Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn kleine gouden boef Milo wordt groot!

 
Profiel   

Mooie Milo! Maar wat je zegt, eerst volwassen worden. Ik hoop dat hij in de ponymaat blijft maar 1.22 is inderdaad vrij groot…hoe dan ook, knap is hij sowieso!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 09:20 



 
Profiel   

Inderdaad eerst gezond volwassen worden, dat is de eerste stap en nog niet altijd zo vanzelfsprekend. Maar we zullen ons best doen om allebei de hengstjes zo gezond mogelijk groot te krijgen! :D

Ja 1,22m is inderdaad best groot, maar hoop dat hij in de D maat blijft. Anders is hij hier in Zweden meteen een paard, maar het veranderd verder niets aan hem uiteraard.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 15:03 



 
Profiel   

Quir, bij welke hoogte wordt hij een paard in Zweden? En is dat erg, vraag ik me dan af? En welke stokmaat heb je het liefste? Waar heb je op gefokt van te voren?
Ik vind het gewoon interessant, vandaar mij vragen. Ik heb er geen oordeel over, want ik weet er te weinig van af, en dan denk ik, als je paard goed is en mooi gebouwd, dat is het belangrijkste. Maar dat is de leek hé.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 15:27 



 
Profiel   

Vanaf 1,48m zijn ze in Zweden paard, eigenlijk overal behalve in Nederland, Nederland is volgens mij het enige land met E pony's. Duitsland kent wel XXL pony's en hier in Zweden ook wel maxad D pony's (eigenlijk gewoon te groot gegroeide D pony's dus), maar zijn officieel wel paard.

Mijn fokdoel is kwalitatief goede sportpony's fokken met een heel goed karakter (staat ver op 1), gezond, goed exterieur en goede bewegingen die internationaal (op FEI niveau) mee kunnen doen in de dressuur sport. Maximale schofthoogte voor FEI pony wedstrijden is 1,48m, vandaar dat ik hoop dat hij niet over de 1,48m gaat. :D

Mijn merrie zelf is op het randje met haar 1,48m en ik weet dat uit haar moederlijn ook grote pony's komen. Daarom al bewust gekozen voor een wat minder grote hengst, maar ook niet te klein omdat eerste veulens van een merrie vaak wat kleiner blijven. Al lijkt dat nu dus wel mee te vallen, maar niet alle veulens groeien hetzelfde dus nog afwachten waar hij uiteindelijk op uit komt.

Het is uiteraard geen hele grote ramp als hij wel groter wordt, voor de fokkerij kan hij nog steeds interessant zijn (al is een hengst onder de 1,48m wel interessanter) en hij kan ook nog steeds mee doen in de nationale sport en zelfs internationaal children of bij de paarden mee lopen.

Maar gezond, goed karakter, correct exterieur en goed bewegen zijn inderdaad belangrijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 16:01 



 
Profiel   

Bedank Quir, leuke post en duidelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 16:14 



 
Profiel   

Geen probleem! :D

Uiteindelijk maakt het dus ook niet zo veel uit haha, maar het zou mooi mee genomen zijn!

Nog 2 oudere foto's. <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 22:40 



 
Profiel   

Ik vind hem erg mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 07:13 



 
Profiel   

Wat een stoer ding. Hij groeit in een geweldige omgeving op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 07:39 



 
Profiel   

Dankjewel! :D

Ja ze kunnen hier lekker spelen, Poldermenner. Lekker dag en nacht buiten in een hele grote wei met stukken bos. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 10:16 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 20:57 



 
Profiel   

<3 ach gossie. Ik vind het nog steeds een ukkie hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 21:02 



 
Profiel   

Hij lacht gewoon! _O-
Fan-tas-tisch

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 23:20 



 
Profiel   

Die 1ste foto, ik zie de vergelijking nu pas, is het net een lama met dat koppie zo omhoog _O- . Ik lig hier helemaal in een deuk achter mijn computer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 06:03 



 
Profiel   

Jaa Selente, hij lacht mij volgens mij gewoon stiekem uit! :+

Hij is ook nog wel een ukkie Pien. :D
Al is hij voor zijn 3 maanden wel echt groot, maar gelukkig niet breed en geen bonk. Nu is de stal wand ook wel 1,30m dus ook wel best hoog.

Inderdaad net een kleine lama! Of Sid van IceAge!

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 09:19 



 
Profiel   

Milo was net even lekker aan het spelen, helaas vinden de andere paarden het maar heel even leuk haha. Maar nog 3 weken, dan kan hij hopelijk lekker spelen met zijn nieuwe vriendje!

Maar even wat foto's gemaakt van spelende Milo, helaas wel met telefoon, maar vond ze toch wel leuk. :))

Meneer de koning die uit kijkt over zijn koninkrijk. {:}
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En zijn aller knapste mama. <3
[ img ]
Ze wordt elk jaar steeds donkerder.

Alle bergen en stenen en zo, maakt hem wel sterk. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 17:38 



 
Profiel   

<3 <3 te leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 20:19 



 
Profiel   

Zo onwerkelijk dat ik deze kleine man heb mogen fokken, hij is echt een droom. <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


En waar hij 5 seconde van onder de indruk was, daarna ging hij er met de paraplu vandoor. _O-
[ img ]
Hij heeft de paraplu dus vast bij dat kleine touwtje waarmee je m dicht doet. :+

Zijn moeder vond 500m dichtbij genoeg hahahaha.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 16:58 



 
Profiel   

Hahaha die paraplu foto's. Lekker ding

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 18:00 



 
Profiel   

Leuk hoor. Polie is nooit gewend ae paraplu, dus je hebt een dapper veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 18:42 



 
Profiel   

Ik bestel er eentje in paarden formaat. Alvast dank! :):) *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 20:16 



 
Profiel   

Prachtig dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 20:21 



 
Profiel   

Oh maar die is leuk! Zal ik een postzegel naar je toesturen zodat ie naar mij toe mag? :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 20:43 



 
Profiel   

Leuk hè Mala26. :D
Hij is ook echt nergens bang van, hij kreeg uiteindelijk zelfs zijn moeder overtuigd dat een paraplu niet bijt. :+
[ img ]
Niet dat ze er nu zo blij mee was. _O-

Het is echt een dapper ding Pien.
Zelfs alle nieuwe dingen zijn even een paar seconde "spannend" en dan is het speelgoed. <3

Nou Selente, wie weet eindigd deze in paarden formaat! _O-
Nee hij staat nu gelukkig een beetje "stil" met groeien, of beter gezegd het gaat even niet zo hard meer vooral haha.

Dankjewel Spike2019! :D

Is een vliegticket voor jou hierheen ook een goed idee Roosch? _O-
Hou hem liever hier! Hahaha
Maar een beetje delen kan altijd, hij is zo leuk. <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 08:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen