Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 88 [ 2181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2021 veulens foto en kletstopic

 
Profiel   

Het is een ivermectine, dus horzellarven en aarsmaden :)

Hier zijn de kleintjes gisteren geënt en ontwormd met Pramox. De enting deden ze voortreffelijk, bij Farasha had ik zelf nog niet eens door dat de DA al klaar was met enten :))
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:43 



 
Profiel   

Ja dus gaat niet helpen bij spoelworm…

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:38 



 
Profiel   

Haha wat een verschil in vachten dan he. Ik las al iets van "ontplofte cavia". Ik ben vandaag weer even bij mijn veulen langs geweest en wij (ik en fokker) noemden hem al "net een hamster" :') Maar hij is zo leuk <3

Hamster impressie :')
[ img ]

En een iets normalere foto haha. Naast zijn moede van 1.47. Hij is echt al groot!! (bijna 5 maanden oud nu)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:13 



 
Profiel   

Ohh die wollige baby's. <3

Wel een schattige hamster Marlies. :D

Ben wel een beetje jaloers, Milo heeft echt bijna geen vacht en met de Siberische temperaturen soms hier was dat eigenlijk wel zo handig als hij een ontplofte cavia was geweest. -O-

Finnsje heeft gelukkig wel een wat dikkere vacht.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Bevroren wimpers. _O- :brr:
[ img ]

Milo kneus helaas een geboren pech vogel... Na heftige reactie op de enting (eerst koliek, daarna niet meer kunnen lopen door pijn in zijn hals), heeft hij nu linksachter een hoefzweertje. Gelukkig al snel opengebroken op de kroonrand, dus nu niet zoveel pijn meer. :(:)

Hoop niet dat dit een voorbode gaat zijn voor de rest van zijn leven. -O-

Hij was wel echt heel zielig...
[ img ]

Maar wel een hippe panter sok.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:30 



 
Profiel   

Hahaha die panter sok :') Arme Milo toch weer :(

Amai Marlies! Die heeft heel veel haar :D Zo ontploft is die van mij toch ook niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:46 



 
Profiel   

Marlies die van jouw heeft volgens mij nog wat meer haar dan die van mij :D Wat is zijn afstamming?
Quir, wat sneu alweer pech op zo'n jonge leeftijd!

Mysla groeit als een speer, hopelijk kan ze binnenkort afgespeend worden :Y)
[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:57 



 
Profiel   

Quir, Haha ja het is zeker een schattige hamster! Kan echt niet wachten tot hij naar huis komt !

En qua vacht had hij zo bij jouw omgeving gepast ja! Wat een temperaturen… Wel apart en lastig dat je je pechvogeltje ook nog een dunne vacht heeft. En zo sneu ook nog weer die zweer er achter aan! Sneuneus! Hopelijk heeft ie straks gewoon zijn portie gehad…

pluklief, haha die van jou zit ook niet dun in het haar, maar denk dat Flyt inderdaad nog meer een beertje is. Zijn moeder is Gola von Kummerfeld. Van zijn vader weet ik zo uit zijn hoofd alleen even zijn roepnaam (Jónas). Die van jou is ook leuk! En zo te zien ook al behoorlijk groot en opzichte van mams! Hoe groot is zij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:18 



 
Profiel   

MarliesR schreef
pluklief, haha die van jou zit ook niet dun in het haar, maar denk dat Flyt inderdaad nog meer een beertje is. Zijn moeder is Gola von Kummerfeld. Van zijn vader weet ik zo uit zijn hoofd alleen even zijn roepnaam (Jónas). Die van jou is ook leuk! En zo te zien ook al behoorlijk groot en opzichte van mams! Hoe groot is zij?

Mijn merrie is 1.33/1.34 ongeveer dus dat is maar een kleintje.

Ik hoop dat ze in de toekomst ook een beetje een bescheiden vachtje houdt, haar moeder heeft dat ook. Mijn andere ijslander gaat iedere winter voor de wolharige mammoet look :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 18:08 



 
Profiel   

Hier ook een wollige hamster haha. 24 januari was hij 7 maanden oud!

Hij zag een trekker die aan stond haha, daarom kijkt hij zo sceptisch :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:39 



 
Profiel   

Zo leuk om al die baby’s te zien <3

Die van mij is nu net 9 maanden oud, de laatste keer dat ik m zag, zag hij er zo uit; [ img ]
[ img ]

Nu heb ik hem al een maand niet gezien dus ben erg benieuwd hoe hij er bij staat als ik over 2 weekjes ga kijken :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:23 



 
Profiel   

Wat voor deken heeft jouw veulen daar om? Die lijkt vrij groot. Maar wat een knap dier!

Mijn veulen is nu trouwens 9 maanden. Maar echt nog wel een baby.

Het veulen van mijn zusje is 6 maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:31 



 
Profiel   

Is een maatje 155. Maar de rest paste hij niet. Hij is ook al ruim 138 groot :=

Beetje met spoed gekocht, door zijn operatie was hij zó afgevallen dat hij zich niet warm kon houden in combinatie met herstellen.. Hij heeft hem maar een maandje op gehad. Nu niet meer nodig :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:35 



 
Profiel   

Ik snap het hoor! Hier hebben ze ter ondersteuning ook een dekentje op. De spoelwormen hadden ook hun kilootjes geeist. We waren het er dus over eens dat ze dan beter hun energie niet moesten steken in warm blijven!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:48 



 
Profiel   

Wat ziet hij er goed uit Sensibel.

Er heerst droes op stal, dus ze gaan voor 4 weken dicht.
Ik baal zo! Jelmer is al ziek (waarschijnlijk toch droes dan) en een flinke wormeninfectie en dan nu dit. Hij is al wat vermagerd en nu kan ik er niet eens heen om hem te checken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:59 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Wat ziet hij er goed uit Sensibel.

Er heerst droes op stal, dus ze gaan voor 4 weken dicht.
Ik baal zo! Jelmer is al ziek (waarschijnlijk toch droes dan) en een flinke wormeninfectie en dan nu dit. Hij is al wat vermagerd en nu kan ik er niet eens heen om hem te checken.


Dat is heel erg balen, is het niet mogelijk dat je doormidden van foto’s op de hoogte wordt gehouden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:14 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Wat ziet hij er goed uit Sensibel.

Er heerst droes op stal, dus ze gaan voor 4 weken dicht.
Ik baal zo! Jelmer is al ziek (waarschijnlijk toch droes dan) en een flinke wormeninfectie en dan nu dit. Hij is al wat vermagerd en nu kan ik er niet eens heen om hem te checken.


Achgossie hij heeft dan ook echt alles tegelijk zo :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:37 



 
Profiel   

Och wat balen zeg! Wat een stres dat je er dan ook niet zelf heen mag, dat lijkt me echt heel lastig. Hopelijk herstelt hij snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:07 



 
Profiel   

Ik zal on top binnenkort eens meten. Ben echt bang dat ze haar moeder voorbij gaat. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:30 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Wat ziet hij er goed uit Sensibel.

Er heerst droes op stal, dus ze gaan voor 4 weken dicht.
Ik baal zo! Jelmer is al ziek (waarschijnlijk toch droes dan) en een flinke wormeninfectie en dan nu dit. Hij is al wat vermagerd en nu kan ik er niet eens heen om hem te checken.


Ooh wat een pech :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:42 



 
Profiel   

Echt huilen dit hoor..

[ img ]

De mest wordt dagelijks verwijderd.

Veulen A: ontwormt september middels injectie (bij fokker). Buiten dat ik hier geen fan van ben is ze verder niet ontwormt, ik dacht dus al er een flinke kluif aan te krijgen.
Veulen kwam eind september aan.

Oktober + November Panacur : resultaat mestonderzoek daarna schoon.
December equi pramox
Januari panacur

Veulen B: Eind november ontwormt door fokker met storngid P. Ook verder nooit ontwormt. Weer een feest.
Veulen kwam midden december aan.

December: equimax
Januari: panacur

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:08 



 
Profiel   

Ah bah, wat een wormenellende.
En droes op stal, wat een pech. Hopelijk komen ze er goed doorheen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:40 



 
Profiel   

Balou_k schreef
Echt huilen dit hoor..

[ [url=m/of4yL9.jpg]Afbeelding[/url] ]

De mest wordt dagelijks verwijderd.

Veulen A: ontwormt september middels injectie (bij fokker). Buiten dat ik hier geen fan van ben is ze verder niet ontwormt, ik dacht dus al er een flinke kluif aan te krijgen.
Veulen kwam eind september aan.

Oktober + November Panacur : resultaat mestonderzoek daarna schoon.
December equi pramox
Januari panacur

Veulen B: Eind november ontwormt door fokker met storngid P. Ook verder nooit ontwormt. Weer een feest.
Veulen kwam midden december aan.

December: equimax
Januari: panacur


Die wormen worden in 6 weken volwassen. Eitjes komen na 10 dagen uit.

Veulen a: spuit is dectomax, werkt niet tegen spoelworm. Oktober en november panacur, als dat 10 dagen na elkaar is gebeurd zou je de eitjes meteen hebben gedood. Zo niet, dan komen na de laatste ontworming de eitjes na 10 dagen uit, dus waren ze nu weer volwassen. Na de panacur komen ze er dan weer uit.

Veulen b; zelfde verhaal.

Ik zou over 10 dagen even herhalen.
1 geluk, over een jaar kunnen we er steeds beter tegen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 22:39 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de stal met droes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 22:39 



 
Profiel   

Vulina schreef
Hoe gaat het met de stal met droes?

Ik krijg weinig informatie.
Eergisteren schommelde zijn koorts en had nog steeds snot, er zijn 6 paarden ziek.
Ga vandaag weer bellen voor een update.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 08:49 



 
Profiel   

Oh wat balen van de weinig info zo spannend ook
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 88 [ 2181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen