Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 17 [ 425 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Plaats een nieuw onderwerp

Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

 
Profiel   

Lekker gelijk mee laten gaan in de groep. De wijsneus ...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 15:57 



 
Profiel   

Hij vond vandaag bij de smid dat hij wel even kon laten zien hoe groot hij is als hij op twee benen gaat staan. :j Toen hij daarop met beleid neer gelegd werd, was het stoere er meteen van af. :+ Steigeren aan de hand maken we hier korte metten mee. :+ (in de paddock dus hij landde in fijne mulle zand en hij is niet hard gevallen gezien hij eerst half gaan zitten is. toen ie merkte dat 't niet verliep zoals ie in gedachte had. _O-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:00 



 
Profiel   

_O- Groot gelijk! De dondersteen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:18 



 
Profiel   

Ja, ik weet dat veel mensen dat absoluut niet zullen waarderen maar wij zijn hier echt vrij simpel in. :o Rêve hebben we ook neer gelegd tot ze begreep dat steigeren betekent dat ze ligt. Bij Rêve had dat met haar nuchterheid wel wat meer pogingen nodig. :+ Maar ook die zal niet meer steigeren aan de hand. Hij wilde ook even me weg duwen door tegen me an te gaan leunen en toen ik met mijn vrije hand hem een por in zijn ribben gaf hupste ie uit mijn ruimte en keek ie me aan van "wtf?" _O-
Nee vriend, zo zijn we niet verloofd. :n Er wordt niet gesteigerd, gekapt of geduwd. Ook niet als de smid er is en je effe wil showen dat je een stoere kerel bent. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:34 



 
Profiel   

Groot gelijk beter eens keer streng zijn dan dat ze later over je heen lopen.

Heb ook ooit eens een 3 jarige D pony tegen de grond getrokken omdat hij aan de longe bleef bokken met de achterbenen naar binnen toe, dus kont naar mij. Nou die heeft niet meer gebokt als ik hem longeerde. En als die het toch eens deed was het toch niet meer met de kont richting mij.
Leek ook verwonderd toen hij neerlag in het zand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:50 



 
Profiel   

Rêve zou je inmiddels niet meer neer getrokken krijgen. :o Ze is niet groot maar als je langs haar staat is het toch een hele hoop paard. _O- Iedereen denkt altijd "oh maar 1.55" en dan komen ze langs en als ze dan bij ze komt staan gaan ze van "ben je zeker dat deze maar 1.55 is?" _O-
Ja, redelijk. Ik moet om een paar cm liegen, maar alles dat je haar hoger in schat is ego. _O-
Tis ook echt een buldozer, ook onder het zadel overigens, ze heeft zoveel kracht, ze voelt echt als een flink paard. Mijn man heeft haar eens aan de longe genomen omdat hij vond dat ik "strenger" moest zijn. Eerst is hij er eens op gaan zitten maar dat beviel geen van beide. _O- _O- Toen snapte ie dat ze echt als "heel veel paard" aan voelt als je op haar zit. Rêve vond mijn man, die meer dan het dubbel weegt van mij, wel heel veel mens. :') Dus ze zijn overeengekomen dat dat niet meer ging gebeuren. _O- Rêve dreigde nl. met hem te helpen met afstappen en mijn man nam dat dreigement serieus en deed het maar op de makkelijke manier. Maar hij is handig met de dubbele longe dus hij zou het wel "even" op lossen aan de dubbele longe. :') Ik pakte er een krukje bij en liet ze klooien met mekaar. Na ongeveer vijf minuten kwam er van het midden "Hoe ríjd jij die knol in godsnaam?!"
Eh nou, met heel veel respect en beleid. :') Mijn motto is altijd geweest "geen gevechten aan gaan die je niet kan winnen" en dat trek ik door met de paarden. :') Ik weet wat voor paard Rêve is en hoe ver ze bereid is om te gaan dus ik weet ook wanneer ik kan door drammen en wanneer ik een omweg moet zoeken. :)) En sinds dat hij een paar keer met haar gewerkt heeft, begrijpt mijn man nu ook waarom ik soms besluit om een omweg te nemen ipv te drammen. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:56 



 
Profiel   

If you can't outrun them, outsmart them. :D
Enne, wij zeggen "zo zijn we niet getrouwd".

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:04 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
If you can't outrun them, outsmart them. :D
Enne, wij zeggen "zo zijn we niet getrouwd".

Wij ook maar we hebben elkaar het ja-woord nog niet gegeven tenzij die stok ook het ja woord was.... _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:08 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Morganlefay schreef
If you can't outrun them, outsmart them. :D
Enne, wij zeggen "zo zijn we niet getrouwd".

Wij ook maar we hebben elkaar het ja-woord nog niet gegeven tenzij die stok ook het ja woord was.... _O-



Eeuwige verbintenis kat :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:13 



 
Profiel   

Heerlijk verhaal van Rêve en je man!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:21 



 
Profiel   

Haha zalig verhaal.

Enne die stok van Joy, neem die misschien dan toch maar serieus als zijnde een ja-woord... Je hebt de stok geaccepteerd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 20:57 



 
Profiel   

[ img ]
Nog even profiteren van de melkbar. Ik zie hem eigenlijk alleen maar drinken als ze aan het eten zijn. :+
Maar wel mooi te zien hoe groot hij al is.
[ img ]
Heel stoer lekker aan zijn eigen bak met luzerne
[ img ]
We werken met kleurcodering nu.
Mijn man snapte meteen dat roze voor de merrie was, blauw voor de tuin en zwart voor de hengst. _O-

Krijg hem niet tussen tags gezet:
https://youtube.com/shorts/DPBWIx_FfY0?feature=share

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 00:03 



 
Profiel   

Hij moest duidelijk even testen of de afspraken nog altijd hetzelfde waren. :+ Ja, dus.

Die melkbarfoto :D . Hij is echt al groot zo naast Rêve!

Rêve heeft geluk met een baasje zoals jij. Eentje die met haar wilt samenwerken en niet absoluut iets wilt opleggen. Benieuwd hoe Joy zijn karakter later onder het zadel gaat zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 07:26 



 
Profiel   

Hij wordt er precies moe van. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 09:14 



 
Profiel   

Donnatella schreef
Hij moest duidelijk even testen of de afspraken nog altijd hetzelfde waren. :+ Ja, dus.

Die melkbarfoto :D . Hij is echt al groot zo naast Rêve!

Rêve heeft geluk met een baasje zoals jij. Eentje die met haar wilt samenwerken en niet absoluut iets wilt opleggen. Benieuwd hoe Joy zijn karakter later onder het zadel gaat zijn.

Ja, Joy's wittebroodsweken ware kort. :(:) :(:)
Vandaag heeft ie ook al over zijn hoeven gehad omdat hij Rêve weg duwde bij haar eten. Nee vriend, dat doen we niet. :n

Als je met Rêve niet samen werkt verongeluk je met haar. :D Dus het is niet alsof ze je veel keuze geeft. _O-

petraaken: Ja, het veulen leven is zwaar! Ben benieuwd hoe stoer hij nog is als hij straks op kamers moet. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:36 



 
Profiel   

Ik denk heel wat minder stoer. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 13:35 



 
Profiel   

petraaken schreef
Ik denk heel wat minder stoer. :=

Ik denk ook dat ie wel eens een poging zou kunnen gaan doen om in mijn armen te springen. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 13:51 



 
Profiel   

Hij komt met die stok aan om je even te laten weten dat jullie toch echt een andere afspraak hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 13:52 



 
Profiel   

Het moment zal hardverscheurend zijn. Ik denk als je hun beiden (moeder en zoon) voorbereid door op de avond te zeggen dat hij morgen bij andere vriendjes voor een tijd gaat blijven , en als hij groot is terug komt, dat dit al aardig scheelt.

Laatst geholpen om moeder en veulen te scheiden, rn de moeder (frans werkpaard lees 1000 kg) probeerde te ontsnappen terug naar haar zoon. Toen ik indringend zei dat ze haar zoon later terug ziet leek ze aanmerkelijk rustiger.
Daarna toen we op de wei waren aangekomen bleef ze wat onrustig bij het hek. Toen ik Naomi en Polie vroeg om haar tussen hun in te nemen en achter met haar het het veld te gaan, deden ze dat keurig . Ik ben zelf iedere keer verrast.

Toen mijn vriendin Chico vertelde op de ochtend dat ze hem uit de grote kudde haalde, dat hij een nieuw avontuur zou aangaan en hij zijn vrienden nooit meer zou zien en nu afscheid moest nemen, draaide hij zich om en bleef hij paar minuten naar de groep kijken . Toen zuchtte hij heel diep en draaide zich naar A. En liep van de kudde weg.

Zo knap dat ze dat begrijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:14 



 
Profiel   

Over Rêve maak ik me weinig zorgen. Gisteren avond reageerde ze nijdig toen hij wilde drinken. Denk dat Rêve het ook stilaan tijd vindt om hem uit studeren te sturen met maandgeld voorzien door baasje. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:35 



 
Profiel   

Nog wat stal-Foto’s. Kijk zijn dikke staart dan! <3
Zondag komt mijn stiefvader nog eens goede foto’s maken. Ik zelf ben vandaag in getaped door de fysio. :roll: Gelukkig denkt mijn fysio enorm mee en als ik zeg dat Sam me feedback gaf dat het niet echt mee werkte, dan neemt hij dat serieus. :j Alles was verkrampt, van mijn tenen tot mijn kaak en alles er tussen. :x een deel heeft hij losser gekregen maar schouders werkte echt niet mee. Dus die zijn getaped. (Normaal taped mijn fysio niet, dus het wil wat zeggen als hij de tape boven haalt. := )
[ img ]
Mijn man vroeg of hij op zijn tenen was gaan staan voor deze foto... _O-

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Rêve duwde zonder pardon zijn neus aan de kant. _O- hij had al veulenbrok gehad trouwens. Veelvraat. :+

[ img ]
Dan maar kijken of we al uit het raam kunnen kijken. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 01:33 



 
Profiel   

Geweldige foto's weer. Sterkte met je lijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 08:35 



 
Profiel   

Knappe joy.

Ps je hebt per ongeluk 2 foto's gewisseld als ik kijk naar je bijschrift :) (die van uit het raam kijken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 09:24 



 
Profiel   

Lekker prutske :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 11:54 



 
Profiel   

Haha oeps, het was laat toen ik postte! _O-

Hij is lief. :j Hij vindt het leuk op stal dus moet hem 's morgens echt een halster aan doen om mee naar bujiten te nemen want hij gaat in de stalopening staan. :+ Dus niet alleen komt hij niet mee, hij houdt zijn moeder ook in de stal. >;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 12:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 17 [ 425 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen