Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:54

Oh nee! Had ik helemaal je topic nog niet gezien. -O- -O-

Prachtig jackpotje heb je gekregen en wat een heerlijke foto's, ook die met de bal! <3

Ik wil nog heeeeeel veel foto's zien van kleine knappe Nimue! :):) :):) :):)

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:14

Oh, die foto mét dekentje ! Zo schattig <3

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:38

Ze is heel mooi. En leuk dat Kirs er zo wijs mee is.

Maar Vu vond ik toch heus ook een leuk veulen, en nu als volwassen pony ook. Ik kan mij nog een uitgebreid verslag herinneren over Vu's halsters, inclusief pen als referentie. Voor Nim heb je zo te zien al een goede start gemaakt met een kleurrijke deken.

MoriMann

Berichten: 800
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:54

Ze is goed gelukt, mooie naam ook :)

MerleSimone

Berichten: 5729
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 22:05

Wat een onwijs knap dametje! Die willen we vaker voorbij zien komen!

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 22:19

Ja die jas was een goed cadeau, die lag hier vanaf vorig jaar april al klaar. Maat gelukkig goed gegokt.

Ik denk dat ze sneeuw stom vind, want ze heeft vandaag stal arrest gehad. De wei was glad, het was koud en Kirs vreet de rest van de kudde nog op dus paddock delen is ook niet echt een optie. In de middag heeft ze even buiten gespeeld, maar ik vond het te guur om ze buiten te laten liggen dus na iets meer dan een uurtje weer op stal gezet. Ben wel alsnog blij met het dekje, we hebben buitenstallen dus in stal kan ze hem prima gebruiken.
Dat is wel heel toevallig, blijven we toch een beetje aan elkaar verbonden zo haha. Het is dat ik op insta je nestje langs zag komen, anders dacht ik dat we een pup uit hetzelfde nestje namen.

Vu is en was ook leuk <3 wel compleet anders. Nim is meer Kirs, Vu is uuuh erg zichzelf zullen we maar zeggen :') . Ik had van de winter even een dip in mijn relatie met Vu, maar we zijn nu weer vriendinnen :') .
Ik denk wel dat Kirs blij is dat Nim iets minder intens is als kind haha. Flashback naar Vuutje toen ze ongeveer even oud was als Nim nu:
Afbeelding

Afbeelding

Nim had vandaag dus pyjamaparty, rond stuiteren in stal. Van het uur weiland maakte ze optimaal gebruik om even de benen te strekken. Dus vandaag hebben we een filmpje:

Flubberboot

Berichten: 2890
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 22:27

Oh wat een heerlijk veulentje is ze toch <3
En al die geweldige gezichtsuitdrukkingen van haar tussendoor _O- Echt heerlijk!

Flambeau_

Berichten: 65
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:42

Zo lief! <3 <3 Wat een prachtexemplaar heb je erbij. Dat dekentje ook, veel te schattig. Ik herinner me Kirsten nog vooral op 2 benen ;) en wat grappig om haar nu dan zo te zien.

Ik weet niet of je zo kan afleiden wie ik ben haha

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:14

Ze is echt net een speelgoedje met dat vestje <3
Super schattig

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 21:26

Flubberboot: ja Kirs geeft de sprekende hoofdjes goed door *D

Flambeau_ haha ja dat is alweer een jaar of 14 geleden :') Kirs is ondertussen alweer 17, ik voel me oud haha. Francine denk ik he ;) , lang niet gesproken. Leuk! Hoe vergaat het jou?

Hasufel, echt net een barbiepaardje. Wel een sterke haha, moest met het halstertje wel even stevig gaan staan bij het omdoen :')

Onder het mom van: hoeveel spullen kan je om een klein veulentje hangen? .... vandaag een halstertje bij de collectie toegevoegd. 1 maatje groter dan die van Vu destijds, nog steeds klein. Zal eens een pen meenemen van het weekend ;)
Afbeelding

Voor de liefhebbers van bewegend beeld:

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:53

nou moet je stoppen, nu wordt het too cute ;-)

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 09:22

-O- sorry ik zal het niet meer doen

grapje haha

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:26

Ohh dat filmpje. Wat een portretje is het toch. :+:

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:02

Zoooo zeg, die loopt op wolkjes <3 Dat gaat helemaal goed komen met Nim op de keuring. Ze zwééft :wow:

Ik snap het wel dat je al dat gezweef een beetje binnen de perken probeert te houden door het kind te verzwaren met attributen. Nu ben ik toch zó benieuwd hoe het er qua barbie en bewegen uit zou zien met bandagetjes :))

Maar zonder gekheid. Super dat het zo goed gaat allemaal. Lief veulentje. Kirs helemaal wijs met d'r kind. En een throwback naar baby Vuutje en waarom zij zo leuk was als veulen. Ik houd wel van eigenwijs :') Doet Nim eigenlijk ook aan boomknuffelen?

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 15:06

Monique... bij voorbaat sorry voor deze post :+

absque_dubio: <3 <3 dankje

Koper: je hoort haar ook gewoon echt niet, zelfs amper op de stenen. Best lastig soms, als ik foto's zit te maken en ik kijk even naar de foto's op de camera als ze stil staat.... kijk is op staat ze opeens in een compleet andere hoek zonder dat ik het door had.
Als ik tijd heb voor fotoshop zal ik eens los gaan met bandages :Y)
Kirs begint al wat minder wijs te worden met haar, ze maakt knappe baby's maar qua opvoeding is het maar goed dat er backup rondloopt _O- ze weigert nu al soms om Nim te laten drinken, beetje sneu met een 9 dagen oud frummeltje erbij. Ben er dus scherp op dat Nim wel genoeg krijgt. Maar ik denk dat we zodra het kan er oppas bij moeten gaan zetten, ik hoop dat ze wat guller is met de melkbar als kind voor al het andere 'gedoe' bij iemand anders aan kan kloppen.
Spartaanse opvoeding zullen we maar zeggen :+ dus ik hoop dat we vanaf volgend weekend langzaam kunnen gaan faseren naar Relpda (heeft mijn voorkeur) of Vu erbij. Denk dat we dan eerst even het sluisje weghalen en als ze het hek niet meer aan gort trapt en het weer is goed dan kunnen we gaan nadenken over een oppas echt in de wei zelf erbij. En dan uiteindelijk weer in de volledige groep, maar als Relpda erbij lukt kunnen we mooi Vu (en Kruse) wat strak op dieet houden met het komende voorjaarsgras en dan kunnen Kirs, Nim en Relp juist wat ruimer in het eten. Dan hebben we de voedselbehoeftes mooi bij elkaar. Met Vuutje ben ik een beetje bang dat die binnen no time bevangen staat als die mee gaat eten met een lacterende merrie en opgroeiende jonkies.

De knuffelboom is helaas omheind nu, een niet nader te noemen paard vond hem namelijk iets te smakelijk
Maar Nim heeft een oplossing voor haar bomenknuffel genen....
Dat begint met even goed snuffelen op zoek naar materiaal
Afbeelding

Dan pak je de beste tak die je kan vinden
Afbeelding

En zwaaien maar *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Even controleren of het publiek wel goed mee kijkt naar je eenmansshow
Afbeelding

Ik vind het echt een soort lopende paradox, ze is ontzettend klein en ontzettend groot tegelijkertijd.
Afbeelding

Dan even goed de beentjes strekken, ze was blij dat ze vandaag weer wat langer buiten kon spelen. Willen jullie even wat anti-regendansjes doen (zou dat ook tegen sneeuw werken?) zodat ze gewoon weer lekker de hele dag buiten kunnen spelen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Relpda vind dat ook wel leuk, in het aangrenzende weiland. Die groeit ook als kool, over 4 dagen is ze 10 maanden oud.
Afbeelding

En dan is het dutjes tijd, voor kleine dutjes mag ze vandaag wel even buiten blijven maar voor langere slaapjes gaat ze even op stal.
Afbeelding

Flubberboot

Berichten: 2890
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:14

Oh wat is het toch ook een heerlijk dametje <3

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:30

T'is echt een droppie. Die ene foto is grappig, haar kont zit precies in de driehoek van het schrikdraad alsof ze dat met haar kont omhoog duwde.

Kookaburra

Berichten: 5399
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:34

Ik. Smelt. Weg.

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:29

Wat een hartendief is het <3

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 22:58

Scherp Monique! Die had ik nog niet gezien.

Nog eentje voor het slapen gaan, even testen hoe boos Kirs nog is op de rest. Op gepast afstand mochten Nim en Relpda al wel even naar elkaar staren <3 Mini baby naast onze XL baby
Afbeelding

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:59

Hihi, ze heeft groot gelijk. Lekker de ruimte om te bokken en te rennen, en natuurlijk om haar moves te laten zien <3

En zelf voor boom spelen, slim paardje. Dat is zeker om later bij het niet nader te noemen boomknuffelpaard in goede aarde te vallen ;)

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:24

Ow wat is ze dan nog een uk! Relda is zo wel een reus met het perspectief zo ;-)

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 17:41

Ja buiten is natuurlijk het fijnste.
Haha boomknuffelaar Vu is opgegroeid tot bomenhater :') het is er nu een beetje uit, maar die heeft tussen 2 en 4 jaar oud echt systematisch bomen aangevallen als we buiten een rondje deden :') . Nu blijft het bij kont draaien, zodat de bomen wel weten dat ze serieus is :j

Relpda is ook behoorlijk groot, maar het is op de foto wel erg extreem inderdaad.

Vandaag ook weer even zonder pyjama buiten gespeeld

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De hele familie op de foto

Afbeelding

Kirs als moeder in een notendop: de enige die gemeen mag doen naar mijn kind ben ik zelf
Afbeelding

De bal doet vooral dienst als lolly :Y)
Afbeelding

En dat was de spam van vandaag :wave:
Afbeelding

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:16

mooney schreef:
Nu blijft het bij kont draaien, zodat de bomen wel weten dat ze serieus is :j

:')

Ik zie het vóór mij :')

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 18:35

Afbeelding

Ik had trouwens nog een vergelijkje van de twee halfzussen. Compleet andere kopjes en uitstraling. Ik vind de bles van Nim wel net alsof iemand de bles van Vu uit het hoofd na heeft getekend en net niet meer wist hoe het er precies uit zag :')