Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Ik kocht een ongeboren veulen..

 
Profiel   

<3
Ook gestemd op jullie!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 15:33 



 
Profiel   

ik heb natuurlijk ook gestemd op jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 16:18 



 
Profiel   

Bedankt, onwijs lief! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 18:14 



 
Profiel   

Vandaag ben ik weer in de opfok geweest bij Sauvelle en ze stonden buiten <3 Het was heerlijk weer en het was zo’n mooi beeld om de kleine kleuters allemaal buiten te zien staan. Ze liep eerst van ons weg, maar ineens herkende ze ons en toen was het goed :D Mijn vader is ook echt onwijs gek met haar.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 16:07 



 
Profiel   

wellicht vertekenen de foto's iets, maar ik zou der goed in de gaten houden op wormen.....

ze ziet er wel echt heel lief uit! hoop echt zo dat dit straks helemaal je droompaard is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 16:09 



 
Profiel   

Sky_As schreef
wellicht vertekenen de foto's iets, maar ik zou der goed in de gaten houden op wormen.....

ze ziet er wel echt heel lief uit! hoop echt zo dat dit straks helemaal je droompaard is!


Ik zie wat je bedoelt. Ze is wat schraal en buikig. Ik neem aan dat ze standaard ontworming krijgen in de opfok? Is bij ons ook zo. Je kunt de mestballen die bij jouw paard horen niet zelf uitzoeken. :D :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 16:13 



 
Profiel   

Ja het beeld is wat vertekend hoor :D Toen ze hier kwam zag ze er goed en rond uit maar denk door de stress iets ingevallen waardoor het wat op een wormenbuikje lijkt. De eigenaar van de opfok heeft een heel strict ontwormingsschema en heeft zich er heel erg in verdiept, ik vertrouw hun daarin dan ook volledig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 16:16 



 
Profiel   

ja heel goed :)
dat wil je echt goed in de gaten houden hoor. Schade die ze in de jonge jaren door wormen oplopen, trekt vaak nooit meer helemaal bij.

Ben benieuwd hoe ze uitgroeit! zo lijkt het gewoon al een kleine kopie van haar moeder

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 16:18 



 
Profiel   

Nee dat is ook zo! Juist omdat de schade die ze op kunnen lopen als ze jong zijn zo veel impact heeft heb ik voor deze opfok gekozen, omdat dit naar mijn idee één van de beste opfokbedrijven is die er is. Bij een volwassen paard op stalling zie je je paard vaak meerdere keren per week, maar bij een opfok is dat minder waardoor ik het belangrijk vond dat ze naar een plek zou gaan waar ik het ook echt uit handen durf te geven en dat is hier zeker het geval.

Dat ze wat ingevallen zou zijn had de eigenaar ook al voor gewaarschuwd, het is een intensieve periode voor zo’n jong dier met veel veranderingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 16:23 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ja het beeld is wat vertekend hoor :D Toen ze hier kwam zag ze er goed en rond uit maar denk door de stress iets ingevallen waardoor het wat op een wormenbuikje lijkt. De eigenaar van de opfok heeft een heel strict ontwormingsschema en heeft zich er heel erg in verdiept, ik vertrouw hun daarin dan ook volledig.


Ja je kunt niet anders dan daarop vertrouwen. (Ga maar eens een mestbal zoeken, weinig kans dat je de goede hebt ook al staan ze binnen. Of je moet het net zien dat ze mesten :D )
En dan nog, in een opfok is het echt niet te voorkomen dat ze wormen hebben.
Veulens hebben meestal van nature wel een goede resistentie tegen wormen. Of ze moeten ziek zijn.
Ik heb wel vaker 2,5 jarigen direct uit de opfok gekocht en dan zitten ze meestal onder de bloedworm.
Ik check dat dan altijd wel meteen en gelijk een paar wormenkuren achter elkaar erdoorheen.
Kan ook zijn dat ze wat invalt door het groeien. Ze lijkt achter wat hoger te staan nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 16:24 



 
Profiel   

Ja precies! Ze zijn ook allemaal wat snotterig en wat ingevallen maar je ziet wel dat ze allemaal lekker in hun vel zitten. Wanneer er eentje echt niet fit is merkt hij dit wel op en is het zelfs mogelijk om deze even apart te houden. Moet het loslaten maar heb er alle vertrouwen in :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 16:30 



 
Profiel   

Ze staat bij Vulina zeker? Echt een knappe dame, ben heel benieuwd hoe ze ontpopt! Lijkt veel op dr moeder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 17:13 



 
Profiel   

Nee ze staat bij de Gouden Hoep, maar Vulina woont inderdaad hier ook in de buurt :D Ik/wij heb de luxe in een opfokrijke omgeving te wonen, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 17:38 



 
Profiel   

Dat is wel fijn. Die van ons staat bij Van Baalen. Op zich wel een heel fijne opfok maar relatief duur.
Voor ons is alles uit de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 17:45 



 
Profiel   

Knap veulen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 17:50 



 
Profiel   

Ooh lijkt veel op elkaar haha, maar das wel een topplek inderdaad. Ja er zit hier inderdaad genoeg in de buurt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 17:59 



 
Profiel   

Ja dat is wel het grote voordeel hier in het noorden! Ik probeer om er één keer in de twee weken heen te gaan zodat ik haar ook echt kan zien opgroeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-22 08:59 



 
Profiel   

Wat een prachtig veulen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 13:29 



 
Profiel   

Hoe is het nu met haar? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 18:44 



 
Profiel   

Ketly schreef
Nee ze staat bij de Gouden Hoep.


Super plek :j

Ons Junior heeft daar ook gestaan en ons volgend veulen wil ik daar ook hebben voor minimaal een jaar.

Maar ondanks dat ze gelijk ontwormd worden nog voordat ze de trailer afgaan had de mijne wel wat bloedwormen.

( Anderhalf jaar heeft ze daar gelopen)

Was wel eenvoudig weg te krijgen dus geen grote paniek maar hou het wel in je achterhoofd.


Veel plezier daar nog. Het is prachtig daar en goed geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:03 



 
Profiel   

Leuk dat je er naar vraagt :D Ik ben helaas al een tijdje niet geweest omdat er droes heerst op stal. Gisteren even gehoord hoe het daar gaat maar Sauvelle was nu wat sloom dus hij verwacht dat ze helaas ook droes heeft.. Een spannende tijd en hopelijk is ze er snel doorheen. Ik ben blij dat ze in zulke goede handen is en heb er alle vertrouwen in dat ze er alles aan doen om haar er bovenop te krijgen.

Zodra ik weer ben geweest zal ik een nieuwe update plaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:40 



 
Profiel   

Hé wat vervelend, beterschap voor je kleine meid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:42 



 
Profiel   

Bedankt! <3 Ik vind het lastig of ik mij veel zorgen moet maken omdat je wel leest dat het veel voorkomt bij jonge paarden en zelfs dat elk paard er bijna wel mee te maken krijgt. Maar toch komt een klein percentage eraan te overlijden en na alle ellende moet ik er niet aan denken om haar te verliezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:45 



 
Profiel   

Hé bah… beterschap voor haar! :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 20:11 



 
Profiel   

Bij veulens verloopt het ziekteproces toch altijd wat milder dan bij volwassen paarden, dus dat kan misschien je zorg wat wegnemen. Mocht ze het toch krijgen laat dan een dierenarts controleren of er niet iets in de luchtzakken is achtergebleven. Als dat zo is blijft ze drager en kan het op die manier steeds weer terugkomen.
Mijn twenter laat ik vanaf veulen regelmatig enten tegen droes. Mijn andere paarden worden ook geënt,
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 09:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen