Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Aylin danste naar eerste premie en kampioenschap

 
Profiel   

Gister mocht Aylin naar de keuring in Putten.

Waar we we eerst een beetje het gevoel hadden op het verkeerde feestje te zijn, bleek dat we op de perfecte plek waren.

Aylin is een woodrow carisbrooke nakomeling wat haar NFx maakt. Zelf vonden we haar heel knap en goed gelukt.

Het mooi klaar maken voor de keuring was wel een klusje. Vrijdag goed wassen, maar omdat we smiddags moesten, en ze anders veel te lang op stal moesten, buiten gelaten. Dus gisterochtend weer even de vieze plekjes wassen en op de keuring bleek dat mevrouw eerst door de trailer had gebanjerd en ook nog is gaan liggen. Benen weer helemaal vies. Dus weer wassen op keuring terrein. Dan is zo'n witte wel een werk.

Gelukkig liet ze zich echt geweldig zien en kreeg ze lovende woorden en vonden ze het heel bijzonder.

Ze kreeg een eerste premie en werd NFx kampioen met wel de woorden dat ze echt kampioenswaardig is.

Mijn dag kon niet meer stuk. Moeder was ook zo stoer en zo indrukwekkend. Ondanks dat ze nooit mee gaat op vreemd terrein, super braaf. De trailer op, voor Aylin de eerste keer. Naast mama, meteen in 1 keer mee lopen. Het het niet beter gekund.

Braafste veulen ooit.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 09:51 



 
Profiel   

Wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd met jullie prachtige veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 10:06 



 
Profiel   

Mooi dier :D gefeliciteerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 10:07 



 

Wat leuk, zeg! Gefeliciteerd, en nog een superfijn karakter ook, zo te lezen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 10:13 



 
Profiel   

Bedankt allemaal! Wij zijn zo ongelooflijk trots.

Ze heeft zeker een fantastisch karakter. Ze is super lief en heel erg braaf met allerlei nieuwe en gekke dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 11:44 



 
Profiel   

Zo trots op onze kleine meid *\o/*


Hier staan ook nog zulke mooie foto's <3
https://www.lets-fotografie.nl/foto-s-w ... ing-putten

Ze is lief, ze is knap, wat wil je nog meer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 21:59 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met jullie eerste premie
van jullie NFX veulen, echt prachtig.
Fijne karakters hebben ze ook.
Op naar de nmk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 00:08 



 
Profiel   

Proficiat!! Leuk en speciale ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 06:33 



 
Profiel   

Wat is NFx? Echt nog nooit van gehoord.

Gefeliciteerd met jullie knappe ( en brave!) veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 06:57 



 
Profiel   

Bedankt allemaal!

Over 2 weken gaan we ook naar de centralemerriekeuring voor plaatsing. Hopelijk doet ze het daar net zo goed od zelfs nog beter.

Het NFx is opgericht binnen het newforestpony stamboek. Ponys met 25% newforest bloed kunnen daarin opgenomen worden. Aylin is 50% newforest en de merrie is gister opnieuw geinsemineerd. Ook weer met een newforest hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 08:01 



 
Profiel   

Voor welke Forester heb je nu gekozen?
Wat voor bloed heeft je merrie zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 08:03 



 
Profiel   

Mijn merrie is op haar paspoort alles onbekend. Ik heb haar fokker wel gesproken en hij zei me dat haar moeder een vos kwpn merrie was en vader een bonte kwpnxfries. Heb ook fotos gezien en haar moeder was een wat zwaarder type en vader idd een bonte fries. Qua beweging zie ik het Friese knietje wel bij de merrie.

Ze is geinsemineerd met Asterhof's Magic Gold. Onze ster merrie van Jacodi's Bo's Barclay x Jasper is ook drachtig van hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 10:02 



 
Profiel   

Leuk zo'n mengelmoes van rassen.
Leuke hengsten keuze.
Ben benieuwd naar die van volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 13:11 



 
Profiel   

Het is zeker een beetje een mengelmoesje. Nou had ik geen ander ras erop willen doen. Dat het veulen wat kleiner zou worden als moeder is geen probleem. Moeder is 1,55 ongeveer. Aylin is al flink aan dr maat en veel groter dan onze volle foresters waren.

Ik hoopte het veulen iets meer een allround lijf te geven want de merrie is wel wat zwaar en heeft het daar soms wel wat lastiger mee met de oefeningen.

Voor nu lijkt Aylin wat sjieker en ze draaft met net wat meer souplesse en ook de galop is makkelijker en minder zwaar. Ben benieuwd hoe ze uitgroeit en natuurlijk ook benieuwd naar de kleine van volgend jaar.

We gaan zo opnieuw insemineren. Eitje was nog niet weg :s

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 14:28 



 
Profiel   

Ik snap dat voor de karakters van d Foresters valt.
Hopelijk pakt het vandaag.
Succes op het wachtbankje voor na het insemineren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 16:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen