Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7778
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 08:27

Fijn Bootsiebob :D

Koper gaat snel he!

Gisteren wel foto's gemaakt maar ik ging echt kapot van de migraine dus ik had ze nog niet gepost.
Merlin heeft me vanacht redelijk laten slapen dus ben nu weer fit gelukkig.

We hadden een stukje wei afgesloten omdat Nim het zand wat daar lag ging opeten. Ik verwacht dat ze die fase ondertussen voorbij is dus toen Vu en Kruse naar hun dieetwei waren vertrokken hebben we dat stukje weer open gedaan.
Voor Nim de eerste kennismaking met hoog gras, dat is handig want daar hoef je niet zo voor te bukken :')
Afbeelding

Kirs had eigenlijk niet zo veel zin om het gras te delen, dus die zorgde mooi ervoor dat er soms wat gelopen werd ipv alleen gegeten. Mooie kettingreactie, Kirs zet Relpda aan het lopen en daardoor gaat Nim dan weer mee stuiteren.
Afbeelding

Afbeelding

Staart erop en huppelen maar :):)
Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard moet er tussendoor ook wel gegeten worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En even inchecken bij Mens
Afbeelding

Afbeelding

Vu was ondertussen uitermate zielig omdat zij niet mocht snacken. Ik heb het er dit jaar erg moeilijk mee om het gevecht tegen het vet te winnen. Dus sorry Vu, maar geen grammetje meer dan nodig is voor jou.
Afbeelding

Nim checkt ondertussen ook even in bij moeders.
Afbeelding

Afbeelding

Relpda krijgt het meeste eten, maar die doet ondertussen ook goed haar best om de meeste calorieën te verbranden.
Afbeelding

En Nim werpt nog even een laatste modellenblik over haar schouder als Mens weer afdruipt om verder te gaan met poepscheppen.
Afbeelding

En dat waren er alweer 15 haha, ik heb er nog een paar. Die zal ik wel in een ander bericht nog neerzetten.

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 10:37

<3

gerlindie

Berichten: 4637
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:13

Ze begint ook al breed te worden zeg!
En Relpda heeft echt een heerlijk kleurtje zo, benieuwd of dat zo blijft :j

mooney

Berichten: 7778
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 21:33

Ze heeft vooral de speknek van Kirs mee gekregen (maar wel mooi opwaarts zoals haar vader), ik hou daar wel van haha.
Hoe ze oogt is ook wel een beetje een kwestie van perspectief.

Zo had ik van Relp gisteren vast de vergelijkfoto met het dekje gemaakt. Relpda wordt bijna 1 (7 juni zo uit mijn hoofd) en de eerste had ik rond de 6 maanden gemaakt.
Afbeelding

Dus ik vond het vandaag wel grappig om eens te kijken of ik Nim al ver genoeg had om er een dekje op te kunnen gooien... dat ging. Alleen toen was het opeens weer een smurfje haha
Afbeelding

En een foto 5 minuten later, naast Kirs lijkt ze gelijk weer een stuk groter:

Afbeelding


Relpda is inderdaad een mooi kleurtje zo, ik verwacht dat ze deze tint blijft in de zomervacht in ieder geval. Kan best zijn dat ze in wintervacht iets donkerder blijft. Het is wat mij betreft wel echt het schoolvoorbeeld van wildkleur vos, leuk dat het zo duidelijk uit. Heb nog op de planning om haar ooit te testen, om te kijken of ze misschien homozygoot is voor wildkleur en of ze agouti draagt. Als ik ooit afwijk van mijn vossencollectie zou ik een grullo wel echt super tof vinden.

Nog even wat foto's om het goed te maken met Nim dat ik wat minder charmante foto's heb gepost. Met de nette camera en wat lager bij de grond krijg je ze toch vaak het mooiste in beeld.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 23:25

Mooie foto´s :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 00:04

Wàt een poppetje <3

mooney

Berichten: 7778
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 11:33

Dankje Koper en Azmay!

Deze moet ik even delen. Gisteren lagen de jonkies een dutje te doen. En ik kon erbij gaan zitten. Helaas was relpda het er niet mee eens dat ik ook even naar Nim ging, dus die stond op waardoor Nim ook op stond. Maar verder was ze super chill.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:10

Ah steeds relaxter! Fijn

mooney

Berichten: 7778
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 19:27

Als ze niet bang is, is het ook echt een chille peer haha. Het is het 1 of het ander.
Gisteren hoefsmid gehad, voor het eerst met 2 honden als koor (die waren er niet zo blij mee dat ze even in een box moesten wachten tot ik klaar was met Nim en Kirs ) en ze deed het voorbeeldig.

Vandaag kwam ze even werkoverleg doen met Vu tijdens het grondwerken :+

Afbeelding

Afbeelding

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:52

Oeeh Vu lijkt haar nog niet heel gezellig te vinden... of zijn ze wel vriendjes?

mooney

Berichten: 7778
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 21:11

Vu tolereert wanneer nodig en verder houdt ze zich erbuiten. Nim heeft eigenlijk alleen aansluiting bij Relpda, dus ben blij dat we haar hebben gekocht toen Vu niet drachtig werd. Zonder Relp was het een beetje sneu geweest.

mooney

Berichten: 7778
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 09:27

Nou wat een prutweer gisteren, Nim heeft gelijk geleerd waar een overkapping voor is. Lekker met z'n allen schuilen.
Afbeelding

Verder denk ik dat ik me verkeken heb op het aantal witte voetjes. Achter is heel duidelijk dat ze hoge kousen aan heeft, maar voor zaten we altijd al te turen waar dat witte voetje nu eindigt. Ze is zo licht op de benen dat je het verschil tussen wit en vachtkleur moeilijk ziet. Maar ze had wel 4x witte hoefjes.
Nu lijkt het erop dat de twee voorste hoeven toch zwart worden, dus denk dat daar misschien toch geen wit op de benen zit. Ik dacht eerst dat het donkere gewoon aangekoekte modder was, maar de achtervoetjes zijn wel weer blank geworden door de regen en voor niet..
Foto even op stal, dat ze droog en zacht kon slapen
Afbeelding
Apart, zo'n hoef die later doorkleurt. Misschien is dat wel normaal bij palomino, weet wel veel van kleurgenetica maar voor mij is het natuurlijk het eerste palomino veulentje dat ik zo gedetailleerd kan volgen.

Verder zag ik in mijn camera screenshots dat ik ook vanaf dat perspectief een leuk overzicht kan maken van de groei tot nu toe. Heb elke maand wel een keer ze even op stal gehad en een foto gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:57

Jeetje wat groeit ze snel. En wat gek, van die hoefjes. Ik dacht dat wit bij geboorte een wit voetje betekende maar ik weet er ook niet zoveel van, is daar überhaupt genetisch iets van te zeggen? Er zijn van die klonen die toch wit op verschillende plekken en vormen hebben

mooney

Berichten: 7778
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 14:02

Genetisch kan je inderdaad niet zeggen waar het wit komt. Dat lijkt deels bepaald te zijn door invloed vanuit de baarmoeder.
Nu is aftekeningen in het geval van dit stel sowieso genetisch gezien lastig, Kirs en Vu zijn negatief op alle veel voorkomende witgenen namelijk. De vader van Nim heeft W20, maar op basis van hoe de aftekeningen eruit zien zou het me niets verbazen als zij ook het mysterie witgen van Kirs heeft.
Die verkleurende voetjes ken ik ook nog niet, was daardoor ervanuit gegaan dat er inderdaad sokjes zouden zitten.

Nu wacht ik maar gewoon geduldig tot de beentjes verhaard zijn.

Gisteren met de hitte even het viertal door de wasstraat gehaald.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vu ziet er weer lekker getraumatiseerd uit :')

Nim moest even wat frustratie kwijt na het douchen :')


Verder hobbelt alles hier rustig door, ben een weekje ziek geweest maar het grut vermaakt zich prima met elkaar.
Ik hoop Kirs weer rustig op te pakken over een week of 3.

Nog een vergelijkje van een tijdje geleden:

Afbeelding

Afbeelding

En samen met haar grote vriendin

Afbeelding

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:31

Het is maar goed dat je ze niet door de wasstraat hebt gehaald met als doel ze schoon te maken :=
Heerlijk gepaneerd

mooney

Berichten: 7778
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 12:25

Haha ik vind het altijd heerlijk als ze zich paneren, goed tegen de vliegen en ander ongedierte :D Op zo'n palomino zie je het wel goed inderdaad, maar zand is ook heel lekker om er dan weer af te vegen.

Ze zag er de dag erop alweer heel fatsoenlijk uit vond ik zelf:
Afbeelding

Ik zit ook geregeld te kijken of ik niet een spontaan familieportretje kan schieten. Maar Vu is nog steeds op dieet (we doen zo hard ons best, maar de kilo's vliegen er sneller aan dan ze eraf gaan) dus als ze in de groep staat dan is ze maar bezig met 1 ding.... Dus dit is tot nu toe de beste familiefoto :')
Afbeelding

En lieve Relp, ons wandelende ongeluk. Een dag geen wondje erbij is een dag niet geleefd volgens Relpda :')
Afbeelding

mooney

Berichten: 7778
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 22:51

Dubbelpost, maar kan het niet laten haha.

Nim had erge ontstoken ogen door de vliegen dus we hebben de oude kap van Vu iets ingenomen om haar ogen rust te geven van de vliegen. De rest van de pony's loopt sowieso met een kap op in de zomer.
Dus nu hebben we Bandiet overbouwd en Bandiet overbouwder in de wei lopen :')
Afbeelding

Het boevengespuis probeert ook op het rechte pad te komen door zich in te laten huren als uitmestinspectie
Afbeelding
Ik weet niet wat hier met het perspectief gebeurd waardoor Nim opeens weer mini lijkt trouwens :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:45

Oh heerlijk die grote kap. En ze lijkt bijna een shetlander op die tweede foto. :') _O-

Foaly

Berichten: 4835
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:50

Oh dat bovenduo _O- Wat vindt Nim eigenlijk van de kap, gezien het drama wat ze schopte om het halster eerder? :')

mooney

Berichten: 7778
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 09:42

naomiiiii schreef:
Oh heerlijk die grote kap. En ze lijkt bijna een shetlander op die tweede foto. :') _O-

Haha erg he. Ze kan in principe nog undercover als grote maats shet haha, ze is nu ongeveer 1,04 meter op de schoft *D .
10 cm groter dan Vu op die leeftijd, dus mooi op schema om minimaal 10 cm groter te worden. Ik hoop stiekem dat ze 15 cm groter wordt dan Kirs, maar 10 is ook prima.

Foaly schreef:
Oh dat bovenduo _O- Wat vindt Nim eigenlijk van de kap, gezien het drama wat ze schopte om het halster eerder? :')

Dat ging op z'n Nims. Iets wat helemaal nieuw is ga je dood van en daarna zijn de stappen daarna eigenlijk niet heel spannend. Dus oogje schoonmaken was de eerste keer nog een beetje steigeren maar kap was drie keer hoofd schudden om te kijken of hij dan niet toevallig af zou gaan en daarna ok :+
Opdoen van de kap viel ook mee, de eerste keer een beetje terugdeinzen toen ze niet wist wat ik ging doen (maar had ik verwacht dus had hem eerst over een halstertje aan gedaan) en daarna prima zodra ze snapte dat het gewoon een gek halsterachtig ding was. Dus we gooien hem nu gewoon op los in de wei zonder problemen.

Anoniem

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:51

Ja zo klein is ze niet. Of je kruiwagen is enorm, of je hebt bijzondere fotokunsten. :Y)

mooney

Berichten: 7778
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 10:29

Ik ben erover uit, het is mijn camera op de mobiel die vervormd :') gisteren weer zo'n pareltje geschoten met vervormd perspectief.

Met Relpda ga ik af en toe op de oprit verkeer staan kijken, die vind fietsen en auto's namelijk nog echt hetzelfde als leeuwen en tijgers.
Vu is destijds al heel snel mee op wandeling gegaan, met Nim doen we iets kalmer aan. Maar ik vond het wel tijd om de wereld iets groter te maken dan alleen de wei en stal. Dus we zijn ook even toeristje wezen spelen op eigen oprit.
Kirs stelde zich behoorlijk aan, maar Nim liet zich daar niet zo heel erg door beïnvloeden. Gelukkig ook niet door Relp die als een bezetene ging rennen in de wei omdat haar veulenvriendin ervandoor ging.
Gaan we weer toveren met perspectief, mini Nim:
Afbeelding

En normale Nim die les krijgt in de mare stare
Afbeelding

Ook nog even de platen inspecteren die in de paddock komen die gemaakt wordt voor Relp en Nim in de winter.
Afbeelding

Brokkenpiloot Relpda na het zwaaien naar auto's.
Afbeelding

En nog even de kapjes af om wat foto's te schieten in de wei

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik heb weer een vergelijkje in elkaar geknutseld. De halfzusjes op 3 maanden oud. Het is eerder lastig om de overeenkomsten te zoeken dan de verschillen :')

Afbeelding

Afbeelding

Zoey_julia

Berichten: 348
Geregistreerd: 28-10-10
Woonplaats: Wageningen

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:35

Wat leuk! En echt een gigantisch verschil met kleine vutje ja.

Lyona

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:07

Hihi, wat is Vu een ukkie dan! En ik vind Relpda zo knap!
Maar Nim moet nog even wat meer oefenen in de Marestare, ze kijkt nog veel te lief }>

gerlindie

Berichten: 4637
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 06:24

Knap ding :D