Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toverbal Djurre

 
Profiel   

Op 3 Juni rond 22:00 uur is mijn Schwarzwalder fuchs merrie Hilde bevallen van een prachtig hengstveulen op 232 dagen dracht. Hij heeft de naam Djurre gekregen :o

Hilde heeft niet laten zien dat ze ging bevallen. Om 20:00 uur had ik nog uitgebreid met haar geknuffeld.
Ze had nog niet voldoende uier, nog geen melk, nog geen harsjes, geen ander gedrag. Ze had het alleen wat warm en onder haar dikke manen was ze wat klam. Maar het was ook benauwd op dat moment, dus ik zocht er niks achter.
Omdat ik vroege dienst had lag ik om 21:30 uur al te slapen, voor het slapen gaan controleer ik altijd nog 1 keer op de camera dit was om 21:15 uur. Er was niks bijzonders te zien.
Om 22:15 uur ben ik wakker gebeld door de stalhouder, het veulen is geboren en probeert al te staan.... _/-\o_ Mijn reactie was dan ook, 'wat!!??? en hoe dan ??? '

Maar goed die gekke merrie doet het lekker op haar manier.
Een kwartier naar stal rijden heeft overigens nog nooit zo lang geduurd. :D

Helaas gaf Hilde geen melk, om die rede gelijk de Veearts ook gebeld. Na 1 uur gaf ze eindelijk een klein beetje melk. Met de veearts afgesproken dat als het veulen niet voor 00:30 uur zelfstandig gedronken had dat ze dan weer terug zal komen om hem met een sonde de eerste biest te geven.

Djurre was wel goed op zoek naar de uier en spenen maar snapte echt niet hoe hij zijn hoofd moest kantelen, ik heb hem geprobeerd te begeleiden en het topje van de speen heeft hij een paar keer in zijn mond gehad, maar hij liet gelijk weer los.
Om 1 uur hebben wij Hilde gemolken en heeft Djurre de eerste biest via een sonde in zijn maag gekregen.
Hierna zijn ze beide plat gaan liggen en gaan slapen. Ik heb mijn wakker om 03:45 uur gezet en heb daarvan 1,5 uur in de auto even geslapen.
Om vervolgens weer terug te lopen en Djurre te zien drinken en te horen smakken *\o/* *\o/* *\o/*
Hilde spoot ondertussen melk dus alles is ook goed op gang gekomen.

Normaal ga je dan naar huis als eigenaar om zelf goed te slapen, ik ben wel naar huis gegaan maar heb mij gelijk moeten douchen, honden uitgelaten en in de auto gestapt om te gaan werken. :oo
Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen hoe mijn werkdag is gegaan :O

In de middag na mijn werk heb ik Hilde en Djurre in een klein afgezette wei gelaten. Hier hebben ze 2 uur mogen staan zodat ik de stal ook helemaal schoon kon maken.

Djurre is echt prachtig geworden, hij is groot, hij is sterk, hij is mooi getekend en ook nog een super lief. <3 <3 <3
<3 Ik ben verliefd <3

Alle Schwarzwalder fuchs veulens worden als een vos geboren, en gedurende dat ze ouder worden veranderen ze van kleur. Ware toverballen zijn het.

Het lijkt mij leuk om toverbal Djurre daarom ook het eerste halfjaar in dit topic vast te gaan leggen.
Volgen jullie ook om te zien hoe hij gaat veranderen?

Djurre kan ik trouwens niet aanhouden dus hij zal verkocht gaan worden.


Genoeg gepraat hier volgen de eerste foto`s *\o/*

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 08:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat een knap veulentje is het. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 10:07 



 
Profiel   

Nogmaals proficiat. Een heel mooi paardje en ik ga graag deze kleine toverbal volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 10:16 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Heb je ook een foto van de vader?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 10:17 



 
Profiel   

Leuk dat jullie volgen en dank jullie wel :)

Hier is een impressie van papa, hengst Douglas

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 10:48 



 
Profiel   

So........mooie sterke kerel.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 11:34 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
So........mooie sterke kerel.....


Ja Douglas is echt een prachtige hengst <3
En ook heel lief, net als Hilde beide hele mensgerichte paarden. Dat merk ik nu al terug in Djurre.
Totaal niet bang voor mensen en wij mogen er gewoon bij zitten in de wei van Hilde. Dat vinden ook niet alle merries goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 11:46 



 
Profiel   

Een prachtig veulen met een leuke naam. Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 16:10 



 
Profiel   

Knap veulen.

Maar 232 dagen? Dat kan toch niet als een dracht pas veilig is vanaf 320 dagen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 16:16 



 
Profiel   

Wat een knapperds heb je. Ik begrijp uit je tekst dat die donkere voskleur rastypisch is, gaaf hoor. Volgens mij zie je ze niet zo vaak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 19:56 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Knap veulen.

Maar 232 dagen? Dat kan toch niet als een dracht pas veilig is vanaf 320 dagen?


Oeps dat is mijn slaapgebrek. 332 dagen bedoel ik uiteraard.
Ik heb geen idee hoe ik dat aan moet passen bij de openingspost op de telefoon 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 20:30 



 
Profiel   

KSHancox schreef
Wat een knapperds heb je. Ik begrijp uit je tekst dat die donkere voskleur rastypisch is, gaaf hoor. Volgens mij zie je ze niet zo vaak?


Ja klopt dat is ras typisch en straks na de veuelenvacht gaat hij verkleuren. Door de jaren heen zullen ze altijd anders kleuren. Hilde is ook het ene moment donkerder dan het andere moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 20:32 



 
Profiel   

soesita schreef
Een prachtig veulen met een leuke naam. Ik volg!


Dank je :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 20:32 



 
Profiel   

mooi!
mooi ook die foto met dat veulenvoetje er op,zo mooi om te zien hoe dat dan zit.
gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 20:35 



 
Profiel   

Helaas regen na mijn werk. Maar Hilde wilde wel heel graag naar buiten dus dan maar in de regen. Na 2 uur vond ze het genoeg en moest Djurre ook weer naar binnen van haar

Djurre is een weglopen en denkt lang leve de lol _O-
Hilde loopt dan ook de hele tijd heel bezorgt hem weer achterna. En roept hem steeds terug maar hij luistert niet....

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 20:36 



 
Profiel   

ellepel schreef
mooi!
mooi ook die foto met dat veulenvoetje er op,zo mooi om te zien hoe dat dan zit.
gefeliciteerd!


Ja hij lag er zo mooi bij dat ik er wel een foto van moest maken. En mijn merrie staat het gelukkig ook allemaal toe minst zei ook haar kriebels krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 21:14 



 
Profiel   

Gefeliciteerd prachtig veulen <3 ik ga zeker volgen **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 23:01 



 
Profiel   

Ik ga ook zeker volgen, superleuk! Djurre is echt prachtig, ik ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-22 09:15 



 
Profiel   

Ik volg ook. Gefeliciteerd, wat een prachtig veulen <3 <3 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-22 09:54 



 
Profiel   

Gefeliciteerd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-22 23:05 



 
Profiel   

Leuk dat jullie ook volgen.
Ja ik ben ook echt verliefd op hem en kan bijna niet wachten tot hij zijn veulenvacht gaat verliezen om te zien wat voor kleur en dan tevoorschijn komt <3

Vandaag hebben ze de hele ochtend buiten mogen staan, in de middag ging het regen dus daarom weer naar binnen.

Hilde durft al iets meer afstand te nemen van hem. Maar alleen als hij slaapt want dan loopt hij niet weg _O-
[ img ]

En daarna in de stal gelijk helemaal in dromenland <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-22 23:09 



 
Profiel   

Och wat een feest om Djurre en Hilde buiten te zetten. Gelukkig voor Hilde gaat hij nu wel luisteren ze hinnikte naar hem en hij stond gelijk netjes stil.

Kijk dan hoe mooi dit. <3

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 10:02 



 
Profiel   

Hennos schreef
Kijk dan hoe mooi dit.


Volgens mij ben jij een heel klein beetje verliefd op de man. Maar een heel erg klein beetje :)) _O-

En groot gelijk, hij is ook wel heel erg gaaf, en hij heeft een lieve goede mams.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 13:05 



 
Profiel   

Hihi, dat "publiek" op de achtergrond is wel erg nieuwsgierig. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 13:25 



 
Profiel   

Wat een koppie! Mooi veulen hoor! Gefeliciteerd en geniet er lekker van :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 19:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen