Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

trekpaard x tinker veulentje anna

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ondanks dat het allemaal een beetje anders loopt dan de planning was hebben wij nu toch een prachtig veulentje die ik graag even kom showen!

Dit is Anna, haar moeder is een trekpaard van 1.63m en haar vader is tinkerhengst Collin van 1.55m
Anna is 10 juni 2021 geboren en sinds 2 dagen zijn anna en haar moeder Elza van ons.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Een klein beetje achtergrond verhaal,
We wilde een veulentje fokken uit mijn haflinger merrie, al 2 jaar geen succes.
Dus besloten we rustig wat rond te kijken om een veulentje te kopen, dit ging allemaal een beetje anders dan verwacht.
We wilde anna ( toen nog la belle vie ) graag overnemen en de eigenaar vroeg of we ook voor haar moeder een fijn plekje konden bieden.

Dus nu hebben we er 2 knapperds bij!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 14:33 



 
Profiel   

Wat is Anna leuk getekend met die bruine borst!
Wat zijn je plannen met haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 14:44 



 
Profiel   

Wat een leuk veulentje ts!!
Ook ik ben benieuwd wat je met je veulen van plan bent. Is de moeder ook beleerd en ga je daar ook iets mee doen?


Ik wil verder de pret niet bederven maar kijkend naar die benen van moeders... ben je bekend met CPL? Hopelijk zie ik het niet goed en is het geen CPL maar na ruim 10 jaar tussen de Belgische trekpaarden gezeten te hebben zou ik daar even goed naar kijken ts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 14:53 



 
Profiel   

Ja het is helaas CPL, ik weet wat het is maar ben er niet heel erg bekent mee. Ben me dus flink aan het inlezen.

Moeder werd gereden en liep voor de kar, wij willen dit ook gaan oppakken. Ze liep L1 dressuur onder het zadel en L dressuur voor de kar. Voor ons zou het iets meer recreatief zijn, vooral veel plezier hebben.

Met veulentje zijn we hetzelfde van plan, maar dat dan over een jaar of 4 a 5. Tot die tijd lekker rustig aan, genieten, alles leren vanaf het begin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 15:01 



 
Profiel   

Wat een super leuk veulen, dat zal wel een lekker buffeltje worden als ze groot is.
Moeder is ook echt mooi. Trekpaarden hebben toch wel iets speciaals :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 15:28 



 
Profiel   

Prachtig stel heb je!

Balen dat ze cpl heeft maar wel goed dat je op de hoogte bent. Het iswel rete erfelijk, flinke kans dus dat het veulen het ook gaat ontwikkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:57 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met dit mooie stel! Geweldig dat je de moeder ook een fijn plekje wilt bieden, hopelijk heb je veel plezier met ze! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 17:02 



 
Profiel   

Leuk veulen... hoop dat de cpl niet verorven is... en dat je dat "enigszins" onder controle krijgt bij mams... geniet van je paardjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 16:27 



 
Profiel   

Wat een tank van een veulen, gaaf hoor!!

Wel bijzonder verhaal dat je voor een veulen gaat kijken en ook moeders mee koopt, het is ook niet een ponietje ofzo, haha je hebt er wel een wei vullend paard bij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 18:27 



 
Profiel   

kimmie261 schreef
Wat een tank van een veulen, gaaf hoor!!

Wel bijzonder verhaal dat je voor een veulen gaat kijken en ook moeders mee koopt, het is ook niet een ponietje ofzo, haha je hebt er wel een wei vullend paard bij :D


Ja ik had het ook niet zo bedacht, maar tot nu toe is de uitwerking erg leuk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 21:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen