Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Nicky, de kleine stippelpony

 
Profiel   

Hoihoi allemaal!

Nicky is een kruising Shetlander x Mini-Appaloosa van bijna 5 jaar oud. Een merrie, van bijna 1 m hoog.
Nicky is mijn eerste eigen pony, voordat ik haar had, heb ik jaren op de manege gereden.
Ik heb haar als jaarling gekocht, dus nog helemaal groen. En ik ook :+
Misschien niet de slimste keuze als eerste pony, maar oh wat ben ik blij dat ik deze keuze heb gemaakt!
Ik heb zo ontzettend veel van haar geleerd in al deze jaren, het is zo’n leukerd <3

In de afgelopen jaren hebben we flink wat ups en downs gehad, meermaals verhuisd, van alles meegemaakt!
Nu staat ze ondertussen al meer dan een jaar op een op en top plekje, het enige nadeel is dat er niet echt goede wandelmogelijkheden zijn. De stal ligt aan een 60 weg, waar helaas nogal hard gereden wordt.
We hebben er wel wandelingetjes kunnen maken, maar tijdens een van deze wandelingen is Nicky bijna aangereden. Sindsdien is het wandelen geen ontspanning meer voor ons. Ik heb het nog wel geprobeerd, maar vandaag was toch wel de druppel die de emmer deed overlopen. Een trekker die geen vaart minderde heeft ons plezier in het wandelen totaal weggenomen. Het is, helaas, echt een té gevaarlijke weg om relaxed te kunnen wandelen.
Vandaag heb ik dan ook besloten om niet meer de weg op te gaan met Nicky. Ik neem dat risico absoluut niet meer.
Dat betekent ook dat mijn plan om met haar te gaan mennen in het water valt.

Dus ja, wat nu?

We hebben gelukkig een prachtige buitenbak tot onze beschikking, dus we kunnen nog wel heerlijk grondwerken. Lange lijnen, dressuur aan de hand, vrijheidsdressuur, liberty, balkjes, de mogelijkheden zijn eindeloos!
Voorlopig gaan we ons op grondwerk focussen, waarschijnlijk beetje richting klassiek/academisch.
We gaan ook grondwerklessen nemen, ik was al rustig aan op zoek naar een instructrice dus hopelijk beginnen we daar binnenkort mee.

Nu met een nieuw doel voor ogen leek het me leuk om een volgtopic aan te maken waarin jullie kunnen meelezen en kijken naar al onze belevenissen :D
Komen jullie gezellig mee volgen?

Om af te trappen hier wat kiekjes van onze grondwerktraining van gisteren *\o/*

[ img ]

Lekker gek doen *\%/*
[ img ]

Belonen met kriebeltjes als het goed gaat :j
[ img ]

En na het rollen mocht ik nog eventjes naast haar zitten <3
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-24 17:36 



 
Profiel   

Wat een leuke pony is Nicky! Veel plezier met elkaar, ziet er al heel gezellig uit zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-24 18:25 



 
Profiel   

Onwijs leuke pony! Heel benieuwd naar jullie grondwerk reis!
En ik herken het hoor met het buiten wandelen. Ik wandel ook niet meer buiten met mijn twee pony's. Mijn pony's vertrouw ik voor de volle 100%, maar het verkeer absoluut niet. Merk ook dat ze het absoluut niet missen. Ze grazen liever en we doen graag aan grondwerk.
Kom zeker mee volgen! Wie weet doe ik nog ideeën op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-24 19:20 



 
Profiel   

Wat een leuk paardje!!
En ken dat gevoel van niet kunnen wandelen en heb zelf uiteindelijk de stap gemaakt om toch te verhuizen, wandelen was voor mij echt van belang, vooral ook voor mijn eigen gemoedsrust :+

Vind het leuk om jullie grondwerk avontuur te gaan volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-24 08:31 



 
Profiel   

Super leuke pony. Zo jammer dat je niet meer durft te wandelen. Ik woon ook in een gebied met veel verkeer. Ik wandel nog wel met de paarden maar zoek daar wel de goede tijden voor uit. Meestal zondagochtend dan is het nog heel rustig. Ook pak ik van tijd tot tijd de trailer en ga met de paarden naar het bos om daar te wandelen.
Je bent in ieder geval lekker afwisselend en creatief met je pony bezig, leuk om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-24 08:39 



 
Profiel   

Wat leuk om jullie zo bezig te zien en Nicky een keer bezig te zien ipv in de kudde (ik ben de bijrijdster van Kenzy)! Ik ga jullie zeker volgen :)
Jammer dat het wandelen niet meer ontspannen kan, maar het is daar idd nog erg druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-24 08:43 



 
Profiel   

Wat een leuke merrie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-24 10:03 



 
Profiel   

Wat een leukerd en wat doe je leuke dingen met haar!

Mag je ook niet mennen in de bak?
Of als je trailer hebt (of af en toe kunt lenen) dat je dan na bos gaat en daar gaat wandelen/mennen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-24 10:57 



 
Profiel   

Wat leuk dat we in Uitgelicht staan! *\o/*

Paardenfann4 schreef
Wat een leuke pony is Nicky! Veel plezier met elkaar, ziet er al heel gezellig uit zo.

Dankjewel! <3

xYaartje schreef
Onwijs leuke pony! Heel benieuwd naar jullie grondwerk reis!
En ik herken het hoor met het buiten wandelen. Ik wandel ook niet meer buiten met mijn twee pony's. Mijn pony's vertrouw ik voor de volle 100%, maar het verkeer absoluut niet. Merk ook dat ze het absoluut niet missen. Ze grazen liever en we doen graag aan grondwerk.
Kom zeker mee volgen! Wie weet doe ik nog ideeën op!

Wat vervelend dat je het ook herkent! En ik begrijp je ook helemaal, ik vertrouw Nicky, maar het verkeer niet. Ik moet de hele tijd toch een soort van op m’n hoede zijn of er geen idioot komt langs scheuren. Niet bepaald relaxed :n
Ik gok zo dat Nicky het uiteindelijk ook niet gaat missen, ze heeft een prima leventje, lekker in de kudde en af en toe eruit gevist te worden om eventjes in de bak aan het werk te gaan. Wat wil een pony nog meer :D
Leuk dat je komt volgen, hopelijk kun je er inspiratie opdoen :j

NikkivanOlst schreef
Wat een leuk paardje!!
En ken dat gevoel van niet kunnen wandelen en heb zelf uiteindelijk de stap gemaakt om toch te verhuizen, wandelen was voor mij echt van belang, vooral ook voor mijn eigen gemoedsrust :+

Vind het leuk om jullie grondwerk avontuur te gaan volgen!

Vervelend dat je het gevoel ook herkent! En wat fijn dat je toch nog een plekje hebt kunnen vinden waar je wel kan wandelen! Begrijp je keuze heel goed!
In mijn geval wil ik Nicky niet nog meer rondslepen, ze is in haar korte leventje al zeker een stuk of 4, 5 keer verhuisd. Nu staat ze op een top plek, het zou niet eerlijk zijn tegenover Nicky om haar alleen te verhuizen zodat ik zonodig beter met haar kan wandelen. Tenminste, zo voelt dat voor mij.
Leuk dat je komt volgen! :D

Berith schreef
Super leuke pony. Zo jammer dat je niet meer durft te wandelen. Ik woon ook in een gebied met veel verkeer. Ik wandel nog wel met de paarden maar zoek daar wel de goede tijden voor uit. Meestal zondagochtend dan is het nog heel rustig. Ook pak ik van tijd tot tijd de trailer en ga met de paarden naar het bos om daar te wandelen.
Je bent in ieder geval lekker afwisselend en creatief met je pony bezig, leuk om te zien.

Ja, klopt, de tijden waarop je wandelt zijn erg belangrijk! Afgelopen zondag was ik ook ‘s ochtends vroeg bij Nicky en er was niemand op de weg dus ik was stiekem een beetje aan het overwegen om toch een stukje te wandelen. Maar uiteindelijk toch voor de zekerheid maar niet gedaan. Ik merkte dat ik zelf ook toch nog wel wat spanning vasthield, en dan kan het nog zo rustig zijn op de weg maar dan zit ik Nicky in de weg met mijn eigen spanning. Ook niet helemaal de bedoeling :+
Ik denk dat het daarom verstandig is om voorlopig in de bak aan de slag te gaan, lekker aan onze samenwerking werken en dan kunnen we later altijd nog de weg op als we dat toch erg graag nog wel willen :j

Biebz schreef
Wat leuk om jullie zo bezig te zien en Nicky een keer bezig te zien ipv in de kudde (ik ben de bijrijdster van Kenzy)! Ik ga jullie zeker volgen :)
Jammer dat het wandelen niet meer ontspannen kan, maar het is daar idd nog erg druk.

Oh, wat leuk! Wat is de paardenwereld soms toch klein :D
Leuk dat je komt volgen! *\o/*

lies_sparkle schreef
Wat een leuke merrie <3

Jaa, dat is ze zeker! <3

maj0 schreef
Wat een leukerd en wat doe je leuke dingen met haar!

Mag je ook niet mennen in de bak?
Of als je trailer hebt (of af en toe kunt lenen) dat je dan na bos gaat en daar gaat wandelen/mennen?

Mennen in de bak zou denk ik wel een mogelijkheid zijn. Wie weet! In principe was mijn idee om met haar recreatief te gaan mennen, bosritjes etc., maar als we dressuurmatig vanaf de grond leuk vinden, kunnen we dat wellicht ook oppakken dmv mennen in de bak.
Met de trailer maar het bos, dat heb ik inderdaad ook overwogen of dat misschien een optie is. Ik wil haar niet onnodig veel rondslepen en daarnaast zitten we toch wel in wolvengebied, dus het bos in gaan met een pony klinkt sowieso niet erg aantrekkelijk.
Maar voor nu ligt de focus op grondwerk, en als we later besluiten toch te wandelen in het bos/beleren voor de kar/mennen in het bos zal dat alleen maar makkelijker gaan met alle opgedane kennis en ervaring op de grond :D



Ik ben deze week met m’n nieuwe (fulltime) baan begonnen, wat even wennen is, dus de gisteren en vandaag heeft Nicky lekker vrij gehad. Ik hoop morgen na werktijd nog eventjes langs Nicky te kunnen, wellicht, als alles een beetje meezit, kunnen we een beetje trainen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-24 21:05 



 
Profiel   

Knappe pony is het toch ook <3 Ik ga volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-24 16:17 



 
Profiel   

Dat is het probleem inderdaad. Het verkeer is gewoon niet te vertrouwen deze tijd.
Nu doe ik net twintig minuten geleden de tv aan op National Geograpic Channel. Een of ander programma van de UK was er op: trauma rescue squad. Laten we het maar zo zeggen. Zonder in details te treden. Ik ben gelijk genezen van het buiten wandelen of rijden met een pony of paard.
Ik blijf mooi op het erf met beide pony's. In de straat van mijn pony's rijden ze nu ook regelmatig af en aan met groot verkeer ivm werkzaamheden verderop in de straat. Dus nee. Geen wandelingen voor mij en mijn pony's. Hooguit de oprijlaan op en af, maar niet meer dan dat zeg maar.
Heb ook niet het idee dat ze het missen. Ze vinden het wel prima zo samen op het erf in de wei en paddock.

En inderdaad. Dat constante op je hoede zijn is ook erg herkenbaar! Hier fietst de jeugd ook nog eens van en naar school en die snappen nog niet altijd dat een pony kan schrikken of vinden het dan juist leuk om extra stoer te doen.

Ik hoop het ook, ben benieuwd! Nu heeft mijn oudste van mijn twee pony's wel beginnend astma (gisteren naar voren gekomen tijdens kliniek bezoek) dus het is even zoeken wat die nog wel en niet aan kan dit voorjaar/deze zomer, maar ik volg je avonturen graag! Wie weet kom ik zo wat tegen wat we leuk vinden om te doen!
Al fijn om te zien en te weten dat ik niet de enige ben die uit veiligheidsredenen heeft besloten te stoppen met wandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-24 16:20 



 
Profiel   

Hey wat leuk! Volgens mij heeft Nicky bij mijn haflinger in de kudde gestaan een paar jaar geleden!

Wat leuk dat je zo'n top plekje voor haar gevonden hebt. Alleen jammer dat het wandelen daar niet zo fijn is. Blijft toch spannend met zoveel verkeer :(.

Ik vind het wel erg mooi om te lezen hoe je Nicky's belangen voorop zet en je je doelen aanpast voor haar! Nicky heeft het getroffen met zo'n baasje <3.

Gelukkig zijn er nog zoveel andere leuke activiteiten om te doen met je pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-24 16:52 



 
Profiel   

Zertab schreef
Knappe pony is het toch ook <3 Ik ga volgen!

Dankjewel, leuk dat je komt volgen!


xYaartje schreef
Dat is het probleem inderdaad. Het verkeer is gewoon niet te vertrouwen deze tijd.
*knip*
Al fijn om te zien en te weten dat ik niet de enige ben die uit veiligheidsredenen heeft besloten te stoppen met wandelen.

Ik begrijp het helemaal! Hier zal ik ook hooguit een rondje over het erf wandelen en that’s it. Zo jammer dat sommige weggebruikers de boel zo onveilig maken.

Och ja, dat van die jeugd herken ik ook ja. Keertje met wandelen kwamen er wat jochies langs fietsen en die gooide iets naar Nicky. Kon niet zien wat precies, maar dat je überhaupt willens en wetens dingen naar een paard gooit is toch te gek voor woorden? 8)7

Sterkte met je pony, hopelijk valt het allemaal mee en kunnen jullie saampjes genieten van grondwerk en dergelijke <3

En je bent zeker niet de enige, veiligheid boven alles!

xRaisin schreef
Hey wat leuk! Volgens mij heeft Nicky bij mijn haflinger in de kudde gestaan een paar jaar geleden!

Wat leuk dat je zo'n top plekje voor haar gevonden hebt. Alleen jammer dat het wandelen daar niet zo fijn is. Blijft toch spannend met zoveel verkeer :(.

Ik vind het wel erg mooi om te lezen hoe je Nicky's belangen voorop zet en je je doelen aanpast voor haar! Nicky heeft het getroffen met zo'n baasje <3.

Gelukkig zijn er nog zoveel andere leuke activiteiten om te doen met je pony!

Hey wat leuk! Ik moest even je profiel checken om te kijken welke haflinger en welke stal daarbij hoorde :))
Maar Haflinger Bo ken ik nog wel! Ik zat even in mijn foto’s te graven, en zag een aantal foto’s waarop Bo en Nicky samen zaten te eten. Volgens mij konden die twee het wel goed met elkaar vinden <3
(Volgens mij is dit Bo. Excuus als het een andere haflinger is :+)
[ img ]

En dankjewel! Ik vind het erg belangrijk om goed na te denken datgeen wat ik met Nicky doe, of ze dat ook echt leuk vindt, of dat het op een of andere manier goed voor haar is. Op basis daarvan bepaal ik mijn doel. Op dit moment zie ik niet zo goed de voordelen van wandelen, dus dan pas ik mijn doel wat aan. En gelukkig is grondwerk zo ontzettend divers, dus we hebben een hoop mogelijkheden! *\o/*



Gisteren na werktijd nog langs Nicky geweest!
Er kwam weer veel haar los, dus besloten om maar even een grondige poetsbeurt te geven en training achterwege te laten- beetje tijdsnood :')

Plaatselijke sneeuwval :))
[ img ]

En leuk om later op terug te kijken, we gaan lekker spiertjes kweken en dan vergelijken! :):)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: Gisteren, 18:27 



 
Profiel   

Oh altijd zo fijn als ze verharen haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: Gisteren, 18:40 



 
Profiel   

Ja klopt, dat is Bo inderdaad! Had zelf ook nog even zitten graven en vond nog een foto dat ze gezellig samen aan het eten waren.

[ img ]

En nog een fotootje van Nicky zelf die ik ooit heb gemaakt. Wat was ze toen nog jong he, maar altijd al een knappe pony om te zien!

[ img ]

En lekker alle losse haren eruit! Zo statisfying!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 44 min geleden 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen