Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het bonte veulen dat niet bont werd..

 
Profiel   

Al een tijdje ben ik met mijn staleigenaresse aan het overleggen om een opvolger te fokken voor mijn senior. We wouden de merrie volgend jaar laten dekken door een fjord, aangezien ze dit jaar gedekt was door een barock pinto (wij meenden homozygoot maar dat lijkt me sterk) en ik niet zo van bont hou hadden we eigenlijk geen interesse in dit veulen.. totdat hij donderdag om 04:45 geboren werd..zonder vlekken..

Mijn eisenlijstje was niet heel groot: hengst, aanleg voor dressuur, liefst apart kleurtje, geen schimmel. Liefst wat groter dan mijn pony Mystery van 1,47

Opeens zijn wij in het bezit van een veulentje <3 . Het gaat allemaal zo snel, we dachten dat we ons nog een jaar konden voorbereiden maar het was liefde op het eerste gezicht. Gelukkig hebben we begeleiding en staat hij op de stal waar onze pony’s ook gestald staan.

Meet Rusty
Geslacht: hengst
Moeder: haflingerxijslander (papa is ijslander askur). Stokmaat 1.46
Vader: barock pinto hengst Hidde ster 72. Stokmaat 1.67
Hij heeft een mooie donkere aalstreep en al best een lange staart + manen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Op deze foto zie je zijn lange stelten pas echt. We zijn zo benieuwd welke kleur hij krijgt en welke stokmaat. Maar voor nu genieten we zo erg van dit kleine wondertje!

[ img ]


Laatst bijgewerkt door xLiez op 26-06-21 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 21:38 



 
Profiel   

Wat leuk! Dan was de vader niet homozygoot bont in ieder geval.
Zo te zien aan de pedigree kan dat ook niet. De moeder is niet bont voor zover ik kan zien. Dan kan Hidde nooit homozygoot zijn. Maar goed, leuk voor jou omdat je geen bonte wilde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 21:41 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Wat leuk! Dan was de vader niet homozygoot bont in ieder geval.
Zo te zien aan de pedigree kan dat ook niet. De moeder is niet bont voor zover ik kan zien. Dan kan Hidde nooit homozygoot zijn. Maar goed, leuk voor jou omdat je geen bonte wilde.


Voor ons inderdaad alleen maar fijn! <3 *\o/* Nee die papa kan nooit homozygoot bont zijn want hij heeft echt nergens een vlek :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 21:50 



 
Profiel   

Ons kleine frummeltje, zo benieuwd hoe onze toekomst eruit gaat zien! We zijn iig verliefd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 22:16 



 
Profiel   

_O- _O-

Maarre, pas op hè. Het kan nog altijd incognito bont zijn. Als ie z'n ballen kwijt raakt is dat minder van belang maar als ie wel heel blijft, tja.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 22:21 



 
Profiel   

Ja iet iets met Wetten van Mendel ;)
Mooi veulen trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 09:53 



 
Profiel   

ikke schreef
_O- _O-

Maarre, pas op hè. Het kan nog altijd incognito bont zijn. Als ie z'n ballen kwijt raakt is dat minder van belang maar als ie wel heel blijft, tja.....


Als hij zijn ballen kwijt raakt is hij plaatselijk bont (en blauw). :+

Wat een mooie merrie ook. Heel benieuwd hoe het veulen verder zal opdrogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 18:56 



 
Profiel   

jiehaaa schreef
ikke schreef
_O- _O-

Maarre, pas op hè. Het kan nog altijd incognito bont zijn. Als ie z'n ballen kwijt raakt is dat minder van belang maar als ie wel heel blijft, tja.....


Als hij zijn ballen kwijt raakt is hij plaatselijk bont (en blauw). :+

Wat een mooie merrie ook. Heel benieuwd hoe het veulen verder zal opdrogen.



HAHAHAH _/-\o_ :') de ballen gaan er inderdaad wel af ooit! Hangt even van zijn gedrag af maar sowieso voordat hij 1 jaar is. Ik ben ook heel benieuwd hoe hij gaat opdrogen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 23:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen