Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ook onze mini veulentjes zijn safe en sound geboren.

 
Profiel   

2021 was terug een spannend jaar voor onze stal, we zijn sinds een paar jaar bezig met de Amerikaanse minipaarden in de champagne kleur te verfijnen en het is toch altijd wel wat afwachten wat de natuur voor je in petto heeft dat jaar.

"Gezond en wel" mogen we al het hoogst op ons lijstje zetten en dan komt de rest. Maar de rest was dit jaar toch wel ook iets om over naar huis te schrijven, van onze vier gezonde veulens, zijn het twee hengstenveulens en twee merrieveulens, heel mooie verdeling. Maar niet alleen dat, onze merrieveulens zijn beide champagne getest, dus weer een hele stap vooruit aangezien ze ook de looks en beweging al mee hebben waar ik naar probeer te streven bij mijn mini'tjes. :D

Hier is een tevreden fokker, even een overzicht:

23 maart werd het eerste veulentje geboren ( was zo spannend :D ) en het was meteen al een redelijk leuke jackpot, een gezond merrietje en wat bleek, ze was gold champagne bont van kleur, net waar ik niet durfde op hopen maar dan toch werkelijkheid was. Ik gaf haar de naam Laureas Gold'N Cristal Roselynn, wat dus ook een champagne merk is.


[ img ]


[ img ]
Geboren in een koude periode, dan doen we een berenpelsje aan. :)

[ img ]
Hier al paar weken oud

Na Lynn kwam op 6 april een zilverappel hengstenveulen ter wereld, ook hij gezond en wel en een hele knappe jongen waar we erg tevreden over zijn.


[ img ]

Zijn naam is Laureas Gold'N One-Winged BlueJay, omdat hij een witte schoudervlek aan één kant heeft, net als een vleugeltje.

[ img ]

[ img ]

En dan werd het wachten.. wachten.. want ja, de volgende geboortes werden pas begin juni verwacht. :+ Wat duurde het lang, ondertussen kon ik gelukkig al genieten van twee hele leuke veulens. Tussendoor nog een hengstenkeuringetje gedaan, met goede resultaten met onze kleine champagne dekhengst.

En dan was het zover, op 7 juni kwam er terug een meisje tevoorschijn, wat leek ze groot maar dat kwam natuurlijk met die ongelofelijk lange benen dat er onder dat fijne lijfje zaten. Wat een mysterie ook want welke kleur had ze nou. Champagne heeft bij de geboorte helderblauwe ogen, dat had ze niet, eerder donkerblauw maar ze had dan wel die typische roze huid. Dus ja, dat werd een testgevalletje voor ik ook maar iets durfde zeggen over haar kleur.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Twee dagen na haar kwam dan deze ongelofelijk kleine jongen ter wereld, in het groene gras. De mama was zo op haar gemak dat ze bleef doorgrazen terwijl hij nog niet eens helemaal geboren was, wat een droombevalling.



[ img ]

Hij kreeg de naam Laureas Gold'N Emerald Green Onyx:

[ img ]

[ img ]

Hier de eerste ontmoeting tussen grote zus en kleine broer :knuffel: .


En vorige week kreeg ik dan de test resultaten terug van mijn twijfelgevalletje champagne, en ja hoor, ze is wel degelijk champagne! *\o/*
Dus haar naam werd Laureas Gold'N Chardonneigh MissJune, kortweg June. Ze is een ongelofelijk leuk veulentje met heel knappe bewegingen, ze zet met alle gemak een prachtig drafje neer. Wat een showgirl. :P



En zo sluiten we het veulen'sprookjes'seizoen 2021 af, met prachtige resultaten en weer wat dichter bij ons doel. Als de champagne merrieveulens allemaal oud en wijs genoeg zijn, ga ik zoek naar een prachtige prins voor hen, dus hopelijk is het sprookje nog niet ten einde. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 14:18 



 
Profiel   

Ach, wat een leuke veulentjes! Heel mooi die kleurtjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 14:53 



 
Profiel   

Wat een prachtig stel! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 15:13 



 
Profiel   

Wat een plaatjes. Heel knap en schattig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 15:19 



 
Profiel   

Mooie veulens en fijn dat het is wat je wenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 10:48 



 
Profiel   

Wat een schattig stel! Leuk dat kleine spul :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 13:23 



 
Profiel   

Bedankt, het zijn inderdaad kleine schatjes, zalig om mee te knuffelen.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 13:49 



 
Profiel   

Vier van die bonte perfecte veulentjes in je weide, wat een heerlijk gezicht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 13:54 



 
Profiel   

wauw wauw wauw wat moet jij genieten van uit uitzicht <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 20:20 



 
Profiel   

Wat een heerlijk sociale droppies <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 20:42 



 
Profiel   

Ach wat een super schatjes!! Mooi hè, dat iets wat je voor ogen hebt dan ook daadwerkelijk lukt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 08:16 



 
Profiel   

Wat een knapperds!

Gefeliciteerd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 08:50 



 
Profiel   

Chardonneigh _O- Fantastische naam _O-

En wat een knap stel veulens zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 08:54 



 
Profiel   

Smee__ schreef
Chardonneigh _O- Fantastische naam _O-

En wat een knap stel veulens zeg!


Haha, dank je, ik hou wel eens van een woordspelletje..

Chardonnay = druivensoort waar ze champagne van maken
Neigh = Engelse vertaling voor hinniken

even combineren en je hebt Chardonneigh

:D

Bedankt iedereen voor de complimentjes, ik ben er ook heel blij mee met deze veulens. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 11:55 



 
Profiel   

Wat een leuke veulens hebben jullie zeg! De 2 champagne zijn mijn favorieten <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen