Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 13:29

Ik kom hier ook weer mee volgen (beetje laat) na je geboortetopic. Ben echt fan van d'r. <3

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 15:21

Welkom terug gerlindie en naomiiiii!

Hasufel
Ja Nim gebruikt de kauwspieren goed haha. En Vu krijgen we nooit van de anti-dieet yoga af denk ik :')

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 22:49

Nim vindt het heel flauw dat Kruse ondertussen wel klaar is met al dat kleine grut. Doet zo haar best om contact te krijgen, maar Kruse doet gewoon alsof ze niet bestaat :+
Afbeelding

Aan de andere kant van het spectrum... Relpda in de stalkpositie (even goed kijken ;) ) . Die wil al te graag vrienden worden, maar Kirs is het daar nog niet altijd mee eens.
Afbeelding

Even moeder influisteren wat ze allemaal heeft gezien op haar ontdekkingstocht in de wei
Afbeelding

Ook aan hondproof worden wordt gewerkt. Mens-proof worden gaat ook de goede kant op, ik kan haar nu vast pakken zonder dat ik het hartje bijna uit de borstkas voel kloppen. En in de wei toont ze ook al interesse zelfs als je rechtop staat.
Afbeelding

_Fleurtjuhh_
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Tiel

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:54

Haha Gossie, Nim heeft nog maar weinig profijt van het nieuwe weidegenoten. Of ze wordt genegeerd, of moeders steekt een stokje voor gezelligheid :Y)

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 21:39

Ja flauw he, heel soms kan ze wel even een beetje aansluiten bij Vu of Relp als Kirs even niet oplet. Maar echt mee optrekken kan nog niet.

Kirs is al wel weg te roepen van een volle aanval, dus het moment zit er wel aan te komen dat ze het los gaat laten denk ik. Ze komt ook echt wel los. Na het oefenen met het halster vindt ze me steeds even stom, maar verder wordt ze met de dag gezelliger


Dit koppie is trouwens ook al uit haar eerste halster gegroeid, ze heeft nu een mooie lichtblauwe.
Afbeelding

Kriebelmens gespot! Foto's maken wordt wel ingewikkelder nu ze mensen wat leuker begint te vinden.
Afbeelding

Onder het motto, ik wil niet de enige met een korte staart zijn.... ik denk dat het tijd wordt om iets vies in de staart van Kirs te smeren.
Afbeelding

Huppelmeisje <3
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:57

Je hebt Nim geschoren! We hadden nog wel zo afgesproken dat haar baardje mocht blijven!

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 15:19

Het was mij nog niet eens opgevallen Monique, maar ze is haar sik inderdaad grotendeels kwijt. Kan niet zeggen dat ik hem mis haha.

Zal zo even een fatsoenlijke update geven, maar heb net een vergelijkje geknutseld van Vu en Nim op dezelfde leeftijd. Vond ik wel leuk om vast te delen.
Dat hoofd van Kirs en Nim is gewoon een kopie, inclusief de uitdrukking :')

Afbeelding

Mooie kwaliteit foto's later vandaag, dit is uit een stukje video geknipt van ver weg :')

gerlindie

Berichten: 4644
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 16:52

Vu kijkt wat ondernemender uit haar ogen dan Nim, op de vergelijkingsfoto.

Is dat in het echt ook zo?

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 17:24

:j klopt helemaal, Vu is van nature heel brutaal, voor de duivel niet bang (alleen maar voor dierenartsen haha). Is heel extravert ook.
En Nim is juist snel angstig en reageert dan ook vrij extreem uit angst, kijkt graag de kat uit de boom. En heel introvert.

En je ziet ook wel een stukje verschil in levenservaring. Door het verschil in karakter loopt de opleiding heel anders. Vu liep dus toen al kleine stukjes mee over de weg, Nim heb ik vandaag voor het eerst in de wei een halster om kunnen doen en liep vandaag voor het eerste mee aan het touwtje in de grote wei. Nim heeft ook echt de arm om haar hals/borst heen nog nodig, zonder laat ze zich in panieksituaties vanuit het steigeren achterover vallen.

Ik heb de afgelopen dagen wat gefilmd, want het is wel interessant om te laten zien. Ik heb geen grote paniek op beeld, in de eerste periode dat we daarmee aan het werk waren heb ik niet gefilmd omdat ik mijn concentratie echt 100% bij Nim moest hebben.
Maar je ziet nog wel heel duidelijk hoe snel ze van nieuwsgierigheid in onzekerheid springt. En hoe snel de behoefte om te vluchten de overhand neemt.
Ik ga ze neerzetten zodra ik tijd heb om ze even fatsoenlijk toe te lichten.

Al met al ben ik wel heel blij met Nim, het introverte en wat zenuwachtige ligt me vaak wel. Toen ze echt dusdanig in de paniek ging dat ze zich dus echt meerdere keren hard tegen de grond liet vallen moest ik wel even slikken, dat vond ik heel vervelend. Maar nu de koers een beetje bij gesteld en ze maakt nu echt mooie stapjes.
Ik ben wel heel blij dat het mijn veulentje is en dat we nuchtere allemansvriend Relpda hebben voor mijn vriend en eventuele andere meerijders. Vu heeft het goed aangevoeld dat ze beter niet drachtig kon worden :Y)

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 18:22

Wat sneu dat ze zo in paniek kan raken. Hoop dat je haar kunt helpen haar angsten te overwinnen!

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:52

Ja dat van dezelfde uitdrukking klopt wel ja :))

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 22:25

Monique, zeker sneu maar dit is in mijn ogen prima op te lossen. Als ze een beetje kennis van de mensenwereld opdoet en een stukje zelfregulatie leert hoeft het verder helemaal geen probleem te zijn.

Koper ja leuk he <3

Ok, eerste deel van de beloofde update. De nette foto's van vandaag

:D Yes, Mens op de knieƫn, dan zijn die rare tweevoeters het leukste
Afbeelding

:\ Pff, rotstreek. Loop je toch opeens weer met een halster om
Afbeelding

Dit is stom >;)
Afbeelding

Nieuwe tactiek, misschien werkt lief kijken beter
Afbeelding

Of bidden tot de grasgoden
Afbeelding

Na het lastig vallen met het meelopen kwam Relpda weer terug (we hebben momenteel een uitdagend schema met Relpda een tijdje in het hoge gras en Vu eerder uit de groep op een kaal stukje om te proberen om de conditiescores een beetje op peil te houden. Lachen zo'n gevarieerd groepje :+ )
Dus had Nim weer een semi-vriendin
Afbeelding
Afbeelding

De vriendschap met zuslief bestaat vooral uit samen grazen met voldoende afstand ertussen. Vu heeft niet zo veel behoefte aan een kwade Kirs en jaagt Nim dus zelf voorzichtig weg als ze denkt dat de grenzen van moeders worden overschreden :')
Afbeelding

Dan toch maar even kijken of Relpda even wil buitenspelen
Afbeelding

Ja hoor, dat wil ze wel
Afbeelding

Oei, die is toch wel erg groot zo van dichtbij. Held op sokken :=
Afbeelding

Dan maar zelf op ontdekkingsreis
Afbeelding
Afbeelding

En voor de mensen die wat Vu materiaal willen, vriendinnetje <3

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 08:18

Leuk verslag weer, het is echt een mooi meisje. Dat wordt het pareltje van je kudde.

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:10

Vu is volgens mij een heel bijzonder exemplaar.
Doet kirs ook nog iets met die onzekerheid van nim?
Relpda is echt al groot!

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:54

Leuke foto's en filmpje!

Zo te zien is Nim al even lenig en vastberaden als het op gras aankomt :=

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 16:52

Dankjewel Monique!

hasufel: Vu is ook een aparte haha, kan daar een heel boek over schrijven. Maar zolang je duidelijk en geduldig bent is het een makkelijke pony vind ik. Van het drietal is ze qua karakter het simpelste eigenlijk (van het viertal is Relpda het makkelijkste, maar die is ook niet genetisch belast met Kirs-karaktertrekjes :Y) ). Ze loopt alleen gerust in 7 sloten tegelijk door haar vindingrijkheid en onverschrokkenheid :+ .
Kirs versterkt die onzekerheid van Nim soms, in het beste geval is het neutraal. Maar helpen doet ze niet. In het beste geval negeert ze Nim als ze onzeker is, dan doet het verder niet veel. Als Nim te erg schrikt voor haar idee dan wordt ze ook onrustig en gaat ze drentelen en hinniken, waardoor Nim bevestigd wordt in dat het ook echt eng is. Niets onoverkomelijks, maar je moet niet rekenen op de hulp van Kirs met dit soort dingen.

Koper: haha het valt nu nog mee, ze was daar vooral bezig met haar hoofd tegen de grond te wrijven om het halster af te krijgen. Nim is meer dol op zand en aarde >;) dat is wel een uitdaging soms, we hebben al wat creatieve draadjes staan om de zandplekken even niet beschikbaar te maken.

Ik heb trouwens nog een leuk verhaal, Relpda begint ook al lekker te draken. Een aantal weken terug stonden ze nog s nachts op stal en onze stal-liefhebber Relpda vond het toch eens tijd om te testen hoe het is om een scharrelpony te zijn. Dus die had haar staldeur open gefriemeld en was naar buiten gegaan, Kruse (die loopt s nachts buiten voor de stallen, met zijn stal open) was toen haar stal in gelopen en toen heeft ze de deur weer achter hem dicht gedaan. Hoppa, Kruse netjes op stal en zij het domein van Kruse voor zichzelf :+ :+

gerlindie

Berichten: 4644
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:12

Hahaha, die Relpda :')

Wat zal Kruse verbouwereerd gekeken hebben :+

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 16:14

Kruse vond het op zich een goede deal want Relpda had nog hooi in de stal en Kruse had zijn portie op :')

Plaatjes van vandaag, ik had Brum weer mee en Nim begint steeds wat meer interesse te tonen. Brum is zelf ook geen held dus meestal eindigt een staarwedstrijdje in dat 1 van de 2 wegrent omdat het allemaal wel erg spannend wordt :')
Afbeelding

Even neuzen met Vuutje (en nee, dat is niet haar voorpluk die zo lang is... Nim houdt graag haar staart recht omhoog :') )
Afbeelding

Brum leefde zich ondertussen uit in het hoge gras dat net beregend was, Relpda ook maar op een andere manier :Y)
Afbeelding

En onze nieuwe aanwinst, en verjaardagsgenootje van Nim: Merlin <3 expres een matchende naam met Nim haha. Nog ongeveer 2 weken en dan komt hij thuis.
Afbeelding

Anoniem

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:04

Ziet er inderdaad net uit als een hele verwilderde voorpluk. _O- En wat is Merlin leuk!

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 13:26

Slimme pony's bij jullie. Ik denk dat het anders gegaan is, Kruse heeft haar omgekocht om hem in haar box te laten.

En wat kijkt het pupje zielig!

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:25

Haha dat verhaal van vu en kruse! Wat een slimme clown
Superschattig, merlin!

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:34

Ehh... dat van zand en aarde he.

Iets zegt mij dat jij de komende jaren gaat ontdekken hoe dol palomino's en andere lichtgekleurde paarden daar op zijn.

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 22:56

Merlin is een dotje <3 Afgelopen zaterdag even langs geweest met de camera
Afbeelding
Afbeelding

Monique: scherp, wie weet was dat het haha.

Koper ik denk dat 12 jaar Pas me wel een goede start heeft gegeven wbt lichte pony's en modder. Dus ik denk dat ik mentaal ben voorbereid... gewoon weer even Pas foto's terug kijken... En die verdomde gele achterblijfsels van vieze plekken zou je in theorie niet moeten zien op een palomino toch? O:)
Afbeelding
Afbeelding
Pas vond vies worden altijd heel leuk, maar vies op de foto wat minder :')

Dan had ik nog wat bewegend materiaal beloofd. Ik heb wat sessies in de vakantie opgenomen en achter elkaar geplakt. Het is zeker geen "how to" materiaal, het is weer even puzzelen wat bij dit karaktertje het beste aanslaat en als je dingen terug kijkt heb je altijd wel momentjes waarvan je denkt: Uhm, ja dat had handiger aangepakt kunnen worden. Maar ik denk dat het wel heel interessant is om het verloop te zien en een beetje inzicht te krijgen in typetje Nim.

Als eerste een stukje opbouw in het laten meelopen. Zoals ik al had verteld was de eerste keer aan het halstertje meelopen nogal een fiasco. Beetje een instinker, onder het motto van 'bij Vu ging dit ook vrij vlot' te hoog ingezet en dat zorgde voor een explosie en veel angst bij Nim.
Dus ik ben in stal begonnen, omdat ze het eigenlijk al heel spannend vond om een lopend mens naast haar te hebben en haar een beetje te kunnen beperken in de vluchtreactie die ze heel snel heeft. Voor het vangen ook wel handig, want ze vindt het heel leuk om aan je te zitten, maar zodra je richting haar beweegt met een miniem beetje intentie is ze weg. De eerste paar sessies waren alleen halstertje omdoen, leren druk te volgen door heel licht naar links en rechts te buigen en daarna stukje lopen zonder aan het hoofd te zitten, puur op boeg en kont vasthouden maar wel met een halster om. Dat heb ik niet op film. De video springt in op een dag dat het halster zonder paniek om kan (het toenaderen blijft wel een ding, zie je ook duidelijk) en er in de stal gewandeld kan worden aan een halstertje met begeleidende arm om de boeg.
Daarna springen we naar een sessie later waarin ze voor de tweede keer (eerste keer hield stalgenootje Kirs even voor me vast) aan het touwtje in de kleine wei loopt.
Dan het primeurtje van voor het eerst succes in de grote wei. Nogal een sukkelig moment van het van kant wisselen (ik heb een oude blessure in mijn linkerschouder, dus doe moeilijke dingen graag eerst met mijn rechterarm), omdat Nim zichzelf dus achterover laat storten bij stress koos ik ervoor om achterlangs te gaan maar ze had net het moment van groeien bereikt dat dat niet meer paste terwijl ik de boeg vast had :+ en dat zie je dus mis gaan. Ach ja, oliebol happens en de reactie viel wel mee.
Laatste filmpje (rond 9:00, het fragment ervoor is een beetje lang) is van iets waar we nu mee bezig zijn tijdens het meelopen, het weg faseren van de begeleidende arm om de boeg. Dat is echt haar steun, dus je ziet ook in dat fragment dat ze dat soms heel spannend vindt. Voor nu zijn het korte momenten en probeer ik ook soms een beetje lomp mijn arm langs en boven haar te bewegen, zodat ze niet zo verschiet als ik even een snelle beweging moet maken in lastige situaties.


En dan vandaag, wellicht niet helemaal bokt-proof maar wel heel duidelijk het contrast van wat we al gewonnen hebben qua leerproces, maar ook gelijk heel duidelijk hoe dun het lijntje nog is. Ik had vandaag een licht-flipmoment te pakken op beeld, dit is dus niet zo heftig als haar eerste reacties maar ze gaat wel tegen de grond aan.
Even wat context, ik was sinds 2 dagen ook de voetjes aan het meenemen omdat ik op een punt was aanbeland dat ik niet 100% van de tijd de arm om de hals hoef te houden. Wonderbaarlijk genoeg deed ze dat dan eigenlijk gelijk goed zonder stress. Beentjes aaien was prima, vragen om even op te tillen is ook prima. Wel alleen links gedaan tot nu toe. Dat is dus het begin, ik vind dat ze al hele mooie progressie maakt met het wandelen en de beentjes links ziet er ook goed uit voor een beginnend proces. Kirs loopt ondertussen los te grazen (net buiten beeld op het filmpje), dus dat is ook al weer een stapje verder.
Op het moment dat ik voorlangs wil lopen om van kant te wisselen schieten we van 'he ja, dit ken ik en snap ik nu' naar 'holy sh*t de wereld vergaat voor mijn ogen' . Nu is ze gelukkig al een beetje bekend met wijken voor druk, dus is het nu puur door haar eerste te snelle reactie dat ze zichzelf niet in de benen kan houden (voorheen waren dit dus 3 of meer flik-flaks achter elkaar) en daarna nog wel grote vlucht-drive maar die is te hanteren met het reguleren van de druk. Ik vind het daarbij belangrijk dat ik de druk niet zo stug op 1 plek hou dat ze genoodzaakt is zichzelf weer te laten vallen, maar dat er wel enige vorm van druk op het touw blijft zodat ik echt los kan laten op het moment dat ze een goede keuze maakt. Dat resulteert dus wel in het beeld dat je door zo'n veulentje door de wei wordt gesleept, dat valt in realiteit mee maar is dus om te voorkomen dat zo'n situatie escaleert tot het punt dat het echt alleen nog maar vechten voor het leven is (in de ogen van Nim). Waar Vu het nodig heeft dat er heel strak grenzen worden getrokken omdat die snel over je heen loopt, heeft Nim vooral een beetje ruimte nodig om even uit de volledige paniek-mindset te kunnen komen.
Na zo'n moment voel je het hartje echt bijna letterlijk uit de borst kloppen, dus zoeken we even naar iets waar ze weer succes op kan doen. Daarna zie je me puzzelen naar de precieze plek van de omslag van comfortabel-oncomfortabel. Tegen het einde van het filmpje concludeer ik dat ik op het pijnpunt ook de directe weg naar Kirs afsnijd voor Nim, dus ben ik buiten beeld nog even kort verder gaan puzzelen terwijl we op een andere plek tov Kirs stonden.

Oh die geluiden zijn van Brum die het al stom vond dat hij niet ernaast mocht staan van mij en toen ook nog werd gepest door een van de stalkatten :Y)

Al met al even een inkijkje in het leven met ons Nimmetje. Dit is trouwens geen vraag om advies of om oehs en aahs. Het is vooral ook even bedoeld als reality check tussen alle snoezige foto's door en voor mensen die dit soort dingen interessant vinden.
Er zijn 100 manieren waarop je hiermee om kan gaan, dit is mijn struinpad naar Rome. En het ene veulen loopt de eerste keer zoet mee en de ander heb je wat meer werk aan. Heel open, de eerste keer dacht ik "poep, wat heb ik nu weer aan mijn lijntje bengelen". En nu kennen we elkaar goed genoeg om een beetje op elkaar in te kunnen spelen en zit er voldoende progressie in voor dit moment. Dus ik zie het allemaal wel positief in. In relaxte staat is het een heel gezellig meisje, dus het is nu zelf rust blijven uitstralen en langzaam die comfortzone een beetje op gaan rekken.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:32

Top dat je het deelt met ons! Wat mij opvalt en misschien heb je er wat aan, is dat als je naast haar staat, dus de typisch moedermerrie-schouder-naast-veulen-houding, dat ze dan best heel ok is met wat je doet. Daarentegen zodra je voor haar komt te staan, vindt ze dat heel eng. Misschien zie ik het fout, misschien heb je er wat aan. Ga vooral door met filmpjes plaatsen! Interessant, leerzaam en zo lief! Ze kijkt overigens wel de hele tijd in de camera, dus ze heeft wel filmstar-aspiraties. Of vindt ze de camera eng?

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 09:57

Haha ik gebruikte haar voerbak als statief voor mijn mobiel, dus ik denk dat ze daarom zo in de camera kijkt :')

Je ziet het helemaal goed hoor. De paniek komt als je uit het zicht van het linkeroog loopt, de blinde zone in om naar het rechteroog te gaan.
Voorheen had ze de paniek ook links, maar dat kent ze nu. Dus daar kan ik nu redelijk vrij bewegen. Bij paarden zit het zicht uit beiden ogen niet zo verbonden als bij mensen, dus in het rechteroog is het weer compleet nieuw/anders voor haar ook al doe je hetzelfde.
Dat zie je ook mooi in het laatste stukje, zolang ik afstand neem binnen het linkeroog is het prima, maar zodra ik richting de blinde zone vooraan loop probeert ze me binnen het linkeroog te houden door mee naar voren te lopen.

Werkpuntje de komende dagen is dus inzetten op gewenning van aanwezigheid aan de rechterkant en kunnen wisselen van linkeroog-blinde zone-rechteroog.