Wat een verrassing! Arijana's Greatest Showman

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12469
Geregistreerd: 12-12-06

Wat een verrassing! Arijana's Greatest Showman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 12:43

Hoihoi,

Vorig jaar hebben wij onze bonte merrie (1/4e fries. 3/4e kwpn) laten insemineren met Asterhof's Magic Gold. Een jonge vos New Forest Pony hengst. Vorig jaar heeft ze ook een veulen gehad van een New Forest Pony, een bruin bont merrieveulen met een brede bles.

We wisten dat de kans op een niet bont veulen er was, maar we zeiden al steeds, dan word het vast een bruine met hoge witte benen en een brede bles.

Vanochtend half 8 begon de bevalling en ze lag met haar rug naar ons toe, dus we konden het veulen niet zien. We lopen om haar heen en we zien;
Afbeelding

Een vos, met een kol en 2 witte achtervoetjes! :+ Het is dat we zagen dat dit veulen uit haar kwam, anders zouden we denken dat het verwisseld is :')



Onze andere merrie en haar veulen komen eens even kijken wat er allemaal aan de hand is <3 Veulens hebben dezelfde vader.


Buzz Lightyear vind zijn broertje erg leuk <3




Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Uiteindelijk ging Buzz toch maar slapen en konden Pebbles (Arijana) en Showman genieten van elkaar :)

Afbeelding

Afbeelding

Nog geen 1.5 uur oud en Pebbles kan er al achteraan rennen :+



Met haar veulen van vorig jaar... Van het ene uiterste in het andere uiterste :') <3
Afbeelding

Afbeelding

Ingrid_ms
Berichten: 211
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Wat een verrassing! Arijana's Greatest Showman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:57

Gefeliciteerd! Wat een leuke en lieve foto's en video's!

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:44

Wat leuk dit! En wat een leuke aandoenlijke foto's. <3

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:47

Heel leuk om te zien. Zou het toch een beetje spannend vinden, zo'n bevalling met een andere merrie met veulen erbij...
Maar wel heel natuurlijk, ik vind het veulen goed gelukt, erg chique!
Ik heb zijn vader even opgezocht en zie dat hij op zijn vader lijkt, prachtig dier ook

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:57

Gefeliciteerd!! Wat mooi die video's en de foto's <3
Ik heb dit bij mijn eigen veulen helaas allemaal gemist. Ik vind het toch altijd weer magisch om te zien, dus erg leuk dat je deze video's gedeeld hebt :)
Ook super dat je die andere paarden gewoon erbij laat, ik had dat zelf wel te spannend gevonden denk ik :+

Daphne__
Berichten: 12469
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 12:06

Bedankt!

De merrie's zijn ontzettend gek op elkaar, staan al bijna 10 jaar samen en weten eigenlijk niet anders. De vos (Julie) heeft ondertussen 3 veulens gehad en is dus ervaren met veulens en Pebbles heeft nu haar 2e veulen. Vorig jaar is Pebbles op stal bevallen en zat Julie over de stalwand het veulen droog te likken, omdat Pebbles nogal in shock was over wat er ineens achter haar lag :+ Hebben ze toen ook de volgende ochtend, eerste keer buiten voor merrie en veulen, samen gezet.. En Julie was toen zo beschermend naar Pebbles en haar veulen. Pebbles liep in een klein rondje om het veulen en Julie liep daar weer in een grote cirkel omheen. Elk paard wat in de buurt van de omheining kwam werd door haar weggejaagd.
Afbeelding

Dus we dachten, Pebbles vind blijkbaar Julie haar aanwezigheid fijn bij de bevalling/haar veulen en Julie is een hele goede moeder en heeft al bewezen dat ze ook heel goed is voor veulens van andere merrie's.. Dan laten we ze gewoon lekker samen staan en kijken we hoe dat gaat. Er staan meer paarden overigens, nog 2 merrie's met veulens en een ruin, maar die hebben we bewust uit de buurt gehouden toen Pebbles onrustig werd en melk begon te druppelen.

Toen we op de camera zagen dat Pebbles ging liggen, stond Julie voor in de wei te dutten en lag haar veulen (Buzz) te slapen. Ze kwamen pas toen het veulen geboren was en Julie ging eigenlijk al snel weer over op eten :') Buzz was eigenlijk ook heel vriendelijk. Toen Showy ging galopperen werd hij even te enthousiast en stijgerde hij een keer toen hij niet mee mocht doen, maar Pebbles heeft hem toen weg gejaagd/gebeten en toen was het ook klaar. Hij kriebelt Showy wel veel en dat mag ook van Pebbles.



Afbeelding
Afbeelding

Gistermiddag ook meteen even een halstertje om gehad. En dan dachten we dat ons andere veulen makkelijk was... Deze blijft gewoon stil staan, halster om, halster af.. Geen probleem :')
Afbeelding

Sjofel

Berichten: 315
Geregistreerd: 15-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 14:23

Wat een leuk veulen met een geweldige uitstraling <3

B_Fokker
Berichten: 134
Geregistreerd: 11-05-20

Re: Wat een verrassing! Arijana's Greatest Showman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 14:30

Wat een prachtig veulen, leuk ook om te zien dat de merries samen zo goed gaan met elkaars veulens

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat een verrassing! Arijana's Greatest Showman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:00

Wat een prachtige paarden heb jij zeg! Veulens maar ook de moeders mogen er wezen!

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:18

Wat een lieve woorden allemaal voor onze kleine jongen ( ik ben de zus van TS )

Hier een foto van vanmiddag. De appel valt niet ver van de boom
Afbeelding