Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Uniek veulen dametje ITP

 
Profiel   

Uniek als in, een bijzondere kruising.

Heel bewust hebben wij vorig jaar onze shire dame (1.84) laten dekken door de geweldige barok pinto hengst Homozygoot Diamond :D.


Het veulentje was vorige maand al verkocht, voordat ze geboren was.

Haar naam is een verwijzing naar onze grote bonte ruin die wij afgelopen winter in hebben moeten slapen en waar de nieuwe eigenaren van dit veulen ook een speciale binding mee hadden. Ze vroegen dan ook om een verwijzing in haar naam.
Hij heette Cotton. En op zijn stal deden we vaak voor de gein achter zijn naambordje "Eye Joe" schrijven met krijt.


In geval van een hengstveulen had het Cotton Eye Joe geheten. Maar het werd een prachtig meisje dus haar naam is Cotton Eye Jolie geworden <3. Jolie voor kort <3



Kijk en geniet van dit mooie meisje :D

Gisternacht net na de geboorte

[ img ]

[ img ]

[ img ]



[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]




Papa

[ img ]

Mama

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 20:35 



 
Profiel   

Ze is geweldig!!
Kan niet wachten op mijn bonte kleintje van de zoon van daimond :D
Geniet er maar lekker van zo lang ze nog bij je is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 20:38 



 
Profiel   

Wauw CP wat een plaatje van harte gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 20:59 



 
Profiel   

Wat een supermooi veulentje Wauw!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 21:01 



 
Profiel   

Knap bontje! Moeder en vader mogen er ook wezen zeg _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 21:12 



 
Profiel   

Wat een leuke aftekeningen heeft ze! En dan dat witte kontje erbij op foto 7 haha, geweldig! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 21:26 



 
Profiel   

Bedankt allemaal :D we vinden haar ook echt geweldig en ik hoop dat ze groeit zoals we voor ogen hebben. Een fijn basispaard voor iedere ruiter met een goed karakter.

Volgend jaar gaat Lizzie weer naar Diamond :D ik had dit jaar willen doen maar ik moet de veulen hengstigheid overslaan ivm dat ze iets gescheurd is en daarna wordt het te laat in het seizoen. Dus we slaan een jaartje over en gaan volgend jaar voor een shire pinto 2.0 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:56 



 
Profiel   

Inderdaad een bijzondere kruising en wat een mooi resultaat. Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 14:38 



 
Profiel   

Bijzondere (maar knappe) kruising zeg.! Ben heel benieuwd hoe ze uit gaat groeien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 14:47 



 
Profiel   

Wat een knap veulen!
Ik volg graag haar groei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 14:51 



 
Profiel   

Wat een prachtig veulen!
Leuk getekend ook, het lijkt net alsof ze een witte halsband draagt *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 15:53 



 
Profiel   

Knap ding hoor. Ik vraag me af of je er bewust van bent dat fokken met cpl erfelijk is? Niet om je aan te vallen, maar vind je dat geen risico voor het veulen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 16:36 



 
Profiel   

Earth schreef
Knap ding hoor. Ik vraag me af of je er bewust van bent dat fokken met cpl erfelijk is? Niet om je aan te vallen, maar vind je dat geen risico voor het veulen?



Nee want deze merrie heeft normaliter normale benen, geen cpl, door meerdere DA's gezien en vastgesteld. Alleen door de laatste maand hoger in het voer te hebben gestaan (ze is zo groot en lastig op gewicht te houden soms dus einde dracht kreeg ze flink bij) heeft ze wat teveel suikers en zetmeel binnen gekregen. En daar reageren haar benen gelijk weer op.
Toen ze bij ons kwam zat ze onder de mijt en enorm slechte benen. Met goed management was dat eigenlijk geheel over. Geen ribbels en wondjes meer. Tot vorige maand. Het was kiezen tussen 2 kwaden wat dat betreft even en ook mbt mijt behandelen ben ik wat terughoudend op het einde van de dracht, die behandeling is ze namelijk ook weer aan toe. Gelukkig weten we haar regime mbt voeding nu dus trekt het straks weer weg.


Het ziet er erger uit omdat we uit voorzorg een paar weken terug haar sokken weer geschoren hebben om er beter zicht op te hebben omdat we wisten dat ze op het voer zou gaan reageren. Dat haar is nu net in zo'n halve poedel aangroei fase := dus piekte alle kanten op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 16:58 



 
Profiel   

Schitterend veulen <3

Ik ben blij dat ik dit lees, want mijn merrie is ook drachtig maar gevoelig op suikers, ik zal haar goed in de gaten houden tijdens de dracht qua voer en gewicht, ik hoop dat die van mij geen problemen krijgt van de dracht. :)

Maar aangezien ze beenproblemen krijgt van het bijvoeren om haar op gewicht te houden voor de dracht, is het dan wel een goed idee om opnieuw met haar te gaan fokken? Ik vind zelf het beenwerk erg belangrijk om ten aller tijden goed te houden, zeker tijdens de dracht en met deze ervaring zou ik toch gaan twijfelen of de merrie dan wel geschikt is als fokmerrie. Puur uit interesse hoor, ik ben gewoon benieuwd :) Ik loop straks misschien tegen hetzelfde probleem aan dus alle informatie is welkom :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:12 



 
Profiel   

Wat een mooie! Gefeliciteerd!

Super benieuwd naar hoe Cotton zal uitgroeien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:17 



 
Profiel   

@grainey, dat is idd een afweging die we hebben gemaakt. Ze wordt ook niet dit jaar gedekt maar volgend jaar :j en dan gaan we nog weer puzzelen met betrekking tot het bijvoeren.
Been "problemen" is ook een groot woord. Volgende week weer even een mijt behandeling en dan is het zo weer opgeknapt zeker nu ze geen krachtvoer meer krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:52 



 
Profiel   

Die oortjes! Prachtig veulen. Is het linkeroog een maanoog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 15:26 



 
Profiel   

Niet helemaal maar er zit inderdaad een blauwe vlek in :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 16:35 



 
Profiel   

Prachtig mooi gelukt. <3 Van harte gefeliciteerd met een mooi fokproduct, en aan de nieuwe eigenaren!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 17:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen