Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rose_Sonny
Berichten: 432
Geregistreerd: 19-11-20

Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 20:17

Inmiddels al een paar maand oud, maar deze playboy verdient zijn eigen topic *D

Vorig jaar begon ons avontuur, de weg naar een opvolger voor mijn merrie.

Mijn merrie Rose, Upperville × Utrecht, toen 13 jaar en ZZ-L geklasseerd.

Afbeelding

Ik had enkele wensen op het lijstje staan en na veel verschillende hengsten te hebben bekeken (wat best lastig bleek in de corona tijd), is de keuze na een rocky road gevallen op de Duitse hengst, Dimaggio Black. Deze knappe, toen 4 jarige nakomeling van Dimaggio × Fürst Heinrich.

Afbeelding

Het lange wachten begon en de bestelling richting mijn merrie was duidelijk. Ik wilde graag een zwarte merrie, hoogbenig met subtiele aftekeningen.

Zoals eigenlijk heel goed bij mijn merrie past, en de titel al een beetje weggeeft, is dit niet helemaal gelukt. :+

Ik wil niet het woord teleurgesteld gebruiken, maar ik was toch op zijn minst verrast toen er, veel te vroeg, een bijna bonte vos hengst in de stal lag. Heel schattig, maar super klein nog.

Afbeelding

Met minstens 2 witte benen, een grote bles en een mega witte vlek onder zijn buik, was ons kleine ventje daar. Super dapper en gelijk heel nieuwsgierig en vocaal.

Afbeelding

De eerste weken wat kromme pootjes. Eerst achter erger dan voor, later was het achter goed en voor nog steeds krom. Maar hij was er en hij was gezond!

Afbeelding

Van de eerste schok bekomen, heb ik op 3 weken zijn eerste 'fotoshoot' geboekt. Een vriendin kwam langs met de spiegelreflex en we kwamen er achter dat hij toch redelijk fotogeniek was. En naast fotogeniek was hij ook een ontzettende boef.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat hij zo mooi fotogeniek was, dacht ik ook maar gelijk een fotoshoot te boeken met de echte paardenfotograaf. Ondertussen helemaal gewend aan zijn lichte vos kleur en geaccepteerd dat hij vos is en mezelf er redelijk van overtuigd dat het hem ook ontzettend mooi staat. Tegen tijd dat de fotografe kwam, begon hij al een lekkere kring rond de ogen en een donkere snoet te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu een paar week later heeft hij bijna al zijn veulenvacht ingeruild voor een mooie donkere vacht, en is de definitieve teller voor witte voetjes uitgekomen op 3.

Afbeelding

Afbeelding

Hij blijft ontzettend fotogeniek, one way or another :=.

Afbeelding

Nu weet ik dat een vos vacht nog alle kanten op kan gaan en dat hij net zo goed weer terug kan gaan naar 'gewoon vos', maar stiekem hoop ik dat hij donker blijft. Zijn benen kleuren in ieder geval haast zwart op. Het zal nog wel even duren voor hij zijn definitieve kleur toont.

Ik ben in ieder geval heel blij met hem, en hij is precies geworden hoe het had moeten zijn, ondanks dat hij niet volgens bestelling is afgeleverd.

Wat een knap kind, niet <3

hooi
Berichten: 334
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:58

<3 Prachtig is hij!

NibbitLotus

Berichten: 1655
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Re: Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:24

Jeetjemina wat een knapperd! Prachtig met dat vele wit!

Elienn22
Berichten: 16
Geregistreerd: 19-12-15

Re: Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:29

Prachtig veulen.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:29

Wauw ik snap dat je van de teleurstelling bent bekomen, wat een knap dier zeg! Echt veel uitstraling en zelfhouding.

kevinsky

Berichten: 1977
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 23:01

Hahaha ik snap je helemaal! Vorig jaar wist ik bijna zeker dat er een (donker)bruin hengstje met een klein beetje wit verstopt zat in mijn merrie. En toen kwam er een grit zwarte merrie met bles, witte onderlip en 3 witte benen uit. Ik was helemaal in shock, het was zo niet wat ik verwacht had! _O- Maar achteraf idd precies zoals het had moeten zijn. En ondertussen kan ik nog steeds niet geloven dat er een zwart paard op stal staat. En die ook nog eens van mij is. <3

Ik vind jou verrassing echt prachtig! En super mooi gelukt, lekker genieten van zo'n prachtig mannetje :D

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 23:40

Ik schoot hardop in de lach om die laatste foto, die zou ik echt oprecht aan de muur hangen :')

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:48

Ik vind dit veeeeel mooier dan een zwarte met weinig wit. Heel stoer veulen, daar ga je straks wel mee opvallen.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:53

Wauw, wat een geweldig mooi veulen <3 Echt een droompaard!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:54

Oh wauw, wat een knap dier! Wat een enorm aansprekend hoofd heeft hij. En die kleur is echt prachtig inderdaad. Duimen dat dat zo blijft.

Rose_Sonny
Berichten: 432
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 16:44

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Replay was erg blij toen hij hoorde dat hij knap gevonden wordt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij kan overigens wel normaal op de foto staan, ondanks dat hij er vaak voor kiest om een gekke bek te trekken haha

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:37

Prachtig veulen is het! mooi front en mooi in verhouding. De kleur en bles komen volgens mij duidelijk van grootvader Upperville.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:32

Hij is prachtig :)

Rose_Sonny
Berichten: 432
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 22:26

Ja Replay heeft behoorlijk wat zelfhouding inderdaad. En het lijkt dat hij bij alle bewegingen echt flink vanuit de achterhand vertrekt.

Deze foto's zijn van vandaag, als hij gewoon staat is hij minimaal 5cm overbouwd achter, maar in beweging zie je daar weinig van terug!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben vooral verliefd op de een na laatste foto, van de galop <3

La_Lune

Berichten: 426
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:52

Hij is erg gaaf hoor!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 21:52

Geweldig front wauw <3

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:54

Wat een heerlijk veulen! <3
En wat een grappenmaker :')
Heeft wat weg van mijn merrie als veulen.

Anoniem

Re: Royal Replay T- Fifty Shades of Chestnut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:01

Haha die laatste uit je openingspost is precies zoals een Amerikaanse vriend op AL zijn foto's staat, hihi. Je kunt al een leuke collage maken van al zijn grijnsfoto's! :') Ik vind het een heel knap veulen!