Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 55 van de 88 [ 2196 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2021 veulens foto en kletstopic

 
Profiel   

Oei, ik zou ook niet weten welk de beste keuze is
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 21:00 



 
Profiel   

Ik laat die van mij sowieso checken op chipjes oid volgend jaar en dan ook verwijderen.. Maar dat is puur omdat hij voor eventuele verkoop is. Dan wil ik wel graag een “schoon” paard verkopen. Maar ook voor mezelf mocht hij blijven.. mocht het toch irriteren op latere leeftijd is herstel weer lastiger. Nu heb je geen consequenties in je training etc.. Opereren boxrust en nog eventjes weg zetten..

Ik zou het persoonlijk wel doen. Ze herstellen zo snel. De mijne liep 3 maanden na zn koliek operatie super gezond in de opfok!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 23:48 



 
Profiel   

Ik snap de twijfel heel goed, als het twee benen zijn die ervan opknappen is het een makkelijke keuze.
Als 1 been 'niet te redden' is dan is het ingewikkelder om de keuze te maken of het wel of niet het investeren (financieel maar ook qua boxrust etc paard) waard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 07:36 



 
Profiel   

mooney schreef
Ik snap de twijfel heel goed, als het twee benen zijn die ervan opknappen is het een makkelijke keuze.
Als 1 been 'niet te redden' is dan is het ingewikkelder om de keuze te maken of het wel of niet het investeren (financieel maar ook qua boxrust etc paard) waard is.


Ja exact dit.. als ik toch al te laat ben voor RA, heeft het dan zin om LA te laten opereren.
Mocht rechts nog niet vergruisd zijn geweest, dan was het helemaal geen vraag geweest, dan had ik hem laten opereren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 07:42 



 
Profiel   

Heb wel eens gehoord dat die vergruisde deeltjes oplossen en weg gaan vooral als ze jong zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 07:45 



 
Profiel   

De dierenarts zei dat het lichaam het niet zelf op kon lossen.
Hij zei wel dat hij kon spoelen en zo het meeste misschien wel weg kon krijgen, maar ook geen garanties

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 07:49 



 
Profiel   

-O- en wat is de prognose van zoiets op lange termijn ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 11:06 



 
Profiel   

Wat naar zeg, dat is ook geen nieuws dat je wilt horen. :(

Ik ga 5 november naar de Interland fokdag, exterieur keuring met mijn jaarling. Ze zal de enige PRE zijn tussen de KWPN en BWP'ers. Maar ik vind het wel erg leuk om te gaan voor de ervaring. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 11:08 



 
Profiel   

Ja de dierenarts zei dus dat het hem geen pijn deed en dat het vooral als gevolg heeft dat zijn sprongen af en toe op zetten als het om wat voor reden dan ook extra irriteert. En dus voor eventuele verkoop is het een probleem.

Maar op internet lees je dus nog dat ze op latere leeftijd alsnog kreupel ervan kunnen worden en dat de schade dan niet meer om te keren is. Ik weet het dus niet goed :'(

Wat leuk van de keuring, succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 11:42 



 
Profiel   

Poeh :(:) dat is wel serieus dus.. ik zou het ook niet weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 11:44 



 
Profiel   

@rose Jeetje zeg wat heftig lijkt me een hele moeilijke beslissing maar probeer inderdaad realistisch te blijven succes daarmee..

Volgend jaar laat ik die van mij ook op de foto zetten gewoon voordat we echte werk gaan doen een check.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 14:55 



 
Profiel   

Moeilijke beslissing Rose, ik weet niet hoeveel anders het is met dieren. Maar ik weet wel dat mijn lichaam mijn eigen bot dat dus "vergruist" was af voerde... In theorie zou een lichaam dat moeten kunnen. Kan je een second opinion vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 15:20 



 
Profiel   

Op aanraden van iemand hier op bokt heb ik equitom in België een email gestuurd met de foto's en de vraag wat zij adviseren.
Ik wacht hun antwoord even af voor ik een besluit neem.. het andere stukje bot zal hopelijk niet in een paar dagen ook loslaten en vergruizen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 15:24 



 
Profiel   

Ik zou zelf voor opereren gaan. Hij is nog zo jong en soms sta je versteld van hoe een lichaam zich kan herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 21:19 



 
Profiel   

He bah, geen fijne uitslag rose sonny.
Ik zou denk ik ook voor opereren kiezen.
Wie weet krijgt ie er nooit last van in de toekomst, plus is ie nog in de groei

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 23:12 



 
Profiel   

@Rose_Sonny, misschien is het eens handig om eens rond te bellen naar een kliniek om daar eens te horen of ze ervaringen hebben met zo'n gevallen en wat hun advies is? Misschien vind je wel een gelijksoortige case en kan je daar op verder gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 16:00 



 
Profiel   

Ik heb de knoop doorgehakt, 3 november wordt hij geopereerd. Ik zou mezelf nooit kunnen vergeven als er wel iets mis gaat omdat ik ervoor heb gekozen niet te opereren.
Ik zou voor mezelf ook een operatie doen, dus voor mijn paarden ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 18:19 



 
Profiel   

Veel success met de operatie.

Mijn hengst gaat ook op vakantie naar de kliniek en komt als ruin terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 18:26 



 
Profiel   

Dat is al best snel. Denk dat je de juiste beslissing hebt gemaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 18:28 



 
Profiel   

Begrijp ik helemaal, denk da je er goed aan doet
Doe wat voor jou goed voelt
Succes met de operatie en ik duim voor je dat hij goed hersteld

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 21:37 



 
Profiel   

Heftig Rose_Sonny maar knap dat je er toch voor gaat. Ga voor jullie duimen.

Hier even blij met leuke foto samen met allebei m'n meisjes <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 10:36 



 
Profiel   

Succes met de aankomende operatie.

Leuke foto Kimvicious.

Gisteren heb ik Arthur en onze 4 jarige hengst Fuzz bij elkaar gezet. Waar het eerst goed leek te gaan (met de drama van de oudste eerst), maar na anderhalf uur begon Fuzz toch echt belachelijk vervelend achter Arthur aan te gaan, dus toch weer uit elkaar gehaald. Fuzz zal binnenkort gecastreerd worden. Hij heeft lang genoeg als hengst te koop gestaan nu..

Als Fuzz braaf was leek het wel een leuk koppeltje zo :)) Arthur heeft helaas net te weinig te zeggen.
[ img ]
[ img ]

Straks kunnen ze hopelijk beter samen als de hormonen gaan liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 10:47 



 
Profiel   

Aaaah ik zou Fuzz zo inpakken en meenemen, wat een knappe pony <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 18:41 



 
Profiel   

[ img ]

Hij is op een halve cm even groot dan mijn oudste merrie waarvan hij de opvolger is <3

Ik vraag mij alleen af of hij te dik staat of niet.

Penny for your thoughts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 21:01 



 
Profiel   

Gisteren de kleine Gaan afzetten in de kliniek. Gelukkig waren we met een tweepaards trailer, want mijnheer durft dus niet achteruit de trailer af. [ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 05:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 55 van de 88 [ 2196 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen