2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KittyDylan

Berichten: 8882
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:39

Relpda is zo leuk <3

Mijn plan met Arthur is aanhouden tot zijn 3e, en dan zien we wel of hij als dekhengst mag blijven of dat hij verkocht word als kinderpony.

Rose_Sonny
Berichten: 435
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:31

Replay mag lekker uitgroeien tot een dressuurpaard. Hopelijk komt hij minstens net zo ver als zijn moeder.

Daarnaast mag hij lekker vaak buiten rijden, aangezien we ongeveer aan een ruiterpad wonen.

Ik ga vooral kijken naar wat hem happy maakt, hopelijk worden we blij van dezelfde dingen.


Afbeelding

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:52

Met Lotus wil ik graag de dressuur in als zij dat ook leuk vind en vooral ook lekker genieten van buitenritjes.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:12

Knap veulen Mooney, van welke hengst is ze? :D
Je had gedekt met Diamond's Gold toch?

Hier mogen de hengstjes nu eerst lekker groot groeien (maar liefst ook niet groter dan 148 _O- ) en ik hoop ze over een paar jaar allebei mee te kunnen nemen naar de hengsten keuring en daarna op te gaan leiden in de dressuur met als ultieme doel FEI niveau.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:31

Wat een leuk veulen Mooney!
Hele knappe jongens Quir!
Leuk om zo alle plannen met de veulens te lezen.

De bedoeling is om Mýsla te houden. Ik hoop dat ik er in de toekomst ook wat wedstrijden mee kan rijden, hopelijk in de vijfgangen. En verder lekker het bos in samen.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 00:00

Quir Ze is van Dating AT uit een Dornik B moeder, Dating kon ik in eerste instantie niet gebruiken ivm corona (toen wel reitlands bon coeur overwogen). De laatste ronde heb ik hem toch kunnen gebruiken maar had helaas ook niet gepakt.
Balen, aan de andere kant heeft dit veulen zeer waarschijnlijk meer kwaliteit dan wat ik zelf zou hebben gefokt. Elk nadeel heeft z'n voordeel :+ ze is flink aan de maat, maar voor mij is het niet erg als ze uit de maat groeit. Als ze wedstrijden gaat lopen is het toch met mij tussen de paarden, dus dan maakt D of E niet uit.

Mijn andere merrie had ik in eerste instantie ook een AT hengst voor bedacht, dus daar moesten we ook switchen en dat pakte gelijk dus die is nu drachtig van Winston Jr.

Zowel Relpda als het veulen van 2022 zijn voor eigen gebruik. Relpda is eventueel ook als rijpony voor mijn vriend, het 2022 veulentje claim ik helemaal zelf. Ik vind grondwerken en dressuur rijden leuk, af en toe springen, cross of een ander uitstapje vind ik ook leuk om te doen. Een wedstrijdje meepakken zou ik ook wel weer willen ooit. Ik ben van plan om gewoon per pony te kijken waar het talent en de interesse ligt en speel daar dan op in.
Bij mijn eerste duo was de pony die was aangekocht als wedstrijdpony uiteindelijk de grasmaaier en de kleinere pretpony/grasmaaier heeft tussen de paarden wedstrijd gelopen en veel disciplines geprobeerd. Dus ik heb al geleerd dat je veel kan plannen maar eigenlijk gewoon moet kijken hoe het allemaal loopt.

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:11

Onze Rosalie is toe aan haar twee maanden ontwormen
Voor hoeveel kilo zal ik haar geven?
KWPN, ze ziet er stevig uit, geen idee of dat echt groot is v Hara leeftijd......

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:24

Gister mijn veulen een uitgebreide poetsbeurt gegeven ze geniet daar echt van. Ze wil de laatste dagen alleen niet meer terug de veulenstal in. Het is een hele grote loopstal. met 4 andere veulens.eruit halen is geen probleem maar terug doen is echt een drama ze gaat volledig in de remmen voor de deur.
Ik maak me daardoor gelijk druk zal ze het dan toch niet zo leuk vinden hier. (Staat er sinds 3 weken) overdag staan ze hele dag op het land tot uur of half 5/5uur. Daarna gaan ze naar binnen. Zal het toch nog een wen dingetje zijn? Ze is bij de fokker ook gewend om uit de kudde te gaan te poesten en weer terug te gaan.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:44

Symke schreef:
Onze Rosalie is toe aan haar twee maanden ontwormen
Voor hoeveel kilo zal ik haar geven?
KWPN, ze ziet er stevig uit, geen idee of dat echt groot is v Hara leeftijd......


Pff lastig... ik zou even je dierenarts bellen voor advies, die weten vaak wel hoeveel ze gemiddeld wegen.


Tundra schreef:
Gister mijn veulen een uitgebreide poetsbeurt gegeven ze geniet daar echt van. Ze wil de laatste dagen alleen niet meer terug de veulenstal in. Het is een hele grote loopstal. met 4 andere veulens.eruit halen is geen probleem maar terug doen is echt een drama ze gaat volledig in de remmen voor de deur.
Ik maak me daardoor gelijk druk zal ze het dan toch niet zo leuk vinden hier. (Staat er sinds 3 weken) overdag staan ze hele dag op het land tot uur of half 5/5uur. Daarna gaan ze naar binnen. Zal het toch nog een wen dingetje zijn? Ze is bij de fokker ook gewend om uit de kudde te gaan te poesten en weer terug te gaan.


Wil je haar alleen binnen zetten of met de hele groep? Kan me opzich voorstellen dat ze niet bij de groep weg wil, ondanks dat ze dat bij de fokker gewend was, dit is natuurlijk een hele andere groepsdynamiek.


Wat worden de kleintjes snel groot jongens.. Die van mij begint omhoog (en in het haar :+) te schieten!

Afbeelding

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 21:39

xVerax schreef:
Symke schreef:
Onze Rosalie is toe aan haar twee maanden ontwormen
Voor hoeveel kilo zal ik haar geven?
KWPN, ze ziet er stevig uit, geen idee of dat echt groot is v Hara leeftijd......


Pff lastig... ik zou even je dierenarts bellen voor advies, die weten vaak wel hoeveel ze gemiddeld wegen.


Tundra schreef:
Gister mijn veulen een uitgebreide poetsbeurt gegeven ze geniet daar echt van. Ze wil de laatste dagen alleen niet meer terug de veulenstal in. Het is een hele grote loopstal. met 4 andere veulens.eruit halen is geen probleem maar terug doen is echt een drama ze gaat volledig in de remmen voor de deur.
Ik maak me daardoor gelijk druk zal ze het dan toch niet zo leuk vinden hier. (Staat er sinds 3 weken) overdag staan ze hele dag op het land tot uur of half 5/5uur. Daarna gaan ze naar binnen. Zal het toch nog een wen dingetje zijn? Ze is bij de fokker ook gewend om uit de kudde te gaan te poesten en weer terug te gaan.


Wil je haar alleen binnen zetten of met de hele groep? Kan me opzich voorstellen dat ze niet bij de groep weg wil, ondanks dat ze dat bij de fokker gewend was, dit is natuurlijk een hele andere groepsdynamiek.


Wat worden de kleintjes snel groot jongens.. Die van mij begint omhoog (en in het haar :+) te schieten!

[ [url=m/wDN1Lv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het poetsen is voor de stal eruit is totaal geen probleem ze loopt zo mee het probleem is juist dat ze niet meer terug wil dus terug in de veulenstal en bij de andere veulens

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:46

Ik kijk altijd uit naar jou foto's quir! Echt prachtig!!

Rianne ik vind jou veulen echt een leuke kleur hebben. Heel wild ofso, doet mij aan een berenvacht denken altijd... vraag mij niet waarom! Adhd brein :')

Tundra ze ziet er gelukkig uit dus dat scheelt!

Amore knap Koppie zeg! Die van mij niet
verkouden zo ver.

Isabel fijn dat de verhuizing goed gegaan is!

Mooney gefeliciteerd! Mooie veulens!

Vera ook knap en ziet er goed uit!

Hier mijn boef! Ze doet het heel goed in de opfok. Veel meer karakter dan moeders ben ik bang :') :o
Afbeelding
Stoer ding :=

Afbeelding


Afbeelding

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:28

Wat een knapperd hoe hou je hem zo schoon. Die van mij is eerder een fries dan een bonte geworden hihi

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:13

Tundra schreef:
Wat een knapperd hoe hou je hem zo schoon. Die van mij is eerder een fries dan een bonte geworden hihi


Ik vraag het mij ook af! Ze loopt 24/7 buiten. Hoop dat ze zo'n zeldzaam "schoon bontje" is :D Maar dat zal wel niet hahaha. _O- Ze staat helemaal in lelystad en ik woon in omgeving utrecht. Dus ik kan ook maar eens in de maand langs helaas. Dus vaak poetsen of iets doe ik ook niet

Rose_Sonny
Berichten: 435
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:32

Replay is vandaag gechipt!
Hij heeft zich keurig gedragen, anders dan zijn moeder die bijna dood ging toen die man haar chip wou uitlezen. Helemaal steigeren en wild doen. Ik moest uiteindelijk haar kalmeren en de chip uitlezen :=

Afbeelding

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 09:37

floripori17 schreef:
Tundra schreef:
Wat een knapperd hoe hou je hem zo schoon. Die van mij is eerder een fries dan een bonte geworden hihi


Ik vraag het mij ook af! Ze loopt 24/7 buiten. Hoop dat ze zo'n zeldzaam "schoon bontje" is :D Maar dat zal wel niet hahaha. _O- Ze staat helemaal in lelystad en ik woon in omgeving utrecht. Dus ik kan ook maar eens in de maand langs helaas. Dus vaak poetsen of iets doe ik ook niet


Jaloers ik ga 2 a 3 keer per week langs om te poetsen haha en ze ziet er niet uit hihi staan overdag hele dag buiten en de nacht in een grote loopstal.

Rianne1807
Berichten: 695
Geregistreerd: 15-02-12

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:58

Haha floripori, ik heb er een beeld bij wat je bedoeld en snap m.
Haar vachtkleur is valk.
Jouw veulen is idd lekker schoon, hopelijk gaat ie zich alleen vuil maken in de toekomst op de donkere stukken haha.


Oh ik ben jaloers als ik lees dat jullie je veulens een paar keer in de week zien, de wei in kunnen en lekker tutten, poetsen.

Ik zie solana 1x in de paar weken, mag de wei niet in, begrijp de rede wel maar baal er toch van, ze word er wel uit gehaald als ik daar om vraag, maar echt ontspannen tutten zit er niet in want ze ziet me niet staan en is onrustig omdat ze de groep uit is, niet leuk dat ze nu zo anders us dan ik haar ken.
Gelukkig word er heel goed voor haar gezorgd, krijg updates dmv foto's en filmpjes.

Las op marktplaats een advertentie van de werk dat iemand een opfok plekje aanbied in mn woonplaats, dat is dan eigenlijk zo verleidelijk, lekker dichtbij en haar vaker kunnen zien
Maar alweer verhuizen terwijl ze net gesettelt is in de groep lijkt me ook weer te stresvol.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:08

Rianne ik ben daar ook zeker jaloers op... -O- Maar ik laat haar daar ook geen 3 jaar staan denk ik. Wil er graag zelf mee gaan aanklooien. Lastige keuze inderdaad. Als het het waard is had ik het wel gedaan. Als ze in een fijn groepje dicht bij huis komt... Beter kan niet. Daarbij zou ik persoonlijk nooit mijn veulen in een opfok zetten waar ik haar er niet zelf uit mag halen wanneer ik dat wil of niet de wei in mag... Dan snap ik ook wel dat ze onrustig word als ze bijna nooit uit de groep gehaald word. Hopelijk wordt ze gauw rustiger! Zoals je haar kent! :(:)
Afbeelding

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:24

Flori bedankt! Die andere is al volwassen maar dat is een klein propje haha.

Wel of niet opfok is altijd lastig. Ik hou ze liever thuis, maar dan moet die plek wel geschikt zijn voor jonkies natuurlijk. En dat is met merrieveulens ook weer simpeler dan met een hengstje.

Relpda staat hier samen met mijn twee volwassen merries (4 en 16 jr) en de ruin van mijn stalgenootje (15). Dus ik kan haar makkelijk meepakken. Ze is wel een smeerpoets, ik poets haar bijna meer dan de rest :') .
Mijn oudste merrie is drachtig, dus volgend jaar hebben we hopelijk twee jonkies die samen op kunnen trekken binnen een stabiele gemengde kudde. Het oorspronkelijke idee was beide merries drachtig en dan die twee veulentjes samen, maar mijn ene merrie is gust gebleven en toen kwam Repda op mijn pad.

Afbeelding
<3

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:33

Die van mij blijft ook niet tot haar 3de daar hoor ondanks dat ik wel alles mee mag in deze opfok. Ze gaat waarschijnlijk over jaar terug naar de stal waar haar moeder en half zus staan en 2 tantes. Het is dat ik nu hoog zwanger ben en straks met de baby het even wat drukker heb en niet elke dag er heen kan de beste oplossing ze staat daar prima en het is kleinschalig dat scheelt al een hoop vergeleken een grotere opfok en het is dichtbij.
Afbeelding

Rianne1807
Berichten: 695
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:13

floripori17 schreef:
Rianne ik ben daar ook zeker jaloers op... -O- Maar ik laat haar daar ook geen 3 jaar staan denk ik. Wil er graag zelf mee gaan aanklooien. Lastige keuze inderdaad. Als het het waard is had ik het wel gedaan. Als ze in een fijn groepje dicht bij huis komt... Beter kan niet. Daarbij zou ik persoonlijk nooit mijn veulen in een opfok zetten waar ik haar er niet zelf uit mag halen wanneer ik dat wil of niet de wei in mag... Dan snap ik ook wel dat ze onrustig word als ze bijna nooit uit de groep gehaald word. Hopelijk wordt ze gauw rustiger! Zoals je haar kent! :(:)
[ [url=m/du4ACd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bedankt voor het mee denken, ik ga gewoon even informeren, zoals ik t in de advertentie zie komt ze bij 1 ander veulen dan.
Informeren en evt gaan kijken kan geen kwaad, dan kan ik altijd mn beslissing nemen
Het is gewoon fijner als ze dichtbij huis staat, ik lekker met haar aan kan tutten.
Ik kwam er pas achter dat ik de wei niet in mocht toen ze er al stond, had er helemaal niet bij stil gestaan dat dat niet zou mogen en nu baal ik er van als een stekker

Rose_Sonny
Berichten: 435
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:47

Replay heeft vandaag 'schriktraining' gedaan. Hij deed het erg goed, op enkele 'incidenten' na.
Hij is wel gelijk compleet in paniek en heeft super reflexen, dus dat wordt nog wat over 4 jaar als we er mee gaan rijden :=

Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:07

Haha heftige foto wel. _O-

Hopelijk is hij iets minder explosief over een paar jaar.

Hier hadden we kerst versiering training gedaan, alsof ze het al jaren deden.

Afbeelding

Afbeelding


En de aller eerste keer sneeuw. :brr:
Afbeelding

Afbeelding

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:10

Rose_Sonny schreef:
Replay heeft vandaag 'schriktraining' gedaan. Hij deed het erg goed, op enkele 'incidenten' na.
Hij is wel gelijk compleet in paniek en heeft super reflexen, dus dat wordt nog wat over 4 jaar als we er mee gaan rijden :=

[ [url=m/KG3O6R.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh jee dat belooft wat :+


Quir schreef:
Haha heftige foto wel. _O-

Hopelijk is hij iets minder explosief over een paar jaar.

Hier hadden we kerst versiering training gedaan, alsof ze het al jaren deden.

[ [url=m/y5GsUF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lIta6Q.jpg]Afbeelding[/url] ]


En de aller eerste keer sneeuw. :brr:
[ [url=m/07u5II.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/soDDR0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik moest even twee keer knipperen toen ik sneeuw zag, maar toen zag ik je locatie :')
Wat stoer dat ze al zo poseren met die kerstversiering!

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:45

Rianne
Daar zou ik ook goed overna denken. Want een veulen kun je niet alleen laten natuuurlijk, dus dan word je eigen veulen weghalen lastig natuurlijk. Informeren kan altijd natuurlijk! Ja vind dat altijd zulke rare regels!

Rianne1807
Berichten: 695
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 17:16

floripori17 schreef:
Rianne
Daar zou ik ook goed overna denken. Want een veulen kun je niet alleen laten natuuurlijk, dus dan word je eigen veulen weghalen lastig natuurlijk. Informeren kan altijd natuurlijk! Ja vind dat altijd zulke rare regels!


Ik heb geïnformeerd, mn veulen zou dan bij hun veulen en 2 5 jarige pony's komen te staan, had afgesproken voor vandaag om te komen kijken
Helaas kreeg ik gisteren avond al een berichtje van die vrouw dat diegene die de dag er voor was gaan kijken haar veulen daar neer zet, dus net te laat.
Jammer!! Maar het zal ook wel ergens goed voor zijn denk ik dan maar.

Vanmorgen bij solaantje geweest, de opfok heeft de jaarling en de tweejarige apart staan.
Nou dat was goed te merken, de veulens kwamen vrolijk de inloop stal in en heb bijna een uur lekker met solana geknuffeld, ze voelde al zoveel meer zichzelf, zoals ik haar ken <3