Kopen zonder kijken in Wales

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 19:16

Aha duidelijk.
Nou hopelijk krijg je snel antwoord van de transporteur.

Ben benieuwd.

StalMelyn

Berichten: 2045
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 20:21

Het feit dat het nu zo gaat is volgens mij dat hij maar een keer dit najaar deze kant op komt met 1 of 2 vrachtwagens. Anders had ze van mij best de volgende ronde mogen komen naar dat doen ze dus niet. Daarnaast rijden ze alleen als ze vol zitten, dus dan heb je kans dat het heel lang kan duren voor ze komt en moet ik daar een verblijfplaats regelen of transport wordt extra duur

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 20:38

Hopelijk staat ze dan wel als 1 van de laatste op de lijst anders heeft ze nog een lange weg te gaan.

Ik las dat de transporten vanuit en naar de UK sinds de Brexit een stuk hoger zijn dus dan is het logisch dat ze met een volle wagen gaan rijden.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 20:40

Ideaal is het absoluut niet, maar je kan er nu niks meer aan veranderen. Spannend hoor welke datum ze nu naar Nederland komt!

StalMelyn

Berichten: 2045
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 07:57

Het gaat zoals het gaat en iedereen doet zijn best. Op dit moment staat ze nog bij de fokkers en voor mij is het dubbel, had haar liever langer bij de moeder gehad maar heel eerlijk... stiekem ook blij dat ze waarschijnlijk eerder komt want kan natuurlijk niet wachten <3

StalMelyn

Berichten: 2045
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 17:12

Het gaat reuze snel, vanavond wordt Oife al naar de transporteur gebracht en volgende week wordt bloed afgenomen. Vanavond of morgen maak ik het restbedrag over en zojuist ook contact gehad met de transporteur om wat informatie aan te leveren.
Wanneer ze precies gaat reizen is nog onbekend.

LaDonna75

Berichten: 2142
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:14

Oh dan is ze er vast snel?! Spannend zeg...

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:36

Spannend zeg!
Het bloed word afgenomen voor een gezondheidsonderzoek of zo?

Ik heb er de ballen verstand van maar vind het wel intresant hoe alles in zijn werking gaat.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:40

Ik vind het beiden mooie diertjes... dat afspelen tsja... het is vroeg... maar ja... je bent er niks over te zeggen ben ik bang... laat haar maar lekker paardje zijn als ze hier komt :)

StalMelyn

Berichten: 2045
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 20:34

Ja het gaat wat chaotisch. Zo was de afspraak dat ik het restbedrag zou betalen voor ze naar de transporteur gaat, dat haal ik dus niet. Ik ben niet thuis en maak het morgen over en stuur een screenshot dat het is overgemaakt, de aanbetaling duurde ook even voor die bij hen binnen was. Gelukkig is het vertrouwen goed :)

Bij de transporteur loop ik ook tegen wat dingen aan, hij vraagt om een contract maar ik heb haar niet gekocht middels een contract. Gewoon de aanbetaling overgemaakt maar blijkbaar is dat nodig om de oversteek naar Frankrijk te maken. Even kijken of een simpel papiertje met naam, prijs, ondertekend etc. Voldoende is.

StalMelyn

Berichten: 2045
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 20:42

Paddington,
Bloedonderzoek is inderdaad om de gezondheid te checken maar volgens mij ook of er geen medische middelen (doping bijv.) zijn toegediend.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 22:27

Wat gaat het ineens snel! :):)

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 05:38

Betalingen naar de UK zijn altijd even onderweg weet ik uit ervaring.
Ik moest altijd de huur van mijn zoon overmaken toen hij nog in de UK woonde.
En elke boeking de extra kosten ook die ze rekenen ervoor.

Maar idd hopelijk is een papiertje voldoende ipv een contract.

StalMelyn

Berichten: 2045
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 07:13

Het lastige is dat de fokkers even in een wat vervelende situatie zitten waardoor contact iets lastiger gaat. De vrouw (slecht ter been en nu in het ziekenhuis) regelt alles en met haar heb ik voornamelijk contact, haar man regelt alles buiten met zoon en dochter.

Wel kreeg ik verontschuldigen gezien ze door de 'haast' Oife niet in de hand hebben gehad en ze eigenlijk alleen gespeend is. Kunnen ze ook niets aan doen en ze zullen ook veel in het ziekenhuis zijn.

Straks spullen pakken en terug naar huis, ben een weekje op vakantie geweest en dan pak ik dit geregel weer even verder op.

StalMelyn

Berichten: 2045
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 12:34

Inmiddels thuis en het restbedrag overgemaakt. Indien nodig kunnen de verkopers wel wat opstellen dat ze is verkocht aan mij. Contact met de transporteur gaat iets langzamer, hij reageert niet zo snel.

Bij deze wilde ik even mijn nieuwe showblouse laten zien. Niet traditioneel maar denk ik wel heel gaaf:
Afbeelding
Afbeelding
Kwam ik op vakantie tegen en kon hem niet laten liggen, zeker niet in de sale voor een tientje :D het is maat m ipv s maar dan kan ik er goed mee rondrennen.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:15

Mooie show blouse en dat voor maar een tientje :D

Ben erg benieuwd wanneer ze komt.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 06:57

Spannend dat ze zo snel al komt. Jammer dat ze zo vroeg afgespeend moet, maar doe je nu weinig aan.
Wat betreft de show die zou ik laten varen, ik weet nog toen mijn veulen uit de uk kwam, dat hij op was na de reis (hij kwam op zn tenen lopend de vrachtwagen af, zo stijf was hij), flinke terugval had, flink ziek is geweest, het vraagt veel van ze, ze hebben al weinig weerstand, hoop stress. Lekker laten bijkomen en volgend jaar zien.

StalMelyn

Berichten: 2045
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 08:07

Met hoe het nu gaat verwacht ik inderdaad niet dat de show haalbaar is maar we hebben Pippi ook nog en zij heeft het een stuk makkelijker. Die is al in handen en staat nog lekker bij moeders. Ook een maand ouder dus dat scheelt met afspenen en hoeft maar een uur te reizen dus wie weet kan zij wel mee.

StalMelyn

Berichten: 2045
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 19:14

En weer een stap verder. Afgelopen weekend heeft de transporteur meerder veulens/pony's/paarden opgehaald en een aantal al afgeleverd op nieuwe adres in Wales/Engeland. De bloedtest wordt deze week afgenomen.

Ik zou nog een update krijgen maar krijg niets meer te horen. Heb nog een bericht gedaan dat ik ook nog niets heb betaald, ook geen aanbetaling, en dat ik wilde betalen maar ook daarop geen reactie. Dan wachten we maar af hé.

Wel 2 halstertjes gekocht
Afbeelding
De bordeaux voor Oife (kan ook zo klein gemaakt worden) en de zwarte voor Pip (die thuis door niet paardenkenners redhead werd genoemd en zie dit wel ontstaan als bijnaam haha)
Ik had nog 2 veulenhalsters liggen maar die zijn wat versleten en zeer waarschijnlijk veel te groot.

Ik heb er nu echt zin in! Laat maar komen <3

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 19:41

Hopelijk zijn ze niet van gedachten veranderd.
Dat hoor je helaas ook wel vaker

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 19:46

Wat moet je nog betalen dan? Het transport? Of de pony?

StalMelyn

Berichten: 2045
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 20:02

Wat bedoel je ellinora, dat hij niet naar Europa komt? Er staan er heel wat die naar Europa moeten dus lijkt me sterk dat ze zich daar over bedenken.

Megan, alleen het transport moet ik nog betalen. Veulen is al geregeld.
Alleen nu ze er staat lijkt het mij toch wel tijd om te betalen? Ik hoor alleen maar niets. Wil niet hebben dat hij straks zegt, geld niet binnen dus ze kan niet mee... er gaat een paar dagen overheen om geld vanuit Nederland naar Wales over te maken. Misschien maak ik me gewoon teveel zorgen.

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:05

Ah kijk,veulen dus wel betaald.

Ik las het als veulen nog niet betaald en dan gebeurd het nog wel eens dat ze toch gehouden worden of verkocht aan een ander.

Maar ligt dus bij het transport

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:48

Krijg je niet een factuur achteraf? Kregen wij bij 2 van onze importponys wel. Andere transporteur deed het wel van te voren. Dit was wel voor de brexit.

StalMelyn

Berichten: 2045
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 21:02

Oh nee, veulen is geregeld (aanbetaling direct gedaan in mei en restbedrag dus afgelopen vrijdag) en transport dus nog niet. Kreeg toevallig net bericht dat hij een factuur nog moet sturen. Nu druk met transport regelen voor de pony's die nu naar Frankrijk gaan. Dus we wachten af maar het gaat sowieso goed komen. Het komt ook door mezelf, ben zelf erg georganiseerd en heb het nu zelf niet in de hand. Dat vind ik lastig.

Kreeg wel 2 foto's en ze ziet er top uit, ze is met 3,5 maand gespeend en nu 4 maand oud. Ja, het is geen veulen wat je met 5 maanden of ouder afspenen krijgt maar dat weten we.
Afbeelding
Afbeelding