Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 16 [ 389 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kopen zonder kijken in Wales

 
Profiel   

Ik heb het even doorgelezen, van pony's heb ik weinig verstand, maar erg knap van je, dat je de stap hebt gezet om zelf te importeren, dat was een hele toer!

Als veulen is Oife erg knap, ze lijkt ranker dan haar moeder en meestal lijken ze daar toch behoorlijk veel op, maar soms aarden ze meer naar de vader. Ik houd wel van een bloeduitstraling. in mijn ervaring moet je kijken op 3 dagen, 3 maanden en 3 jaar, in de tussentijd is het gewoon erg onzeker, dan kan ik me voorstellen dat je je even achter de oren krabt, van, wat heb ik nu in mijn stal staan. Het was dan ook wel een schabbetjebonk met die gestrekte houding en die diep gezonken rug, hahaha. Komt grotendeels door de stand, maar het komt goed. Wat ze als veulen laten zien, krijg je terug. Gewoon geduld hebben.

Ik vind dat de plek waar ze vandaan komt niet te vergelijken is met hoe jij voor je dieren zorgt. Daar vond ik er al shabby uitzien en die potstal is ook niet mijn idee van paarden houden. Bij ons staan de jonge paarden voor een deel op het harde en het achterste deel van de stal houden we bedekt, zodat ze ook gewoon lekker zacht kunnen liggen. De paarden hebben daardoor harde voeten en hard beenwerk.

Oife ziet er nu al heeeel anders uit, wat een goede verzorging al niet kan doen! Goed gedaan! De kwaliteit in haar uitstraling gaat alleen maar toenemen, je hebt het goed gezien!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 18:07 



 
Profiel   

Bucephalus, wat een lief bericht. Dankjewel. Zelf ben ik wel tevreden over de fokker en transporteur hoor alleen zou ik het nu wel anders gedaan hebben en haar later laten komen.

Ze is nog steeds erg overbouwd maar is dan ook flink aan de maat. 29 april is een show en twijfel om te gaan, daarna gaat ze de zomerweide op en gezien ik een pup neem die ik a.s. zaterdag ophaal besloten dit seizoen niet te showen. Dan liever aandacht en opvoeding aan de pup en mijn rijpony qua training en wedstrijd.

Hier kan je goed zien dat ze overbouwd is:
[ img ]
Het is echt een schat van een pony
[ img ]
[ img ]

Pip doet het ook goed maar iets kieskeuriger in eten waardoor ze me iets achterblijft. Pip heeft ook echt een pak haar nog aan het lijf. Nog steeds een diva met hele mooie pak manen
[ img ]

Maar zover heel blij met hoe ze ontwikkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 21:50 



 
Profiel   

Ik vind ze beiden knap :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 08:52 



 
Profiel   

:D , de andere is ook een mooie pony! Ze hebben allebei een erg luxe uitstraling!
Oife wordt echt wel mooi en ze ziet er goed uit, behoorlijk overbouwd ook en die weke rug.. Ik heb ook een veulen gehad waarvan ik stiekem dacht, hopelijk gaat dat goed komen, hahaha, maar toen ze volwassen was, was er niks aan de hand.
Verstandig ook dat je gewoon niet naar de show gaat, dat zijn ook veel indrukken voor zo'n jonkie. Laat haar maar opgroeien en heerlijk op de zomerweide haar gang gaan.
Wij hebben op dit moment een 4-jarige, zij is vorig jaar ook nog niet naar de stamboekkeuring geweest, gewoon nog niet klaar en te jeugdig. Ze moeten er dan ook echt top voor staan, want als die beoordeling er eenmaal staat, dan moet je het daar verder mee doen.

En leuk.., een pup erbij, wat is het voor iets? Besteed daar lekker je tijd aan, vóór alles gewoon genieten en de rest komt vanzelf.

Ik heb wel zitten denken om er een pony bij te kopen, we hebben nog een oude merrie van 31 en die houdt de boel nu bij elkaar als er eentje even met de trailer op pad moet naar een dressuurles. Een pony zou dan een goede oplossing zijn als ze er niet meer zou zijn. We denken al drie jaar dat dit het laatste jaar zou kunnen zijn :knuffel: We hebben lang geleden een Welsh K gehad, een heerlijk dier, een fantastische kinderpony, ook erg luxe!

Wat zijn de leermomenten geweest van het importeren en het scouten van een geschikt veulen? Groetjes, Buc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 08:56 



 
Profiel   

Ik maak me geen zorgen over die rug en vindt dat weke wel meevallen. Ik denk dat niet welsh mensen een welsh al snel week vinden in de rug. Brenin heeft een heel goede rug maar kreeg bij ander stamboek ook mee dat hij wat week was, ik zie het niet maar goed.

Een show is anders dan een keuring en een keer een minder resultaat halen geeft dan ook niet, zeker bij zulke jonge dieren niet. Zit er juist aan te denken nog een keer mee te doen voor ik ze wegbreng maar even aankijken.

De pup die ik neem is een Norfolk Terriër. Echt zo snoezig, morgen is het zover <3

Grootste leermoment is later hierheen halen. Echter was de fokster ziek en heeft maanden in het ziekenhuis gelegen, haar man en kinderen moesten alles zelf doen en voor haar zorgen/bezoeken dus begrijp ook wel dat de veulens meteen in najaar weg doen beter was dan langer bij zich houden. Voor Oife was het toch echt te vroeg.

Een veulen scouten, ja hoe doe je dat? Ik kan alleen maar zeggen dat als ik ze zie het meteen weet. Dan denk ik meteen, die wil ik echt! En tot nu toe is me dat gelukt en gegund en daar zo dankbaar voor. In beide gevallen waren ze enkele dagen oud en kwam er voor mij meteen een soort energie vanaf.
Dit was brenin met 3 dagen oud:
[ img ]
Dit was Oife met 2 dagen oud
[ img ]

Bij Pip had ik dit gevoel dus niet. Als Pip geen roan was geweest had ik haar ook niet gekocht. Als ze niet zo goed kon bewegen of afstamming had ook niet. Het is dus echt dat alles bij elkaar kwam en ik dacht, als ik het nu niet doe kan het zijn dat ik zo een goede roan gekleurde pony niet meer ga vinden. Er speelde mee dat ik namelijk jaren geleden fanatiek op zoek gegaan ben (toevallig in sectie NWR maar daar helemaal schaars) en dat slaagde niet. Vlak voor het kopen van Oife (najaar 2021) ook bezig geweest met een volwassen roan merrie uit Engeland maar de verkoper wilde uiteindelijk toch niet verkopen. Iedere keer pech dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 05:48 



 
Profiel   

Wat lijkt Oife al volwassen op die eerste foto! Fijn dat het zo goedgaat met de dames! Ik vind ze allebei erg knap, ik hou van de knappe koppies met uitstraling en bijzonder kleurtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 08:16 



 
Profiel   

Orange, dankjewel. Ben zelf ook blij met ze en ik vind het leuk ze zo te zien groeien en ontwikkelen.
Ik volg je topic ook, vorige veulen vond ik zo mooi. Benieuwd naar deze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 08:33 



 
Profiel   

De dames zijn gister verplaatst naar zomer weide en wauw
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 16:55 



 
Profiel   

Ik kan er niks aan doen, maar je beide dames hebben op hun eigen manier de WAUW factor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 16:58 



 
Profiel   

Twee verschillende types maar ze drogen allebei heel mooi op! Prachtige pony’s <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 17:07 



 
Profiel   

super mooi! Wauww!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 17:56 



 
Profiel   

Prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 18:06 



 
Profiel   

Zeker 2 heel verschillende types, ook twee heel verschillende karakters haha. Ben ook blij met ze, zeker hoe Oife is opgeknapt. Het komt allemaal goed met liefde, zorg en aandacht (& voer!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 19:15 



 
Profiel   

Wauw wat is die Oife veranderd en wat zien ze er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 12:27 



 
Profiel   

Oh wat zijn ze groot geworden - en knap

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 12:41 



 
Profiel   

Wauw, die zijn veranderd zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 18:40 



 
Profiel   

WAUW! Dat zijn wel 2 heule knappe dames hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 13:15 



 
Profiel   

Ja ben zo blij met ze. Een dag later stonden ze al als een groep bij elkaar.
Oife werd tweejarige genoemd haha
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 16:12 



 
Profiel   

Wow, die is even lekker bijgetrokken zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 16:51 



 
Profiel   

Dankjewel, lieve reacties allemaal.
Over een week of 2 ga ik er weer heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 07:46 



 
Profiel   

Wauw zeg! Wat zien ze er goed uit! Ontzettend mooie pony's. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 10:22 



 
Profiel   

Gister weer bij de meisjes geweest. Ze zien er super uit! Oife heeft wat aan de diarree gezeten zag ik aan de staart. Maar ook niet gek als je opeens in zo'n vol grasland komt te staan. Ze hebben goed hen best gedaan ook en goed gegeten.

Beide 3e enting gehad en verplaatst naar de uiteindelijke zomerweide.

Ik bracht ze in deze wei
[ img ]
Inmiddels goed kaal gegeten
[ img ]
Dit is de nieuwe weide. Net gemaaid en nog een keer gemest. Het is afgezet, het is echt heel groot en ze hebben met zijn 6e acht niet alles nodig
[ img ]

Ze gaan zich wel vermaken. 22 juli ga ik weer even neuzen. Ben er dan toch om mijn hengst weer mee naar huis te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 06:17 



 
Profiel   

Leuk, hoor! Niets zo mooi als een tevreden paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 07:33 



 
Profiel   

Ik blijf me nog steeds verbazen hoe dat lelijke eendje zo'n prachtige zwaan geworden is zeg! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:26 



 
Profiel   

Ja, ze zijn zeker tevreden!
Oife is wel groot hoor, net zo groot als de twee jarige die erbij staat. Als ze maar in de maat blijft.

Pip is een mooie maat zo, vond haar eerst klein maar dat komt omdat Oife zo groot is. Ze is niet klein.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 12:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 16 [ 389 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen