2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:50

Vergeet ik bijna op de rest te reageren |o

Zonnebloem wat een vreselijk verhaal... Maar hier had jij duidelijk geen macht over. En had wss ook kunnen gebeuren terwijl ze nog in jou bezit was... Heel erg naar maar neem het jezelf niet kwalijk! Heb je toevallig al een update over haar?

Rose knappe vader heeft replay!

The cat was dat ook een mo baby? Die van mij leek vrij dik maar door de wormen en dikke wintervacht. En ze zijn nog vol op in de groei. Ik weet niet wat je nu voert?

Marlies wat leuk zeg!! En wat een floof idd :wow: <3

Marjan heel mooi vind ik dat! Staat goed!

BalouK wat een glimworm [&]

Tundra fijn zeg dat zij het ook zo goed doet sinds de verhuizing! Die van mij is nog wel een beetje aan het wennen. Maar die had ook zo'n grote overgang!

Balou lover aach wat een liefje!!! Princesje ziet er goed uit!! Hoe is het met Kate?

Muronia wat word ze al grooot :wow: knap kind! Snap best dat ze het af en toe warm krijgt met zo'n vacht!

JE ach wat een zoet koppie <3 staat hij in de opfok? Soms verwilderen ze dan een beetje!

Kitty aah wat lief die arthur!! Echt smelten van hem <3 ja persoonlijke ruimte is bij hengsten vaak ver te zoeken :')

Liez hij lijkt al mooi groot! Maar veel haar lijkt mij mee te vallen! :D

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:57

floripori17 schreef:
3 mnd oud
[ [url=m/6KUNZF.jpg]Afbeelding[/url] ]
11 mnd oud ( trots "fokker" momentje )
[ [url=m/1qs9R1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben echt trots. Nu weer bijna een maand terug uit de opfok en ze begint mooi bij te trekken. <3 Heb haar moeten scheren ivm luis. Dus geen winterwoolies meer voor haar helaas :')

[ [url=m/AHoCDm.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/DOEy0x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze ziet er goed uit nu hoor!

Yes ook een Mo! <3 Ze heeft echt zo'n leuk karakter

Wel ze krijgt per dag afgewogen droog dit:

200gr zupa
300gr luzernecobs
300gr alfalfa blend
700gr pavo grow

Voor de rest staat ze buiten op de weide, maar die is nog wat aan de schrale kant dus hooinet erbij. Ze is inderdaad aan het verharen wel. Ik voel haar ribben nog, maar ze begint wel nu een rond kont te krijgen met het begin van een gootje. Dus ik denk dat ze voor goed te zijn misschien toch wat moet afvallen. Misschien kan ik de zupa voor haar beginnen weg laten. Ik ben hem al aan het minderen richting 100 a 150 maar ze krijgt het eigenlijk mee omdat mijn ander paard in de ochtend zijn medicatie moet krijgen, en anders staat ze daar zonder eten.


Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14096
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:05

Dankjewel, ze glimt je wel tegemoet ja.
Dat is ook anders geweest! Ze heeft een behoorlijke worminfectie gehad en krabbelt daar nu van op.

Er gaat ook behoorlijk wat voer in.

- pavo podo grow 1,5 kg verdeeld over 2 voerbeurten.
- 50 ml lijnzaadolie verdeeld over 2 voerbeurten.
- 4 handjes dailyplus verdeeld over 2 voerbeurten.
- 2 kilo droog (geweekt dus een volle emmer) senioren priores voor de nacht.
- 50 gram vitaminekorrel multivit 15 pavo.
- 1 hay chunk per dag.
- onbeperkt hooi.
- verschillende likstenen ter beschikking.
- we beginnen het gras nu ook op te bouwen.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:10

Pfoe, dat is een groot verschil met mijne haha :D
Gelukkig dat ze er wel zo goed uitziet na die worminfectie hoor! Dat betekend dat je het toch goed aan het doen bent om haar erdoor te helpen

Muronia

Berichten: 19647
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:11

Wat geven jullie die paarden allemaal veel aparte dingen. Die van mij krijgt gewoon 2 keer per dag een halve schep (Havens basis sport)brok en goed hooi. Veulenkorrel heb ik niet gegeven. Slechte ervaringen mee, mn vorige veulen at het te snel en heeft meerdere slokdarmverstoppingen daardoor gehad. Er hangt een himalaya-liksteen in de stal. Straks gras en verder niks bijzonders.

Balou_k

Berichten: 14096
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:14

The_Cat schreef:
Pfoe, dat is een groot verschil met mijne haha :D
Gelukkig dat ze er wel zo goed uitziet na die worminfectie hoor! Dat betekend dat je het toch goed aan het doen bent om haar erdoor te helpen


Jawel! De SP gaan we straks ook afbouwen. De pavo is gewoon zoals op de zak staat mbt leeftijd. Vitamine korrel gaat er in de lente/zomer ook af.

Olie en de luzerne blijft erop. Luzerne maakt ook dat ze minder (kunnen) schrokken)
Onbeperkt hooi is natuurlijk ook een blijvertje.

Edit: mijn veulen had natuurlijk een behoorlijke worminfectie. Om haar daar goed doorheen te helpen hebben we behoorlijk geïnvesteerd in een verrijkt voerschema. Nu ziet ze er prima uit, voelt zich goed, verhaart als een malle en glimt als een spiegel. Dat vertaald zich naar mij dat het ook goed gaat. :j

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:17

Muronia schreef:
Wat geven jullie die paarden allemaal veel aparte dingen. Die van mij krijgt gewoon 2 keer per dag een halve schep (Havens basis sport)brok en goed hooi. Veulenkorrel heb ik niet gegeven. Slechte ervaringen mee, mn vorige veulen at het te snel en heeft meerdere slokdarmverstoppingen daardoor gehad. Er hangt een himalaya-liksteen in de stal. Straks gras en verder niks bijzonders.


Ja dat is waar :) maar de luzernecobs,zupa en alfalfa wordt nat gemaakt en dat brijtje meng ik samen met de korrel. Dan kan ze niet te snel eten, en heeft ze genoeg vezelrijk ruwvoer tijdens het eten om mee in de maag te gaan. Dat was wat ik las nogal goed voor veulens om maagzweren alvast te vermijden.

Dus voor mij is die luzerne alfalfa combo alvast ook een blijver wel. De veulenbrok is minder dan op de zak staat, maar ik vind het lastig daar meer van te voederen als ik zie dat ze nu al zowat rond komt

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:22

Misschien moet ik de podo grow weglaten en overstappen op de podo care? Want als het gras er echt beter uit ziet, dan is het misschien beter om het krachtvoer weg te laten?

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:46

Muronia schreef:
Wat geven jullie die paarden allemaal veel aparte dingen. Die van mij krijgt gewoon 2 keer per dag een halve schep (Havens basis sport)brok en goed hooi. Veulenkorrel heb ik niet gegeven. Slechte ervaringen mee, mn vorige veulen at het te snel en heeft meerdere slokdarmverstoppingen daardoor gehad. Er hangt een himalaya-liksteen in de stal. Straks gras en verder niks bijzonders.

Hier ook alleen 2x daags een halve schep merrie-jaarlingbrok van Horsefood hoor :j En verder onbeperkt voordroog.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:01

Mijn kleintje krijgt luzerne met vitaminebrok (vanuit stal) goed voordroogkuil en vanuit mij soms nog half schepje merriebrok met vitaminebrok. Puur omdat ik nog geen tweede voerton heb voor veulenbrok. Niet zo'n uitgebreid menu dus :D

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:55

Hier krijgt mijn mannetje 250gr vitalbix breed and grow en 500gr equifyt gold. Uiteraard onbeperkt hooi ook.

Rose_Sonny
Berichten: 447
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:12

Replay krijgt ongeveer 1 kilo havens podo grow en een dikke hand vol Fibre Mix van VitalBix


Afbeelding

Selente
Berichten: 1869
Geregistreerd: 14-05-09

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:44

Hier ook enkel onbeperkt hooi, gras en Vente (volgens mij) optibreed. Hij ziet er goed uit, dus ik vind het prima.

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 22:45

Hier was rocket best wel wat afgevallen na ze navel operatie en daarna ook nog wormen en verkouden. Hij krijgt nu 2x perdag 1kg optigrow van havens, 1,5 schep bietenpulp, lijnzaad olie en half bekertje oerbalans. En onbeperkt hooi natuurlijk
Hij begint nu weer beetje op te knappen vindt ik.

Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16558
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 22:55

Hier onbeperkt hooi en paar uur gras per dag, 250gr vitalbix en een halve schep meusli van voermeesters. En ze ziet er top uit dus vind t wel prima zo :)
Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 02:15

Die van ons krijgen altijd onbeperkt voordroog en ongeveer 1,5 kilo merrie brok, daar doen ze het super op :)

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:15

Wat een lekker weer deze week he! Ras heeft 't nu wel warm met die dikke flufvacht :+

Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14096
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:45

Afbeelding

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:12

Afbeelding
Een echte diva dit hoofd trekt ze als ze het ergens niet mee eens is.
Ze is op dit moment zwaar aan het puberen en heeft haar achterbenen ontdekt iets minder fijn. Ik denk dat ze in de opfok moest vechten voor haar eten want als het om eten gaat wordt ze heel brutaal en fel. Iemand tips daarvoor? Ze krijgt nu onbeperkt hooi en ochtend en avond krachtvoer maar dan trapt ze alles en iedereen weg die in haar buurt komt

SimonDesteny

Berichten: 223
Geregistreerd: 29-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:53

Ze groeien zo hard!
Leuk om ze te zien ontwikkelen!

Ons racemonster :D :+
Nu 10 maanden

Afbeelding

Quir

Berichten: 17376
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:57

Grappig om te zien dat de ene al zo volwassen is terwijl de andere juist echt nog baby is!

Deze mannen gaan volgende week op kamers! Nu 10 (Milo/palomino) en 11 maanden (Finn/donker bruine) oud.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:03

Ik vind die van jou ook zo leuk Quir!

Geen tips Tundra, hopelijk trekt het weg als ze door heeft dat ze er niet voor hoeft te vechten.

Hier is gisteren de hoefsmid weer geweest. De dames gedroegen zich voorbeeldig. Farasha is echt al heel mooi in model, terwijl Figuretta echt wel naarling is :)) Farasha mag nu lekker tante spelen van 1 van onze veulens van dit jaar, dat vind ze echt heel leuk.

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:45

Zooooo Quir…

Finn neem ik met plezier uit jouw handen hoor <3

Rianne1807
Berichten: 702
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:09

Haha die blik tundra, geweldig _O-, ik hou dr van.
Ik denk wat betreft het voeren dat het even tijd nodig heeft, het kan goed zijn dat ze moeite moest doen om wat te mogen eten, dan zie je dit wel vaker, tot ze ervaren dat er echt altijd eten is, vaak komt de rust dan wel terug.

Wat een knapperds komen er voorbij, zo leuk om te zien hoe ze groeien en ontwikkelen

Solana is inmiddels 11 maanden en echt lekker uit verhouding haha, maar nog steeds super lief en aanhankelijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16558
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:17

Amy is nu 11 maanden en is een echte merrie :+

Afbeelding
Afbeelding