Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-21 23:51




Mini stukje draf. Ik ben steeds te laat met filmen, >;) meestal komt hij knuffelen zodra hij me ziet dus als hij dan draaft heb ik veelal mijn handen vol.


Hij sloot zijn dag af met genegeerd worden. :j


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hopeloos om een fatsoenlijke foto van hem te maken gezien hij altijd bij me komt staan. :=
En ja, hij heeft een reactie op zijn neus. Geen ide van wat. Zalf helpt iets maar ondanks zonnecrème blijft het terug komen. DA moet waarschijnlijk toch komen om DNA te nemen. Dan laat ik hem eens kijken, Rêve heeft het ook. Dus het is iets dat ze beide aanraken. En de crème is factor 30 dus dat zou toch voldoende moeten zijn?
Sowieso heeft Rêve het nooit gehad zonder crème en sinds een week tegelijk met Joy.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:26

Zit een leuke draf op :D

Het wordt echt al ren heel paard hè... bizar hor dqt kleine schattige draakje zich zo snel ontwikkeld tot een spierbonkje

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 12:50

:j Hij is nu echt al... Paardje. Ja, kan het niet anders noemen. Het echte veulen is er af. Hij is in de fase dat het een jong paard is. Rêve was ook zo snel uit die veulen-fase. :(:) Vandaag komen ze hem op de foto zetten. :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:47

Wat is hij toch leuk.

Staat et misschien een of ander plantje in de wei waarvan ze die reactie aan de neus krijgen (in combi met de zon dus zoals bij berenklauw bv)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 14:36

Berenklauw staat iig niet op de weide achter ons huis. Kan wel eens met een app alle plantjes de weide achter ons huis af gaan. Op de weide achter ons huis is dat doenbaar en daar doet het probleem zich ook voor. Op de grote weide van bijna een hectare is daar geen beginnen aan. Zou brandnetel dit ook kunnen veroorzaken? Dat staat nl wel langs de kanten door een boer die niet echt geloofd in onderhoud doen. :x
Wij proberen het wel rond onze draad uit te houden maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat ze er niet aan kunnen gezien hij de mais vrij dicht tegen de grens heeft staan en daar ook brandnetel tussen groeit. En ik denk niet dat hij het gaat waarderen als we zijn mais weg doen met de bosmaaier. :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 23:05

Zo, foto’s van Sam en van Joy... nu ongeduldig wachten tot ze er zijn.
Mezelf een beetje overschat vandaag denk ik maar dat zijn zorgen voor morgen. :=

Joy is zo prachtig... Was hij maar een merrie... Wat zou dat een prachtige merrie geweest zijn om mee te fokken. En zo lief. :+:

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 11:31

Hm en klaver staat dat er veel?
Iemand's paard had veel klaver in de wei en de hele neus was aangetast. Buiten de klaver konden ze geen andere plant aantreffen.

Ik weet dus niet of dat kan van klaver. Die van mij eten klaver graag en hebben geen problemen aan hun neus.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 20:42

Er staat klaver maar het komt en het gaat, momenteel is zijn neus weer geheel genezen terwijl het deze week de hele week flink zonnig geweest is (en vrij hoge UV) dus ik denk dat verbranden iig niet de hoofdoorzaak is maar idd een plantje waaraan ze het doen.
Even weer waar het topic over gaat: (Ik zou haast een volgtopic moeten maken geloof ik. :') Het valt me mee dat er nog geen mod in gegrepen heeft.)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo komt hij dus naar me toe gedraafd als ik hem roep. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat halsje :~
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij gaat Sam echt niet in halen hoor, mijn mislukte D pony. >;)
Afbeelding
Afbeelding
:* :* <3

Heb er nog een paar, niks spectaculair want hij was een beetje lui (pens vol gras.) maar wel lief <3 Maar die moeten even wachten tot we wat verder zijn. _O-

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:52

Haha volgtopic... Ik stem zeker voor :D

Knappe man en hij weet het ook

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:30

Oh, is dit geen volgtopic dan? Ik volg gewoon, ben een volgzaam typje denk ik.

Wat een bonkie is het al, zeker als hij naast jou staat.

(Op die ene foto met dat halsje dacht ik trouwens "wat is je haar lang, veel langer dan ik dacht dat het was" maar het was jouw haar niet maar een andere paardenstaart.)

pien_2010

Berichten: 43292
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:55

Mooi paardje blijft het. Lekker sound.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 00:09

Art_Ificious schreef:
Haha volgtopic... Ik stem zeker voor :D

Knappe man en hij weet het ook

:j het wordt hem ook vaak genoeg verteld. :j
En knuffelen vindt hij heerlijk maar hij vraagt altijd beleefd of hij in je ruimte mag komen. Happen heeft hij al weken niet meer geprobeerd. Laatst zat ik op mijn hurken aan de hooibak en voelde twee benen achter me toen ik achteruit leunde om op te staan. Dacht dat het Sam was omdat hij zo voorzichtig meteen braaf week om me ruimte te geven maar nee hoor. Het was Joy. <3

Hij loopt mee over de straat alsof hij nooit anders gedaan heeft.


Maflinger_S schreef:
Oh, is dit geen volgtopic dan? Ik volg gewoon, ben een volgzaam typje denk ik.

Wat een bonkie is het al, zeker als hij naast jou staat.

(Op die ene foto met dat halsje dacht ik trouwens "wat is je haar lang, veel langer dan ik dacht dat het was" maar het was jouw haar niet maar een andere paardenstaart.)

_O- stilaan wel, heb ook nieuwe foto’s van Sam maar ben bang dat ze me beu gezien zijn op Rij-ITP :=

Hij is best groot, ik ga morgen eens foto’s zoeken van Rêve op zijn leeftijd maar volgens mij is hij momenteel groter. Ook langgelijnder en iets eleganter, (Rêve zag je al heel snel het barokke in.)

En die paardenstaart... Was het maar! Ik heb van mezelf heel erg krullen (echt pijpenlokken.(4a, 4b en 4c gecombineerd afhankelijk van hoe ze vallen. :+) en voor mijn operaties had ik ze gekruld tot aan mijn kont... En dat was, al zeg ik het zelf, prachtig, mijn krullen behouden nl volume en Krul ook als ze zo lang worden... En toen moest ik geopereerd worden en werd alles tot drie keer toe af geschoren. :x

Mijn haar groeit snel maar door het opkrullen duurt het lang eer ze ook lang tonen. Nu komen ze los (en gekrult) tot mijn schouderbladen. Uitgetrokken tot ‘stijl’ zitten ze tot voorbij mijn bh-bandje.
Ik hoop ooit weer aan die lange lange krullen te komen. :+: mijn krullen worden nl mooier met lengte. Dan worden het veel mooiere lokken ipv een wilde bende. _O- (nu doen krullen toch altijd wel waar ze zin in hebben maar oké.)


pien_2010 schreef:
Mooi paardje blijft het. Lekker sound.

Hij verbaast me elke keer weer hoe snel hij leert en zich aan past aan de regels voor zo’n jong ding.., en dat komt dan uit Terror... :+: wordt opgevoed door Terror....
Hij hangt wel nog steeds veel bij Sam. Misschien is dat het. _O-

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:01

Moeders weet hoe het niet mag en geeft dat gelijk mee aan kindlief.
Maar wat een rust een paard wat je personal space respecteert.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:06

Wat is hij toch knap!! <3 <3

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:47

Wat een knap boefje!

Donnatella

Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:20

Mooie grote jongen is hij! :) Hier mag je heel fier op zijn.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:32

Volgens mij gaat er daar een serieuze hengstennek op komen op die hals van hem. :wow:

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 12:42

<3
Die hals kreeg hij heel snel al. Een vriendin zei dat dat bij veel veulens weg trekt maar dat lijkt bij hem niet het geval. Op drie dagen had hij al een "kap" eigenlijk. :=
Afbeelding
Afbeelding
Moeder jennen hoort er gewoon bij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sukkeldrafje... :+ Vooralsnog vindt hij draf tijdverspilling. :') Elke keer als hij een keer zijn echte draf toont ben ik te laat met filmen. :x
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Momenteel staan ze weer op de grote weide.
De boer die ons aan het proberen weg te pesten is verteld nu fijn rond dat wij nog geld aan hem moeten voor stro.
Ik heb gehakseld stro in pakken want ik kan geen gewoon stro op slaan. Ik haal alles van hooi bij een andere boer en voor we hier stonden, stonden ze (net als voor het moment trouwens) 24/7 buiten. :+ Toen had ik geen stro van doen. :+
Liefst zou ik nu per direct bij hem langs gaan maar ik ga verstandig doen en mijn man laten gaan. :x :x

pien_2010

Berichten: 43292
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:20

Wat ik zo leuk vind aan Joy is dat naast het feit dat ik hem bloed mooi vind, de levens vreugde er zo van af spettert. Hij doet zijn naam Joy eer aan.

Ayasha, soms moeten wij temperamentvolle vrouwen een stapje achter uit doen en onze mannen dit soort zaken op laten lossen. Daar moet je ook helemaal niet bij willen zijn!

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:57

Wat een goedgelukte bok is hij toch ook :+:

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 15:22

Als ik zo een galop had zou ik ook niet draven... kijk hem eens gaan :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 15:51

Pien; De paarden die ik zelf namen gegeven heb, heb ik altijd over nagedacht omdat ik vrij overtuigd ben van het feit dat ze zich neigen te gedragen naar hun naam. Met Rêve had ik wellicht iets specifieker moeten zijn. _O- Die leeft een beetje haar eigen droom ipv mijn droom maar goed, dat heeft ook zijn charmes. :)) :))

en ja, ik moet echt een stap achter uit zetten. Er is ook een goede reden waarom ze naar mijn man gaan ipv naar mij komen. Maar ik word zo boos van dit soort leugens. Dit "spelletje" speelt al zolang we het huis hebben inmiddels. En als we hem nu iets in de weg gelegd hadden maar IMO zijn we met hoe het begon nog heel schappelijk geweest. :\

Toen we dit huis kochten had hij beschikking over onze grond maar geen pacht. Dus omdat hij de grond nog bewerkt had hebben wij gezegd dat hij nog één zomer mocht hooien en vanaf oktober ongeveer zouden wij dan palen zetten (zo kon hij nog 2 a 3 keer hooien.). DAt leek ons heel schappelijk en fair. Er was geen contract of pacht dus we hadden ook gewoon palen kunnen zetten. Maar goed, hij was akkoord. Dus in oktober zetten we palen. In februari staat hij ineens boos bij mijn man dat hij niet op ons stuk kan... Ja, klopt, dat was af gesproken. Dat vond hij niet kunnen. Ik snap dat hij baalt dat hij dit stuk kwijt is maar hij kan toch niet verwachten dat wij onze eigen grond niet gaan gebruiken? :?

We krijgen de grote weide er bij. Hij weigert ons (onwettelijk) doorgang over zijn stuk waardoor we over de straat moeten. Prima, als hij zo het kind wil uit hangen moet hij dat vooral doen. Dus wij gaan over de straat. Begin dit jaar krijgen we bericht van de eigenaar van de grote weide (waar wij een contract op hebben) dat het gras hoog staat. Klopt, die dag zou gemaait worden dus dat stuurde ik hem ook. Was in orde. In het contract staat dat wij het netjes moeten houden dus ik snap dat hij stuurde. Vervolgens hebben wij dus een hoop discussie en ruzie dat wij dat stuk maaien want Boer1 deed dat altijd enz enz. Mijn man moest gaan werken en heeft (tegen mijn mening in) gezegd dat boer 1 dan maar maaide maar dat hij daarna nooit meer er op kwam. Boer2 (waar wij al ons hooi halen) heeft dan alleen het stuk achter ons huis gemaaid. Hier thuis nog onderling discussie over gehad maar goed, ik snap dat mijn man er klaar mee was en naar zijn werk wilde vertrekken dus ik heb gezegd "let op mijn woorden, dit verhaal is nog niet afgelopen nu, je hebt 'm een vinger gegeven." maar, discussie verder van de baan.

Wij maaien het nu met de blotter bij op de stukken die de paarden laten staan en aan de kanten. De buur van die weide heeft nog nooit zo netjes gezeten. (ik kan foto's maken als jullie willen van wat boer1 onder "onderhoud" verstaat.) en dat ergert buur (die dus afspraken heeft met boer1 en als spreekbuis lijkt te dienen voor boer1 die wel een probleem met ons heeft maar dat blijkbaar met iedereen kan delen behalve met ons. Wij hebben willen praten over het maaien van dat grote stuk maar hij gooide de deur gewoon dicht in ons gezicht.).

Dus vandaag gaat mijn man de batterij terug zetten en buur spreekt mijn man aan dat zijn stuk lang staat. Let wel: mijn man heeft twee weken geleden gevraagd of hij er met de blotter over moest gaan. Nee, hij moest het laten staan voor boer1. Prima. Nu zegt buur dus "boer1 maait niet omdat hij er iet aan kan." (dat kan hij wel want boeren moeten elkaar doorgang geven en hij kan er aan via grasland dat pas gemaaid is dus hij rijdt geen gewassen kapot en het is droog dus hij beschadigd het gras ook niet.) dus mijn man zegt "jij wilde dat boer1 het maaide. Dat was de afspraak, dat is jouw probleem nu niet het onze." toen zegt buur dus dat boer1 beweerd dat wij hem boycotten omdat ik nog stro moet betalen.....

Wij.Boycotten.hem. >;) >;) Man, het feit dat ik 'm nog niet bij de keel gehad heb zegt alles over hoe we hem níet boycotten. >;) >;) (ja ik heb anger management issues en een jeugd waar ik een twijfelachtig moreel compas aan over gehouden heb maar ik probeer er aan te werken.) Áls iemand al een denkbeeldige schuld heeft bij iemand dan is boer1 ons geld schuldig voor het "jatten" van ons hooi begin dit jaar. >;) >;)

Echt, ik word zo pissig van dat soort gezeik. Wat ook precies de reden is dat ik vooral niet mag gaan ingrijpen want ik ga dat op de verkeerde manier doen. :x :x Maar wil dus wel even mijn hart luchten. :x

Die buurman zei ook nog van "dan hebt ge er toch ook geen omkijken naar" (als boer1 dus er op zit.)
Uhm 1. jawel, want hij maait alleen de weide en niet de voorkant, die hebben wij moeten doen de 1e keer nadat we bericht kregen van de eigenaar dat de voorkant slordig was, ahja want daar valt geen hooi van te maken dus boer1 kijkt daar niet naar. Dus wat buur en boer1 verwachten is dat wij alle lasten zouden hebben contractueel maar geen van de lusten.
2. We kunnen het dan ook amper gebruiken want het gras moet dan groeien om gemaaid te worden van maart tot oktober en vervolgens laat hij de balen weken liggen en van november tot eind februari er op zetten, dan heb ik er ook geen f*ck aan, dan zit er geen voedingswaarden in het gras.

Snippergroen: :+:

Neon: _O- Dat denk ik ook elke keer als ik hem zie galopperen. :)) Hij kan ook fantastisch draven, maar tja, hij is nog jong, het moet vooruit gaan he. _O-

pien_2010

Berichten: 43292
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 17:23

Dat verhaal is er uit en inderdaad een hoop gezeur. Snap dat je daar boos om bent.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:21

Goh, en dan zijn de boeren verbaast dat ze geen land meer kunnen pachten aan particulieren. Je hebt er goede tussen zitten maar 95% van de boeren onderhouden het land niet zoals het zou moeten. Grachten schoonmaken, grachtkanten maaien dat kennen ze niet meer. Ze rijden de grachten nog liever dicht met hun grote traktors. Zie het hier genoeg naast mijn huis en weides.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 10:53

Zijn idé van onderhoud is het allemaal op een hoop duwen. Langs onze weide ligt een hoop met onkruid, oude banden en nog van alles. En geen "composthoopje" he. Er zijn twee geheel nieuwe bomen uit die hoop gegroeid (ja serieus). en die hoop komt ruim boven mijn man uit in hoogte en in breedte zal het een meter of 5 zijn. Hij moet in ruil voor een stuk grond het snoeisel van de buur van onze gehuurde weide opruimen. Zijn idé van dat opruimen is dat bij op die hoop duwen. :x :x Nog even en hij heeft een muur aan de achterkant van die grond. De voorkant heeft hij al een muur van brandnetels en doornen.