Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 14 [ 331 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

 
Profiel   

Julia ja ze is mega in vergelijking, maar dat moet ook wel. Nog even lekker door groeien zodat ik erop kan tegen die tijd, 1 grasmaaier pony is voldoende haha.

LyonaHorse schreef
Hihi, wat is Vu een ukkie dan! En ik vind Relpda zo knap!
Maar Nim moet nog even wat meer oefenen in de Marestare, ze kijkt nog veel te lief }>

Relpda is ook leuk <3 kreeg een berichtje van de fokker dat ze deze week een broertje heeft gekregen. Relpda in jongensvariant.
Nim is gewoon te schattig voor een goede mare stare.

Gerlindie :D hoe staat het eigenlijk met jouw plannen voor een veulentje?

Donderdag verstoorde ik een dutje (of luie poging tot hooi eten) toen ik voor het werk even snel kappen op kwam doen.

[ img ]

[ img ]

En Relp blijft toveren met stallen, laatst met het noodweer hadden we ze een nachtje op stal. Vu en Kruse buiten, kirs, nim en relp op stal. S ochtends stonden nim en kirs op stal en Vu, Kruse en Relp buiten := deur van Relp zat ook gewoon nog dicht met de hendel.
Dus ze heeft de deur open gedaan en daarna ook weer netjes dicht geduwd en vergrendeld. Of ze is over de deur heen gegaan. We denken het eerste, want ze had 0 kleerscheuren en is handig met hendels.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 18:22 



 
Profiel   

Haha houdini dus of stiekem een springtoppertje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 21:16 



 
Profiel   

Ik heb besloten om dit jaar in elk geval nog over te slaan :)
Lijkt me nog steeds heel leuk, maar moet vooral qua geld toch echt nog even sparen :=

Daarnaast is veulen seizoen in de paardenkliniek ook echt dé manier om alle horrorverhalen over merries en veulens tegen te komen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 07:21 



 
Profiel   

Wat netjes dat ze de deur ook weer achter zich dicht doet :+

Vier je ze in de wei bij met hooi?

@gerlindie ja kan ik me wel voorstellen
Ik vindt het DBT soms ook meer een horrorserie dan leuk veulies kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 11:38 



 
Profiel   

Haha ik ga voor Houdini :D

Gerlindie: snap ik van beide kanten, fokken is echt een prijzig grapje soms. En ik wordt al nerveus van het dikke buiken topic als ik dat te goed volg, op de kliniek zie je dan niet eens de veulens die wel goed gaan.

Hasufel: ja netjes opgevoed blijkbaar haha.
Ze krijgen 's ochtends en 's avonds een handje hooi op de wei ja. Goed om de mest stevig te houden en ook omdat we het gras niet te ruim kunnen geven ivm sobere pony's. Daarnaast staat Vu maar zeer beperkt op het gras in verband met haar overgewicht en aanleg tot dik worden dus die heeft sowieso wat hooi nodig.
Relpda, Kirs en Nim krijgen als Vu en Kruse op het dieet stuk staan ook nog toegang naar de wei waar het gras wat hoger staat.
Hele puzzel zo haha, Vu op zeer streng dieet, Kruse een beetje op dieet, Kirs mag iets meer dan normaal ivm lactatie, Nim doet gewoon lekker mee en Relpda is een soort zwart gat waar je eten in kan blijven duwen (die ziet er nu wel top uit, dat is fijn).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 12:59 



 

Wat een puzzel met al die diëten door mekaar. _O-

Relp gaat voor beroepskeuze tovenaar denk ik. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 14:00 



 
Profiel   

Ja die diëten houden ons wel bezig haha. Het had zo makkelijk kunnen zijn als Vu zich aan het plan had gehouden, maar zoals het nu is komen we er ook wel uit.
Het is ook maar goed dat Vu overduidelijk vet is bovenop het lijf, want als ze zo zwaar was geworden door vet aan de zijkant dan was ik helemaal paranoïde geworden dat ze toch drachtig was :') Stiekem zelfs met de wetenschap dat het niet zo is, heb ik toch af en toe tietjes gespiekt de afgelopen week :+ dat zou haar uitgerekende datum zijn geweest als het wel was gelukt de laatste ronde.

Gelukkig kunnen we lekker genieten van Nimmetje, ik heb voor de verandering eens een stukje draf op beeld vastgelegd

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 23:04 



 
Profiel   

Kirs geeft in elk geval genoeg melk *D

Die Nim schiet de lucht in, en met bewegen lijkt ze ook geen moeite te hebben :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 07:54 



 
Profiel   

Nou zeg dat wel! Nim komt niets te kort, merk het wel aan Kirs dat Nim meer melk vraagt want met Vu aan de voet was ze moddervet en nu moesten we haar iets omhoog zetten in het voer. Vind dit wel handiger haha, iets erbij geven vind ik makkelijker dan pony's die uit de voegen barsten terwijl ze al sober worden gevoerd.

Nim loopt op wolkjes <3 als ik heel kritisch ben had ik iets meer buiging in het achterbeen gewild, ze heeft heel erg het achterbeen van Kirs: veel kracht maar mist een beetje buiging voor het tot dragen komen. Maar ze is verder zo lichtvoetig en pakt voldoende ruimte. Je moet ook wat te knutselen houden in het rijden later natuurlijk :+ :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 16:24 



 
Profiel   

Ik riep al een tijdje dat ik het hele 'gezin' op de foto wilde, dus daar hebben we van het weekend even werk van gemaakt. Ik was heel benieuwd of we iets fatsoenlijks op beeld konden krijgen met 2 mensen, 2 honden (waarvan 1 pup) en 4 pony's, maar ik moet zeggen dat iedereen goed z'n best heeft gedaan.

Ik zal jullie even mee nemen in het proces :+

Eerst even pony's verzamelen:
[ img ]

Kruse maakt zich even snel uit de voeten, blij dat hij niet bij dit soort fratsen betrokken wordt _O-
[ img ]

Kirs: -:(- Relpda donder op uit mijn aura..
Relp: :x ik sta hier ook niet vrijwillig
[ img ]

De ho-knop gevonden bij iedereen, even kijken of de dames klaar waren met bekvechten voordat de kerels erbij kwamen.
[ img ]

Ja, kom maar door! Wel eerst even veilig aan de zijkant zodat de vluchtroute open was :Y)
Brum is al redelijk gedrild in fotomodel zijn, Merlin heeft nog een lekker ADHD puppybrein :+
Vu zag een manier om weer te spijbelen met haar dieet, kom maar door met die hondenkoekjes :j
[ img ]

Nou, ook dat overleeft. Kom maar door naar het midden dan.
Brum mocht wel 10 hele minuten niet naar me toe, dus die was zijn opvoeding spontaan vergeten natuurlijk :')
[ img ]

Goed, honden weer tot de orde geroepen en toen deze twee plaatjes geschoten <3 <3
[ img ]
[ img ]

Ik ben er blij mee, hele club samen mooi vereeuwigd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 21:48 



 
Profiel   

Ik vind het verbazingwekkend, de hele club mooi op de foto :j

Dat is me zelfs met de drie schets nooit gelukt, die waren ook altijd vooral druk met kwaad naar elkaar kijken omdat deze of gene te dicht in de buurt stond :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 22:15 



 
Profiel   

Wat goed dat dat lukt zo’n foto! Erg leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 09:46 



 
Profiel   

Het kost wat moeite, maar dan heb je ook een prachtige foto!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 09:52 



 
Profiel   

Knap dat je ze allemaal op de foto hebt weten te krijgen, super leuk! Zo'n foto zou bij mij groot in de woonkamer komen te hangen :Y) Nim springt er voor mij wel uit, wát een knap dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 11:38 



 
Profiel   

Bedankt nog voor de leuke reacties! Er hangt inderdaad een mooie canvas afdruk van één van de foto's aan de muur (nouja, hij staat tegen de muur klaar om opgehangen te worden :+ )
Ik vind het ook heel leuk dat elke bokker weer een eigen favoriet heeft in mijn drakenkuddetje, leuk hoor!

Kleine update.

Met Vuutje zijn we dus op pad geweest voor een lesje academisch grondwerken. Ze vond het best gek, voor het eerst trainen op een vreemde locatie (en überhaupt voor het eerst een rijbak zien haha). Maar ze was super braaf, dus op wat aangetaste trommelvliezen na van haar gejodel zijn we helemaal zonder kleerscheuren uit de les gekomen. Ik had er vooral heel veel moeite mee om fatsoenlijk achteruit te lopen :') , ik loop zelf altijd vooruit. Maar we hebben wat fijne pointers en tips meegekregen.

[ img ]

[ img ]

Met de vakantie heb ik ook wat meer tijd om gewoon rustig mijn ding te doen. Merlin kan ondertussen ook een paar uurtjes alleen zijn samen met Brum dus ik kan iets meer tijd nemen bij de pony's.

Met Relp en Nim betekent dat dat we wat meer de wereld aan het ontdekken zijn. Relpda moet nog flink wennen aan verkeer, na een paar rondjes door de wei fietsen is ze wel redelijk fietser-proof en de eerste auto is ook succesvol gepasseerd op de weg.
Nim kreeg gelijk op haar 2e tripje straat een trekker als uitdaging, maar die is iets minder onder de indruk van rijdend verkeer gelukkig. Dus zolang Kirs haar niet overtuigt dat de wereld erg eng is (doos :') is een jaartje weinig van het erf geweest en dan is alles gek) gaat ze eigenlijk vrij makkelijk met nieuwe dingen om.
Gisteren was ik bij een vriendin, die heeft sinds kort haar eerste eigen pony dus ik moest even kennis komen maken. Wel leuk, haar nieuwe pony is een bokt-pony. Destijds heb ik dat veulentopic nog gevolgd haha, het is Rosette die door Knolselder is gefokt. Super leuke pony, even lekker mee gewandeld en mooie foto's gemaakt.
Daarna zijn we nog even door gegaan naar mijn clubje, zodat ze kennis kon maken met Nim. Gezellig klein stukje gewandeld met Kirs en Nim, en toen heeft ze ook even een foto gemaakt:
[ img ]

Ik ben ook een beetje aan het oefenen met Kirs weghalen, nu is dat simpelweg even poetsen of longeren in het aangrenzende stuk wei. Nim moet dan even protesteren, dus vandaag Kirs alvast in het andere stuk gezet en nog even terug gelopen met de camera zodat ik even wat foto's kon maken die niet bestonden uit een etende of in de lens kruipende Nim.
Ze begint er alleen al aan te wennen, dus ik moest even wachten op mijn momentje maar ze was zo vriendelijk om toch even een paar rondjes te lopen :+

Knappe glimworm <3
[ img ]
[ img ]

Meh, mam wil niet eens terug hinniken, dan gaan we maar even een rondje weiland doen...
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Even checken of er nog lekker hoog gras te eten is
[ img ]

Gatver, vliegen
[ img ]

Dan maar even kijken of Relpda mee wil spelen.
[ img ]

Helaas pindakaas, Relp heeft het druk
[ img ]

Dan mens maar even gaan lastigvallen tot ik mijn hippe kap weer op krijg
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 16:09 



 
Profiel   

Zooo, ze is groot opeens!

Wat een knapperd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 17:06 



 
Profiel   

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 21:37 



 
Profiel   

Ze is ook zo leuk, ben er zo blij mee. Ze is mogelijk nog liever dan ze knap is <3 .

Ik schrok ook een beetje van hoe groot ze al is naast mij haha, maar hoe groter hoe beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 10:02 



 
Profiel   

Onder het motto: groot zijn is iets relatiefs :')

Kleine Nim met grote vrienden
[ img ]

Groot veulen met maar iets grotere mama
[ img ]

Een kwartiertje tijdsverschil :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-22 19:18 



 
Profiel   

Hahaha lijken wel 2 verschillende pony's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-22 22:21 



 
Profiel   

Haha ja gek he wat omgeving kan doen met het beeld :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 10:03 



 
Profiel   

Geweldig die foto's! Echt ik dacht eerst, wat is ze klein. Foto daarna, wat is ze groot... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 10:20 



 
Profiel   

Knap veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 17:29 



 
Profiel   

Zo, eens tijd voor een update :D Ik heb ook een topic gemaakt met wat nettere foto's, dan kan ik hier gewoon even wat kiekjes en de gang van zaken posten.
Topic: [ITP] Genieten van het vossenkwartet

Nim groeit als een speer, de billen schieten wel wat sneller de hoogte in dan de voorkant. Momenteel tikt de achterhand al de 1.16 aan. Verder wil ze graag overal bij zijn, dus foto's maken valt vaak niet mee.
Mama vervelen (ik huil een beetje, ze heeft echt het haar van Kirs dus dat wordt er nog 1 met een gekke pluisvoorpluk vrees ik :') ):
[ img ]

Omdat Vu de eerste is om in te halen, had ik haar ter vergelijking even naast Vu gezet. Vu vindt het alleen nog steeds niet super tof dat ze een zusje heeft. Ze tolereert het in de wei, maar zo dicht bij hoeft nu ook niet echt. :+ Dit is een week of twee geleden denk ik.
[ img ]

Lekker op pad met BFF Relpda
[ img ]

Ze is in ieder geval al goed dekjes-mak
[ img ]

En nu we het over dekjes-mak hebben, Vu is officieel aan het werk. Ik heb 1 van mijn lesklantjes gestrikt als bijrijder. Heel lief meisje met veel ruitergevoel, maar nog weinig ervaring (rond april begonnen aan de longeerlijn). Dus ik heb eerst zelf nog iets doorgetraind met Vu en nu wordt ze 1x in de week dus gereden door een passend ruitertje. De andere dagen vul ik op met grondwerken en sporadisch even kort onder het zadel als het ruitertje vastloopt.
Afgelopen weekend voor het eerst een buitenritje gemaakt om te kijken of ze onder het zadel even goed verkeersmak was als tijdens het wandelen. Geslaagd met een 10+, wat een wereldpony is dat in het werk <3 Stiekem dus een beetje stikjaloers op bijrijdmeisje, maar ik vind het ook wel heel mooi dat ik nu een meisje de kans kan geven om samen met Vu lekker te leren.
Voor het rijden was een eigen zadeltje nodig, dat was nog even speuren want ze heeft een behoorlijk korte rug. Uiteindelijk uitgekomen op een boomloos kinderzadeltje van barefoot (hier even zonder pad).
[ img ]

Met haar bijrijdertje lekker door de wei aan elkaar wennen (niet de mooiste foto, maar ivm privacy even de enige foto die ik had waarop ze niet met gezicht in beeld was)
[ img ]

En toch ook even een oortjesfoto, want op je zelf gefokte pony buitenrijden moest even vastgelegd worden.
[ img ]

En als afsluiter een mooi vredig plaatje samen met de honden, dan is het helemaal af als het allemaal bij elkaar loopt zonder dat ik steeds mijn hart in mijn keel heb omdat er of een pony achter een hond aan rent of een hond weer een niet zo handig idee heeft :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 22:07 



 
Profiel   

Wat leuk zeg, vu zo bezig! Fijn dat je een passend ruitertje hebt.

En die touwhalsters zijn zó leuk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 13:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 14 [ 331 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen