Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 88 [ 2182 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2021 veulens foto en kletstopic

 
Profiel   

[ img ]
Ze voelt zich na paar dagen al helemaal op haar plekje
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:42 



 
Profiel   

Wat fijn! Mooie groep zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:50 



 
Profiel   

Hoe laten jullie jullie 'kleintjes' iets anders eten?

Mijn veulen wil echt niets extra eten. Geen appel, geen wortel. wordt 6 maanden. Als ze de merrie ziet een wortel eten, dan zal het wel proberen. Maar als ik haar een wortel geef of onder haar biks doe, eet ze het niet. Bietenpulp was ook al een nee :') Biks & hooi eet ze alleen maar :') En uiteindelijk weet ik ook dat ze niet meer moet hebben, maar ik ben zo gewoon van in de winter een zak voeder wortelen te geven aan de paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 17:38 



 
Profiel   

Heb je al kleinere stukjes geprobeerd? Kan me voorstellen dat het nog niet lukt om zelf een stuk af te bijten op die leeftijd. Die van mij vreet tot nu toe alles wat je onder dr neus zet dus ik ken dit probleem verder niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 17:50 



 
Profiel   

Ook geen kleine stukjes. Alleen als de merrie het eet uit mijn hand als ze het ziet, dan komt ze ook een stukje nemen uit mijn hand. Maar als ik het in stukjes snij en in haar eten leg, dan wordt alles netjes er rond gegeten behalve de stukjes wortelen :') of moet ik ze nog kleiner snijden, zoals ik ze voor de soep zou doen dan? :+ Nu maak ik er ringetjes van haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 17:52 



 
Profiel   

Ze moeten denk ik ook een bepaalde voorkeur ontwikkelen.
Replay is bijvoorbeeld dol op stukjes appel, hij zou hier een moord voor doen. Maar wortel is hem nog te hard of hij vindt de smaak niet zo prettig, maar dat eet hij dus niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:41 



 
Profiel   

Ik zou beginnen met brokjes die moeders krijgt en als ie daarvan mee eet dat uit de hand geven. Ik zou oppassen met stukjes wortel en appel. Juist kleine stukjes zijn gevaarlijk voor slokdarmverstopping.

Mijn veulen die uhhh ja groeit iets meer dan ik dacht :') ga er vandaag weer even kijken (kreeg deze toegestuurd via de verkopers) en halster omwisselen voor wat groters

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:24 



 
Profiel   

[ img ]
Hier kan ik uren naar kijken die blik ik smelt ervan. Sorry beetje erg verliefd op mijn veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:46 



 
Profiel   

Hoi allemaal!

Wat leuk een kletstopic voor veulens van 2021!! Ik zie zoveel leuke veulens voorbij komen :o

Ik wil jullie graag voorstellen aan mijn tinker hengstje <3

[ img ]

Harry van 't Boesehof
29-03-2021
Moeder: tinker
Vader: onbekend

29-3-21 1.01 cm
27-5-21 1.14 cm

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:37 



 
Profiel   

Tundra schreef
[ [url=m/l7sf1q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier kan ik uren naar kijken die blik ik smelt ervan. Sorry beetje erg verliefd op mijn veulen.


Dat snap ik wel! Wat een schatje.


Mayra91 schreef
Hoi allemaal!

Wat leuk een kletstopic voor veulens van 2021!! Ik zie zoveel leuke veulens voorbij komen :o

Ik wil jullie graag voorstellen aan mijn tinker hengstje <3

[ [url=m/imfjD1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Harry van 't Boesehof
29-03-2021
Moeder: tinker
Vader: onbekend

29-3-21 1.01 cm
27-5-21 1.14 cm

[ [url=m/9h8TXM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welkom! Ach deze is ook zo schattig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 22:03 



 
Profiel   

Mijn kleine meid heeft vandaag haar eerste hoefsmid bezoekje gehad. 6 maandjes en ze deed het alsof het elke dag gebeurde. Ontzettend flink was ze


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 19:11 



 
Profiel   

[ img ]



Taartje eet zelfs unicorns! Hij sleept de hele dag met alles. Leggen we ook maar iets neer dan gaat hij er mee vandoor.

Dekjes, peeskappen, handvatten van het stroomdraad, pionnen… voor je het weet heeft hij het en gooit hij het met voorkeur in de waterton. Omdat hij werkelijk overal aan knabbelt weet hij ook heel snel of het eetbaar is.


The_Cat schreef
Hoe laten jullie jullie 'kleintjes' iets anders eten?

Mijn veulen wil echt niets extra eten. Geen appel, geen wortel. wordt 6 maanden. Als ze de merrie ziet een wortel eten, dan zal het wel proberen. Maar als ik haar een wortel geef of onder haar biks doe, eet ze het niet. Bietenpulp was ook al een nee :') Biks & hooi eet ze alleen maar :') En uiteindelijk weet ik ook dat ze niet meer moet hebben, maar ik ben zo gewoon van in de winter een zak voeder wortelen te geven aan de paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 19:32 



 
Profiel   

Ja spelen en "voelen" met haar mond doet ze wel. Maar zo, ik eet een wortel of ik eet een appel zit er nog steeds niet in. Ik ga komend weekend nog eens pulp maken, dan weer maar eens zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 19:34 



 
Profiel   

Arthur is afgelopen week voor het eerst bij de smid geweest. Ik was er zelf niet bij maar hij was op de kop gaan liggen als ik het goed begreep. Dat deed zijn moeder ook bij de eerste keer :')
Verder was hij wel braaf geloof ik. Ik had zelf al voetjes geven geoefend, maar is het toch anders als een vreemde dat doet.

Overigens denkt hij wel dat hij nu groot genoeg is om gespeend te kunnen worden :j zo trof ik hem net aan.

[ img ]

Tussen de merries en de hengst. Maar ik heb geen enkele pony geluid horen maken :') ook geen idee hoe lang hij daar heeft gestaan. Ik denk dat hij door de rubberen banden van het hek heen is gestapt :')

Allemaal in complete rust, gelukkig.

Hij is nu 4.5 maand oud bijna. Hoewel mijn 2020 veulen op deze leeftijd gespeend werd, zie ik wel echt duidelijk verschil dat Arthur ee nog lang niet klaar voor is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 19:38 



 
Profiel   

Ik vind het heel moeilijk om te bepalen wanneer ik nou af ga spenen...

Replay is nu bijna 5 maand. Ik merk nu aan de merrie dat het ineens snel gaat. Ze is in de afgelopen dagen best wel ingevallen. Ik ga haar dus ook seniores priores bijvoeren om haar een beetje extra te helpen. Nu weet ik dat het heel natuurlijk is om richting de winter wat in te vallen, maar dit gaat mij iets te snel.
Maar ik merk ook dat ze nog niet klaar is om Replay al weg te sturen. Ze is wel ontzettend chagrijnig en ook wel een beetje zichzelf, want ze lijkt niet goed te weten wat ze wil. Hij mag niet blijven, maar hij mag ook niet weg.

Nu komt er nog bij dat Replay zelf 3 weekjes te vroeg is gekomen, waardoor hij erg klein was. Hij is een behoorlijke inhaalslag aan het maken op het moment en ik wil hem alle kans geven om uit te groeien tot een fatsoenlijke maat, om het even zo te zeggen. Maar ik weet dat ze altijd even een groeistop hebben bij het spenen en eigenlijk wil ik hem dus het liefste er zo lang mogelijk bij laten lopen om lekker te blijven groeien.

Vooraf had ik me voorgenomen om hem, mits de merrie goed blijft, in ieder geval 6 maand er bij te laten. Ik moet even aanzien hoe de merrie het doet met ander voer, maar als het zo doorgaat, dan gaan we de 6 maand niet vol maken. Wellicht dat ik over 2 a 3 weken hem in de avond al wat langer alleen zet, want ik wil wel proberen om geleidelijk te spenen, aangezien ik Replay thuis wil houden. Maar ook dat ligt volledig aan de beide paarden, want ik kan heel mooi bedenken wat ik wil, maar het moet voor hun werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 21:43 



 
Profiel   

Je moet ook rekening houden met je merrie natuurlijk...

Die van mij (2020) is met 4.5 maand cold turkey gespeend omdat bij zijn nieuwe eigenaar een veulen van 3 mnd alleen zou komen te staan (merrie was doodziek en op), en daarom hebben we die keuze gemaakt om hem toen meteen te brengen. Maar dat veulen was er ook 100% klaar voor en de nieuwe eigenaar zijn door en door paardenmensen. En merrie was niet rouwig.

Met Arthur weet ik het ook nog niet zo goed. Hij lijkt nog niet klaar maar Poppy laat zelf ook niet blijken of ze het goed vind of niet. Die heeft vanaf het begin al niet veel interesse gehad of hij er nu was of niet. Arthur gaat dan wel naar de opfok, tussen IJslanders dus wel een maatje groter, hij moet wel zijn mannetje kunnen staan.

Je zult achteraf toch altijd wel denken "had ik maar...".

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 21:52 



 
Profiel   

Ja de merrie is erg belangrijk in dit geheel. Ik zie dus dat ze wat begint in te vallen, maar als ik Replay ook maar 2 teken uit haar zicht haal, wordt ze helemaal wild. Dus ze wil hem echt nog niet kwijt.

Hij staat wel met eten in een andere stal, dat vindt ze wel goed. Ik ga eerst de tijd die hij in een andere stal staat uitbreiden. En dan kijk ik gewoon goed wat ze allebei aangeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 06:23 



 
Profiel   

Mijn veulen is met 5 maanden afgespeent mama begon in te vallen en begon steeds vaker uit te halen. dus voor beide was het beter en mijn veulen gaat vanaf dag 1 gewoon goed in de opfok en haar mama was met 2 dagen ook weer helemaal de oude.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:39 



 
Profiel   

Mijn veulen is er ook met 5 maand vanaf gegaan, maar die had geen problemen qua groei.. lastig dilemma denk ik.

Het gaat overigens super goed met haar! Ik heb haar nu twee weekjes en we zijn lekker begonnen met halster omdoen over de oren heen in plaats van met de gesp los, meelopen, poetsen en overal aan mogen raken. Volgende stap is voetjes optillen en dan moet ze maar een keertje voor het eerst naar de hoefsmid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:50 



 
Profiel   

Die van mij staat nu elke dag wat langer apart van moeders op stal en gaat eerdaags s nachts op stal in een box naast moeders. Zodra ik dr op haal in januari is ze dan ook al mooi gewend om even apart te staan :) moeders die was dr nu ook wel wat zat soms _O- ze is nu 6 maanden


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:52 



 
Profiel   

Is ze voor erg week gekoot Marjan, of ene ongelukkige foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 09:02 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
Is ze voor erg week gekoot Marjan, of ene ongelukkige foto?


Ongelukkige foto :') ik was er vorige week en dacht ohhh gelukkig is het niet zo dramatisch in het echt. t hoeft ook geen dressuurtopper te worden, wordt als ze groot genoeg wordt boscross pony en anders gezelschapspony


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:00 



 
Profiel   

gelukkig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:21 



 
Profiel   

Mijn veulen wordt volgende week 5 maanden, ze loopt nog bij haar moeder en die trekt dat nog goed. De merrie is bij mij nog meer gehecht aan het veulen dan andersom. Laatst was ze haar veulen kwijt geraakt in de wei, merrie compleet overstuur en het veulen stond gewoon rustig verder op met haar 'oppas oma' te eten zonder op mama te reageren :') .

Ik moet nu wel eens serieus gaan nadenken over wat ik met haar ga doen. Ze kan prima hier blijven maar helaas zijn de andere merries niet dragend geworden en heeft ze dus geen speelmaatje. Dus even kijken of ze toch naar een opfok/begrazing gaat of dat ze hier blijft en of we haar dan zo houden of dat we toch gaan kijken voor een speelmaatje voor erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 12:49 



 
Profiel   

Ik heb vanochtend Fellow weggebracht. Hij is bijna 5 maanden en ik heb hem cold turkey afgespeend. Het ging heel goed, ik heb de trailer vlak voor de stal gezet, hekken erlangs gezet, Fellow het halster aangedaan, aan het touw, uit de stal en rustig doorgelopen naar de trailer en hop, op de trailer. Klep dicht, stang erachter en rijden maar. Dat ging dus super. Hij hinnikte natuurlijk wel maar staat nu lekker rustig met 4 andere jonge hengstjes in een grote stal. De merrie was onrustig bij vlagen. Hinniken, rennen enz. Maar nu staat ze rustig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 19:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 88 [ 2182 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen