Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 61 van de 88 [ 2181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2021 veulens foto en kletstopic

 
Profiel   

Heb Raven gisterenavond gemeten, 1.55 of 156 volgens de nieuwe stok.
Dus dan zou ze rond de 165/166 uit moeten komen? Ze is nu precies 18 maanden… ben wel benieuwd hoeveel ze nu nog zullen groeien!

Dat ruinen iets groter worden heeft te maken net de hormonen, die zorgen in een hengst dat de groeischijven eerder sluiten en paard dus korter blijft. Maar dat is geen gigantisch verschil hoor, dat is echt hoogstens enkele cm
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 08:26 



 
Profiel   

Ik vraag me af, moet ik volgend gedrag corrigeren?

Mijn jonge wil korrel uit de bak gaan stelen van mijn ouder paard. Ik geef haar een strenge nee en blokkeer de weg. Hierop loopt ze weg en gaat ze 20m verder in de weide een eindje staan bokken en loopt ze rondjes. Soms mijn kant uit, maar niet in mijn buurt, ze houdt genoeg afstand. Na 3 minuten is het over en komt ze er bij staan en is ze kalm. Ze daagt me niet echt uit, maar ze is overduidelijk niet blij met de correctie. Of is het oké als ze met genoeg afstand dan maar haar onvrede duidt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 22:12 



 
Profiel   

Ik laat dat hier gewoon gaan. Als ze het maar niet bij mij in de buurt doet. Ze had op een gegeven moment het steigeren naar m’n vriend als idee. Nou dat is dus wel even aangepakt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 07:34 



 
Profiel   

Ja ik denk ook dat het prima is als ze zichzelf uit op deze manier. Zo lang het niet richting jou is, is het okay denk ik.
Ik vind, het paard moet de kans krijgen om te uiten dat er iets is, en ook leren dat het okay is om te zeggen dat je iets dwars zit. Zo lang het niet gevaarlijk gedrag wordt, zou ik het niet corrigeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 08:40 



 
Profiel   

Ik vind frustratie uiten prima, zolang het op een veilige manier is (dus met ruim voldoende afstand of duidelijk niet naar mij toe)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 09:10 



 
Profiel   

Ja ze doet het weg van mij, vanop een afstand. Ik sta niet in de buurt. Bedankt voor jullie uitleg :D ik dacht ook wel dat het oké was, maar ik wou even checken met mensen met wat ervaring :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 10:46 



 
Profiel   

Juist fijn dat de frustratie op ruime afstand er uit gegooid word.
T kan er maar uit zijn haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 13:34 



 
Profiel   

Rianne1807 schreef
Juist fijn dat de frustratie op ruime afstand er uit gegooid word.
T kan er maar uit zijn haha.

Ja haha, en kon de andere zijn eten op eten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 22:10 



 
Profiel   

Helaas heeft Replay wel ook het giraf gen :')

[ img ]

Vandaag hebben we eventjes een wandeling gemaakt met zijn tweeën.
Voor de eerste keer sinds onze operaties ♡
Genoten!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 17:05 



 
Profiel   

Zal wel! Fijn dat jullie er op uit konden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:28 



 
Profiel   

Ik heb van het weekend provisorisch gemeten. Ze zit nu ongeveer op 1,47.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 13:01 



 
Profiel   

Haha die kop van replay die van mij kan er ook wat van.
Gisteravond ook nog even een wandelingetje gemaakt wel op het erf maar die is groot en spannend genoeg voor haar haha hopelijk van de lente wel een wandeling buiten het erf.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 19:56 



 
Profiel   

En dan denk je een mooie foto te hebben gemaakt, kun je goed zien dat hij nog overbouwd is, gaat ie zo'n hoofd trekken :')

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 13:57 



 
Profiel   

[ img ]

Vandaag bezems aan een paal geschroefd, ze kent het vanuit de opfok, maar uiteraard is t allemaal anders nu en weer even spannend.

Stokmaat is nu rond de 1.54

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 20:17 



 
Profiel   

Omg....dat hoofd van replay, hilarisch _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 20:18 



 
Profiel   

Rianne1807 schreef
[ [url=m/qbbuXO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag bezems aan een paal geschroefd, ze kent het vanuit de opfok, maar uiteraard is t allemaal anders nu en weer even spannend.

Stokmaat is nu rond de 1.54


Ha! Ik was ook aan het denken om dat te doen! Heb jij gewoon standaard bezems besteld? Want ik was aan het denken dat mijn standaard bezem misschien toch te ruw is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 12:36 



 
Profiel   

Ik heb de bezems bij de action gehaald, de ene helft is hard en de andere is zacht, plus bijkomend voordeel.....maar €3.50 per stuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 13:38 



 
Profiel   

Mijn Merrie had Al genoeg aan een paal alleen. Hier was ze de onderkant van haar hoofd aan het krabben.
[ img ]


De laatste dagen was de fructaan te hoog, dus bleef de weide dicht. Wat doe je Dan met een verveelde jaarling, de bal boven halen natuurlijk.

[ img ]
[ img ]

Ik Ben nu aan het twijfelen om een grotere bal te kopen voor hem, zodat hij er helemaal op Los kan Gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 14:34 



 
Profiel   

Ze beginnen nu allemaal steeds wat meer paard/pony te worden.
Het jeugdige er steeds meer af.
Gister hier ook snel 2 snelle kiekjes in de wei getrokken van Dream en ben denk ik best tevreden.


[ img ]

[ img ]

Over een maand of twee wordt hij 2 jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 23:48 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Hier ook over 2 maanden 2 jaar. Ik ben heel benieuwd hoe de jonkies er van de zomer uit zien! :3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 07:56 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Die van mij is van eind April dus hij moet nog even wachten op zn verjaardag. Hij heeft echt een heel fijn karakter. Ik wil deze zomer een beetje wat werk met hem gaan doen. De simpele basis grondwerk dingen. Ik merk dat hij wel een beetje praatjes krijgt dus ik wil m graag wat manieren bij brengen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 10:14 



 
Profiel   

Dat vind ik ook, begint langzaam aan echt een paard te worden.
Eind april word ze 2 jaar.
Ze is pas op de weegschaal geweest en stokmaat is gemeten.
Vind t wel handig om het gewicht te weten ivm wormen kuren, evt medicatie.
ze weegt 499 kg, stokmaat is 1.54.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 10:20 



 
Profiel   

Ik ben al wat spelenderwijs bezig met grondwerk. Weg sturen, versnelling, rem, volgen, stoppen.

Ze is erg beleefd richting mensen, maar (als sinds veulen af) een draak naar andere paarden. Ze heeft altijd in een gemengde groep gestaan.

Enkele weken geleden tweemaal vrij gesprongen, iemand had de hindernis in de pak laten staan.


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 10:21 



 
Profiel   

Hier een klein beetje begonnen met clicker training omdat ze soms best wel lastig kan zijn. Dit lijkt heel goed te werken! Nu is de focus wat beter en ze begrijpt het sneller dus minder frustratie van haar kant ook.
Wil deze zomer ook gaan beginnen met wat (licht) voorbereidend werk. Moet alleen nog even wachten tot mijn longeerbak klaar is, want die ligt er nu nog zo bij:
[ img ]
[ img ]

En nog eentje van Raven:

[ img ]

Lijkt ook al een heel paard zo :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 16:49 



 
Profiel   

Mijn bijna 2 jarige groeit ook lekker door. In maart is ze alweer 2 <3

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 17:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 61 van de 88 [ 2181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen