2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
3heathcliff5
Berichten: 445
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:20

Hier staan ze ook nog 24/7 buiten. Volgende maand gaan ze ergens weer naar binnen. Loopstallen met 24/7 vrije uitloop naar een paddock.

Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:22

Rose_Sonny, blijft het de goede kant op gaan? Het hoofd spreekt echt boekdelen op je foto haha

MarjanB, haha die foto dat ze gewoon blijft liggen is echt leuk

KittyDylan, wat jammer dat je hem uit de groep moet halen! Maar het moet allemaal natuurijk wel goed gaan.

Libera, jeeetje wat een sjiek koppie zo!

Tundra, wat vervelend van de rotstraal zeg. Stalklimaat is daar natuurlijk ook niet altijd handig voor.

Quir, begint op te schieten dat je knappe mannen naar huis komen!

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:48

Elonia heeft nooit 24-7 buiten gestaan, ze gaat 's nachts altijd op stal. Vervelend van de rotstraal, helemaal omdat het natte seizoen nu pas begint.

Hoe doen ze dat op een opfok in de winter eigenlijk. Ik zie vaak plaatjes van groepsstallen langskomen maar ik neem toch aan dat die jonkies overdag gewoon naar buiten gaan in de wintertijd of?

Eloontje recent:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:56

Die van mij heeft de winter een schuilstal met grote paddock eraan vast dus nog steeds 24/7 buiten maar kan dam wel schuilen en met een grote zandpaddock

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:34

Tundra schreef:
Die van mij heeft de winter een schuilstal met grote paddock eraan vast dus nog steeds 24/7 buiten maar kan dam wel schuilen en met een grote zandpaddock

Bij ons op de opfok hetzelfde idd

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:14

Libera, Arthur staat juist wel fijn in de groep, en dat is juist het dubbele helaas.
Wat staat dat leren halster die van jouw mooi!

Tundra wat vervelend van de rotstraal. Arthur staat 24/7 buiten maar gelukkig genoeg steen en vlak grasland om niet in de modder te hoeven staan.

MarliesR, ik vind het enerzijds ook jammer, maar de keuze was al eerder gemaakt. Hij 'moet' ook niet weg, maar eigen keuze. Omdat we volgend jaar geen veulens verwachten kan hij lekker thuis met de 4 jarige hengst en hengstveulen staan. Voor zolang ze er nog staan, want die staan te koop.

Muronia, die is al groot of niet? Mooi paard.

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:52

Hier ook geen blubber gelukkig maar ben bang dat ze er erg gevoelig voor is nasleep van de opfok waar ze eerst stond daar stonden ze op matten in stal en dat was vaak vies. Daar was het begonnen en was even stabiel tot de vele regen

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 17:27

Tundra schreef:
[ [url=m/794cXX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier nog steeds dag en nacht op het land. Stiekem mag het van mij wel over zijn. Ik krijg door de natte dagen haar rotstaal niet onder controle helaas. Nog meer die hier nog dag en nacht op het land staan?


Hier hetzelfde, onze jaarling staat ook nog 24/7 buiten maar helaas ook rotstraal door de nattigheid.

Twijfel ook heel erg om niet ‘s nachts op stal te doen zodat zijn hoeven dan drogen.

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 17:27

Oops sorry KD verkeerd gelezen dan :o

Hier staan ze in de zomer altijd buiten maar komen ze een uurtje binnen om te eten. Winter komen ze ‘s nachts op stal. Heb wel ruime (5x5) stallen met een uitloop er aan vast van 5x10 dus technisch gezien kunnen ze nog steeds buiten staan als ze dat zouden willen, alleen dan niet samen maar in hun prive uitloopje. Doen ze overigens nooit als het regent blijven ze lekker binnen staan :Y)

Overdag hebben ze samen een paddock met een weiland eraan vast.
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:22

Ah gelukkig, ik dacht al die dieren staan toch niet maanden alleen maar binnen in hun groepje. Ik heb dus verder geen ervaring met opfokstallen, hou ze altijd gewoon thuis (of in het geval van het aanstaande veulen zal deze worden verkocht).

Elonia is inderdaad al best groot. Bijna 18 maanden en ze is 1.62 nu.

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:49

De mijne staat het hele jaar door 24/7 buiten op de weide. :Y) Als het gras op is worden ze bijgevoerd met hooi van eigen land.

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:24

Oeps, topic beetje uit het oog verloren!
Die van mij is eergisteren 17 maand geworden en al een heel meneertje!

Staat nu 24/7 op hooi, hopelijk half oktober nog paar weekjes op de wei nu het gras een laatste scheut krijgt :)

Afbeelding


Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:42

Die van ons staan nog 24/7 buiten :)

Mijn Las Vegas hengst vanochtend, in een nieuw stuk wei gezet..

Afbeelding
Afbeelding

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:31

De mijne ook 24/7 buiten hoor, maar op een PP track :’)

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:11

Hier ook 24/7 buiten op een Paddock Paradise (met goede schuilstal) en op het moment nog minstens een dagdeel op de wei. Hopelijk kan dat nog mooi een tijdje! Gras genoeg nog :D

Afbeelding

Zit al weer een flink pak haar op haha

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:33

Hier ook 24/7 buiten aan huis

Hoofd toezicht
Afbeelding
Mest hulp
Afbeelding
Pot met goud
Afbeelding

Ze wordt nu wel stout echt pffff ~~}>

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:50

Afbeelding

De mijne stond aan de andere kant van de regenboog

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:56

Afbeelding
Hah, hier ook al. Alleen stond mijn 2022 veulentje eronder en de 2021 ernaast

Hier vanaf maandag weer s nachts op stal en overdag op de verharding en paddock. Als de regen even weg blijft gaat de wei weer open.
Ze heeft nu oppasdienst op haar bff die net gespeend is.

Moeders met oudere dochter en de twee jonkies lekker bij hun schuilplaatsen
Afbeelding
Relpda is geadopteerd zeggen we altijd maar haha, de rest is echt familie van elkaar.

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 22:02

Afbeelding
Mijn draakje staat nu de avonden in haar uitloopstal en als het weer het toe laat overdag op het land

Rose_Sonny
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:59

Ik ga toch met Replay volgende week naar de kliniek voor een röntgen foto, het zit me gewoon niet lekker.
Toch fijn dat dit topic bestaat, zelf had ik niet aan een OCD gedacht, maar als we er nu redelijk vroeg bij zijn, dan is het herstel beter.

Ik had wel gelezen dat ze pas vanaf 18 maanden opereren, hebben jullie ervaring met deze operatie? Ik ga uiteraard ook aan de dierenarts vragen hoe het zit, maar ik vind ervaringen van jullie ook heel waardevol. Liefste allemaal positieve ervaringen, want Replay is mijn kleine puppy en ik vind het zo spannend allemaal Y;(

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:07

Rose_Sonny schreef:
Ik ga toch met Replay volgende week naar de kliniek voor een röntgen foto, het zit me gewoon niet lekker.
Toch fijn dat dit topic bestaat, zelf had ik niet aan een OCD gedacht, maar als we er nu redelijk vroeg bij zijn, dan is het herstel beter.

Ik had wel gelezen dat ze pas vanaf 18 maanden opereren, hebben jullie ervaring met deze operatie? Ik ga uiteraard ook aan de dierenarts vragen hoe het zit, maar ik vind ervaringen van jullie ook heel waardevol. Liefste allemaal positieve ervaringen, want Replay is mijn kleine puppy en ik vind het zo spannend allemaal Y;(


Half zus van mijn paard was met 9 maanden al geopereerd aan een ocd was snel hersteld

Rose_Sonny
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 07:56

In ieder geval 1 goede ervaring!
Het verbaast me wel dat dat paard met 9 maand al geopereerd is, aangezien zo'n OCD toch tot de leeftijd van 1 jaar nog weer zelf weg kan trekken?

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 08:19

Hier in Zweden is met 9/10 maanden ook de standaard, OCD trekt ook niet weg. OC kan wel wegtrekken. OCD is een volledig los fragment en OC is een nog deels vast fragment.

Echter is de kans zo klein dat het weer netjes aangroeit dat op veel plaatsen nu vroeg geopereerd wordt, omdat dan de kans op herstel veel beter is en minder complicaties. Ook kan langer wachten het gewricht serieus beschadigen (met name grote fragmenten OCD) waardoor het beter is om vroeg te opereren.

Succes en komt vast goed!

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 11:42

Ocd trekt inderdaad niet zelf weg en bij haar ontstond er steeds meer irritatie.

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 11:53

Ik heb mijn 2020 veulen laten opereren met 1,5 jaar. Ik wist dat de ocd er al veel eerder zat maar mij werd geadviseerd om te wachten tot 1,5 jaar door meerdere dierenartsen. Hij had een ocd zo groot als een topje van een pink. Deze is eruit gehaald en nu bijna een jaar verder is het een gezonde 2,5 jarige met geen schade aan het gewricht.

Mijn 2021 veulen gaat in januari op de foto.