Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Geboorte van een veulen gefilmd

 
Profiel   

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 14:57 



 
Profiel   

Deze film is speciaal opgenomen en bewerkt om voorlichting te geven aan het grote publiek, vooral aan de mensen die weinig tot nooit omgaan met paarden en dus ook nog nooit een bevalling van een paard hebben mogen meemaken.

Daarnaast proberen we op deze wijze ook wat voorlichting te geven aan de houders van dieren om het welzijn van de dieren te bevorderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:41 



 
Profiel   

Bedankt voor de informatie :)F

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:05 



 
Profiel   

Netjes gefilmd, maar qua gebruikte termen klink je voor iemand die al in de verste verte wat van paarden weet vreemd. Gebruik de termen zoals ze in de paardenwereld normaal zijn, desnoods met verklaring er bij 1e keer dat je die term gebruikt of schrijf ze in het onderschrift.
Ik mis verder de voortekenen, immmers de geboorte begint een stuk voordat voorbenen en hoofd uit de merrie steken.
En alles gaat makkelijker als de schouders er uit zijn, niet de borstkas.

Verder is biest essentieel om immuunsysteem veulen op te starten, dat immuunsysteem staat op uit voor de geboorte om de moeder te beschermen, je wil immers niet dat die 2 immuunsystemen elkaar gaan bestrijden.
De bescherming tegen wat er al in de omgeving is, is inderdaad ook essentieel (vandaar dat je de merrie niet verhuisd de laatste paar maanden, want de merrie maakt biest aan op basis van waar ze die laatste periode aan bloot gesteld is qua virussen, bacterien, etc.), maar als het immuunsysteem niet werkt, dan hebben antistoffen ook geen zin.

Het begint voor mij nogal halverwege en is incompleet, zeker als voorlichtingsfimpje om mensen te helpen met wat wel en niet reden tot zorg is en wanneer je de DA uit bed belt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:39 



 
Profiel   

tamary schreef
Netjes gefilmd, maar qua gebruikte termen klink je voor iemand die al in de verste verte wat van paarden weet vreemd.

Het begint voor mij nogal halverwege en is incompleet, zeker als voorlichtingsfimpje om mensen te helpen met wat wel en niet reden tot zorg is en wanneer je de DA uit bed belt.


Dank je wel voor de opmerking.

Als eerste: De film is echt voor het grote publiek, het grote publiek dat vaak een paard enkel kent van foto's of filmbeelden en nog nooit een bevalling hebben gezien.

Met die achterliggende gedachte heeft dierenarts Peter Klaver de tekst geschreven bij de film, een tekst die voor iedereen begrijpbaar is en niet al te "technisch".

Ik stuur uw opmerking door naar Peter, we zullen dit zeker mee nemen in de toekomstige films over paarden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 10:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen