Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Ik kocht een ongeboren veulen..

 
Profiel   

Vorig jaar september kwam mijn grootste nachtmerrie uit en moest ik afscheid nemen van mijn 'nieuwe' paard Autan, bekend van dit topic:

[PP] [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Veel Bokkers hebben mijn topic gevolgd en ik heb onwijs veel reacties gehad waar ik veel steun uit heb gehaald. Mijn eerste reactie was dat ik absoluut geen paard meer wilde omdat ik nooit weer zoveel pijn wilde voelen bij het verlies van je geliefde dier. Het topic ben ik begonnen met de volgende foto, van mijn prachtige Garola.

[ img ]

Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan.. Naast de pijn van het verlies van Autan miste ik ook de liefde en het vertrouwen van een paard en ondanks dat ik een heel gaaf paard bij mag rijden, miste ik een 'eigen' paard.

In bovenstaand topic begin ik met een 'afscheid' van mijn droompaard Garola nadat wij onder het zadel elkaar niet begrepen en hierdoor niet verder kwamen. Ze is/was mijn vriendinnetje en in mijn ogen het mooiste paard dat er is. Nadat zij bij haar nieuwe eigenaar ook onder het zadel niet goed functioneerde, kwam Garola terecht bij Kim (kim_1990 op Bokt) waar zij als fokmerrie mag fungeren en recreatief dressuurmatig wordt gebruikt. Kim begrijpt precies hoe Garola is en hier krijgt zij alle ruimte om haarzelf te kunnen zijn. Een leukere merrie dan Garola is er gewoon niet.

Omdat Kim vlakbij mij woont en wij erg goed met elkaar op kunnen schieten, hebben wij sinds zij Garola heeft altijd contact gehouden. Ook hebben wij veel contact gehad over Autan en heeft zij mijn verdriet bij zijn verlies van dichtbij meegemaakt. Ik gaf aan bij Kim dat ik er over na had gedacht om een veulen aan te schaffen, om vanaf het eerste begin alles mee te maken. Kim weet hoe onwijs gek ik op Garola ben en daarom kreeg ik van haar een onwijs lief aanbod: waarom koop je het veulen van Garola niet?

Ik heb alle voors en tegen afgewogen en heb daarna Kim een bericht gestuurd: ik doe het :D En vanaf dat moment had ik een ongeboren veulen 'gekocht'. Gekocht tussen aanhalingstekens, want officieel is het nog niet mijn veulen maar zo voelt het wel. De dagen van de dracht gingen snel, maar vanaf de 300 dagen voelde het ineens alsof de tijd voorbij kroop. Ik wilde zo graag mijn veulen ontmoeten! Urenlang heb ik voor de camera doorgebracht en meer dan eens moest mijn man mijn telefoon weer op het nachtkastje leggen omdat ik weer in slaap was gevallen met de camera voor mijn neus :+ Dagenlang heb ik Kim verveeld met merrie en hengstennamen die ik op het laatste moment dan toch weer wilde veranderen. De hengstennaam is zelfs nog veranderd net voordat het veulen is geboren.

Wachten.. en wachten.. en wachten..

[ img ]

[ img ]

Op 17 april keek ik rond 23:00 uur nog even op de camera en stond Garola lekker te tukken. Ik ben toen ook in slaap gevallen tot ineens om 23:50 mijn telefoon ging. Ik was er van overtuigd dat de wekker ging en dat ik aan het werk moest :+ Tot ik ineens de naam van Kim in beeld zag staan! Ik weet niet meer hoe ik opgenomen heb maar wel dat ik binnen 5 minuten samen met mijn man in de auto zat :D We waren op tijd, maar helaas had Garola een zware bevalling en moest de veearts komen om te helpen met de bevalling. Ik zag al wel de beentjes hangen en besefte dat mijn toekomstige veulen geen witte sokjes aan de voorbenen had :D Garola is staand bevallen van een prachtig merrieveulen, dat werkelijk een kopie van haar is.

[ img ]

[ img ]

En nu ben ik hele dagen aan het zwijmelen omdat mijn veulentje perfect is <3 Haar naam is Sauvelle Fuga MK en ze is een Spielberg x Sandreo. Ik hoop dat wij samen een mooie toekomst tegemoet gaan met veel mooie momenten en weinig pech :D

[ img ]

[ img ]

Gisteravond ben ik langs geweest om foto's te maken van Garola en Sauvelle. Hier wordt je toch spontaan verliefd op! <3


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]



Laatst bijgewerkt door Coby op 05-02-23 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Op aanvraag van de topicstarter gewijzigd in een volgtopic.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 11:36 



 
Profiel   

Wat gaaf! ik ga jullie natuurlijk volgen <3 . Ik gun je echt zo veel geluk met haar, op naar een mooie toekomst samen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 11:43 



 
Profiel   

Oooh, ik ben zoooooo trots op mama <3 voor het eerst mama worden en dan zo geweldig zijn...buiten dat gewoon een haarfijn perfect kopietje maken van jezelf is toch echt kunst _/-\o_

Sauvelle is een prachtig meisje en gaat echt de beste start krijgen die ze zich kan wensen met zo'n meer dan geweldige mama. Zij zal een fantastische toekomst tegemoet gaan met iemand die al zoveel van haar hield terwijl ze nog niet geboren was...wat kan ze zich nog meer wensen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 11:46 



 
Profiel   

Ze is echt mooi. Heerlijk van gaan genieten !

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 11:53 



 

Ik heb toevallig laatst je topic van Autan helemaal doorgelezen. Wat leuk dat je veulen er nu eindelijk is! Ze is inderdaad heel mooi. <3 Gaat het wel weer helemaal goed met de merrie aangezien ik las dat het een zware bevalling was? Ga je ook weer een volgtopic maken van deze kleine dame? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 11:57 



 
Profiel   

Ik ga er zeker van genieten, ik ben zo onwijs blij <3

Het gaat nu gelukkig weer een stuk beter met mams! Ze heeft het super gedaan en ben ook onwijs trots op haar. Leuk dat je mijn topic hebt gelezen, helaas met een vreselijke afloop maar ben wel blij dat ik al deze momenten nog heb om terug te lezen. Ik denk niet dat er een volgtopic komt omdat ik na meerdere volgtopics ietwat onzeker ben geworden door veel verschillende meningen. Ik heb er wel heel veel steun uit gehaald gelukkig, maar ook veel verdriet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 12:32 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Ketly, wat een prachtig veulen! Heel veel geluk en plezier met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 12:42 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ik ga er zeker van genieten, ik ben zo onwijs blij <3

Het gaat nu gelukkig weer een stuk beter met mams! Ze heeft het super gedaan en ben ook onwijs trots op haar. Leuk dat je mijn topic hebt gelezen, helaas met een vreselijke afloop maar ben wel blij dat ik al deze momenten nog heb om terug te lezen. Ik denk niet dat er een volgtopic komt omdat ik na meerdere volgtopics ietwat onzeker ben geworden door veel verschillende meningen. Ik heb er wel heel veel steun uit gehaald gelukkig, maar ook veel verdriet.


Ik snap je helemaal...Dat was ook wat ik dacht toen ik de vraag las. Kan me helemaal voorstellen dat je wat huiverig geworden bent door je vorige topics (wat overigens helemaal niet hoeft! iedereen die jou een beetje volgt zou moeten weten dat jij echt alleen maar het beste wil voor je dier(en))

app af en toe maar een foto door :D . Ik gun je echt zo veel geluk nu eindelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 12:44 



 
Profiel   

Wat een leukerd, ik hoop ook dat jullie lekker onbezorgd bezig kunnen in de toekomst! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 12:48 



 
Profiel   

Wat een prachtig verhaal en wat ontzettend fijn dat je op zo'n mooie manier aan een nieuw maatje bent gekomen. Vooral lekker genieten, en ik hoop nog veel van deze knapperd voorbij te zien komen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 12:49 



 
Profiel   

oh wow wat een prachtveulen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 12:54 



 
Profiel   

Wat een prachtig merrieveulen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 13:09 



 
Profiel   

Wat een knapperd <3 Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 13:18 



 

Sky_As schreef
Ketly schreef
Ik ga er zeker van genieten, ik ben zo onwijs blij <3

Het gaat nu gelukkig weer een stuk beter met mams! Ze heeft het super gedaan en ben ook onwijs trots op haar. Leuk dat je mijn topic hebt gelezen, helaas met een vreselijke afloop maar ben wel blij dat ik al deze momenten nog heb om terug te lezen. Ik denk niet dat er een volgtopic komt omdat ik na meerdere volgtopics ietwat onzeker ben geworden door veel verschillende meningen. Ik heb er wel heel veel steun uit gehaald gelukkig, maar ook veel verdriet.


Ik snap je helemaal...Dat was ook wat ik dacht toen ik de vraag las. Kan me helemaal voorstellen dat je wat huiverig geworden bent door je vorige topics (wat overigens helemaal niet hoeft! iedereen die jou een beetje volgt zou moeten weten dat jij echt alleen maar het beste wil voor je dier(en))

app af en toe maar een foto door :D . Ik gun je echt zo veel geluk nu eindelijk!


Ah ik bedoelde het niet verkeerd hoor! Ik ben inderdaad een van die personen die ook wel in ziet dat jij alleen maar het beste voor had met je dieren. Helaas is en blijft het Bokt dus ik snap wel dat je het niet meer wilt! Lekker zelf genieten van je knappe meid dan! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 13:58 



 
Profiel   

Bedankt iedereen <3

Wordt ook zeker niet zo opgevat hoor naomiiiii! Verder ligt het niet gevoelig, maar dat is wel de reden waarom ik niet zo snel weer een volgtopic zou openen. Ik ben niet een persoon die alleen maar de mooie en leuke dingen deelt, maar ook de moeilijke. Daar is niet iedereen het altijd mee eens waardoor er zelfs verwijten richting mij werden gemaakt waar ik veel verdriet van heb gehad. Natuurlijk zal ik veel van haar gaan delen, dat komt goed <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 14:06 



 
Profiel   

Knapperd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 14:09 



 
Profiel   

Nou daar heb je werkelijk een heel bijzonder mooi veulen aan zeg wat een plaatje, dat koppie <3 en mooie afstamming.

Waardige opvolger van jouw Autan. Ga maar heel veel van haar genieten. En wat bijzonder dat je haar vanaf dag 0 eigenlijk al hebt / kent _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 14:18 



 
Profiel   

Oh, wat leuk, een Spielberg. Ik heb er ook eentje gehad. Druk, maar het liefste en vriendelijkste paard ooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 14:22 



 
Profiel   

Veel succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 14:28 



 
Profiel   

Ach wat heb jij een hoop meegemaakt op paardengebied zeg.. Het is je gegund, dit perfecte veulen!

En prachtig van die voorvoetjes zonder sokjes tijdens de geboorte. Kijk vier hoge benen zijn prachtig hoor, tot je ze om 5 uur s'ochtends moet wassen omdat je op wedstrijd gaat. :+

Heel veel geluk en plezier en gezondheid met je kleine frummel. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 14:31 



 
Profiel   

Prachtig veulen. Gefeliciteerd en veel geluk gewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 14:37 



 
Profiel   

Prachtige dame! Gefeliciteerd en heel veel geluk gewenst

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 14:49 



 
Profiel   

Wat een knappie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 15:43 



 
Profiel   

Wat een prachtig veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 16:03 



 
Profiel   

Ze is echt prachtig <3
En het verhaal had ik helemaal niet mee gekregen in het DBT, dus erg leuk om te lezen. Geniet van het kleine meisje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 16:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen