Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

AS Qiyara, ons vurige sterretje

 
Profiel   

Haar eerste topic hier en meteen ook haar laatste ;(

Ik weet niet of het goed staat, maar ik moet het even van me afschrijven.
Dit wordt geen vrolijk topic, dus als je hier gevoelig aan bent, beter niet verder lezen...

Sommigen van jullie hebben meegevolgd in het drachttopic
[KS-MK] Worden het gouden veulens? Of toch vlekjes?

Na een dracht van 321 dagen werd ons vuurrode merrieveulentje geboren.


[ img ]

Gek doen met mama


[ img ]


Zo lang naar uitgekeken. De ouders op voorhand volledig DNA laten testen, al die maanden wachten. En dan wordt ze ineens na 6 weken zo bruut van ons afgenomen ;( .


[ img ]


Ze was prachtig en groeide enorm snel. Ik schrok er telkens van hoe groot ze al was. En dat voor een veulen die vroeg geboren was! Ze blonk, had een gespierde poep (we grapten telkens dat ze meer een quarterpoep dan arabierenpoep had :') ) en toch ineens was het afgelopen ;(


[ img ]

Woensdag 20 juli (ze was de dag ervoor net 6 weken geworden toen het zo extreem warm was.)

Ik ging om 16u Qiyara en mama Dabia op de weide gaan laten. Om 18u keek ik nog eens op de camera en zag ik dat ze elkaar aan het kroelen waren en dat ze even naar de stal gestapt waren om te schuilen voor de dazen.

Om 20.30u ging ik gaan voederen en kwam Qiyara nog samen met haar mama van helemaal achteraan de weide zelf naar de stallen gestapt. Ze wou haar korreltjes niet uit mijn hand eten, wat ik vreemd vond. Ineens zakte ze in elkaar en begon ze te rillen. Ik voelde dat haar beentjes en neusje koud hadden dus ik belde meteen de dierenarts. De dierenarts was hier om 21u, precies een halfuur nadat ik hem belde. Maar het was helaas te laat. Om 20.55u, 5min voor de dierenarts er was, is Qiyara overleden ;( .

We waren allemaal in shock. Wat was er net gebeurd? Hoe kon dit zo snel gaan? Ze was gezond, gespierd, blonk,...

Mama Dabia probeerde haar nog wakker te likken en keek me in paniek aan.

Spoiler:


We hebben Qiyara nog tot de volgende dag bij haar laten liggen, zodat ze de tijd had om afscheid te nemen. Ze heeft heel de nacht bij haar kind liggen waken ;(


Spoiler:
[ img ]


Meteen na haar overlijden hebben we beslist om autopsie te laten doen. Ik moest en zou weten wat de oorzaak was. Ook uit veiligheid voor de andere paarden. Helaas was het hier in België net feestdag en moesten we heel wat rondbellen om uiteindelijk de juiste mensen in de dierenkliniek te bereiken. Donderdagmiddag 21 juli hebben we haar in de dierenkliniek binnen gebracht en vrijdagochtend zijn ze met de autopsie begonnen.

Voorlopig hebben we nog steeds geen diagnose. Eind komende week zou ik een voorlopig verslag ontvangen, maar het is voor hun nog niet duidelijk wat de oorzaak was voor het plots overlijden. Ik zal in dit topic de updates posten als ik meer nieuws heb.

We zijn er volledig kapot van. Ik heb enorme angsten sinds Qiyara overleden is, ik ben zo bang dat mijn andere dieren ook ineens gaan doodgaan ;( . Ik slaap niet meer en ik heb constante stress. Het is zo oneerlijk en ik voel me zo schuldig dat we haar niet meer konden redden ;( .

Het ergste was om het aan mijn dochtertje v 6j te vertellen ;( . We hebben haar op haar manier ook afscheid laten nemen v Qiyara ;(


Spoiler:
[ img ]


Ik heb een afscheidsfilmpje van haar gemaakt, ik hoop dat jullie het ook kunnen openen, want ik weet niet hoe ik het hier moet plaatsen.

https://vm.tiktok.com/ZMNVE7uho/?k=1
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 22:48 



 
Profiel   

Ach, wat verdrietig. Zo'n mooi veulentje en plots is het er niet meer. Heel veel sterkte voor jou en je gezin en ook voor die arme merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 22:56 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk! Ik kan me jouw gevoel zo goed voorstellen, dit verwacht je toch niet.. hele dikke knuffel, en hopelijk kunnen jullie het een plekje geven. Ik hoop dat er iets uit de autopsie komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 22:56 



 
Profiel   

Oh jeetje. verschrikkelijk om mee te moeten maken. Ontzettend veel sterkte met het verlies van je mooie meisje Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 22:59 



 
Profiel   

Ach wat een verdriet en wat vreselijk dat dit mooie kleine meisje geen langer leven is gegund ;(
Ik kan me je gevoelens en angsten heel goed voorstellen. Zelf heb ik ook een paard volkomen onverwacht verloren en daardoor werd ik verschrikkelijk bang om nog meer te verliezen.
Heel veel sterkte met dit grote verlies :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 23:02 



 
Profiel   

Wow wat super heftig... Kreeg een brok in mijn keel van het filmpje van de merrie die het veulen likt...
Ik volgde je topic inderdaad ook... wat een hell dit

Ze was prachtig. Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 23:02 



 
Profiel   

Och wat triest... Ik hoop dat je nog een antwoord krijgt waaraan ze is overleden. Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 23:07 



 
Profiel   

Wat een triest verhaal, verschrikkelijk hoe machteloos je je op dat moment gevoeld moet hebben. Sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 00:17 



 
Profiel   

Wat ontzettend verdrietig. Ze was zo jong, zo mooi en had zo’n fijn leven voor zich.
Intens naar Y;(
Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 02:09 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 06:59 



 
Profiel   

Ik had idd mss beter niet verder gelezen. Ik zit met tranen. Wat ontzettend triestig en verschrikkelijk oneerlijk! Ik begrijp je verdriet, wanhoop, machteloosheid, angst erg goed. Ik hoop dat de autopsie een antwoord geeft op de vele vragen maar zoek de oorzaak niet bij jezelf. Dit ligt niet bij jou.
Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 07:36 



 
Profiel   

Wat een triest verhaal. Heel veel sterkte TS met het verlies van Qiyara. Hopelijk krijg je snel antwoord op je vragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 07:40 



 
Profiel   

Wat naar, wat jammer, wat was ze mooi.

Wat gek dat zoiets gebeurt. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk te verwerken is, niet alleen zo jong, maar ook zo plotseling en onverwacht. Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 08:07 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk verdrietig. Heel veel sterkte met het verlies van je mooie meisje.
Hopelijk krijg je snel duidelijkheid. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 08:10 



 
Profiel   

Zit hier gewoon mijn tranen weg te slikken, wat vreselijk, hoe kan dat nou... Ik kan me zo voorstellen dat je dit bijna niet gelooft wat er gebeurd is...

Heel veel sterkte en ik hoop dat de autopsie duidelijkheid voor je gaat geven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 10:13 



 
Profiel   

Sterkte TS. Dit is heel naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 10:16 



 
Profiel   

Heel veel sterkte! Goed dat je autopsie laat doen, hopelijk krijg je de antwoorden die je zoekt.

Het leven is soms echt oneerlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 10:22 



 
Profiel   

Wat ongelofelijk verdrietig dat jullie al zo snel afscheid van haar hebben moeten nemen. Heel veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 12:13 



 
Profiel   

Heel erg veel sterkte, wat ontzettend oneerlijk en wat een prachtig veulen was ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 12:31 



 
Profiel   

Verschrikkelijk! Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 17:28 



 
Profiel   

Wat vreselijk, hopelijk komt er wat meer duidelijkheid nog uit de autopsie naar voren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 17:34 



 
Profiel   

Heel verdrietig om je veulen te moeten laten gaan. Veel sterkte. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 17:37 



 
Profiel   

Jeetje wat een hartverscheurend topic. ZO'n mooi veulentje, de moeder die haar kindje alsmaar likt, je dochter die afscheid neemt en alles dat zo vreselijk snel en plotseling is gegaan. Vreselijk. Tja wat moet je hier over zeggen. Alle woorden doen te kort aan jullie schok, verdriet, ongeloof etc.
Dit is gewoon heel heel erg sneu. Hier kan niemand iets aan doen. Je ziet jouw zorg en liefde voor je paard en het veulen. Dus ik denk echt dat je niets gemist hebt. Weet je soms gebeurt dit gewoon in het leven en vinden ze nooit de reden.
Het is in ieder geval niemands schuld. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 17:48 



 
Profiel   

Och TS, wat een verdriet voor jullie. Ik hoop toch zo dat je antwoord gaat krijgen waarom want dan kun je zelf ook wat geruster zijn. Heel vel sterkte.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 18:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen