Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:13

Wat fijn om zo'n dingen te horen.

Ps ik heb op joy gestemd in de verkiezing. :)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:17

Een goed begin is het halve werk, dat blijkt maar weer.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 23:53

Dankjewel Art! :+: winnen zal hij wel niet maar het is toch wel leuk om te zien dat er op hem gestemd wordt. :+:

https://youtu.be/4ZbOt-HyQm0
Joy trouw voorop. Vriendje Rocky heel dicht bij m. :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:43

29 stemmen voorlopig is toch zeker niet mis :D wie weet kom je wel in de top 5.

Wat fijn dat Rocky zo op Joy vertrouwd <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 12:55

:+: Ik vind het wel leuk om te zien dat er op hem gestemd wordt. Dat betekent toch dat hij wat mensen geraakt heeft. :+: :+:

Hij is zo leuk! Beetje familie crisis hier, gisteren stond ik bij hem om even "op adem" te komen, hij heeft gewoon heerlijk met zijn hoofd op mijn schouder gelegen terwijl hij in mijn nek blies. :+: Vince en Rocky mochten gedag komen zeggen maar daarna moesten ze op flikkeren van hem. _O- Zijn baasje. :')

Zijn moeder heeft maandag haar eerste rodeo gegeven. :+ Ze heeft een hekel aan plassen, regen en wind. En dat was nu precies waar ze maandag allemaal mee geconfronteerd werd. :)) Ik voelde al vanaf het begin dat ze precies aan het berekenen was hoe hard en in welke hoek ze me moest lanceren om me desnoods uit de bak te gooien (en ja dat zou ze kunnen als ze wil. :)) ) maar de 1e galop ging zonder problemen dus ik ging minder opletten, zet haar in de andere galop en toen ging ze los. _O- _O- Gelukkig is ze breed waardoor zitten blijven meestal geen probleem is. Tenzij ze me echt katapulteert maar dat deed ze maandag niet. :)) Toen ik heel duf "Heuj, schei is uit!" bromde leek ze zich weer te herinneren dat ze mij mee had en stond ze ineens stil met zo'n "oeps" hoofd. :') Ik ben er hoe langer hoe meer van overtuigd dat Rêve me amper voelt zitten. _O-

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:38

Haha geweldig hoe rêve reageerde.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:47

Ik doe niet elk jaar mee met de veulenverkiezingen omdat ik me daar niet zo mee bezig hou maar als ik weet dat er een leukerd mee doet die ik toch al volg, stem ik daar wel op. :D

Leuk is dat hè, zo'n paard dat besloten heeft echt bij jou te willen horen en dat ook gewoon zo blijft uiten ook als ie ergens anders woont.

Herkenbaar. Hier een arabierig typje dat een hekel heeft aan nattigheid, of dat nou van boven komt of op de grond ligt. Echte prinsesjes worden niet nat ...
De afgelopen dagen was het nat en had ze het slechter naar haar zin. In de bak gaan we dan het werk opbouwen door haar eerst aan de hand door de plassen te leiden. Dan loopt ze met tegenzin mee maar doet het wel. Vervolgens wordt er gemopperd als ik haar ga longeren maar op gegeven moment heeft ze wel door dat het wel meevalt en dan doet ze haar best.
Het is even wat werk om haar zover te krijgen maar we weten nu hoe het werkt en zolang ze mij niet expres omver trekt zodat ik languit in een plas ga, gaan we goed.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 16:48

Art: Joy heeft het van geen vreemden hoor. _O-
Heb ze op de opfokstal ook maar gewaarschuwd dat ze hem ver moeten weg houden van alles dat niet open mag. :')

:+: thx maflinger!

Ja, is echt leuk dat hij zo duidelijk is. :+: ze mogen me gedag komen zeggen maar er zijn grenzen aan hoeveel ze met me mogen knuffelen. _O- _O- Vince werd een beetje brutaal en wilde hem weg duwen. Ja dat ging dus niet gebeuren. :') Toen zag je hem echt haast communiceren "MIJN BAASJE!!! FLIKKER OP!" _O- Vince besloot daarop eieren voor zijn geld te kiezen en te gaan grazen. :))

Rêve is ook zo eentje, we hebben er ook echt werk in moeten steken om haar door plassen te laten gaan, ze doet het nu dus ook soort van maar nooit van harte. Ik hoop dat dat er nog uit gaat want op wedstrijd is dit echt niet handig. := Na een tijd raakt ze dan gefrustreerd van het op spatten (tja, het heeft nu eenmaal veel geregend ik kan er ook niks aan doen.) en dan uit ze dat dus zo. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 23:32

Afbeelding
Altijd contact zoeken op zijn eigen beleefde manier :+:

Afbeelding

Volgens mij doet Joy het best goed in de verkiezing. :+:

Hij doet het ook nog steeds goed in de opfok. Vandaag heerlijk staan knuffelen met hem. Mijn man kwam met de honden af gewandeld dus even met hem naar de draad gewandeld zodat Arras en Joy nog eens gedag konden zeggen. :+: ze herkenden elkaar nog, :+: (Arras is een van onze mechels)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 01:33

Ik ga zeen albumpje maken met vergelijkbare foto’s van Rêve als veulen en Joy. Zo dus:

Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding


Heb er zo een heel aantal. Lijkt me super gaaf. :+: zoek ze morgen bij elkaar!
Hoe ouder hij wordt, hoe uitgebreider dat album. :+: en hopelijk is hij op 7 jaar even fantastisch als zijn moeder. :+:

Mirjam79

Berichten: 1697
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:20

Wat een super leuk topic. Wat doet Joy het goed!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:57

Oh wat leuk die veulen foto's. Hij lijkt echt wel op zijn moeder he.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 16:40

Ik was met Joy bezig met voetjes geven, los volgen, achteruit en opzij stappen van zowel zijn voorhand als zijn achterhand en een begin aan het maken aan blijven staan tot ik hem roep zodat hij leert wachten (wachten is zijn ding nog niet dus dat gaan we nog ff moeten oefenen _O- .) maar de rest doet die allemaal puur op lichaamstaal. Langs hun weide loopt een fiets/wandelpad en hij stond vrij dicht bij dat pad maar gewoonlijk is het niet super druk daar. Alleen is het gewoonlijk ook niet zonnig. _O- Dus ineens hoor ik achter me iemand vragen hoe je ze dat aan leert en op welke signalen hij reageert gezien ze me geen commando’s had horen geven en ik sprong bijna uit mijn vel (en Joy ook door mij maar hij bleef wel trouw bij me staan. _O-) en toen kwam ik er dus achter dat we blijkbaar al even een klein publiek verzameld hadden. := het goede nieuws is dat Joy dus nu al zijn focus op mij houdt ook al staan er mensen. Daarmee staat hij mentaal al verder dan Sam en Rêve. :=

Vince kwam nog even storen maar Joy maakte kordaat duidelijk dat hij nu even geen tijd had voor geklier. Dat het ZIJN quality-time was met ZIJN baasje. _O- je hoorde de ‘f*ck off vince!’ Haast door naar zijn lichaamstaal te kijken. _O-

Het is zo’n heerlijk beest. :+:

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:46

Hoe tof is dat dan! Ik zie het al helemaal voor me. Geweldig. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 16:59

_O- ik ben normaal heel alert op mijn omgeving behalve als ik met mijn paarden bezig ben. Maar mijn hart sloeg echt een paar slagen over. _O- het was ook echt een klein groepje. _O- ik moest eerst even weer herinneren hoe je ook alweer ademt voor ik kon antwoorden. _O-

Eergisteren een kleine miscommunicatie gehad met de paarden hier waardoor Sam tegen mijn borstkast op gesprongen is (en mijn schenen geraakt geeft met zijn voorhoeven.) en gezien de pijn vrees ik dat mijn borstbeen wat gekneusd is dus ik was nu met Joy heel ontspannen bezig om mezelf een beetje af te leiden van het feit dat ademen pijn doet zelfs mee mijn pijnstillers. := kennelijk was dat leuk om te zien. _O- we waren thans niks bijzonder aan het doen. Dit was echt puur actie-> juiste reactie? Oké super! Flinke man en een knuffel. :+ zodra ik ‘ja goedzo!’ Zeg zie je hem ook echt staan van ‘oké fijn, waar is mijn aaitje?’
Reve was als veulen erg gericht op voer. Joy wil liever zijn knuffel. :+:

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 06:22

Joy is bronzen hengstveulen *\o/*
Gefeliciteerd Ayasha

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 12:23

:j :+: knappe kerel! Hoewel hij momenteel niet op zijn mooist is! _O-
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. :o Er is een bronsachtig dekje onderweg. Dat wordt dan dus in de toekomst Joy zijn dek. _O-

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 12:26

Wat leuk.
En bronsachtige of beige-achtige kleuren die koop ik wel veel :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 12:28

Ik wilde graag een koper-kleur maar heb deze online gekocht dus wat de echte kleur zal zijn, zal wat afwachten zijn. Rêve heeft een moeilijk kleurtje om iets anders dan zwart bij te doen maar koper en paars-tinten staan haar erg goed. :D Vermoed dat Joy ongeveer haar kleur zal gaan krijgen dus... :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 12:34

Haha ben wat makkelijker met 3 zwarte paarden. Maar heb zelf een zwak voor beige tinten :D

Koper lijkt me prachtig.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 12:45

Koper bij een koperen Bokt-veulen. Het voelt alsof het klopt. Hoewel ie voor jou met name natuurlijk een gouden paardje is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 18:33

Afbeelding
Joy je bent bronzen hengstveulen!

Afbeelding
“Ik ben wat?”
“Bronzen hengstveulen..”

Afbeelding
Joy zegt dankjewel!

Afbeelding
En negeert zijn klierende kuddegenoten. _O-

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:22

Haha die blik "wat ben ik?"

Klierende kudde genoten negeren... Joy is erg goed opgevoed :D

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:43

Heerlijk topic om te lezen. Nou als hij zo gefocust blijft op jou is dat alleen maar goed voor later. :j

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:44

Joy heeft alleen maar oog voor jou, de leukerd.

Ik ga trouwens mijn metalen weer eens oppoetsen: had een beetje last van het verschil tussen koper en brons niet meer weten ...