Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 88 [ 2181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2021 veulens foto en kletstopic

 
Profiel   

Ik zit de foto nog even terug te kijken, maar op deze foto valt het eigenlijk wel mee hoe veel je van zijn manhood ziet :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 05:44 



 
Profiel   

Vanmorgen weer gaan kijken bij mn mopke, ruim 5 maanden is ze nu.
Ze doet t goed bij de opfok, al vind ik haar qua gedrag erg veranderd, zal vast heel normaal zijn, alleen is dit voor mij allemaal nieuw.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 11:27 



 
Profiel   

Rianne1807 schreef
Vanmorgen weer gaan kijken bij mn mopke, ruim 5 maanden is ze nu.
Ze doet t goed bij de opfok, al vind ik haar qua gedrag erg veranderd, zal vast heel normaal zijn, alleen is dit voor mij allemaal nieuw.
[ [url=m/Z01Jya.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bNtwVf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe bedoel je qua gedrag is ze afstandelijker? Die van mij gaat volgende week vind het wel spannend het is nu zo'n grote knuffel kont hopelijk veranderd dat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 15:28 



 
Profiel   

Die van mij is nu ook bijna 5 mnd en karakter niet veranderd hoor. Maar mijn veulen blijft gewoon thuis in de groep en bij mamma

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 17:55 



 
Profiel   

Tundra schreef
Rianne1807 schreef
Vanmorgen weer gaan kijken bij mn mopke, ruim 5 maanden is ze nu.
Ze doet t goed bij de opfok, al vind ik haar qua gedrag erg veranderd, zal vast heel normaal zijn, alleen is dit voor mij allemaal nieuw.
[ [url=m/Z01Jya.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bNtwVf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe bedoel je qua gedrag is ze afstandelijker? Die van mij gaat volgende week vind het wel spannend het is nu zo'n grote knuffel kont hopelijk veranderd dat niet.


Ze was thuis echt de grootste knuffelkont die er bestond, heel aanhankelijk, lief en respectvol.

Nu is ze afstandelijk en lomp.
Als ik kom kijken dan word ze de groep uit gehaald, want ik mag de groep niet in van de eigenaresse van de opfok.
Ze staat dan in een stalletje er naast, ze hoort de anderen wel maar ziet ze niet, echt rustig staat ze dan niet maar ze gaat ook niet over de zeik.
Misschien is t nog wennen?
Ze staat er pas 3 weken, groepje van 5 waarvan 3 veulens, een jaarling en 2 jarige.
Ze is wel de underdog in de groep, niet dat ze word gebeten of geslagen hoor, maar t is geen haantje de voorste.
Als de eigenaresse van de opfok de wei in gaat komt ze wel, maar is snel weer weg als de anderen komen.

Thuis was ze t enige veulen en stond ze uiteraard met mama en een andere merrie.

Ik baal er zo van, het is echt een ander veulen dan ik haar ken
Ik heb hier verder ook geen ervaring mee, 1e veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 18:47 



 
Profiel   

keona schreef
Die van mij is nu ook bijna 5 mnd en karakter niet veranderd hoor. Maar mijn veulen blijft gewoon thuis in de groep en bij mamma



Dat scheelt wel.
Die van mij is veranderd sinds ze in de opfok staat

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 18:48 



 
Profiel   

Rianne1807 schreef
keona schreef
Die van mij is nu ook bijna 5 mnd en karakter niet veranderd hoor. Maar mijn veulen blijft gewoon thuis in de groep en bij mamma



Dat scheelt wel.
Die van mij is veranderd sinds ze in de opfok staat

Ja hou ze altijd thuis , genoeg plek en ook genoeg andere. Dus groeit op in kudde waar ze ook tussen geboren zijn en staan ook hier 24/7 buiten. Vind fijn om ze thuis te hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 19:35 



 
Profiel   

Rianne1807 schreef
keona schreef
Die van mij is nu ook bijna 5 mnd en karakter niet veranderd hoor. Maar mijn veulen blijft gewoon thuis in de groep en bij mamma



Dat scheelt wel.
Die van mij is veranderd sinds ze in de opfok staat


Ow nu vind ik het wel nog spannender. Ze kan wel eventueel blijven waar ze nu staat maar dan zijn er geen andere veulens wel een 2.5 jarige. Bij de opfok komt ze in een groepje van 5. Leek me voor haar leuker maar begin nu wel te twijfelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:31 



 
Profiel   

Ik vind een opfok waar alleen paarden dus veulens staan van enkel dezelfde leeftijd totaal geen toegevoegde waarde hebben. Een kudde waar ze kunnen spelen en in kunnen leren is vind ik zelf veel belangrijker.
Ik zelf zou dus in jou geval eerder kiezen voor leuke stabiele kudde waar een 2,5 jr bij loopt waar ze mee kan spelen.
En merrie veulens zijn toch ook stuk serieuzer vind ik zelf dan hengsten,maar goed afgelopen jaar hengst gehad en die speelde samen met de 5jr heel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 21:03 



 
Profiel   

Ja ik ook.
Ik vond t ook lastig beslissen wat t beste was, op stal laten met alleen dr moeder en een andere merrie, of naar de kleinschalige opfok met verschillende leeftijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 21:45 



 
Profiel   

Ik kom onze knapperd ook even voorstellen.
We hebben haar en der moeder gekocht toen zij 1.5 maand oud was. Ze is inmiddels 4 maandjes.

Onze knappe Anna ( en mama elza )


[ img ]
[ img ]

En toen we der net hadden

[ img ]

Mama heeft het er zwaar mee, heeft onbeperkt ruw voer en krijgt merrie brok bijgevoerd maar wilt maar niet op gewicht blijven of aankomen. Iemand daar tips voor? Vers gras is nu maar beperkt ivm dat alles nat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:30 



 
Profiel   

Hoeveel merriebrok krijgt ze? Je kan ook nog kijken naar bijvoorbeeld seniores priores. Dat voer ik vaak bij als het nodig is. Of fibrebeet, ik vind sp leuker geven _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:36 



 
Profiel   

Wij geven ook vaak slobber of seniores bij als de merrie teveel invalt op alleen ruwvoer en merriebrok :j

Leuk veulen trouwens, dat gaat wel een flinke worden zo te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:41 



 
Profiel   

Ik geef nog luzerne en zonnebloemolie bij voor extra vetten en eiwitten. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:56 



 
Profiel   

We geven nu 1 of 2 keer per dag een kilo merrie brok en dan een flinke scheut zonnebloem olie er door heen. We willen eigenlijk niet meer dan 1 kilo per keer geven omdat ze dan een beetje stopt met eten van der brok. En we redden het niet elke dag om 2 keer per dag brok te voeren. Brok vervangen met slobber lijkt me dan niet handig of wel? We zaten al te twijfelen of we veulen misschien vroeg moesten gaan afspenen, veulen is al heel zelfstandig en doet het onwijs goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 16:46 



 
Profiel   

wilmatj schreef
Ik kom onze knapperd ook even voorstellen.
We hebben haar en der moeder gekocht toen zij 1.5 maand oud was. Ze is inmiddels 4 maandjes.

Onze knappe Anna ( en mama elza )


[ [url=m/SyUjBi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i99d2A.jpg]Afbeelding[/url] ]

En toen we der net hadden

[ [url=m/pJYInd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mama heeft het er zwaar mee, heeft onbeperkt ruw voer en krijgt merrie brok bijgevoerd maar wilt maar niet op gewicht blijven of aankomen. Iemand daar tips voor? Vers gras is nu maar beperkt ivm dat alles nat is.

Is ze goed ontwormd. En anders voordroog gaan geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 07:37 



 
Profiel   

Vanavond voor het eerst merrie en veulen apart gezet om te voeren.
Het ging echt niet meer samen, ze beukten elkaar de voerbak uit :+

Replay vond het reuze spannend, maar heel schattig, toen ik bij zijn voerbak ging staan, kwam hij wel eten en vond hij het niet half zo eng meer.

Rose was heel onrustig tot de voerbak er kwam te hangen, toen maakte het haar minder uit dat Replay in een andere stal stond :'). Toen het voer op was, was ze het wel weer minder eens met de situatie haha.

En de ruin? Die vond het reuze gezellig. Die liep van de merrie, naar het veulen en weer terug, af en toe een hapje voer tussendoor.

Al met al heel blij. Ik kan ze dus nog niet alleen laten met voeren, maar dat kon ik al niet omdat Rose anders al Replay zijn voer op zou eten. Dus wat dat betreft is er niks veranderd.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 19:03 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Hier toch voor gekozen om haar naar de opfok te doen tot nu toe blij met mijn keuze. Ze doet het erg goed en mogen haar hier gewoon uit de groep halen om te poetsen enz wat ze heerlijk vind. Het is ook dicht bij mijn huis en nu ik zelf hoogzwanger ben is het fijn dat ze zo goed in de gaten wordt gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 14:43 



 
Profiel   

Hoi allemaal! :wave:

Gisteren heb ik na lang wachten mijn aangekochte veulen opgehaald en naar de plek gebracht waar zij lekker mag gaan groeien. Het lijkt me super leuk om hier mee te lezen (deed ik stiekem al afentoe) en mee te kletsen :D

Hier was ze een maandje of 3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

En nu 5 maanden oud en op dr nieuwe stek <3
[ img ]

[ img ]

Ben heel erg benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:16 



 
Profiel   

Tundra schreef
[ [url=m/a54nPE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dWK1wN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oXv3bF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier toch voor gekozen om haar naar de opfok te doen tot nu toe blij met mijn keuze. Ze doet het erg goed en mogen haar hier gewoon uit de groep halen om te poetsen enz wat ze heerlijk vind. Het is ook dicht bij mijn huis en nu ik zelf hoogzwanger ben is het fijn dat ze zo goed in de gaten wordt gehouden.


Wat fijn dat je een goed plekje gevonden hebt waar je nog wel iets met haar kan doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:20 



 
Profiel   

Tundra schreef
[ [url=m/a54nPE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dWK1wN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oXv3bF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier toch voor gekozen om haar naar de opfok te doen tot nu toe blij met mijn keuze. Ze doet het erg goed en mogen haar hier gewoon uit de groep halen om te poetsen enz wat ze heerlijk vind. Het is ook dicht bij mijn huis en nu ik zelf hoogzwanger ben is het fijn dat ze zo goed in de gaten wordt gehouden.


Wat fijn!
Dat geeft toch een goed gevoel

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:31 



 
Profiel   

xVerax schreef
Hoi allemaal! :wave:

Gisteren heb ik na lang wachten mijn aangekochte veulen opgehaald en naar de plek gebracht waar zij lekker mag gaan groeien. Het lijkt me super leuk om hier mee te lezen (deed ik stiekem al afentoe) en mee te kletsen :D

Hier was ze een maandje of 3
[ [url=m/ycULez.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XiJlHf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/46BLre.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu 5 maanden oud en op dr nieuwe stek <3
[ [url=m/mm7y66.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fA8XKK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben heel erg benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen!


Gefeliciteerd met je knappe veulen *\o/* 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:32 



 
Profiel   

Hier gisteren On top ook weer een keer op de foto gezet. Ze is 4,5 maand oud. :=
Moeder is 1.54 ben erg benieuwd hoe groot On top gaat worden. :=
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:37 



 
Profiel   

xVerax schreef
Hoi allemaal! :wave:

Gisteren heb ik na lang wachten mijn aangekochte veulen opgehaald en naar de plek gebracht waar zij lekker mag gaan groeien. Het lijkt me super leuk om hier mee te lezen (deed ik stiekem al afentoe) en mee te kletsen :D

Hier was ze een maandje of 3
[ [url=m/ycULez.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XiJlHf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/46BLre.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu 5 maanden oud en op dr nieuwe stek <3
[ [url=m/mm7y66.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fA8XKK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben heel erg benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen!


Wat een knapperd veel plezier met haar

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 06:44 



 
Profiel   

Bedankt allebei! Gaat vast goed komen :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 06:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 88 [ 2181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen