Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:50

*\o/* mijn favoriete bokt draakje <3

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:52

Wat een draak maar heb zelf nog zo'n draak gehad hier thuis. Die moeders zijn soms verbazend tolerant als het op hun veulens aan komt maar ho als een volwassen exemplaar het doet dan is het ruzie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 14:55

Je favoriete boktdraakje is momenteel heel erg pissed. _O- Regen wordt nog een dingetje als zijn gevoelens er over zo blijven. :)) Zoals het een echt hengstje betaamd is hij erg vocaal. :') Nu half Limburg goed op weg is naar onder water staan (we krijgen van dinsdag tot morgen even veel regen als normaal op de gehele maand juli) leert hij in recordtijd een geheel scala aan geluiden, sommige er van lijken hem zelf ook enigszins te verbazen wanneer hij ze produceert. :')

petraaken: Rêve is sowieso heel tolerant. Sam kan ook echt een flinke etter zijn en hij moet Rêve echt heel ver drijven eer ze het persoonlijk neemt. Het merendeel van de tijd behandeld ze Sam zoals ze nu met Joy doet: negeren en haar ding verder doen. :')

Maar menig monnik zou nog wat kunnen leren van Rêve haar vermogen om dingen van zich af te laten glijden IMO. :') Ben jaloers op die merrie haar rust en "laat maar doen" attitude. :))

pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:59

Ayasha schreef:
Maar menig monnik zou nog wat kunnen leren van Rêve haar vermogen om dingen van zich af te laten glijden IMO. :') Ben jaloers op die merrie haar rust en "laat maar doen" attitude.

Ik ben dan wel geen monnik, maar mag ik bij haar in de leer. Is het duur een cursus laat maar doen? }>

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 15:03

De dag dat ik ontdek dat ze die vaardigheid aan mensen kan leren ben je van harte welkom pien! _O-
Ik ben haar ook al elke dag aan het vragen hoe ze het doet. Maar voor nu houdt ze het ook voor mij geheim. >;)
Misschien moet ik haar eens op rantsoen zetten... O:)

pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:42

Jammer als ex manager dacht ik "het gat in de markt gevonden te hebben" _O- . Ik dacht die Ayasha kan mooi geld verdienen aan die toppertjes van haar die cursussen gaan geven. Hé toch weer niet :+

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:49

zet mij dan ook maar in de rij voor een training...

En als je haar het dagelijks vraagt: ze negeert je gewoon, dusssss, daar is het antwoord ;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 15:52

Rocamor schreef:
zet mij dan ook maar in de rij voor een training...

En als je haar het dagelijks vraagt: ze negeert je gewoon, dusssss, daar is het antwoord ;)

Ja daar zeg je zo iets... >;)
Ik kan met geen mogelijkheid op tegen Joy en Sam kwa haar etteren... :\

pien: If only! _O- _O-

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:36

Wat een schatje!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:40

Mooi veulen. Maar ik vind de moeder ook erg aansprekend!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 19:01

Moeder is een heel mooi paard (ja, mijn kind, schoon kind, ik weet het.) en ook een enorme verbetering op haar moeder op eigenlijk elk gebied. :)

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:23

Dat dier moet ook gewoon in een stalletje met kashmier strooisel liggen :+ hoe durf je Heer Draakje zo in de regen te laten staan :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 21:33

_O-

Hij leert er wel van door de plassen gaan. ~~}> ~~}> }:)
Bij zijn moeder heeft het drie jaar geduurd om die zo ver te krijgen omdat ze als veulen nooit echt "kennis gemaakt had" met plassen. Er stonden er wel eens op weide maar midden in de bos kwam het maar heel weinig voor dat er meer lag dan een amper zichtbaar sopje. :+ Toen die de eerste keer in een paddock kwam waar water in lag wist ze niet wat ze zag. _O- tot op dat punt had ze dat alleen nog maar in haar waterbak gezien. :))
Joy stond net midden in de plas en was met het water aan het spelen tot Sam zijn ergernis. (Je zag Sam denken "tis al nat genoeg zonder jouw gespetter jonk!") En steigeren naar de plas en er dan in stompen zoals een stoere hengst. :j Want daar heeft ie niet van terug. :j

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:47

Haha altijd handig als ze zo jong am kennis maken met plassen.

Heb mijn 6 jarige ruin in een plas gelongeerd (had zelf wel natte voeten maar dat nam ik maar voor lief erbij :+ ) . Daarna erop gegaan zonder zadel enkel met halster en halster touw als teugel, en erdoorheen gestuurd... 2 dagen later op wandel komen we een grote plas tegen.. Eerst weigerde hij maar ging er daarna toch doorheen. Was zo trots op hem.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 21:54

wij hebben Rêve uiteindelijk toen het eens zo hard geregend had dat de hele paddock blank stond, haar een uurtje in de paddock gedumpt samen met een paard dat water leuk vond. :')
Ze leren het het snelst van een soortgenoot.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:09

Het draakje bezorgt eenieder in zijn buurt zo af en toe grijze haren vrees ik. Wat een leukerd.

Hij kan maar beter zo snel mogelijk aan alles wennen, inclusief regen, dan wordt zijn leven het makkelijkst.

Ik heb hier een arabierig prinsesje die zo snel mogelijk een afdakje zoekt bij het eerste spettertje regen. Een tip voor paarden met een stokmaat van rond de 1.55: dat past meestal niet. Vooral niet als het afdakje bestaat uit voor- of achterkant van de baas. Zelfs mijn F-jes zijn niet voldoende. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 23:28

Nou, hij heeft sinds gisteren een heel aantal nieuwe ervaringen op zijn CV :=
-Stress bij de baasjes
-trailerrit
-nieuwe omgeving
-draad in die nieuwe omgeving gesloopt, gelukkig enkel wat lak af en geen echte stukken. :')
en toen we vandaag gingen voeren enz kwam hij hinnikend naar ons toe alsof hij thuis was. Gewoon zichzelf. Was helemaal voorbereid op het feit dat hij wellicht van de stress moeilijker te benaderen zou zijn maar nee hoor. :+ Hij lag te pitten toen we aankwamen en stond met een zucht op, tot ik "Enne vriendekes, hoe is't leven hier." zei. Toen hinnikte ie en kwam ie naar me toe. :+:
Morgen mag ie z'n tweede trailerrrit doen. :+ Daarmee heeft ie op zes weken al 1/6e van de trailerritten van zijn moeder gehaald. :')

pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 23:42

Gaat hij morgen weer terug? Is dan water weer gezakt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 23:46

Het water zakt nu goed. Als het zo door blijft gaan dan kunnen we tegen morgenavond zeker zijn dat we veilig zijn. :) Zou er gedurende deze nacht of de komende dag nog iets veranderen kunnen ze alsnog daar blijven maar als het door gaat zoals het nu doet dan is het veilig om ze terug te halen.
Maaseik had nog als laatste risico maar Maaseik ligt lager dan ons. Dus hoewel ik heel hard hoop dat het daar mee valt, zullen wij daar geen "hinder" van ondervinden zou het daar toch mislopen. Wij liggen nl ettelijke meters hoger.

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 23:49

WoW wat een heerlijk ding!!
Wat voor kopzorgen heb je om hem als ik vragen mag? Hij ziet er nl arg happy en gezond uit.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 23:50

Om hem persoonlijk niets momenteel. :) Wij zaten gisteren avond en vandaag overdag in een gebied dat een reëel en groot risico liep om geëvacueerd te moeten worden omwille van de overstromingen die momenteel bezig zijn. Dus gisteren avond hebben we op dringend advies van de politie preventief geëvacueerd. drie paarden waarvan een merrie met veulen heb je niet op vijf minuten weg (dat werd bewezen door het feit dat we uiteindelijk toch twee uur bezig geweest zijn) Had vast ook op een uur gekund als de tijd echt drong maar niet korter dan dat.) dus die hadden we wel al verplaatst. Daardoof heeft hij dus gisteren al zijn eerste trailer ervaring op gedaan terwijl de baasjes getressed waren (want hoe zeer je ook nuchter probeert te blijven, het gaat je echt niet in de koude kleren zitten dat risico.) Eigenlijk moesten wij zelf ook gaan maar wij zelf hebben gewoon gezorgd dat alles klaar stond zodat we binnen vijf minuten weg konden zijn en hebben het aangekeken. :)

Hij zelf is inderdaad kerngezond, vrolijk en ontzettend stevig en speels. :D En zoals hij gisteren bewees heel koel in de kop en hij past zich snel aan. :+: "stress lijkt 'm vreemd" zei de vriendin die ons gisteren hielp met het vervoeren zodat ze alle drie tegelijk weg konden met veel verbazing. Hij stond op z'n gemak de trailer te verkennen. :')

Hij heeft het echt boven ieders verwachtingen goed gedaan. Prachtig braaf en nuchter veulen. :+: Kwam droog en nieuwsgierig van de trailer af alsof hij dacht "Jay! nieuw spul om te verkennen!"

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 09:26

Het is gewoon een topdraakje :) hoop dat het snel opdroogt allemaal zodat je ze weer veilig thuis hebt... dat is toch het fijnste hè :)

Hier is het water in de weide flink aan het zakken... hebben er tot aan de liezen in gestaan om materiaal te pakken om de tijdelijke weide een stukje kleiner te maken... (beetje veel gras..) ik zie ze dit weekend nog niet terug komen...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 12:09

Het gevaar is volgens de gemeente volledig geweken inmiddels. Wij hebben zelf geen water gehad. We hebben moeten evacueren omdat ze niet zeker waren dat de dijk het zou houden en zodra die scheurde zou er geen tijd meer zijn om de paarden nog te evacueren omdat we zo dichtbij zitten, :)
Dus het zekere voor het onzekere genomen met de paarden. Wij zelf waren ook klaar om te vertrekken maar zijn (tegen advies) wel hier gebleven. Wel heel de nacht wakker gebleven om bij het eerste signaal dat het mis zou gaan de auto in te kunnen springen en te gaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 21:13

Ze zijn weer thuis.. <3
Joy moest weer voorop. _O-
Kwam weer heel relaxed van de trailer. De enige die bezweet thuis aan kwam was dramaqueen Sam.... _O- Die met de meeste reis-ervaring dus. :))

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:24

Fijn dat ze weer thuis zijn en hopen dat het goed blijft gaan qua water.

Sam heeft een nieuwe naam nodig. Ik stel voor: Watje. Nou kan het zijn dat jij als Belgische paardeneigenaar niet precies weet waarom ik deze naam voorstel maar dat hoor ik dan wel. :D