Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 19:46


~~}>

Hij vindt me erg gemeen... Ik zet Rêve haar voer emmer nu in de hooibak. Rêve kan er dan prima aan en Joy kan haar niet weg duwen want hij is te klein om op de bodem te geraken van de hooibak. :') (Daarom hangen de netten er ook in. Als ik het hooi gewon er in zou gooien kan Joy er niet aan. :') )
Rêve krijgt haar eten als ik Sam ga rijden of even apart zet zodat ik er niet tussen moet blijven staan. En Joy heeft heel de tijd staan hinniken in mijn richting met zijn oren plat. :') Ben vrij zeker dat hij vindt dat ik vals speel. :j


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gemeen baasje. :j
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:35

Hahaha zalig dat et geren met elkaar.

Slim opgelost voor Rêve rustig te laten eten. En wat joy ervan vind tja dikke pech :')

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:07

}> heerlijk geklooi :D

Mijn vorige paard heeft ook een wielrenner omver getrapt *\%/* was een soortgelijk verhaal... met " hey paard... " en direct een klap op de kont... (vond paardlief niet grappig :+ en de wielrenner achteraf ook niet)

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:35

Wat en verhaal. Heftig en toch ook grappig!

Donnatella

Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:49

Joy houdt Sam wel goed bezig :D .
Volgens mij is Joy wel niet van plan om erg klein te blijven. Die zijn achterhand staat al een heel stukje hoger en als je hem met Sam ziet spelen, lijkt hij eigenlijk al niet meer echt veulenachtig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 10:43

:= Wrijf het er in. :=
Hij heeft al niet meer heel ver te gaan om Sam in te halen en het zou me niet verbazen als hij ook groter wordt dan Rêve. :x :x Als ik je wijs maak dat hij zes maanden is geloof je me waarschijnlijk ook als je niet beter weet. :=

pien: Het is uiteindelijk goed gekomen voor alle partijen (naja behalve voor de wielrenner. :') )
Tiene heeft heel veel plezier gehad met Pret, en Pret heeft daar een heerlijk leven. Ik krijg regelmatig updates over hoe het met haar gaat. :j

Neon: _O- Het is alsof de wielrengoden dit topic gelezen hadden want vanmorgen ging Joy bijna op eentje zitten. := Toen we ze naar de weide brachten kruiste er eentje ons die totaal niet af remde. En dat "zoemende" geluidje van die fiets deed Joy schrikken en zijn reactie was uitwijken met die staart helemaal tegen zich getrokken. Het zag er echt uit alsof ie er op wilde gaan zitten. := Fietsers is helaas net niet in de brandnetels gesukkeld. Het scheelde zo weinig. :\ Het enige probleem is dat hij dan een veulen en een merrie op zich gehad had want ondanks dat Rêve hem meer zijn ding laat doen, grijpt ze duidelijk wel nog in als hij in gevaar is. :=

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:46

Tjonge die mocht blij zijn dat Joy niet uitsloeg maar zijn kont in trok. Zelfs een mep van een veulen komt al hard aan. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 10:49

Inderdaad, zeker van een wannabe quarter. := Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk niet verwacht had dat hij zou meppen (hoe dom dat ook mag klinken.) maar tot op heden heeft Joy eigenlijk nog geen greintje kwaad of frustratie getoond. Rêve had rond deze leeftijd al e.e.a op haar kerfstok maar Joy eigenlijk niet, zelfs happen amper. := Af en toe als hij vergeet dat mensen geen Sammekes zijn maar als je dan "eh-eh" zegt stopt ie. :')

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:05

Je moet onderschriften maken bij die foto's en dat filmpje waar Joy Sam aan het stangen is. Ik weet bijna zeker dat Reve denkt: Negeren, ik ben er niet, negeren, ik ben er niet, als ik hen niet zie, zien ze mij ook niet. negeren, ik ben er niet. >;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 11:24

_O- Sam was wel begonnen deze keer overigens. :)) Die had eerst bij Rêve geprobeerd maar Rêve strak haar spreekwoordelijke middelvinger op. En toen is hij Joy gaan klieren. En Joy is altijd in voor wat geklier. :)) En toen zag je Rêve inderdaad denken van "mooi zo,heb ik rust."

Oké, het gezeik met Joy zijn papieren gaat verder. :x Alsof de hele administratie rond die dracht en zijn papieren nog geen nachtmerrie genoeg was is nu zijn dossier kwijt geraakt in het verzenden naar mij. :x :x

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:11

Ik ga ervan uit dat die kleine de grote etter is :D

Donnatella

Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 19:40

"Wannebe quarter" _O- die spekbillen doen je inderdaad wel in die richting denken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 23:37

Morganlefay schreef:
Ik ga ervan uit dat die kleine de grote etter is :D

_O- ik moet wel zeggen... met ons is hij écht braaf... Halster doet hij aan gelijk niks, hij bijt niet. Hij heeft nog nooit zelfs maar het ide gegeven van te willen trappen... ook als hij schrikt (zoals met de wielrenner) laat hij zich gewoon houden.... Hij ging die trailer toen op als niks en kwam er even ontspannen van af alsof hij gewoon op stal gestaan had... Ik kan echt niks negatief zeggen over zijn karakter tot nu toe. :+:
En rond deze leeftijd had ik bij Rêve echt al wel een paar opmerkingen... _O- (waar ze overigens geen boodschap aan had. _O-)


Donnatella schreef:
"Wannebe quarter" _O- die spekbillen doen je inderdaad wel in die richting denken.

:)) een vriendin zei twee weken geleden ‘Kath je hebt een quarter gefokt.’ _O- Sinds valt die dikke kont me elke keer op. :)) Het is ook gewoon echt best een gespierd en groot veulen. := Hij oogt ook IRL niet pony gefokt zeg maar. :=

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:38

ER staan inderdaad schone biefstukken aan zijn billen. :+

Dat meen je niet. Hebben ze het met de post verstuurd of per mail? paspoorten, stamboek bewijzen stuur ik zelf altijd aangetekend op met de post. Oke, dat klinkt misschien onnozel maar ik ben altijd bang dat die dingen wel eens verloren kunnen gaan. Met een aangetekende zending heb je wel een bewijs in je handen dat je het had opgestuurd. Alleen stamboeken of het BCP zijn niet zo slim om die dingen ook aangetekend op te sturen. Gelukkig is er bij mij nog niets verloren geraakt in de post.

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:58

Sorry maar moest weer erg lachen om de wielrenner.
Ik geloof niet dat ze het ooit gaan snappen, afremmen en er ruim omheen kan niet want dat kost tijd.

Maar wat heb je toch een leuk stel lopen, heerlijk om dit topic te volgen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 10:21

petraaken; zij hadden het per post op gezonden maar niet aangetekend gezien het hier nooit aangeboden is. Dan is het hier ook nog moeilijk om een nederlands sprekend persoon vast te krijgen bij het cwbc. :x :x Ik kan frans maar het is Belgische instelling waaraan ik verplicht moet betalen. Dan wil ik ook in het NL te woord gestaan worden. De eerste stuurde via mail dat het naar de DA was. Ik mail mijn DA, al snapte ik niet waarom ze dat zouden doen, nee, die had niets. Dus ik mail terug naar het cwbc, die kon wel nederlands en gaf aan dat haar collega zich verkeerd uit gedrukt heeft en dat het naar mijn adres is maar dat ze wachten op de schets van de DA. (zijn dus de identificatie papieren nog.)
Dus ik geef aan dat ik niets ontvangen heb en toen heb ik ze via mail gekregen. Kijk, als dat nou een optie is... DOE DAT DAN METEEN!!!!

Maar hoop wel dat ze het boekje aangetekend verzenden gezien die papieren nooit aangekomen zijn. :\

boyca: :j het zijn leuke dieren. :+: Heb over de jaren best veel paarden gehad, veelal door omstandigheden. En heb nog nooit zo'n harmonieus trio gehad als deze drie. :+: Sam en Rêve samen waren ook altijd heerlijk. Alleen toen Rêve net haar kind had. Toen wilde ze Sam niet in zijn buurt. :') Je zag haar echt denken "MIJN KIND!!!" :')
En Sam wilde alleen maar kennis gaan maken. :(:) Maar die was slim genoeg om een hormonen-bom niet te pushen. :)) :))

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:26

Geen update of foto's van de kleine gouden draak? :):)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 19:29

Ik ben plaats zo een update. :j Rêve heeft vandaag even aan de longe gelopen en veulens hebben daar dus echt issues mee als je zo iets met hun moeder doet. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 00:20

Zo uitgebreide update die ook de radiostilte verklaart:

Vrijdag een beetje een bittere pil te verwerken gekregen, het gaat de laatste maanden niet zo goed. Fysio vreest dat mijn huidige pijn en blokkade voort van uit mijn NAH. En dat gaf even een flinke dip. Dinsdag was ik jarig en heeft mijn man me meegenomen naar een paardenwinkel waar ik een prachtig wedstrijdjasje vond dat helemaal buiten mijn comfort zone lag... maar ben al twee jaar aan het twijfelen of ik wel weer wedstrijd ga rijden en kreeg spontaan zin van dit jasje dus die is het geworden, <3 Ik heb ooit als doel gesteld niveau 3 te starten met Sam (Z2 denk ik bij jullie, voor ons is dat het laatste regionale niveau. Niveau 4 is nationaal) en in principe kent hij alle oefeningen maar de moed was een beetje op.

Mijn man had dat ook door en zei op de terug weg toen we het over het IPK hadden (waar ik normaal altijd voor probeer te selecteren en dat dit weekend verreden is) dan moeten we volgend jaar weer ver rijden,.’ Dus ik zeg ‘áls ik geselecteerd raak.’ Waarop hij ‘natuurlijk lukt dat. Tis een idioot maar voor jou stijgt dat beest boven zichzelf uit. Dat gaat ie met liefde opnieuw doen,’

Dus volgend jaar start ik weer, :j

Gisteren gereden. Hij deed erg zijn best maar ik zit fysiek gewoon maar op 25% ofzo en dat frustreert me. Filmpje is nog steeds aan het uploaden. >;)
Heb mijn nerveuze idioot daarna heerlijk uitgestapt zonder zadel met twee halstertouwen aan zijn halster, :+:
Dan voel ik wel ineens weer wat voor een moeilijke rug hij eigenlijk heeft. :(:)
Anyhow. Maandag na de behandeling voelde mijn fysio hoe het was en zei hij eerlijk ‘eigenlijk is dit niet veel beter dan het was... Je spieren verkrampen sneller dan ik ze los krijg.’ :\ (mijn fysio is volop aan het zoeken naar mogelijkheden en ook aan het overleggen met collega’s en dokters.)
Anyhow. Filmpje van het stappen wilde wel want die is maar kort:
https://youtu.be/_FhhxVtp1fY
De andere zit nog steeds op 89% :?

Afbeelding

Vandaag Rêve kort aan de longe gehad met een simpele longeerhulp los er rond. Ze deed het fantastisch, alle commando’s volgde ze op alsof ze nooit uit het werk geweest is. :+:
Joy deed het iets minder fantastisch... Mijn man heeft hem uiteindelijk aan het halster genomen en Joy heeft ‘ho’ en ‘vooruit’ geleerd, en leren stil staan, :j

Hii blijkt ook aanleg te hebben voor Spaanse stap, _O- heb mijn man maar gezegd dat als ie het toch zelf aan biedt, dat ie er dan maar een commando aan vast moet hangen. :)) Dus manlief heeft Joy geëntertaind.
Zodra Reve en Joy op hun gemak zijn als ik Rêve longeer ga ik er rustig aan weer op. Vandaag was ze gehoorzaam maar ze murmelde veel op Joy en was niet echt ontspannen. Ik ben geen bangerik maar ik neem ook geen onnodige risico’s en gaan rijden als ze nog allebei zo zijn is vragen om ongelukken. Na een paar keer zal Joy wel kalmeren en Rêve volgt dan vanzelf. Ze liep trouwens haar rondjes en ontspande op het laatste ook, maar je zag dat ze niet helemaal ‘bij mij’ was. Ik heb tijd. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier is baby 2 die we sinds een paar weken hebben trouwens:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben al eentje van bijna twee trouwens:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb veel mooiere van Arras (de volwassen Mechelaar) maar op mijn pc en typ dit vanuit bed via mijn mobiel, mijn excuses voor eventuele fouten dus, erg onoverzichtelijk dit. _O-
Morgen weer trainen, ik train nu Max om de dag en meestal om de twee dagen. Het wordt weer mooier weer dus het kan zijn dat er nieuwe foto’s komen deze week. :D

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:56

Balen van je gezondheid ! Wel leuke plannen, lieve man en lieve mooie honden en paarden. Verstandig om geen risico extra te nemen. Knuffel van hiero.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:24

Frustrerend dat gezondheidsgedoe allemaal :( mooie toekomstplannen :D stapje voor stapje kom je daar weer dichter bij :)

Heb je wel eens sprenger bow balance geprobeerd? Dat scheelt voor mij met rijden echt gigantisch... doordat die flexibel zijn heb ik echt stukken minder problemen met mijn kapotte bekken welke ook continu op spanning staat... ook het paard loopt door minder spanning in mijn bekken stukken beter :) misschien een optie om eens te proberen mocht je dat nog niet gedaan hebben... overigens werkte de goedkope varianten bij mij niet zo goed :P

Fijn dat je man zich even kon bezig houden met de kleine draak... als die bezigheidstherapie heeft en zich dus niet kan opfokken is het voor Reve ook makkelijker om de boel los te laten en weer fijn met jou bezig te zijn :) zoals jezelf al zegt... je hebt de tijd... :)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:47

Balen van je gezondheid, vooral dat er blijkbaar niet tegen aan te werken is om het verval ongedaan te maken of te verbeteren.

Wat een lieve man en dieren heb je toch die allemaal zo hun best voor je doen. Daaruit blijkt wel dat je zelf ook je best voor hen doet. Dat zie je ook mooi terug in het filmpje van Sam en jou: je grijnst van oor tot oor. (Die moeilijke rug van Sam is lang en flexibel?)

Wat een leuke honden! Ik dacht bij die foto van die kleine dat ie nog in zijn oren moest groeien maar aan de bijna tweejarige te zien gaat dat niet gebeuren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 11:54

Ik hoop nog steeds dat mijn fysio ergens mee komt. :\ Het vermoeden is sterk versimpeld uit gelegd dat de verlamming links die samen gaat met spasticiteit) stilaan ook rechts aan het strak trekken is. En tot een klein jaar geleden kreeg hij het nog los maar dat ging steeds minder goed en afgelopen maandag zei hij zelf letterlijk dat het eigenlijk niet veel beter was na het behandelen. :\

Maflinger: Soepel valt nog best tegen. Hij had hier pas gelopen dus was los gereden. Normaal houdt hij die rug en dat bekken heel erg stijf. En zelfs als hij los is, dan voel je dat die rug en lendenen partij absoluut niet zijn sterkste punt is. (De verbinding tussen schouders en kont voelt heel "instabiel" zeg maar. Terwijl bij Rêve als ik daar op zit, je die echt door haar hele lijf voelt stappen zelfs als je er zo op zit, ben er eens op gesprongen toen ze bij me stond voor ik haar stil zette, die stapt gewoon meteen goed door dat lijf weg. Sam doet dat alleen als je hem daar naar toe rijdt en blijft rijden.) Hij is flexibel zolang je hem rijdt. Als je hem in training hebt dan kan je hem dubbel plooien. Maar als ik hem twee weken niet kan rijden dan moet ik alweer terug op bouwen kwa zijgangen. Dat gaat dan vrij snel, maar daaraan merk je dat dat ook niet van nature in 'm zit. :(:) Het is heel moeilijk uit te leggen hoe Sam "voelt". Hij is te beweeglijk in die hele bovenlijn en dat lijkt in eerste instantie positief, maar dat komt omdat hij gewoon heel moeilijk kan stabiliseren/verbinden. Het is een beetje een "vals ide" van flexibiliteit. En als je daar niet bij stil staat denk je dat je goed bezig bent want je plooit hem dubbel in die zijgangen bij wijze van spreken. Maar als hij zo extreem makkelijk door plooit verliest hij dus de verbinding.

Ik moest lachen om je opmerking over die oren. _O- Arras heeft vrij grote oren voor een mechelaar. :)) (of meer: Voor de moderne mechelaar heeft hij een vrij smalle kop.) De kleine gaat normaal nog wel iets in die oren groeien, toch als hij op zijn vader gaat lijken. En volgens de eigenaar van de vader was die als pup net als Yaiko (onze kleine dus) Als hij echt op zijn vader gaat lijken, gaat ie zelfs vrij kleine oren krijgen voor een mechelse. :D

Neon: nee, ik heb er van Busse met dwarse ophanging. Dat hielp al een heel stuk. Beugels langer ook. :j Maar als ik een week niet rijd is het even erg, veelal zelfs erger. Dus het rijden op zichzelf lijkt niet de trigger te zijn. Daardoor vreest mijn fysio oa dus ook dat het niet zozeer de gewrichten zijn die overbelast zijn maar de zenuwgeleiding die mis gaat. :\

Zodra hij zich echt druk ging maken moest ze wel op hem murmelen. :j :)) En dan wordt ze zelf een beetje hengst met die blik en dat gekromde halsje dat niks met ontspanning te maken heeft. _O- Maar een "Rêve! Opletten!" en ze was weer bij me. Maar voor we dat trukje onder het zadel gaan testen wil ik haar toch een paar keer aan de longe gehad hebben. _O-

Volgend jaar eerst maar weer een seizoen niveau 2 starten om er weer in te komen, nog één keer proberen te selecteren voor IPK en dan op het einde van het seizoen niveau 3 starten als hij goed voelt. :j
Ik ben slecht in het maken van een kür dus ik kan toch geen kampioenschappen meer rijden in niveau 2. :+

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:45

Jouw jonge Mechelaar heeft Kibo oren=grote oren.
Wat betreft je lijf. Niet vloeken maar laat er naast de fysio ook eens een Reiki meneer of mevrouw naar je lijf kijken/voelen. Misschien kan met acupunctuur ook een deel aangepakt worden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 15:37

Reiki en acupuntuur zijn beide beroepen waarbij geen medische scholing aanwezig moet zijn in Be bij mijn weten. Om die reden alleen vind ik het risico te groot. Het zal vast helpen als je een goede treft maar er is geen enkele manier om te onderzoeken of het een goede is of een dwaas met naaldjes en daarvoor vind ik mijn lijf te fragiel. Mijn fysio doet dryneedling en cupping (al reageer ik zelf niet zo goed op cupping dus dat is alleen in uiterste nood.) naast nog tal van andere dingen.

Alle jonge mechelaars hebben grote oren. :+ Heb al mijn hele leven mechelaars en heb er nog nooit eentje gehad die op zijn leeftijd niet uit oren en poten leek te bestaan. :+ Hij groeit er wel in. De 2 jarige had ook twee schotelantennes op zijn kop staan op die leeftijd.