Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13219
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:32

geweldig mooie foto's!! ze is echt prachtig, en een stuk leniger dan haar leeftijdgenootje hier.... die doet nog niet veel meer dan waggelen drinken en slapen...

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:33

Daar ga je op de keuring heel wat bekijks mee hebben. Met zo´n veulen op twee benen.

Wat fascinerend dat Vu en Nim niet alleen zo verschillend zijn, maar dat Kirs ook zo anders is met eten en drinken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 08:32

Hey ik was jou helemaal uit het oog verloren, maar wij gingen dus gelijk op en nu heb jij al geruime tijd een prachtig! veulen rondlopen! Wauw, gefeliciteerd!

Flubberboot

Berichten: 2890
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:35

Heerlijk verslag zo!!!
En die foto's met het halster om :') Je ziet haar ook gewoon echt dingen denken _O-

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 23:25

Bedankt voor alle reacties :D leuk om te lezen wie er allemaal mee kijken.

Qua handen vol hebben, dat denk ik ook wel. Wel op een totaal andere manier dan Vu'tje. Vu is in de basis veel nuchterder en houdt van gezelligheid, maar is wat theatraal/zeer expressief aangelegd. Dus daar is veel van het handen vol hebben gebaseerd op grapjes en boevenstreken. Maar zolang je geen veearts bent is ze eigenlijk best makkelijk.
Nim is wat meer Kirs, beetje terughoudend en wat onafhankelijker ingesteld. Dus juist wat introvert. Ik verwacht dat zij wat voorzichtiger met zichzelf is (waar Vu al kletsend in 7 sloten tegelijk kan lopen), maar dat je bij haar wat meer moet investeren in waarde opbouwen in je band met haar. Kirs is ook zo, die weet goed dat ze haar eigen boontjes kan doppen dus dan moet je als mens wel even laten zien dat je wat toe kan voegen in de samenwerking. Anders gaat ze het wel lekker alleen doen :+ .
Helemaal prima, want met Kirs kan ik lezen en schrijven. Dus zo'n karaktertje ligt me wel. En dat Vu en Relpda dan heel anders in elkaar zitten is ook fijn, want dan blijf je een beetje gevarieerd bezig.

Haha ja Nim kan ook mooi de vrijheidsdressuur demo's van Kirs overnemen als die schoudertjes zo flexibel blijven.
Iets lichtbruine ogen kan inderdaad ook, maar donker doorkleuren kan natuurlijk ook nog. Ik zie beiden bij 1x crème. Wel weet ik dat het echte lichte bruin/gelige weer een ander gen is, dus die echte tijgerogen zullen het wel niet worden. Daar zijn de ouders beiden niet op getest, maar verwacht ik niet dat ze dat dragen.

Ik weet nog niet of ze mee gaat naar de keuring eigenlijk :o Vu staat bij het NAS ingeschreven, dat is allemaal wat laagdrempeliger dan het NRPS waar ik Nim heb geregistreerd. Nim is sowieso een register A ipv hulpboek vanwege de ontbrekende afstamming aan de kant van Kirs. En gemiddeld lopen daar iets andere pony's dan onze eigenwijze kruising. Mijn vriendin die het vervoer doet heeft wel gezegd dat ik naar de keuring moet met een hele mooie, dus wie weet gaan we toch wel. Maar ik moet het even zien.

Vandaag even weinig tijd voor een fotospam, mijn ouders zijn op vakantie als ik jarig ben dus we hadden even een vervroegde verjaardag ingepland. En Nim kon heerlijk op de wei lopen dus dat liep wel los. Wel zijn we uiteraard even wezen kijken met de familie, Nim heeft heel fijn even met iedereen kunnen snuffelen zolang ze 1 voor 1 op de knieën op audiëntie kwamen :j
Afbeelding
Super blij dat het zo ging, kan ze toch mooi een beetje aan al dat mensenvolk wennen.

Verder had ik nog twee chique foto's van gisteren, toen ze even op de paddock stonden tussen de buien door.

Afbeelding

Afbeelding

Het is wel aan Kirs af te lezen, die is de dagen alweer aan het aftellen tot ze haar kind kan dumpen. De favoriet status is ook een beetje aan het verwateren, vandaag werd Nim erg onceremonieel weg gestampt toen ze dacht dat ze naar de voerbak van Kirs kon kijken.
Naar de kudde wordt ze wel al iets milder (als in, ze sloopt geen hekwerk meer om paarden in elkaar te rammen voor het kijken naar Nim), maar nog niet zo mild dat ik er nu al eentje bij wil gooien. Het is wel duidelijk dat ze naar Vu al toleranter is dan naar de rest, dus tegen de tijd dat we er eentje bij zetten is het nog even goed kijken wie we erbij gaan zetten als oppas. Ik denk dat ze Vu het beste erbij tolereert, maar of Vu nu echt oppasmateriaal is betwijfel ik sterk (nog naast dat die eigenlijk niet mee moet eten met een lacterende merrie). Maar dat moeten we gewoon over een week of twee weken is gaan bekijken.
Met Vu hebben we Pas erbij gezet toen ze 3,5 week oud was, maar het hangt maar net van de situatie af of zoiets nu hetzelfde of een ander tijdpad heeft.

salatiga1995

Berichten: 1947
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:03

Aangezien Winston Jr. een goedgekeurde NRPS hengst is zou Nim veulenboek worden als Kirs in het hulpstamboek ingeschreven staat :)
Ik heb hetzelfde, merrie heeft een onbekende afstamming, aangeboden voor hulpstamboek inschrijving en daardoor heeft het veulen gewoon veulenboek ipv reg. A papier

Neemt niet weg dat ze echt perfect is, wat voor papier ze ook heeft! Vind haar zo ontzettend goed gelukt <3

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 11:14

Dank salatiga1995 ze staat nu als register A in de database. Ik duik er nog wel een keertje in. Maar het heeft niet echt prioriteit.

Kort filmpje van de gang van zaken met Nim. Ze heeft me redelijk vergeven voor de stomme handelingen, dus ben nu rustig begonnen met zelf neus en hoofd door het halstertje leren doen. Ik kan het wel om worstelen als het moet, maar als ik toch de tijd heb dan doe ik het liever zo.
Nu is het nog heel simpel, neusje door het halster = kriebels.


Vandaag zal ik kijken of ik ook weer wat foto's kan schieten. Ze groeit zo snel..

Bootsiebob

Berichten: 5547
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:26

Wat lief hoe ze van haar kriebels geniet.
Zo gaat ze vast snel wennen aan het halstertje.

Wat een knappie is ze toch <3

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:51

meer meer!

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:55

Nimmetje groeit snel. Want Nimmetje gaat een grotere pony worden dan Kirsten *\o/*

LaDonna75

Berichten: 2161
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:35

Wat een heerlijk dametje is ze toch. En die keuring, als je het leuk vindt: lekker gaan :j

_Fleurtjuhh_
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Tiel

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:12

Ze is echt een knap ding. Bij de foto's heb ik echt het idee dat ze best groot is. Maar dan zie je een filmpje met jou erbij en is ze toch echt nog iniminie :D

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:52

Wat een dotje zeg! Prachtige dame!

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 21:45

Bootsiebob: dat denk ik ook, nu zal het wel vlotter gaan.
Monique: bij deze :D :D
Koper: Precies, groeien Nim ~~}> :')
LaDonna: haha daar moet ik precies over na denken, ik vond het die ene keer best leuk. Maar niet zo leuk dat ik perse nog een keer hoef haha.
Fleurtjuhh: Het is precies hoe je het zegt. In verhouding met Vu toen en Kirs nu ernaast is ze ook best groot. Op zichzelf ook omdat ze wat meer een sportponybouw heeft dan zo'n klein propje. Maar vergeleken met mensen of gewone maat paard is ze gewoon nog ieniemienie :+ Ze groeit wel echt keihard. Ben benieuwd of ze op 3 maanden Kirs als voorbij gaat/is of dat dat iets langer duurt.
Suzanne F.: Dankje!

<3 <3 <3 <3 <3
Afbeelding

Ik had vandaag niet de beste timing voor actiefoto's, maar ook als ze niet gek aan het doen is, is ze leuk om te zien. Ze heeft wel het wonder van poepvlekcamouflage ontdekt -O-

Blijft toch een ding als je graag grasjes eet maar het gras nog niet hoog staat en je benen te lang zijn }:0
Afbeelding

Door de gras-yoga blijft ze wel lekker flexibel waardoor ze makkelijk bij kriebels kan.
Afbeelding

Dan het punt waarop ze meestal niet meer te fotograferen is, het spotten van een betere kriebelaar
Afbeelding

Vooruit, voor de foto even een rondje arbeidsgalop.
Afbeelding

'S middags kwam zusje nog even op visite, zusje heeft toen ze nog klein was altijd op Kirs gereden. Dus die vindt het ook wel leuk om bij Kirs baby's te kijken. Ik hoop dat als Relpda en Nim groot zijn dat we weer samen af en toe kunnen rijden, mijn zusje is een stuk groter dan ik ben maar Relpda zou groot genoeg moeten worden voor haar.
Even kennis maken
Afbeelding

Kan jij ook goed kriebelen?
Afbeelding

Ja, deze kriebels zijn ook goed gekeurd +:)+
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:55

Die 2e foto van onderen! Geweldige interactie. En dat baardje is er nog steeds!

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:58

Echt, wat een fantastisch ding! <3

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 20:01

Haha ja het baardje is hardnekkig

Saleisha ik ben ook nog steeds verliefd <3

Geen mooie foto... maar wel een mooi momentje

Afbeelding
Mini en maxi baby

Cynthia82

Berichten: 9314
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:02

Wat heeft ze toch een prachtig snoetje <3

Flubberboot

Berichten: 2890
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:14

Wat is het toch echt een prachtig veulentje!!
En die kriebelfoto's _O-

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:52

Grappig, staat nim daar te baby-kauwen?

JackDaniel99
Berichten: 17
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:13

En een leuke foto, zo naast Nimue lijkt Relpda wel bijna alsof ze al ruim 2 is.
En zo lijkt Nimue nog fijner gebouwd dan ze al is, toch?

Een tijdje terug had je het er over dat je misschien met Vu het lange lijnen met sidepull ging proberen, is dat goed gegaan? Of nog niet geprobeerd door de knappe Kris en Nimue?

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 20:58

Dankje Cynthia en Flubberboot!

Monique: goed gezien, ze kauwde zich suf haha.

JackDaniel: qua type verschillen ze ook wel, dus Nim is ook wel echt een stukje fijner dan Relpda. En de moeder van Relpda is 28 cm groter dan Kirs haha, de papa's zijn even groot.
Qua bloedvoering is Nim grotendeels Welsh (75%, als je Kirs als volle welsh rekent) met een beetje Arabisch (14,9%) en Engels volbloed (10,1%) erdoor.
Dat zijn bij Relpda ook de grootste invloeden (41% welsh, 19% arabier, 13% Engels volbloed), maar daar zit ook nog wat warmbloed paard (13%) en een klein beetje dulmener, haflinger en New forest invloed achter.
Relpda's papa:
Afbeelding

En moeder:
Afbeelding

Lange lijnen met Vu staat nog op de planning, wij hebben geen bak en de paddock is te klein voor lange lijnen. Dus dat is een typische lente en zomer activiteit. En Vu staat momenteel kreupel door een slechte reactie op het enten van woensdag -O- maar als die reactie over is ga ik haar rustig weer oppakken denk ik.

Ik zal zo ook weer een Nim spam posten

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 21:19

Komt ie, normaal geen chique foto's op een werkdag, ik ga vaak vanuit het werk gelijk naar de pony's. Maar nu wilde vriend even komen knuffelen met Nim, dus die mooi even de camera mee laten nemen vanuit huis.

Hallo, wie ben jij?
Afbeelding

Ah, weer een kriebelaar. Helemaal prima +:)+
Afbeelding

-:(- Pardon, had ik al gezegd dat je klaar was?
Afbeelding

Dat is beter...
Afbeelding

Even checken of het andere mens wel goed oplet
Afbeelding

Mooi dametje <3
Afbeelding

Even lekker baldadig doen bij Kirs
Afbeelding

Piaffe zit er ook al op
Afbeelding

En toen begon Relpda te rennen in de andere wei, dus moest er even polshoogte genomen worden
Afbeelding

Kleine wijsneus :+
Afbeelding

En ook even laten zien dat je wel hard kan
Afbeelding

Bootsiebob

Berichten: 5547
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 21:22

Een ontzettend leuke serie foto’s!

Die kleine wijsneus <3

Haar bles is zo leuk

ZwarteHeks

Berichten: 607
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:27

Wat een wijsneusje joh, geweldig! :D