Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 17 [ 425 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

 
Profiel   

Haha stoere joy.
En Sam, zoveel ervaring en dan nog bezweet :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 20:55 



 
Profiel   

Fijn dat ze weer thuis zijn. Nog fijner dat jullie een boel ellende bespaard is gebleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 20:56 



 
Profiel   

Fijn alles weer thuis. Ach gossie, die Sam is nu al een banketstaaf rozewater door vergelijk met het kleine hengstje :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 21:04 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Fijn dat ze weer thuis zijn en hopen dat het goed blijft gaan qua water.

Sam heeft een nieuwe naam nodig. Ik stel voor: Watje. Nou kan het zijn dat jij als Belgische paardeneigenaar niet precies weet waarom ik deze naam voorstel maar dat hoor ik dan wel. :D

Ik weet wat een watje is maar weet niet of er nog meer achter zit? _O-

Wij noemen ‘m drama wannabier. :))
Hij is de enige van de drie die nog steeds beetje uit zijn doen is. _O-

[ img ]
[ img ]

Even op het gras om te bekomen ook al is de weide eigenlijk te nat. Maar ze stonden rustig dus dan maken ze niets stuk. :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 21:16 



 
Profiel   

Sam als Watje:

(volgens het Algemeen Nederlands Woordenboek met daarin eigentijds Nederlands)

2) sullig, soft persoon.
iemand die zich slap, sullig en soft gedraagt en opstelt, meestal niet veel moed toont en niet voor zichzelf opkomt; iemand die zo zacht als watten is.
Ook als scheldwoord gebruikt.

Een Sammie eigenlijk ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 21:24 



 
Profiel   

Maflinger: Zo ken ik het woord idd. :j :))

Schreeuwt dit voor jullie: "palomino":
[ img ]
[ img ]
(ja hij verhaard vrij raar. :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 21:42 



 
Profiel   

Ik wist niet precies waar jij aan dacht bij "watje". (Bolletje van dat witte zachte spul waarmee je make up verwijdert misschien? Dat is de eerste betekenis.)

Nee, dat lijkt iets anders te worden dan palomino. Zo donker. Of het moet net zoals bij schimmels werken dat ze lichter worden naarmate ze ouder worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 21:45 



 
Profiel   

Watje is hier vergelijkbaar met "seutje" (kennen jullie dat?). Een vergelijkbare definitie. :j

Hun eerste verharing is wel donkerder dan wat ze uiteindelijk worden. Rêve was ook erg donker toen ze verhaarde maar niet zo donker. Maar hij krijgt wel witte manen. Dus tenzij hij ook zilver heeft (en ik zou niet weten waar hij dat gehaald kan hebben.) istie of niet van Cas of hij doet iets heel raar met zijn verharing nu. := Op de foto toont het dan nog meer bruin. Irl oogt het echt zwart. :=

Rêve was donker maar je zag alsnog wel duidelijk die gelige tint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 21:49 



 
Profiel   

"Seutje" is mij onbekend.

Ik heb de ballen verstand van verharing, verkleuring en kleurvererving, dus geen idee. Zou wel erg zijn als de vader geen Cas zou kunnen zijn. Heb je straks een zilverappel.

De eerste verharing is volgens mij wel vaker donker en dan zie je vervolgens vrij snel een verharing naar de "echte" kleur daarna komen? Dat idee heb ik tenminste wel als ik veulentopics volg. Maar zoals hierboven geschreven, bij mij moet je niet zijn als het over kleur gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 22:00 



 
Profiel   

ja de 1e verharing is idd vaak donkerder dan ze uiteindelijk worden. Maar dit is echt zwart... := Rêve was heel donkerbruin en werd uiteindelijk zoals ze nu is. Maar die was bij haar 1e verharing een stuk lichter dan wat Joy nu vertoont. := Ben erg benieuwd hoe hij op zijn lijf er uit gaat zien want de benen zijn sowieso vaak wat donkerder. Maar denk dat ik hem toch ga testen. Via Etalon kan ik ineens wffs testen zie ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 22:13 



 
Profiel   

Ongeacht wie de vader zou zijn, hij is een heel erg gelukt paardje. En als het gaat om karakter en ook het exterieur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 06:27 



 
Profiel   

Ik dacht dat palominos eerst heel donker werden en je de kleur eigenlijk pas goed ziet bij de verharing van 1e wintervacht naar zomervacht?

Seutje ken ik dan als seute (maar mijn roots liggen in de zeeuwsche klei). En Sammeke heet toch SuperSam of SuperStoereSuperSam? Die is geen seutje. Die snapte gewoon niet waarom hij weg ging en niet werd gereden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 06:27 



 
Profiel   

Southern onbekend hier. Nog nooit van gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 06:28 



 
Profiel   

Ik denk dat het woord seute iets typisch voor vlaanderen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 08:16 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Haha stoere joy.
En Sam, zoveel ervaring en dan nog bezweet :')

Echt, die idioot is mee naar Dentergem geweest, da's 3 uur rijden. :') No problem. Maar Rêve en "zijn" veulen (want hij ziet het echt ook als zijn veulen :') )die eerst opgeladen werden. Da's een probleem. :j
En als we het andersom gedaan hadden was er bij hem geen probleem he. :') Maar we konden niet meer door langs de trailer die al klaar stond. Eigenlijk was ons plan om eerst Sam te laden omdat we hem kennen maar dat lukte dus niet meer. De trailer moest eerst aan de kant en dus moesten Rêve en Joy eerst.

Mijn man en de mensen die ze op gevangen hebben zijn dus met Rêve en Joy aan de slag gegaan en ik ben bij Sam gebleven en hem aan de lijn genomen. Want als je hem op zo'n moment alleen laat dan doet hij ongelukken. :=

Ik denk dat Seut inderdaad iets typisch voor vlaanderen is. :j

Rocamor: Jawel, ze verharen altijd donkerder dan ze uiteindelijk worden. Maar zwart heb ik nog niet gezien.. Rêve is een hele donkere palomino en die was zo zwart niet toen ze verhaarde. := Die was een soort "koffievos" maar niet zwart. :=
Hij mag van mij nu dus wat voortmaken met verharen want nu ben ik nieuwsgierig. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 11:34 



 
Profiel   

Wat een heerlijke veulen!
Ik volg graag deze leuke topic!

Nu ben ik ook erg nieuwsgierig naar de uiteindelijke kleur van deze stoere hengstje. Hij is zeer goed gelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 12:33 



 

Arme Sam, haha. Nooit saai met die paarden van jou! Joy krijgt echt al veel body, zeg. Ben ook benieuwd hoe hij gaat verkleuren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 14:54 



 
Profiel   

Joy is best een blokje. :j Niet lomp, maar wel erg gespierd. Kleine bodybuilder. :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 16:34 



 
Profiel   

Stille meelezer kruipt onder steen vandaan :wave:
Kan het niet zijn dat Joy een valk wordt ipv een palomino? Ik heb geen verstand van kleuren en misschien is het al gezegd maar toch even vragen.

Zou je overwegen om draakje Joy later hengst te laten en eventueel ter dekking aan te bieden of wordt hij sowieso geruind? Ik begrijp dat moeders trailer laden niet altijd even gemakkelijk doet? Dan heeft de hengst het karakter wel verbeterd als in dat Joy wat makkelijker is/lijkt tot nu toe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 21:48 



 
Profiel   

Joy blijft, tenzij hij echt onhandelbaar wordt door hormonen, sowieso hengst tot hij naar de keuring kan. Er van uit gaande dat hij niet krom uit groeit én er geen afwijkingen aan het licht komen die erfelijk kunnen zijn. :) wordt hij ggk zal hij ook ter dekking aangeboden worden maar hij heeft nog wat hordes te nemen eer het zo ver is. :D

Als hij valk is (dat heb ik overigens ook overwogen) moet hij zilver hebben want zijn manen en staart worden wel wit...

Moeder is een beetje een apart geval. := op de vrachtwagen kan je haar voor je op sturen zonder touw ... maar trailer vindt ze inderdaad helemaal niks. _O-
Eenmaal er op is het trouwens het braafste paard. Afladen gaat heel rustig. Je zou haar prima kunnen zadelen in de trailer enz. Maar er op gaan stoort haar.. Wellicht de smalle klep? Vrachtwagen heeft een bredere laadklep. 2p trailer gaat ook beter dan 1,5p.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 22:25 



 
Profiel   

[ img ]
Donker oog kan, dat is bij Rêve ook zwart.

[ img ]
Manen worden duidelijk wit.

[ img ]
Oor 1

[ img ]
Oor 2..

Eerst dacht ik ‘tipjes van de oren zijn wel vaker donker.’ Maar zijn hele oor lijkt zo te worden. :’)
Volgens mij heeft mijn palomino de kleur weer niet begrepen. :=
Nu is zijn moeder ook geen top voorbeeld wb kleur. >;)


Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-07-21 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 23:04 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd hoe hij na de toverbal fase wordt. Ben nu dus ook wel nieuwsgierig naar een kleurentest haha :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 23:39 



 
Profiel   

Van kleuren heb ik 0,0 verstand en heb me er ook nooit in verdiept . Ik vind het altijd mooi. Hoe ze ook opdragen.
Zelfs later toegevoegd foutjes geniet ik van. Bv onze Polie is hier als jong paard ooit van schrik door de draad gegaan. Dat gaf 2 plekjes op de neus. Niet mooi en in het begin vond ik het echt erg. Nu allang niet meer en bij de fotoshoot moesten ze gewoon zichtbaar blijven van mij. Zo is ze nu gewoon. Onlangs fotocollage cadeau gekregen (zoe hieronder) van mijn paarden <3 en het vertedert mij juist ook al is het niet mooi. Duidelijk is gelijk wie Polie is.

Die joyeux is zo prachtig hij zal mooi opdrogen en ik ben heel benieuwd.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 05:21 



 
Profiel   

Ik zou me geen zorgen maken wbt zijn kleur. Meestal kleuren ze inderdaad weer lichter na die eerste verharing, en zo niet heb je misschien wel een "chocolate palomino" te pakken. Is een vrij gewenste maar zeldzame tint (een beetje de donkere koffievos versie van palomino).
Voorbeeldje:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 06:08 



 
Profiel   

Mooney wat een prachtig paard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 06:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 17 [ 425 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen