Kopen zonder kijken in Wales

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 10:39

Geen huis maar een Welsh sectie B veulen *\o/*

Het wordt een lang verhaal dus respect voor het lezen _/-\o_

Het is al langer een wens van mij om een welsh B uit Engeland te importeren. Vorig jaar al mee bezig geweest maar het kwam maar niet van de grond. De merries voldeden niet aan mijn wensen, waren toch niet te koop of er waren privé omstandigheden waardoor ze toch nog even niet wilde verkopen. Helemaal geen probleem, een pony ongezien kopen en verkopen aan een onbekende moet van alle kanten goed voelen.

Dit jaar voelde als het moment om het te doen en dus ging ik er actiever achteraan. Niet gewoon nagaan wat er eventueel te koop is dat voldoet aan mijn wensen maar wilde dan echt een merrie of veulen van bepaalde fokkers uit bepaalde lijnen.

Na wat lastig contact met een stoeterij besloot ik eens te kijken op de website van een andere stoeterij die hoog op mijn lijstje stond. Veel veulens zijn meteen verkocht en besloot mij op de wachtlijst voor het jaar erop (2023) te zetten, dan maar wachten. De fokmerries doorgenomen en koos er 2 uit waarvan ik een (merrie)veulen wilde. Ik ken namelijk een halfzus in Nederland van deze merries waar ik helemaal gek van ben.

Voor ik bericht deed keek ik op de veulens 2022 pagina en meteen zie ik daar een veulen staan, zo mooi <3 . Ik was verliefd! Kwam uit een van mijn geselecteerde merries maar je raadt het al.... ze was gereserveerd -O- Kon me er snel bij neerleggen want dat was te verwachten. Ze vragen niets voor niets je aan te melden voor het jaar erop.

Dus ik stuurde een bericht dat ik graag op de 2023 lijst wilde voor een (merrie)veulen uit een van de 2 gekozen merries. Als grap zei ik dat als de kopers van het veulen van dit jaar er vanaf zagen ik het wel wilde horen. In een paar minuten had ik bericht terug, ze zou me op de lijst zetten echter was ze al een week bezig de kopers te bereiken maar geen gehoor of bericht terug. Ze wilde het veulen terug op beschikbaar zetten dus als ik echt interesse had.... ik wist niet wat ik las maar meteen mijn kans gepakt! Geen enkele seconden getwijfeld, dit moest zo zijn! En zo had ik in 10 minuten een welsh B veulen gekocht op basis van afstamming en een foto van 2 dagen oud!

Ontmoet Cadlanvalley Flamboyant Oife
Een palomino merrie
Waxwing Masterplan x Russetwood Elation
Het belooft een flinke dame te worden die hoog in de maat zal eindigen.
Afbeelding

Met een maand oud kreeg ik weer een foto update:
Afbeelding
Afbeelding

Rond oktober komt ze naar Nederland maar zo lang kan ik niet wachten. Over 3 weken vertrek ik per auto met een vriendin naar Wales om haar te bezoeken :j
Tevens gaan we een dag naar de Royal Welsh Show, ook iets dat op mijn wensenlijstje stond dus besloten dat te combineren.

Als er bokkers zijn die het leuk vinden om dit avontuur te volgen kan ik wel updates plaatsen van het bezoek en uiteindelijke transport naar Nederland.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:52

Wat een avontuur, de spanning zou ik killing vinden. Mooi meisje hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:54

De beste manier om een paard te kopen. _O- Gefeliciteerd met je aankoop, ze is prachtig! <3

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:54

Wat gaaf! Is het niet heel lastig en kostbaar om een paard uit Wales te importeren nu ze uit de EU zijn?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:54

Knap meisje, ben benieuwd hoe ze uitgroeit!
Wat zijn je plannen met haar?

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 11:06

Bedankt voor de leuke reacties al.

Amandananana, het is zeker een stuk duurder maar ik vind het waard. Ik zie het echt als een investering in mijn fokkerij.

Bellatrix, ze wordt show/fokmerrie. Vorig jaar mijn rijpony fokmerrie verkocht en wilde graag verder in de welsh B.

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 11:36

Knap veulen hoor! <3
Toevallig kocht ik er ook 4 Welsh A tjes vorige week in Engeland. Die komen als alles goed is over 3 weken aan in Nederland

De show schijnt leuk te zijn, wil ik ook nog eens heen. Lees graag je ervaring

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 11:46

Gefeliciteerd!
Wij hebben inmiddels ook vier pony's uit Wales geïmporteerd. Waarvan drie echt helemaal fantastisch waren bij aankomst. Eentje viel 'wat' tegen en hebben we verkocht. Die spanning is ook zo leuk.
Veel succes met je nieuwe aanwinst en je reis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:05

Spaansepony schreef:
Knap veulen hoor! <3
Toevallig kocht ik er ook 4 Welsh A tjes vorige week in Engeland. Die komen als alles goed is over 3 weken aan in Nederland

De show schijnt leuk te zijn, wil ik ook nog eens heen. Lees graag je ervaring
Ik heb 'Y Sioe' een paar jaar gevolgd op S4C en het ziet er echt fantastisch uit. <3 Staat hier ook nog op mijn verlanglijstje - wie weet volgend jaar.

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 12:10

Kimm, het blijft spannend uiteraard wat je nu precies hebt gekocht. Een volwassen merrie kopen is dan ook makkelijker.
Bij de koop van een veulen had ik ook echt besloten dat het bepaald bloed moest zijn zodat ik iets meer zekerheid had bij wat ik kocht. Blijft natuurlijk een gok.

Moedersvader is Russetwood Elation, in Nederland ook al pony's gezien van deze hengst die mij aantrokken.
Vader is Waxwing Masterplan die als vader Eyarth Beau Geste heeft, tevens de opa van mijn dekhengst Brenin.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik al verliefd was op het veulen zonder te kijken van welke hengst ze was.

Dit is het veulen van vorig jaar, wel een andere vader maar zelfde moeder. Ik hoop dat die van mij er over een tijdje net zo uitziet
Afbeelding

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:23

Ik volg uiteraard mee met deze droom die uit komt!

8Eveline

Berichten: 3208
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:37

Ze is prachtig <3 ik volg!

Anoniem

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:40

Oh wat een beauty! Ik snap dat je meteen verliefd was. <3 Ben heel benieuwd hoe ze je gaat bevallen in het echt dus ik volg zeker mee!

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:17

Wauw knap veulen! Ik volg ook ben benieuwd hoe ze uitgroeit!
Spannend een veulen zo kopen!

MissJG

Berichten: 384
Geregistreerd: 28-09-16

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:05

Wat een prachtig veulen! Gefeliciteerd! Ik volg graag mee. :))

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 16:46

Wat leuk een aantal volgers!

Omdat we in de week van de Royal Welsh Show gaan was het plannen nog even een ding. Heel veel hotels zaten al volgeboekt.
Zondag 17 juli vertrekken we heel vroeg naar Calais, Frankrijk, om met de trein naar Engeland te gaan. We komen dan in Folkestone aan en reizen naar ons hotel in de buurt van de stoeterij. Maandag zal ik dan Oife voor het eerst gaan zien, heel benieuwd!

Dinsdag reizen we door Wales naar onze tweede bestemming zo dicht mogelijk bij de Royal Welsh Showground. Alles natuurlijk vol of veel te duur dus we zijn geëindigd.... op een kleine pipo de wagen woonboot
Afbeelding
We gaan in ieder geval veel plezier hebben haha
Woensdag (echt de dag) zijn we op de Royal Welsh Show. Super veel zin in!
Donderdag reizen we al weer terug, wel echt een kort tripje dus.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:36

Wat een geweldig mooi meisje. Ik volg!
En wat leuk die Pipo woonboot. Heel benieuwd naar het interieur

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:46

Oh een narrowboat. Die zijn gebouwd op de breedte van de kanalen rondom Oxford oa. Precies zo breed dat 2 boten elkaar konden passeren. Verder compleet offtopic info natuurlijk.

Verder veel plezier bij de bezichtiging.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:52

Wow, dat moest dan gewoon zo zijn hè <3

Wat een geweldig dier, heel veel geluk met haar! Ik ga dit topic ook volgen.

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 18:10

Jeetje77, alleen maar leuk om te weten.

Ik zal zeker foto's maken van de binnenkant van de boot. Volgens mij ligt het ergens gewoon bij iemand in het land in de vijver. Zag er ook een geiten, pony, eenden weitje bij. Er is geen precieze locatie, ik moet van tevoren even contact opnemen.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:20

Ik volg heel graag je avontuur in de UK.
Best wel even een aardige autorit naar Wales.
En die boot is echt geweldig!

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 19:22

Geweldig, die Pipoboot :+

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:20

Superleuk, ik volg ook graag! Knap paardje heb je gekocht! <3

Lyona

Berichten: 2007
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:58

Wat een leuk veulen en een geweldig avontuur!

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn jaarling (merens) ruin. Ik zag hem op internet met 1 foto en was totaal verliefd. Ik heb direct bericht gestuurd, maar hij was al gereserveerd, en als die koop niet door zou gaan, waren er nog 7 wachtende voor mij. Kans was dus eigenlijk nihil dat ik hem zou kunnen kopen.
Oke, jammer, maar na twee maanden kwam er ineens een mailtje, hij is aan geen van die mensen verkocht, of ik nog steeds interesse had!
Nog geen maand later stond ie bij me in de wei....

Soms gebeuren er nog wonderen!

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:02

Knap dier. Geniet er maar goed van!