Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 15:05

Hoe staat het met de verhuizing? Loopt alles naar wens?

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 18:02

We beginnen nu echt in een dozen labyrint te wonen :') van het weekend de allerlaatste spullen inpakken en dan gaan we maandag van start.
Eerst ben ik te druk geweest om een update te sturen, nu is de computer al verhuisklaar opgeborgen :+

Woensdag gaan de pony's over, dus dan zal ik zeker wat fotos maken!

Relpda was gisteren erg behulpzaam bij het uit de grond halen van de paddockplaten :j }:0

Afbeelding

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:19

Spannend! Veel succes volgende week.

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:26

Ah jemig, zelfs dat gaat allemaal mee! Heel veel succes voor jullie

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:29

Succes deze week met de verhuizing! Spannend hoor!!
Heb je inmiddels al iets in de buurt gevonden met betrekking tot werk?

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 20:42

Bedankt allemaal

Haha alleen het pad hoor, ze liggen ook onder de kleine paddock maar die blijven lekker liggen.

Ik heb een baan gevonden inderdaad. Heb nu 2 weken vakantie en dan ook weer aan het werk. Doel van de eerste twee weken is dus het zo doen om het praktisch werkbaar/leefbaar te krijgen en dan in de zomervakantie de punten op de i zetten en nieuwe plannen gaan doorvoeren.

Zullen we nog even genieten van een lange voorpluk (en lekkere erfelijke uitdrukkingen :+ ) van Nim? Als ze lijkt op Kirs heeft ze dit nog voor een jaartje en dan is het klaar haha.

Afbeelding

Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4637
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 23:07

Ik zie op deze foto's opeens wel heel veel Kirs erin ja :j

Heel veel succes met de verhuizing!

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 23:57

Het ziet er inderdaad als een Kirskind uit ja :D

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 21:37

*\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:39

Jaaaaaaahh de dames in je EIGEN wei! Kirs vindt er wat van :')

Ging de verhuizing goed? Was me laatst nog aan het bedenken hoe je de ponies zou vervoeren, en welke combinaties je zou maken als je een tweepaards trailer zou gebruiken. Maar als ik mij goed herinner zou je ze laten vervoeren, toch?

Ziet er in elk geval heel idyllisch uit. Mooi gezicht ook zo met die bomen. Zijn het iepen?

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:54

Ahhh leuk! Idd, alles goed gegaan?
Succes met de rest… einde van de week moet t af zijn?

juval

Berichten: 13198
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:05

ah, wat een heerlijk uitzicht. Prachtige bomen in bloei. paardjes op hun eigen plekkie! :)

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 16:02

Haha Kirs stond net te plassen :')

Verhuizen was even 3 dagen chaos, maar met goede hulp hebben we in die drie dagen wel oude huis opleverklaar en spullen en dieren bij het nieuwe huis.
Nu elke dag een combinatie van klussen, uitpakken en inrichten.
Vervoer is gedaan door Epona, was echt heel fijn. De jonkies hebben op een vrachtwagentje gestaan en Kirs en Vu op de trailer erachter. Kon ze zelf laden, de jonkies kregen rustig de tijd en stonden er eigenlijk vrij vlot op. Nim liep er bijna direct op, die rilde helemaal van spanning maar toch braaf meegelopen <3
Kirs stond er ook vlot op, alleen had de fout gemaakt om die eerst te laden dus toen hadden we met Vu even het probleem dat die niet langs de achterhand van Kirs erop durfde. Uiteindelijk die ook op de wagen en toen hebben ze super netjes gereisd, alleen Relp vond stilstaan moeilijk. Kreeg nog een complimentje hoe braaf ze waren, vooral het jonge grut waren ze uitdagender gewend.

Tijdens het uitmesten krijg ik al heel veel hulp (hooinet in de schuilstal, dus hoef niet te vertellen waar Kirs is :') )
Afbeelding


Na zo'n intensieve week was het duidelijk dat er ook af en toe relaxt moest worden. Heb maar even gewacht met ze naar de wei laten tot ze wakker waren :')
Afbeelding
Afbeelding

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:03

mooney schreef:
Haha Kirs stond net te plassen :') ]

:') :P :Y)

Maar wat een mooie schuilstal heb je daar zeg! Hopelijk blijft je paddock ook enigzins droog in de herfst en winter. En de dames komen vast wel aan rustig acclimatiseren toe als jij en je vriend veel moeten klussen. Minder tijd voor pony-aangelegenheden. Kun je uiteindelijk wel leuk buitenrijden daar, in de zin dat je niet eerst onder 3 viaducten door, dan linksaf over de spoorwegovergang en dan langs enge tunneltjes moet voordat je bij een ruiterpad bent? Heb je iets van bos of heide in de buurt?

Fijn dat de pony's zo goed laadden en rustig reisden. En ik snap Vu wel, zelf zou ik ook niet staan te springen om langs Kirs d'r kont te wandelen in een wiebelhok op wielen.

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:20

Wat ziet dat er heerlijk uit! En iedereen al zo ontspannen
Scheelt natuurlijk ook dat je ze als groep verhuist.
Succes met klussen en uitpakken. Zal wel druk zijn maar ook leuk omdat je je nieuwe plek zo eigen kan maken
Wanneer begint je nieuwe baan?

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 22:19

De wei wordt omringd door haagbeuken Koper, moest zelf ook even goed kijken of het gladde iepen waren maar dat is dus niet het geval.
Buitenrijden heb ik geen idee, moet ook eerlijk zeggen dat je mij vaak blijer maakt met een beetje bakwerk dan met een buitenritje. Maar wie weet zijn hier paadjes die me weer een beetje kunnen bekeren.

Druk en leuk is een mooie samenvatting hasufel! Ik begin na de meivakantie, dus nog een ruime week te gaan.

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:20

Haagbeuk is ook mooi. En het geeft een heel sfeervol begin aan jullie avontuur in het nieuwe huis.

Veel succes met alle kluswerkzaamheden!

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:08

Wat een mooie plek! Fijn dat de verhuizing goed is gegaan.

Koper, het ligt een beetje aan waar TS woont. Ten noorden van Winschoten en rondom Winschoten zelf is allemaal klei. Wel wat kleine bosjes en heel, heel veel gras. Ten zuiden van Winschoten ligt Onstwedde en daar is het wel leuk rijden. Ligt ook op zandgrond. Drenthe heeft wel veel mooi bos en dat ligt ook allemaal wel binnen een uur rijden met de trailer. :j

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 17:45

Dankje PeerAppel! Wij zitten iets ten zuiden van Winschoten.

Het is echt genieten hier <3 alles ademt rust en het is toch wel echt een luxe om zo de achterdeur uit te gaan en bij de pony's te zijn.

Nim is een soort kriebel tovenaar. Vu en Kirs kriebelen echt zelden, al helemaal niet met elkaar. Maar Nim krijgt iedereen lekker aan het kroelen
Afbeelding
Afbeelding

Verder observeer ik vooral als de zon flink schijnt ook veel dutjes
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag ook de camera weer tussen de verhuisdozen uit gevist.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nim is weer goed aan het groeien zullen we maar zeggen haha, glijbaanmodelletje }:0
Afbeelding

Tussen de klussen door ben ik ook rustig Vu en Kirs weer aan het oppakken. Heel fijn om weer een beetje bezig te zijn.

Afbeelding


En nog even een afsluitertje met het andere geboefte. Brum is helemaal in zijn element dat hij een terrein heeft om over te waken, die doet op een soort timer steeds een inspectieronde :') en Merlin is bezig met het verzamelen van al het hout dat er te vinden is.
Afbeelding

senna21

Berichten: 11839
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:49

De kriebeltovenaar Nim :D
Nu mis ik een kriebelsmiley :=

AnnetteFlame

Berichten: 1441
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:52

Ook heerlijk dat je nu gewoon alle momenten van de paarden meemaakt en dan (misschien) ook dingen ziet en opvalt wat op een pensionstal veel minder is. Geniet ervan!

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 18:43

Ja, leuk is dat he als je er ineens de hele dag de kijk op hebt. Je ziet je paarden dan zeg maar ineens vanaf een heel andere kant. Of eigenlijk kanten die je niet zo opvielen of nog niet kende.

En Nim heeft dus ook al een cv. Kriebelpony. Dat klinkt als een pony die kriebelt. Ik hoop dat er een goede omschrijving staat bij deze functie.

La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:24

Heerlijke foto's! En gut, wat is Nim al groot geworden! Waar is dat kleine veulentje gebleven? Terwijl Relphda echt nog zo'n puppy gezicht heeft. <3

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 13:14

Ziet er heel mooi uit zo! Vooralsnog een hele goede keus dus, verhuizen :)

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 09:59

Het is al even geleden. Ik wil graag als ik iets meer tijd heb wellicht weer een volgtopic maken. Maar kom er nu even niet aan toe.

Maar omdat hier zoveel mensen meekijken die ontzettend hebben meegeleefd met Kirs en haar drakengebroed wilde ik toch even heel verdrietig nieuws met jullie delen.
Kirs heeft vorige week koliek gekregen doordat haar dunne darm gedraaid was. Ze heeft echt bizar hard geknokt, tot de IC van Emmeloord aan toe, maar helaas heb ik de keuze moeten maken om haar te laten gaan.
Ik ben er nog steeds kapot van, al heeft na het overlijden een hele mooie regenboog boven de schuilstal en paddock laten zien. Dat was voor mij wel een teken dat het goed was zo, ik zat er ontzettend mee dat ik haar gevecht heb beëindigd terwijl ze zo aan het vechten was (maar ik wist dat het niet meer goed kwam, zij natuurlijk niet).
Nim en Relp hebben hun leven redelijk kordaat doorgepakt, Vu heeft wel echt wat dagen flink gezocht en gegild. Maar die is nu ook weer rustig.

Omdat ze zo hard heeft geknokt om maar gewoon door te buffelen en er gezond uit te zien ga ik ook geen foto's delen van een duidelijk doorzieke pony. Als afscheid voor jullie nog wel even 3 foto's.

De dag voor de ellende, nog lekker fit met de groep aan het chillen
Afbeelding

10 minuten voor het inslapen, met een darmstelsel dat al 24 uur niet meer functioneerde, een maag die niet meer leegde en waarschijnlijk ook een perforatie in de darm. Tot nog even een laatste keer grashappen.
Afbeelding

En de regenboog die anderhalve dag later verscheen, over de plek waar ze de laatste dag veel heen ging.
Afbeelding