Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 88 [ 2181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2021 veulens foto en kletstopic

 
Profiel   

Ja echt, ze is vrij duidelijk in haar communicatie :+ dus opvoeden is wel iets wat ik consequent moet doen want anders…
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 08:43 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Knapperds!
The cat waarom moest die van jou ook alweer op stal?

Amy was laatst boos omdat ze niet op de wei mocht

[ Video ] vooral dat laatste stukje :')


Ah nee die van mij staat niet op stal. Dat is haar inloopstalletje :D Ze staat gewoon als een blij ei aan huis :Y) Maar ze was een minder blij paard omwille van al de regen. Het is een echte dame die niet houdt van nat worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 08:48 



 
Profiel   

Ohhh :') hier staan ze bijna altijd buiten in de regen, gekke beesten

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 09:27 



 
Profiel   

Mijn '21 kind doet het ook nog steeds prima. Ze begint wat beter in haar oren te passen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Nog een kleine 3 maanden, dan is ze 2. Wat gaat dat toch snel. Hebben jullie voor dit jaar ook al wat plannetjes om iets met ze te gaan doen? Ik wil Elonia graag goed trailermak maken zodat we af en toe eens ergens kunnen wandelen (hier bij huis niet echt mogelijkheden om lekker te wandelen). Ik zou ook graag een beginnetje willen maken met beleren in tuig ergens de tweede helft van het jaar. Nu heb ik daar zelf weinig verstand van, maar het lijkt me mooi als ze in de toekomst ook voor de kar zou kunnen (het is een Groninger, qua dat zou ze er heel geschikt voor moeten zijn).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 09:11 



 
Profiel   

Ik ben al beetje bezig met grondwerk niet te lang en nog niet te moeilijke oefeningen, maar ze vind het prachtig. Trailer kent ze al vanaf dat ze ongeveer 3 maanden was. Maar moet het wel weer wat vaker gaan doen. Die van mij leert erg snel en vind eigenlijk alles leuk. Ik ga met wat mooier weer poging wandelen langs de weg doen. Zorg wel dat er een ouder paard mee gaat als voorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 09:31 



 
Profiel   

Ik heb thuis wel veel wandel mogelijkheden en ik heb dan ook al best veel met Replay gewandeld. Ik denk wel dat dat hem goed heeft gedaan qua opvoeding en vertrouwen etc. Want hij liep zo mee de trailer op, en ook de eerste keer rijden in de trailer deed hij alsof hij al jaren trailer gewend was.
Ook op de kliniek zeiden ze dat het ze opviel hoe braaf en beleefd Replay was, en dat ze dat voor een anderhalf jarige erg fijn en knap vonden.

Daar is wel wat verandering in gekomen met die 8 weken boxrust, wat was hij gefrustreerd en daardoor bijna onhandelbaar :=. Nu hij weer wat buiten komt, heb ik gelukkig wel mijn knuffel terug.

Ik ga hem van het voorjaar nog laten castreren, en dan wil ik eind van de zomer een beetje beginnen met grondwerk. Replay was natuurlijk een laat veulen en ik wil niet te vroeg dingen met hem gaan doen. Wandelen is op het moment voor mij helaas geen optie, ben zelf ook 5,5 week terug geopereerd aan mijn knie, dus ik ben al blij als ik zo een stukje kan wandelen. Maar zodra ik weer een beetje stabiel en op tempo kan lopen, dan ga ik weer verder met hem aan de wandel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 09:38 



 
Profiel   

Rose_Sonny, hij lijkt echt veel groter! En wat een mooi compleet dier is hij al!

Hahaha die Amy. _O-
Wel leuk filmpje zo!

Bijna jammer dat ze nu in haar oren groeit Muronia. Ze waren juist zo leuk. :D

Maar nu begint inderdaad het echte leven in zicht te komen! Langzaam aan wat met ze gaan doen. :):)

Nu staan ze hier nog gewoon 24/7 buiten, verder vooral veel knuffelen en nog steeds baby paard zijn.

In het voorjaar wil ik ze een paar keer mee nemen om vrij te bewegen en te laten springen. In de zomer gaan ze volledig op de foto en dan verder precies het plan gaan uit werken. Maar de bedoeling is om ze in het najaar klaar te gaan maken voor de hengsten keuring. 1 wil ik graag in Duitsland laten zien en bij het nrps, de andere denk ik bij het Welsh in Nederland (is een NWR) en misschien ook nrps of Duitsland. Even kijken hoe ze zich het komende jaar nog gaan ontwikkelen en waar ze het beste passen.

Zijn twee totaal verschillende dieren. De één is echt Welsh en veel hengst en brutaal, die gaat zich aan de hand wel goed laten zien (Welsh is alleen aan het touwtje helaas). Ook is draf veruit zijn beste gang (ook voordeel voor Welsh). De andere is veel te braaf en nuchter daarvoor, die gaat zich aan de hand niet laten zien. Ook is hij meer Duitser. Draf is voor hem juist de minste gang, zijn galop en stap zijn extreem goed, draf kan je gelukkig wel makkelijk trainen. Verder wel een completere pony.

Maar goed, eerst op de foto. :D

Oh en de zomer wil ik ze mee nemen gaan zwemmen, wonen nu aan het water met een strand. :):)
De trailer kennen ze al goed gelukkig.


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Gelukkig wandel mogelijkheden te over. <3
[ img ]



Gisteren moesten ze een nachtje op stal slapen, dit vond deze wilde hengst er van om tussen de meisjes te mogen slapen. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 09:50 



 
Profiel   

Ik blijf die van jou ook echt prachtig vinden Quir, ik ben vooral fan van de palomino. Ben benieuwd hoe ze het op de keuring doen!

Replay is inderdaad wel al mooi compleet, maar dat is hij eigenlijk steeds geweest. Nu had zijn moeder dat ook al gelijk, dus daar zal die het wel van mee gekregen hebben. Alleen daardoor is mijn hoop op een 'mooie maat' wel een beetje down the drain :')
Het kán nog, maar ondertussen is hij anderhalf jaar en ik wacht nog op de groeispurt. Zou nu al blij zijn als hij maar paard wordt :=
Heb gehoord dat als je ze ruint, dat ze dan vaker nog wat de lucht in schieten. Laten we hopen dat dat voor Replay ook het geval is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 12:41 



 
Profiel   

Leuke foto’s en updates van de paardjes hier
Rose_Sonny schreef
Heb gehoord dat als je ze ruint, dat ze dan vaker nog wat de lucht in schieten. Laten we hopen dat dat voor Replay ook het geval is :D


Vergeet niet dat Replay een periode energie heeft moeten steken in herstel in plaats van groei. Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben. Mijn jonkie van maart ‘21 is nu rond de 1.48 en als jaarling al geruind. Die is gewoon de normale groeicurve blijven volgen vanaf dat ik hem als hengstveulen van 7mnd heb gekocht. Dat zou zijn eindmaat tegen de 1.60 maken. Toch zou het me niet verbazen wanneer hij in de toekomst als 6-jarige toch boven de 1.60 blijkt te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 12:46 



 
Profiel   

Arthur zakt ook in de groeicurve. Hoop dat hij zijn groeispurt nog krijgt. Hij is net een meter, had al op 1.10 mogen zitten :=

Gisteren in de sneeuw.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Steigeren heb ik overigens meteen gecorrigeerd maar leverde evengoed wat prima foto's op O:) Bij de eerste had mijn moeder hem vast en die corrigeerde niet. Daarna meende hij het bij mij ook te proberen. Gevalletje "doet 'ie anders noooit" :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 12:54 



 
Profiel   

3heathcliff5 schreef
Leuke foto’s en updates van de paardjes hier
Rose_Sonny schreef
Heb gehoord dat als je ze ruint, dat ze dan vaker nog wat de lucht in schieten. Laten we hopen dat dat voor Replay ook het geval is :D


Vergeet niet dat Replay een periode energie heeft moeten steken in herstel in plaats van groei. Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben. Mijn jonkie van maart ‘21 is nu rond de 1.48 en als jaarling al geruind. Die is gewoon de normale groeicurve blijven volgen vanaf dat ik hem als hengstveulen van 7mnd heb gekocht. Dat zou zijn eindmaat tegen de 1.60 maken. Toch zou het me niet verbazen wanneer hij in de toekomst als 6-jarige toch boven de 1.60 blijkt te zijn.


Nou Replay is voor dag 320 geboren en was echt vanaf het begin af aan al een kleintje. Hij is in de periode van herstel evenveel gegroeid als daarvoor, ongeveer 1cm per maand.


[ img ]
Hier was hij ook nog heel krom natuurlijk, maar een paar uur oud ook. Maar dan zie je wel dat ie echt heel klein was

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 13:28 



 
Profiel   

Tja, ik weet natuurlijk niet hoe groot je hem graag ziet qua eindmaat. Zo’n 1.65 zal toch wel lukken met Replay?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 13:13 



 
Profiel   

3heathcliff5 schreef
Tja, ik weet natuurlijk niet hoe groot je hem graag ziet qua eindmaat. Zo’n 1.65 zal toch wel lukken met Replay?


Met 1.65 zou ik helemaal tevreden zijn. Ik wist met de stokmaat van de merrie en de hengst, dat hij de 1.70 waarschijnlijk niet zou halen.

Maar denk je echt dat hij nog 1.65 gaat halen met zijn 1.53 op anderhalf jaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 13:43 



 
Profiel   

Denk dat ze nog wel 10cm zullen groeien nog? Hoop t met Amy ook :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 13:49 



 
Profiel   

Dat zal de tijd leren, maar ik zie het niet als onmogelijk. Ietwat vroeg geboren, operatie gehad en geen verkeerde maat op dit moment. Ik verwacht inderdaad geen bonk van 1.65 met 3 jaar oud, maar denk dat hij z’n extra centimetertjes vast nog wel pakt de eerste paar jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 14:26 



 
Profiel   

Het is niet te voorspellen, paarden groeien vaak wel wat langer dan ponytjes. Maar ook daar wisselt het.
Mijn eerste merrie was 1.18 op haar derde en is toen nog 1.23 geworden. Die had nog als 4 jarige een hele groeispurt.
Haar eerste dochter was met 2 jaar 1.19 en die is uiteindelijk blijven steken op 1.20.

Mijn 2021 veulen is nu 1.43, ze is van juni dus 1,5 jaar oud nu. Ik verwacht dat die rond de 1.50 uit gaat komen. Vanaf 1m35 is het al prima voor mij dus heb er geen stress over.

Mijn 2022 veulentje is wel spannend, veel verschil in maat bij de ouders dus altijd afwachten hoe het valt. Maar die is met 10 maanden nu 1.20 (even groot als haar volwassen halfzus) dus heb wel hoop dat de 1.30 kan en duim voor 1.35.

12 cm erbij vind ik voor een paard van 1,5 jaar heel realistisch, voor een A welshje natuurlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 14:42 



 
Profiel   

Ik zal de mijne van de week eens meten, alhoewel dat met een rolmaat wellicht niet heel precies is. Haar ouders zijn respectievelijk 1,62 en 1.65/1.70 (ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat het dier 1.68 was, maar ik kan het niet vinden).

Ik ben maar een kleine muppet, dus hoe kleiner ze blijft des te beter voor mij. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 15:44 



 
Profiel   

Ik heb een meetstok besteld, hij zou er morgen moeten zijn. Dan ga ik Raven gelijk even meten, want ben wel heel benieuwd hoe groot ze nu is. Hoop dat ze iets groter word dan haar moeder….

Ben vandaag begonnen met clicker training, beetje leren om te leren zonder belasting :)
Had video van Amable gekeken want heb het verder nog nooit gedaan, voor mijn idee ging het best goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 05:52 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Denk dat ze nog wel 10cm zullen groeien nog? Hoop t met Amy ook :+


Ik hoop dat voor die van mij ook :+ Anders dan weet ik niet of ik haar ga aanhouden. Dan gaat ze voor mij toch te klein blijven denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 15:06 



 
Profiel   

Ik hoop dat de mijne klein blijft. Ik moet hem dringend eens meten, maar heb speciaal een veulen met pony-ouders gekocht. Uiteindelijk wil ik met hem mennen, dus dan maakt hoogte wat minder uit, maar ik ben zelf niet al te groot en op mijn merrie van 1m60 heb ik ook problemen om erop te raken.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 04:48 



 
Profiel   

ojee ik ben jullie helemaal uit het oog verloren!!

@muronia: die van jou heeft toch wel een 'speciaal' kleurtje this nie echt zwart en ook nie echt schimmel of heb ik dat verkeerd op :p

@quir: wouw wat een uitzicht heb je daar!!

@KittyDylan: je knapperd doet me steeds denken aan een favo manege pony van toen. Helaas is al jaar of 5 overleden en mis hem nog steeds elke dag even hard

@rose_funny: Ook al vaak gehoord dat, als je ze vroeg ruint dat ze in de lucht schieten. Ik heb daar mijn twijfels beetje over. Het kan waar zijn maar toch weet je dat toch nooit 100 % zeker.


Hier groeit knappe man ook verder mooi uit. Laatst was hij 1.53 gemeten en zijn moeder is maar 1.56 die haalt wel zijn mama in. Vader was ook maar 1.60. Dus die 1.60 zal hij waarschijnlijk wel halen zou het ideaal zijn.
1 april word hij alweer 2. Word veel mee gewandeld aan de hand en af en toe wat grond werk. ook lekker spelen met zen vriendjes.



[ img ]
Links Miracle Rechts Zijn mama.

[ img ]
Vrouwtje in de gaten houden. Misschien krijg ik nog wel wat lekkers

[ img ]




ps: Voor de gene die het willen weten. Hij is niet meer in mijn bezit maar ik heb toestemming om alles te delen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 12:41 



 
Profiel   

Ik had dat ook altijd begrepen, dat ze na castreren meer groeien.
Blij dat het bij de mijne niet het geval was. Hij was ongeveer 1m bij geboorte (eind mei), met 9 mnd 1.48m. Met ruim 9 mnd gespeend en een week daarna gecastreerd.
Eind december kwam ik op 1.58m.
Moeder 1.60m, vader 1.73m. Mijn hoop op iets hoger dan de moeder gaat zo vast wel lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 16:44 



 
Profiel   

Nou ja, we gaan het zien. Ik hoop dat Replay in ieder geval die minimaal 10 centimeter er nog bij groeit. Zo niet, dan is ie denk ik te klein voor mij om op concours uit te brengen, dat zou ik wel zuur vinden, maar dat is het risico met eentje fokken natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:06 



 
Profiel   

Die van ons is heerlijk uit verhouding haha. Hij was eind december 1,5 jaar.

Ik heb hem twee weken terug met een meetstok gemeten maar ik mag wel weer als ik zijn kont zie haha. Twee weken geleden was hij dit:
Schoft: 138 cm
Kont: 142 cm

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:48 



 
Profiel   

Als ik het zo zie, dan zal Elonia ook nog wat groeien. Ze is best redelijk in verhouding aan het komen maar nu toch weer iets overbouwd. En ze is al 1.64 :oo
[ img ]

Rose_Sonny ik hoop met je mee, zou zo zonde zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 88 [ 2181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen