op. Ze kreeg meteen op haar donder en je zag haar denken "oke oke! Tis al goed!". Dus vanaf de grond let ik ook wel iets meer met haar op als ze hengstig is. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:47

Ayasha schreef:
Rêve zal ook hengstig gewoon in het werk niet snel trappen. Maar de laatste keer dat ze gekapt werd voor de geboorte hefte ze heel even waarschuwend dat achterbeen op. Ze kreeg meteen op haar donder en je zag haar denken "oke oke! Tis al goed!". Dus vanaf de grond let ik ook wel iets meer met haar op als ze hengstig is. :j

Klinkt ook als een goed opgevoed paard! Wie weet wat voor gevaarlijk loerer het had kunnen worden :P

Mooi om te zien hoe Joy zich ontwikkelt. En dat ie zijn naam eer aandoet! :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 22:12

Geen ide of jullie dit boeit hoor maar ik vind het wel leuk. :D

Vandaag hebben we het hooi van de weide kunnen halen (70 baaltjes bij 30 graden was effe doorbijten!) en konden ze dus achter ons huis op de weide. We durven Joy nog niet op de grote weide te zetten omdat de stroom daar via batterij gaat ipv netstroom zoals bij ons achter. En onze weide aan huis is ook afgemaakt met planken. De weide die we in bruikleen hebben is enkel met draad af gemaakt. Dus we zouden hem graag iets groter hebben dan hij nu is voor we hem daar zetten. :j

Afbeelding
Afbeelding

Bij ons achter kunnen ze kiezen of ze op het zand gaan staan of in het gras en hebben ze schaduw onder de boom en achter in de weide een schuilstal die ook onder bomen zit (dus die blijft echt fijn fris zelfs met dit weer. Mijn man en ik hebben daar ook even gepauzeerd halfweg. :j)

Terwijl we bezig waren om de draad terug te herstellen (de baaltjes zijn verpakt en de machine om te wikkelen was breder dus we hebben één hoekpaal even er uit moeten halen.) stond Joy met Sam te klieren terwijl Rêve rustig kantjes stond te maaien in de paddock. :)) Sam geeft 'm net genoeg tegenstand dat hij blijft terug komen om langs hem op en half tegen hem op te hupsen. _O- Heerlijk om te zien hoe leuk Sam met hem is.
Gisteren kon ik deze foto maken met mijn gsm:
Afbeelding
Joy maakt er trouwens een hobby van om dat masker af te trekken als het halster er niet overheen zit. >;)

Rêve is streng maar rechtvaardig maar ze houdt er wel aparte opvoedingsmethodes op na volgens mij. := Tenminste, ik heb een merrie nog nooit zo zien corrigeren. :') Ik kan ze vanuit het raam zien dus ik kan ze observeren zonder dat ze afgeleid worden door het feit dat ik er ben. En net stonden Sam en Rêve elkaar te kroelen op de schoft. Joy, die er aan moet wennen dat de wereld van zijn moeder niet meer om hem draait, hapte Rêve in de buik om aandacht en een fractie van een seconde later lag Joy op zijn knieën. _O- Ik heb niet eens gezien hoe ze het deed, zo snel ging het. :') Terwijl Joy ietwat uit zijn lood geslagen overeind krabbelde (die begreep duidelijk ook niet helemaal hoe hij op zijn bakkes geëindigd was.) ging Rêve rustig door met kroelen alsof ze niet juist haar kind de grond op geflikkerd had. _O-

Net stonden ze hooi te eten en Joy ging Rêve etteren. Sam vond dat hij zijn moeder moest laten eten denk ik want dat leverde hem een knauw van Sam op. _O- en Rêve at rustig door. Ze staat er dus iig niet alleen voor met de kleine man. :')