Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 16 [ 391 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kopen zonder kijken in Wales

 
Profiel   

Ze staat gelukkig al samen dus ja, jammer van de korte tijd maar je kunt er niks aan doen.
Kan wel stressen en irriteren maar ze wordt vast wel groot en sterk bij jou ;)


Tijd gaat snel las ik een paar keer maar volgens mij gaat het niet snel genoeg :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 21:11 



 
Profiel   

Ja, geen eten tekort bij mij haha. Ben wel heel blij nu met hoe mijn sportpony erbij staat. Meestal staan ze er bij mij Hollands welvaren bij, uiteraard in goede conditie maar nu heeft hij echt sportconditie.

Mijn jaarling blijft een slungel, die mag voller maar er is niet tegenaan te voeren. Ivm droge zomer ook ruwvoer op het land of snachts naar stal gehaald en bijgevoerd maar helpt niets. Ik voer soms zelf nog brok bij maar verschilt want staat 24/7 met de anderen buiten.
[ img ]
(Ja dit is een part bred welsh maar we hebben het er verder niet over :') )

Ja, de tijd ging super snel tot ik te horen kreeg in mijn vakantie dat ze was gespeend en naar de transporteur ging. Nu gaat het langzaam haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 21:28 



 
Profiel   

StalMelyn schreef
Megan, alleen het transport moet ik nog betalen. Veulen is al geregeld.
Alleen nu ze er staat lijkt het mij toch wel tijd om te betalen? Ik hoor alleen maar niets. Wil niet hebben dat hij straks zegt, geld niet binnen dus ze kan niet mee... er gaat een paar dagen overheen om geld vanuit Nederland naar Wales over te maken. Misschien maak ik me gewoon teveel zorgen.


Ze zijn vaak erg sloom in Engeland… Dat heb ik maar al te goed gemerkt de afgelopen weken :') Je zou toch wel denken dat je eerst een aanbetaling moet doen voor het transport. Maar niet dus? Wel apart dat t een paar dagen duurt bij jou. Als ik voor 17.00 geld overmaak word het dezelfde dag nog verwerkt en dan hebben ze t eigenlijk ook altijd dezelfde dag. Na 17.00 overmaken hebben ze t de volgende dag. Maar misschien werkt dat anders met een particuliere betaling.

Ze ziet er wel goed uit, ik blijf t een knappe dame vinden!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 07:33 



 
Profiel   

Megan, misschien verschilt het ook per bank? Bij mij altijd wel 2 werkdagen, los van voor of na 17.00 uur overmaken. Vandaar dat ik idd graag van tevoren overmaak of al een aanbetaling doe. Als vrijdag factuur wordt gestuurd dan duurt ivm weekend helemaal lang en als ze dan zaterdag willen reizen...

Maar goed, loslaten en afwachten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 10:29 



 
Profiel   

Jaa dat zou wel kunnen inderdaad! Ik snap je helemaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 13:32 



 
Profiel   

Ik zou willen dat ik van tevoren meer uitleg had gekregen maar goed. Zojuist gegevens (adres van mezelf en stal) toegestuurd naar de transporteur.

Nu moet je ook belasting betalen over je aankoop, dat wist ik. Wat ik niet wist is hoe ze dat doen om er voordeliger af te komen....
Je moet 20% belasting betalen over de waarde van het 'product' en dat bewijzen met bankafschrift. Wat ze dus doen om er goedkoper af te komen is een waarde afgeven van bijvoorbeeld 600 pond, dan betaal je daarover 20 procent ondanks dat de echte waarde dan veel meer is.

Ik heb alleen geen bankafschrift van zo'n soort bedrag. De aanbetaling was 250 pond (is natuurlijk wat weinig om te doen alsof je een veulen koopt) of het restbedrag wat dan veel is. In totaliteit is het geen mega bedrag of groot verschil maar of je nu bij wijze van 300 euro aan belasting betaalt of 120... scheelt toch weer wat.
Tenminste, dit is hoe ik het begrijp van hem.
Ik heb nog geen reactie ontvangen maar heb beide bewijzen doorgestuurd en dan moet hij maar kijken wat het beste is.


Dusss, mocht je een pony importeren. Goud hier dan rekening mee ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 19:10 



 
Profiel   

Wat een knap veulen zeg! Echt een plaatje. Gefeliciteerd! :)

Ik heb 2 jaar geleden twee paarden ongezien gekocht in Ierland en Engeland, bij de eerste transport door verkoper laten regelen en met de aankoopprijs meebetaald (tussen koop en aflevering zat een kleine week) en bij de tweede het transport zelf geregeld. Toen hoefde ik pas achteraf te betalen, dus wellicht is dat in jouw geval ook zo en krijg je pas later de rekening van de verkoper.

In datzelfde jaar heb ik een merrie (ook ongezien) verkocht naar Wales. Transport heeft de koper toen zelf geregeld, maar mijn ervaring is dat dit vaak na de tijd betaald moet worden omdat transport ook rekening moet houden met eventueel onvoorziene kosten.

Oktober duurt nog even en verkoper wil zijn geld vast wel zien, dus ik zou zeggen even rustig afwachten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 19:19 



 
Profiel   

Ik denk dat je transport bedoeld verkoper, verkoper/fokker is al betaald :)

Ik laat het los. Heb goed contact met fokster van het roan veulen en ze vindt het niet erg als ik opeens aangeef het veulen op korte termijn te komen halen. Dat is ook fijn, voelde me een beetje schuldig voor de onduidelijkheid maar nergens voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 21:56 



 
Profiel   

Dat is het nadeel als je t zelf niet in de hand hebt. Nog even geduld en dan heb je je knappe dames :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 22:07 



 
Profiel   

Ik blijf het een vreemde manier van zaken doen vanuit de transporteur.
Je wilt toch als klant weten wanneer je vracht aankomt en hoe te betalen.

En vooral omdat het om een levend wezen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-22 19:11 



 
Profiel   

Op dit moment heb ik het helemaal losgelaten. Al krijg ik 2 dagen van tevoren te horen dat ze komt, ook goed.
Ik denk dat de verwarring ook komt doordat mijn eerste keer is en ik niet weet wat er allemaal moet gebeuren. Zo vroeg hij mijn adres maar wist niet waarvoor, formulieren of veulen afleveren? Ipv vragen heb ik maar mijn eigen woonadres doorgegeven en ook het staladres. Ik zie het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-22 08:36 



 
Profiel   

Echt geen zorgen, het komt wel op z’n pootjes terecht. Transporteurs plannen (is mijn ervaring) heel kort vooruit omdat ze dan pas weten hoeveel paarden er mee moeten en waarheen. Je zult zien dat je vanzelf een datum krijgt voor de pick up en delivery.

Het adres is bedoelt voor het afleveradres. Komt helemaal goed allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-22 08:42 



 
Profiel   

Het zou hilarisch zijn als ze Oife bij je thuis komen afleveren. :D
Nee dit is een mooi leerproces voor jou om de touwtjes los te laten. Het komt sowieso goed!
Ik ben echt heel benieuwd wanneer ze in NL is. Zo spannend nu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-22 16:16 



 
Profiel   

Ze past in de lift en op het balkon dus er zijn mogelijkheden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-22 18:07 



 
Profiel   

IK HEB EEN VERWACHTTE DATUM *\%/* *\%/* *\%/*

Zondag 9 oktober staat nu op de planning. Dat wordt nu echt aftellen.
(Stiekem baal ik want dan had ze niet zo vroeg afgespeend te worden maar goed, hebben we het al over gehad)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 09:55 



 
Profiel   

Spannend!
Op die datum zit ik in de UK. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 10:36 



 
Profiel   

Oeh dat is de dag na mijn verjaardag *\%/*

Spannend!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 10:38 



 
Profiel   

Maj0, dit is toch echt mijn kadootje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 16:53 



 
Profiel   

Haha helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 17:57 



 
Profiel   

Nog een weekje! Gister een getekend mandaat retour gestuurd en zal het factuur ook wel een deze dagen verwachten. En dan komt ze volgend weekend :D
Dit wordt een lange week gok ik. Gelukkig deels al opgevuld met dressuurles op dinsdag en massage voor mijn rijpony op woensdag, donderdag wordt een avondje zadel poetsen maar moet daar nog spul voor binnenkrijgen.
En dan... Dan moet het heel snel zondag worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 08:12 



 
Profiel   

spannend!! Nu duurt het wachten pas echt lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 10:42 



 
Profiel   

Succes met het wachten, spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 11:22 



 
Profiel   

Dat is toch nog snel, spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 11:31 



 
Profiel   

Wanneer ga je de andere veulen ophalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 11:47 



 
Profiel   

En factuur binnen en ook betaald!

Paddington
De planning is dat die uit Wales zondagochtend 9 oktober aankomt (tijdstip heb ik nog niet), daarna haal ik dan de roan op. Dus beide veulens heb ik dan op dezelfde dag binnen.
Uiteraard onder voorbehoud want alles moet bij transporteur volgens plan verlopen en dat benoemde hij ook nog in de mail.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 12:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 16 [ 391 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen