Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 310 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic veulens 2023!

 
Profiel   

Wie heeft er zin om mee te kletsen over veulens geboren in 2023?

Ik heb zelf een merrieveulen aangeschaft, ze is in mei 2023 geboren en haar vader is Cassanova du Bois en haar moeder de New Forest merrie Brummerhoeve's Magic. Ze is ingeschreven bij het NRPS en is valkkleurig.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hier was ze nog een klein ieniemienie veulentje. Ze is inmiddels bijna 5 maanden oud en ze komt waarschijnlijk begin november naar mij toe. Ze gaat dan naar een kleinschalige opfok hier in de buurt. Er staan daar wat 2 en 3 jarigen en ze komt samen met een ander (KWPN)veulentje te staan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-23 15:49 



 
Profiel   

Ah ik kom ook mee kletsen!

Ik heb 2 veulentjes, familie met die van jou. :D

[ img ]

7 april is Libenti's Giovinazzo geboren, een valk hengstje met de roep naam Dino. Hij is van Gin Fizz F en zijn moeder is Carice du Bois van Der Harlekin B (ze is de moeder van Cassanova du Bois).

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


En dan is op 19 juli Libenti's Cicero geboren, een dunskin hengstje (wildkleur valk) met de roepnaam Cies. Hij is van Cassanova du Bois en zijn moeder is Char du Bois van Carino du Bois.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-23 09:29 



 
Profiel   

Ah wat een knapperds ook! Heb je ze nu in de opfok staan of staan ze nog bij mama? <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-23 11:00 



 
Profiel   

heel knap idd. ik krijg over een paar weken mijn nieuwe merrieveulentje! Tilexa
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-23 11:02 



 
Profiel   

@fokfanaat ook een super knapperd! <3 Wat heeft ze voor afstamming? En je hebt haar dus niet zelf gefokt? Gaat ze naar de opfok of zet je haar aan huis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-23 11:17 



 
Profiel   

nee ze komt wel uit het lijntje waar ik er al een paar van heb, maar niet zelfgefokt helaas.
ik heb ook een 3 jarige zus van haar moeder bv

Omar Charif x vrl keur v Apache x elite prest v Sir Sinclair x elite pref prest v Hemmingway

de test voor wffs loopt nog, heel spannend

Ze komt aan huis bij 2 oude merries. Niet helemaal ideaal, maar kwa kosten en kans op ongelukken wel beter denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-23 11:27 



 
Profiel   

Ja leuk ik kom ook mee kletsen!

Ik heb sinds 2 maanden een merrie met veulen uit Spanje gekocht.

Het veulen heet Estrella, ze is nu bijna 6 maanden oud.
Een heerlijk boefje, en tegelijk zo braaf nu al <3
Ze is zichzelf aan het afspenen, ze is heel zelfstandig. Heerlijk zo'n veulen *D
Net hersteld van een bijna fatale spoelworm besmetting, en ze begint haar energie terug te krijgen!

Haar mama is een Lusitano, de papa een Quarter Horse.
Ze is valk roan van kleur, homozygoot zwart getest :D en nd1/nd2, dus ze heeft de kenmerken van de dun kleur <3

Ze heeft geweldige gangen, en een superlief en braaf karakter. Ik ben helemaal verliefd op haar!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-23 16:04 



 
Profiel   

Leuk Topic ik wil ook wel mee komen kletsen.

Lyona wat een prachtige kleur staan ze nog in Spanje of al bij jou?

Fokfanaat prachtig mooi veulen.

Quir jij maakt altijd van die mooie foto's dat vindt ik altijd heel gaaf om te zien.

Melina wat een mooie daar ga je vast veel plezier van hebben.

Zelf ga ik dit jaar mijn 2 merrie veulens aanhouden.

Tavita en Talentina

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-23 21:44 



 
Profiel   

Wat een prachtige veulentjes komen er voorbij <3

Lijkt me gezellig om ook mee te kletsen.

Wij hebben dit jaar 3 veulentjes gekregen, een springveulentje van Glenfiddich VDL x solitair, deze is op aanvraag gefokt en dus al verkocht voordat de merrie uberhaupt drachtig was, zij verhuist in week 41 naar haar nieuwe eigenaren in Zweden. Ze is dan ruim 7,5 maand oud en loopt op dit moment nog bij haar mama.
Tennessee RB:
[ img ]

Dan hebben we nog een appaloosa merrieveulen gekregen van Peru's Sarowski x sandreo. Een enorm groot veulen met een heel teder karakter, zij blijft bij ons thuis wonen <3 zij is begin oktober 6 maanden oud maar blijft nog eventhes bij mama lopen.
Tender Love Fuga RB (Teddy)
[ img ]

En als laatste onze kleine ondeugende spuit, geboren begin juni dus bijna 4 maandjes oud. Een dikke ondeugt zowel naar de andere 2 kleine dames als naar zijn moeder.
Dit mannetje is een zoon van Oquido de Peru x Peru's Scen Tao en ook hij blijft bij ons thuis wonen.

Olivio RB (Olly)
[ img ]
Olly is het linkse veulen, het rechtse veulen is een halfbroertje van olly, van dezelfde papa. De foto is genomen op de afstammelingenkeuring van Oquido. Ollo is homozygoot appaloosa, zijn kleur is bruin few spot en om die reden is hij dan ook volledig wit geboren <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-23 23:01 



 
Profiel   

Oh leuk topic en wat een knapperds komen er voorbij .

Hier een zelf gefokt veulentje (nou ja, mijn dochter heeft hem gefokt uit mijn merrie. Maar hij is van haar).
Wild King 13 mei 2023
Vader is White Dream GF

[ img ]
Paar uur oud


[ img ]
Was al snel een enorm boefje

[ img ]


[ img ]
Hier net 4 maanden

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-23 23:25 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ik meld me ook :j

Vimba Orion (Anglo)Arabisch hengstveulen van Vis di Gallura. Geboren op 23-6-2023
Hij blijft zekerteweten hier bij mij <3

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-23 08:29 



 
Profiel   

@fokfanaat ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen!

@Lyona wat een apart kleurtje heeft jouw veulen, mooi hoor <3 Bijzondere combinatie ook, Quarter met Lusitano.

@paardje2013 ook twee mooie veulens, gaaf dat je ze gaat opfokken. Kunnen ze mooi samen opgroeien. Wat voor afstamming(en) zitten erachter?

@kim_1990 hele mooie foto's ook en gaaf zo met die stippen!

@kiki1976 ook een mooi palomino veulen zeg <3 wat voor ras is dit veulen?

@lideli heel mooie merrie en veulen. Prachtige kleur en uitstraling <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-23 11:22 



 
Profiel   

Wat een knappe veulens allemaal!

Wij hebben sinds zondag ook een knapperd van dit jaar rondlopen. Moritz is een Schwarzwalder Fuchs van Markstein en komt helemaal uit zuid-Duitsland.

[ img ]
[ img ]

Hij was helemaal groen maar wij zijn inmiddels al dikke vrienden geworden haha wat een heerlijk onverschrokken veulen is het <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-23 09:47 



 

_Tarzan schreef
Wat een knappe veulens allemaal!

Wij hebben sinds zondag ook een knapperd van dit jaar rondlopen. Moritz is een Schwarzwalder Fuchs van Markstein en komt helemaal uit zuid-Duitsland.

[ [url=m/ozARry.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1Tay3o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij was helemaal groen maar wij zijn inmiddels al dikke vrienden geworden haha wat een heerlijk onverschrokken veulen is het <3


Wat een gave! Wat is t plan met deze <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-23 21:27 



 
Profiel   

Amy is vandaag afgespeend van moeders en naar de opfok gebracht. De reis is goed verlopen en ze staat nu met een kwpn merrieveulen samen in een grote stal. Ze gaan de komende dagen naar buiten.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-23 19:35 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
_Tarzan schreef
Wat een knappe veulens allemaal!

Wij hebben sinds zondag ook een knapperd van dit jaar rondlopen. Moritz is een Schwarzwalder Fuchs van Markstein en komt helemaal uit zuid-Duitsland.

[ [url=m/ozARry.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1Tay3o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij was helemaal groen maar wij zijn inmiddels al dikke vrienden geworden haha wat een heerlijk onverschrokken veulen is het <3


Wat een gave! Wat is t plan met deze <<)

Hij is aangekocht voor de verkoop maar als wij vriendjes worden mag hij blijven voor mij :o

Hoe ging het afspenen en hoe gaat het nu in de opfok Melina?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-23 11:04 



 
Profiel   

Wauw, ik zet even een stipje, wat een prachtige veulens <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-23 11:09 



 
Profiel   

King gaat morgen naar de opfok.
Foto van vanmorgen toen ze can se wilgentakken aan het snoepen waren
[ img ]

Foto van eerder deze week

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-23 11:53 



 
Profiel   

@_Tarzan het gaat goed met Amy. Ze staat nu samen met een ander merrieveulen bij een kleinschalige opfok hier dicht in de buurt. Ze komt straks in een kleine kudde te staan met paarden/pony’s van verschillende leeftijden.

[ img ]
[ img ]

En deze met haar opfok maatje samen:

[ img ]

@kiki1976 hoe is het afspenen gegaan en hoe gaat het nu bij de opfok met King?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-23 18:40 



 
Profiel   

Wat een knappe veulens komen er voorbij!

Hier is sinds vorige week Udsmor van FjorYou (Rudsmo Rune x Brijol) bij ons thuis gekomen. Udsie is op 06-05-2023 geboren en is een grablakk Fjord.

Udsie met zijn moeder Olein
[ img ]

Ongeveer 3 maanden oud
[ img ]

Bij ons thuis. Udsie gaat ontzettend goed samen met onze 3 jarige ruin Pumba. De andere 2 hebben nog even langer de tijd nodig om te wennen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-23 19:03 



 
Profiel   

Dat fjordje! Wat schattig!

@Kim, heb je nog meer foto's van Olivio?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-23 07:08 



 
Profiel   

juniper schreef
Dat fjordje! Wat schattig!

@Kim, heb je nog meer foto's van Olivio?



Over een week of 2 dan worden onze Teddy en Olly afgespeend, teddy is dan 7 maanden en olly is dan 5 maanden.
Olly is echt een brutaal ventje en zijn moeder begint goed flauw te worden van hem...dus helaas de keuze gemaakt om olly niet tot 6 maanden zijn moeder te laten pesten.

Olly en teddy doen het fantastisch trouwens...teddy is echt een enorm groot veulen...ze is nu dus een dikke 6,5 maand oud en heb een dekentje erop gelegt ivm de vele regen, harde wind en de open vlakte waar wij wonen...zowel olly als teddy stonden echt te rillen van de kou dus ze kregen beide een rege dekentje op :')
Teddy heeft met haar 6,5 maand een maatje 155 onderlengte op en olly met zijn 4,5 maand een 135 onderlengte maar heb al gezien dat die voor het idee best een maat groter mag hebben haha...zodra ze afgespeend zijn en in de nachten op stal staan hoop ik ze weer lekker zonder deken te kunnen zetten...ze hebben namelijk wel echt een wollige vacht maar net die vele regen en wind zag ik aan de beide kleintjes dat ze het wel aanzienlijk fijner vinden nu met waterdicht dekentje op.

Echte recente foto's heb ik niet echt hahaha, voor de dekentjes aan, was alle als wit veulen altijd zwart gepoedert en dan vind ik het niet leuk om ze op de foto te hebben...zal even kijken of ik wat recente foto's kan maken :D


[ img ]
Dit is een aantal weken geleden, lekker kroelen met Teddy en daarbij ook gepoederd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-23 13:09 



 
Profiel   

ik kom hier ook gezellig mee kletsen :)

Hoe het er naar uit ziet hebben wij 3 2023 hengstjes in onze opfok dit jaar :D
1 tje met paspoort, en 2 stamboekhengstjes. allen minimaatjes met een eindstokmaat van max 85cm

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-23 13:58 



 
Profiel   

juniper schreef
Dat fjordje! Wat schattig!

@Kim, heb je nog meer foto's van Olivio?


Hier wastie al, vers vanochtend gemaakt haha.

Olly doet het ook heel goed, geniet nog lekker samen met mama op de wei.

[ img ]

[ img ]


Onze teddy mag langzaamaan wennen aan op kamers gaan dus vanacht was de eerste nacht dat teddy naast mama stond op de box ipv bij mama, ze deed het echt uitstekend!
Gister teddy ook even gemeten, ze is nu 6,5 maand en ze is ruim 1.47m momenteel

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-23 13:29 



 
Profiel   

wat een mooie stippel!

dekens doe ik niet aan bij dieren die niet ziek zijn of gereden worden.


Zondag hebben ze mijn nieuwe aanwinst gebracht, ben er heel blij mee. Ze zit wel behoorlijk onder de spoelworm, niet iedereen realiseert zich nog het belang van ontwormen met strongid-P of Panacur.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 08:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 310 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen