Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 13:04

zo, nu heeft ie zeker roze verdiend. Hij moest even laten zien dat hij een zoon van zijn moeder is tijdens de 1e bekapbeurt. dat zijn moeder stond te schreeuwen hielp niet natuurlijk maar kon haar er ook niet bij laten want dan valt ze aan... := een tijdje langer uit elkaar zou wellicht bij nader in zien niet zo'n heel slecht plan zijn. :=

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:23

't Ventje krijgt toch praatjes ... tijd dat ie een poosje op kamers gaat. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 13:33

:j en ik geef eerlijk toe, en nu ga ik waarschijnlijk tegen alle bokt etiquette in. :+ dan grijp ik ook even heel kort en krachtig in. Dus hij heeft kennis gemaakt met de hengstenketting.
En toen vond ie steigeren naar mensen toe toch niet meer zo'n goed plan. :n Ook niet als mama gilde. :+ en toen kreeg ie ook van ons allebei (zowel mij als de smid) een aai en een "goedzo vriend."
na het kappen de ketting er meteen weer af en weer gewoon aan het halster braaf naar buiten zonder gezeur. :j

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:38

Nou nee hoor hoor, ik ben ook van de directe. Knal bam of als het minder erg is een krijs.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 13:44

Ja hier is het zo zacht als het kan en zo hard als het moet. hij sprong bovenop de smid. Doen we niet. Nooit. Mag niet. En dat wilde ik ook even heel duidelijk hebben ongeacht zijn leeftijd. En zodra hij zich gedraagt meteen die beloning en zijn knuffel. Er is ruim met hem geoefend dus het is niet dat dit iets geheel nieuw en eng voor hem was. Dus niet zo aanstellen jongeman..

Hij moest zijn ervaring wel eerst even met Sam gaan delen geloof ik. :') Toen ik hem los liet kwam hij nog even om een aai bedelen en daarna liep ie zo langs Rêve door naar Sam om bij hem te gaan staan. _O-

arme Rêve... Bescherm je dat jung met je leven en krijg je dat als dank. >;)

pien_2010

Berichten: 43135
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 14:35

Lik op stuk beleid, en goed is goed. Doen ze ook in de kudde. Doe je goed.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:03

Ik ben ook zo.

Er mag een heleboel, zeker als dat kan en als alles veilig blijft.

Er zijn een paar dingen die niet mogen en die hebben vooral te maken met mijn veiligheid en mijn ruimte. De belangrijkste is: "ik word niet overlopen", oftewel "daar waar ik ben, kan jij niet zijn". Aan de hand schrikken mag, daarbij een hipsje maken mag ook, mij daarbij omver beuken mag niet. Je schrikt maar mooi een andere kant op.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 15:13

Heb sinds gisteren een mooi aandenken op mijn jukbeen dankzij zijn moeder (die daarop overigens ook een knal voor haar kop gehad heeft.) dus had niet zin in nog eentje. :+
Afbeelding
Ze schrok van een tractor met zo'n grote ton die vlak langs ons door gevlogen kwam. Wat ik enerzijds begrijp en al bij al bleef ze nog bewonderenswaardig rustig (mongool van een chauffeur ook) maar ik kreeg dus een kopstoot en ik gok dat haar halster het open geschuurd heeft. :+
(ja ik moet mijn haar bij scheren maar heb er nog even geen zin in gehad. :') )

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:20

Dat bedoel ik; ik wil wel heel blijven.

Auw, zo'n schaafplek op een bot.

pien_2010

Berichten: 43135
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:24

Aiai, dat doet pijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 15:34

zolang ik het niet vergeet en er dus niet zelf op leun valt het nog mee. _O-
Mijn man zei gisteren: "Dat wordt blauw"
ik "neuh"
het is dus heel lichtjes blauw. Stond ik vandaag met een babydoekje te wrijven omdat ik hoopte dat het egwoon stof was. :')
Mijn man: "schat, je kan blauwe plekken niet weg wrijven met babydoekjes."

Kijk. Zo lang je het niet probeert weet je het niet. >;)

Maar buiten dat hebben we hier heel normale gesprekken. _O-

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:38

_O-

Wat een verhaal weer. Maar goed opgelost denk :j

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:43

Dat roze staat hem vast heel tof *\o/*

Hij kan dat best hebben

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:28

Prima toch! Beter meteen streng zijn!
Oooh beterschap voor je snoet!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 20:37

Hij staat veilig op zijn nieuwe adres en ben met een veel beter gevoel naar huis gekomen. :j morgen of later vandaag uitgebreider maar hij deed het weer helemaal geweldig. Dat veulen heeft zo’n uitzonderlijk goed karakter

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:39

Het is eigenlijk wel goed dat je de invloed van mams nu hebt gezien, dat geeft toch minder twijfel bij het wegbrengen denk ik :j

pien_2010

Berichten: 43135
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:42

Wat fijne update!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 20:47

pmarena schreef:
Het is eigenlijk wel goed dat je de invloed van mams nu hebt gezien, dat geeft toch minder twijfel bij het wegbrengen denk ik :j

Ja, dat hielp. Maar hij was echt meteen ‘thuis’. Tot ontzetting van Vigo die niet goed begreep dat hij gewoon kwam mee eten. _O-
Ik dénk eigenlijk dat hij zich met 1 maatje beter voelt... die indruk kreeg ik vandaag iig. Dit lag hem duidelijk veel beter. Geen paniek. Meteen nieuwsgierigheid en ‘mijn Joy’

Hij kreeg ook weer complimenten over hoe braaf hij is. :+:

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:55

Was die ontzetting niet (deels) vanwege een zeker roze halster...? <<)

Wel heerlijk hoor dat het zo goed ging +:)+
Kan je met een beetje geluk lekker slapen vannacht.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 20:57

Hij heeft zijn roze halster nog niet. Hopelijk komt ie maandag! _O-

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:02

Haha en krijgt hij die dan daar om of hou je die nog even achter de hand?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 22:34

Kan dus toch even verslagje doen.

Vandaag dus nog maar eens op geladen, hij liep gewoon vanzelf de vrachtwagen in, wachtte geduldiger dan mijn man tot ik klaar was met klungelen. _O- Onderweg schopte hij wel wat herrie maar goed. :+ Eerste keer alleen mag je best een beetje herrie maken IMO. :j

Daar aan gekomen zei mijn man "ik ga hem af laden want we weten niet of hij nu ook zo rustig zal zijn." en we deden de klep open en daar stond mijnheer rustig van zijn grasmix peuzelend die ik in de bak gegooid had voor m. _O-
Hij kwam van de vrachtwagen af alsof hij het dagelijks doet, zo'n rit (deze keer was het toch 40min ipv de 10 min van de vorige keren.) en er had zich een heus ontvangstcomittee verzameld die nieuwsgierig waren naar "de nieuweling". _O-
Dat beviel hem wel. :j Joy werd al snel aan mij gegeven en hij volgde me gewoon mee over het vreemde terrein door de nauwe stalgang met links en rechts ruimtes met kruiwagens, traktoren en nog van alles dat hij nog nooit gezien had. :+:
en hij mocht even kennis maken met zijn maatje:


Toen ik weg draaide zei mijn man "het zit wel goed, kom we gaan ze brengen ga jij maar voorop" (daglicht was immers snel aan het doven) waarop ik zeg "eh ja, moet N me wel effe zeggen waarheen. _O-"
voor wie het zich af vraagt: het touw valt uit mijn linkerhand omdat ik vergat dat ik die nog had. :+ Dat gebeurt vaker. Als ik dan de beweging in mijn rechterhand of tegen mijn been voel pak ik 'm weer op. Ziet er een beetje lomp uit maar goed. hersenen doen het gewoon niet helemaal goed met die linkerkant. :+


Zoals jullie zien gaat zijn maatje een heel stuk groter worden dan Joy maar dat kan Joy weinig boeien. :+ Je ziet dat mijn man het veulen in kwestie over neemt, eigenaresse durfde niet goed. Naar goede gewoonte moest Joy voorop. En ook dat deed hij als een baas! Alsof hij elke dag door vreemde stallen, langs vreemde paarden, via vreemde veldwegen naar een weide loopt terwijl achter hem een hengstveulen loopt te stuiteren (die had nog nooit zonder moeder gelopen. :=)

Een paar keer even moeten wachten omdat zijn vriendje aan het steigeren was zodat mijn man kon corrigeren, toen het pad breder werd, werd vriendje naast Joy gezet en meteen was vriendje een stuk meer op zijn gemak. :(:)
Joy werd van het begin tot het einde overstelpt met hoe braaf en mooi hij was en ook wij kregen complimenten voor zijn opvoeding. :+:

even een rondje rond de weide gedaan maar Joy voelde helemaal relaxed dus even de andere eigenaresse overtuigd dat ze hem ooit echt los zou moeten laten. :)) En toen mochten ze samen op verkenning.

Afbeelding
het eten had hij snel gevonden. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen wilde ie ff testen of er ook te rennen viel (terwijl zijn nerveuze dressuurvriendje de ogen uit keek, die begreep echt niet dat Joy durfde rennen. _O- En in zijn eentje zo ver over de weide durfde gaan. _O-



Eigenaresse van het andere veulen stond langs me een klein beetje te snikken en zei "NOOIT MEER. Ik weet niet wat ik dacht toen ik besloot om een veulen te fokken." dus ik zei "waarschijnlijk dacht je niet. Als je er over denkt fok je niet." en toen zei ze "ik was zo blij dat jij me stuurde, ik bleef dat af spenen maar uit stellen..." :+:

Hij had trouwens vlak voor we vertrokken besloten dat in de plas gaan liggen een prima plan was ondanks dat de rest van de paddock droog is inmiddels. :roll:

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:43

Achgos, kijk ze om het hardste tegen elkaar aan smekken bij de kennismaking :knuffel:

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:52

Wat een mooi verslag zeg en hij lijkt op zijn plek te zijn <3 ik wilde al vragen waarom je hem niet een klein beetje netter had afgeleverd, maar een palomino in een plas met dit weer valt niet te redden :D :')

pien_2010

Berichten: 43135
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:04

Dit klinkt heel goed. Een wat onzekere eigenares met het hart op de goede plek, dus dit heeft een grote kans om goed te gaan. Heerlijk karakter van Joy.